Sjef Janssen: Goud weggegeven

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MissJ

Re: Sjef Janssen: Goud weggegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 20:14

daniella74 schreef:
Deze meneer heeft alleen altijd wel wat, hij is nooit tevreden voor een moment van de dag. Bovendien komt alles vrij hard over wat hij zegt en oordeelt hij bij voorkeur in het volle zicht van de media en dat geeft weleens aanleiding tot e.e.a.

Daarom is hij coach van topsporters. Knipoog

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 20:15

lastig hoor mensen die perfectie willen benaderen...
Maar aan de andere kant, daar draait het wel om in deze sport. En als ze afgesproken hadden dat ze de passage voorwaartser moest rijden, dan had ze dat moeten doen. Zo simpel is het.

Maar ik moet er niet aan denken mijn man trainer/coach.....

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 20:19

MissJ schreef:
daniella74 schreef:
Deze meneer heeft alleen altijd wel wat, hij is nooit tevreden voor een moment van de dag. Bovendien komt alles vrij hard over wat hij zegt en oordeelt hij bij voorkeur in het volle zicht van de media en dat geeft weleens aanleiding tot e.e.a.

Daarom is hij coach van topsporters. Knipoog

Ja, maar zelfs als ze goud pakt met een recordscore is het niet goed genoeg. Hij zal nooit eens zeggen "goed gedaan schat en morgen gaan we er nog keihard verder trainen voor de volgende wedstrijd".

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 20:25

Ach ja, topsport he. Dan kan je je geen fouten permiteren, zeker niet als het onnodige fouten zijn. Ik vind zijn verwijten niet onterecht, het klinkt misschien hard maar van Anky (ookal is het maar een mens, het is een topsporter die zonder problemen prestaties moet én kan leveren) zou je geen fouten verwachten.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 20:26

Zeer perfectionistisch. Nodig in de topsport, maar het moet wel gezellig blijven. Haha!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 20:28

_Lorette_ schreef:
Zeer perfectionistisch. Nodig in de topsport, maar het moet wel gezellig blijven. Haha!

Of houdt e.e.a. aan communicatie en evaluatie binnenskamers en niet in de media.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 20:30

daniella74 schreef:
Ja, maar zelfs als ze goud pakt met een recordscore is het niet goed genoeg. Hij zal nooit eens zeggen "goed gedaan schat en morgen gaan we er nog keihard verder trainen voor de volgende wedstrijd".

Dat weet je niet, dat hij dat nooit eens zal zeggen. Knipoog Wij zijn namelijk niet 24 uur per dag aanwezig bij de gesprekken tussen Anky en Sjef. Als hij echt zo onredelijk zou zijn, zou Anky hem denk ik vanzelf niet meer als coach willen. Iedereen wordt gemotiveerd op een andere manier, blijkbaar werkt dit bij haar. Lachen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 20:30

daniella74 schreef:
Of houdt e.e.a. aan communicatie en evaluatie binnenskamers en niet in de media.

Ja daar heb je absuluut een punt, dat is niet zo professioneel.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 20:32

sarabande schreef:
daniella74 schreef:

Ja daar heb je absuluut een punt, dat is niet zo professioneel.

Maar waarom dan? Omdat ze partners zijn? Hadden jullie het ook een punt gevonden als, ik noem maar wat, Rutten coach was en dit zou zeggen? Er wordt naar zijn mening over de gereden proeven gevraagd, als hij het zo ervaren heeft, mag hij dat dan niet zeggen?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 20:35

Ik denk niet dat Rutten zijn pupillen ten overstaan van de pers op die manier zou schroberen.
Dat is ook het grote verschil tussen de trainers met beschaving en Sjef.
Maar de laatste scoort en daarvoor zetten heel wat mensen hun scrupules opzij.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 20:37

MissJ schreef:
daniella74 schreef:

Dat weet je niet, dat hij dat nooit eens zal zeggen. Knipoog Wij zijn namelijk niet 24 uur per dag aanwezig bij de gesprekken tussen Anky en Sjef. Als hij echt zo onredelijk zou zijn, zou Anky hem denk ik vanzelf niet meer als coach willen. Iedereen wordt gemotiveerd op een andere manier, blijkbaar werkt dit bij haar. Lachen

Ik weet niet wat ze de hele dag tegen elkaar zeggen en dat boeit me ook geen klap maar het valt gewoon op dat hij altijd wat heeft en nooit eens kan zeggen dat hij trots is op het team en de prestaties IN DE MEDIA.

Dat is het profesisonele aan de springruiters en Rob Ehrens. Ehrens loopt altijd in pak en dat komt al super professioneel en verzorgd en repressentatief over en hij laat zich nooit er op betrappen dat hij brullend en schreeuwend de media te woord staat over een van zijn ruiters. Wat ze elkaar te zeggen later op de avond in een bespreking op een hotelkamer dat is verder niet aan de rest van Nederland.

MissJ

sarabande schreef:
Maar de laatste scoort en daarvoor zetten heel wat mensen hun scrupules opzij.

Juist. Lachen En daar gaat het imo uiteindelijk om in topsport, niet of je iemand een l*l vindt of niet, maar of die persoon de sporters kan motiveren tot grote prestaties. Lachen

__KELLY

Noetanchamon schreef:
Deze man is niet alleen verantwoordelijk voor zijn kinderen in de rol van papa, niet voor zijn vrouw in de rol van man maar juist in deze kwestie vooral trainer / coach.

Petje af dat hij zo scherp en kritisch blijft kijken en dus blijkbaar zijn rollen goed kan scheiden.
Anky rijdt niet voor de tra-la-la maar voor het Nederlandse team.
Logisch dat dan alleen het allerbeste goed is.

helemaal mee eens, Ja
hij is wel kritisch , maar als trainer of coach hoor je dat ook te zijn , en ben je nooit ECHT tevreden want streef je altijd naar meer ,,,
en denk daarom ook wel dat hij top trainer/ coach is Lachen

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 20:38

wat zal dat gezellig zijn op de terugreis Cool

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 20:38

daniella74 schreef:
Dat is het profesisonele aan de springruiters en Rob Ehrens. Ehrens loopt altijd in pak en dat komt al super professioneel en verzorgd en repressentatief over en hij laat zich nooit er op betrappen dat hij brullend en schreeuwend de media te woord staat over een van zijn ruiters. Wat ze elkaar te zeggen later op de avond in een bespreking op een hotelkamer dat is verder niet aan de rest van Nederland.

Ik ben het met je eens dat dit een stuk symphatieker overkomt. Ja Ik snap alleen de ophef over deze opmerking niet zo.

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 20:40

Ik vind dat hij dit soort commentaar tegen Anky moet zeggen, maar niet in de media hoeft te plaatsen, het is voor anky's belang dat het beter gaat.
Ze zal echt wel alles hebben gegeven, maar dat het dan minder uitpakt, kan gebeuren toch?
Ik snap wel dat het altijd beter kan, maar zoals het in het artikel staat is het net of de kur helemaal niet goed ging....
Maar goed, het zal wel zo horen op topniveau Knipoog

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 20:41

MissJ schreef:
Maar waarom dan? Omdat ze partners zijn? Hadden jullie het ook een punt gevonden als, ik noem maar wat, Rutten coach was en dit zou zeggen? Er wordt naar zijn mening over de gereden proeven gevraagd, als hij het zo ervaren heeft, mag hij dat dan niet zeggen?

Het gaat over de manier waarop hij dingen aanpakt, het is altijd zo op het ordinaire af. Dat ze partners zijn doet er verder niet toe. Hij neemt ook nooit de moeite eens een andere look aan te nemen dan die "louche 2e hands-autoverkoper"-look. Alle bondscoaches lopen in pak of netjes gekleed en dan hij met die spijkerbroek op half 7 en dat onverzorgde haar en altijd dat branie-achtige geschreeuw.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 20:44

daniella74 schreef:
Op scherp gezet worden werkt het beste als iemand anders dat doet en hij is daar voor aangenomen. Anky heeft vaak genoeg over zichzelf gezegd dat ze iemand nodig heeft die haar op het scherpst van de snede zet omdat ze zelf wat sneller tevreden kan zijn en dat dat riskant is.

Lijkt me ook.
Ik gok dat het voor Anky goed is om op scherp gezet te worden en wie kent haar beter dan Sjef?

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 20:44

daniella74 schreef:
Het gaat over de manier waarop hij dingen aanpakt, het is altijd zo op het ordinaire af. Dat ze partners zijn doet er verder niet toe. Hij neemt ook nooit de moeite eens een andere look aan te nemen dan die "louche 2e hands-autoverkoper"-look. Alle bondscoaches lopen in pak of netjes gekleed en dan hij met die spijkerbroek op half 7 en dat onverzorgde haar en altijd dat branie-achtige geschreeuw.

Tja, ik denk dat het vetgedrukte een stukje interpretatie is. Het is inmiddels wel duidelijk dat jij geen fan van Sjef bent, dat is je goed recht. Ik word ook niet direct lyrisch van de man, maar hij is blijkbaar wel de hjuiste trainer voor Anky, en een heleboel andere topruiters. Mijn interpretatie van het stuk is gewoon heel anders, ik lees er niet die vreselijke dingen in die sommigen hier wel zien.
Maar dat is dus allemaal persoonlijk.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 20:45

Wat heeft iemand zijn look daar nu mee te maken..

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 20:47

Tsja... Je zou het ook als eerlijk en open kunnen ervaren.
Veel te vaak hoor ik coaches zeggen dat het top was en vind ik het helemaal niet top.
Als je topsporter bent en topcoach moet je ook kunnen zeggen dat iets fout is gegaan. Het is niet elke dag top. En ja, Sjef zegt dat dan. Maar hij roept het ook als het wel top is hoor!
En weet je. Winnen is niet altijd top, en top rijden wint niet altijd. Op dat niveau weet je wanneer iets top is of niet. En dan moet je dat inderdaad kunnen zeggen én kunnen incasseren.

Ik kan het wel waarderen.

(ik heb een hekel aan "goed zo goed zo goed zo, daar ja daar ja" en dan als een gewone in de rondte gaan)

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 20:48

daniella74 schreef:
MissJ schreef:

Hij durft zichzelf te zijn. Achter veel van die rustig-ogende met die dure Hugo Boss pakken zitten veel louchere figuren hoor Knipoog

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 20:49

katiavl schreef:
Wat heeft iemand zijn look daar nu mee te maken..

Hij is bondstrainer, vertegenwoordigt Nederland op het hoogste niveau, daar zou je een verzorgd uiterlijk bij kunnen verwachten.
En MissJ de reden dat mensen over de opmerking vallen is omdat hij dat niet tegen Anky, maar tegen de pers zegt, dat is een beetje kwalijk.
Anky is voor veel mensen een idool en wordt publiekelijk als een stout kind behandelt.

Ook dat hoort bij het wel of niet hebben van een zekere mate van beschaving.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 20:49

Mireille1970 schreef:
Tsja... Je zou het ook als eerlijk en open kunnen ervaren.
Veel te vaak hoor ik coaches zeggen dat het top was en vind ik het helemaal niet top.
Als je topsporter bent en topcoach moet je ook kunnen zeggen dat iets fout is gegaan. Het is niet elke dag top. En ja, Sjef zegt dat dan. Maar hij roept het ook als het wel top is hoor!
En weet je. Winnen is niet altijd top, en top rijden wint niet altijd. Op dat niveau weet je wanneer iets top is of niet. En dan moet je dat inderdaad kunnen zeggen én kunnen incasseren.

Ik kan het wel waarderen.

(ik heb een hekel aan "goed zo goed zo goed zo, daar ja daar ja" en dan als een gewone in de rondte gaan)

Ik ben het met je eens. Lachen Maar dat is allemaal een kwestie van smaak denk ik. De een past dit beter, de ander iets anders.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 20:51

sarabande schreef:
Hij is bondstrainer, vertegenwoordigt Nederland op het hoogste niveau, daar zou je een verzorgd uiterlijk bij kunnen verwachten.
En MissJ de reden dat mensen over de opmerking vallen is omdat hij dat niet tegen Anky, maar tegen de pers zegt, dat is een beetje kwalijk.Anky is voor veel mensen een idool en wordt publiekelijk als een stout kind behandelt.

Ook dat hoort bij het wel of niet hebben van een zekere mate van beschaving.

Als de pers hem naar zijn mening over de rit van Anky vraagt, waarom zou hij dan zijn mening voor zich moeten houden? Ik vind dit niet iets met beschaving te maken hebben. Als hij Anky nou tot op de grond toe af zou kraken op allerlei voor de proef irrlevante zaken en daar ook nog krachttermen op los zou laten, dan hebben we het imo over beschaving. Hij was niet tevreden over de proef, hij onderbouwt die mening, wat is het probleem? Lachen