Ronja schreef:Inderdaad, ik denk dat ze deze merrie zullen willen gebruiken voor het fokken, wat met poëtin zelf niet meer gelukt is.
Dat zeg je nou wel, maar ik dacht dat er een aantal draagmerries geschopt waren met een veulen van Poëtin? Maar daar hadden we dan vorige zomer wel wat van gehoord - wellicht zijn deze zwangerschappen niet voldragen.
skippy1 schreef:Ik vind t klonen voor dit soort doeleinden maar niets. Een lekkere gezonde nieuwe paardenpopulatie met brede genenpool heeft toch mijn voorkeur.
Welke doeleinden bedoel je hier? Deze kloon is de enige manier geweest om met deze merrie te kunnen fokken, zodat haar genen behouden blijven. Voor de brede genenpoel. Ik heb niet het idee dat ze van plan zijn Poëtin nog 5 keer te klonen, om extra te kunnen fokken met deze genen. Ze wilden één merrie, deze merrie werd helaas erg ziek, waardoor de meest humane oplossing het eeuwige slapen was. Nu hebben ze deze ene merrie weer.
erleyne schreef:De levensvatbaarheid van klonen laat nog wel eens te wensen over. Ze wilden waarschijnlijk eerst afwachten of het wel zou blijven leven.
Ik zie 't gezicht van m'n vriend nog voor me, toen ik zei "Poetin is dood". Ik vraag me af wat z'n gezicht zal zijn als ik zeg "de kloon van Poetin is ziek/overleden"
Cayenne schreef:Het zou nu trouwens helemaal een stunt zijn als Mevr. van der Zwan het kloonveulen koopt, en Anky tijdens de spelen van 2016 wil verslaan

Moet ze denk ik wel even 'n nieuwe vent vinden die 2,5 miljoen opkucht, voor de vorige is 't lastig, met dat faillisement
Ik ben persoonlijk erg blij met deze ontwikkeling in het verhaal, en ik hoop dat dit veulen gezond volwassen en oud wordt, en haar leven lekker als moeder mag doorbrengen. Klonen is niet altijd even ethisch, maar in dit geval vind ik het zeker geoorloofd. En ik denk dat Marie er na lang overwegen ook zo over heeft gedacht. En "it's all about the money": reken maar dat 't klonen ook genoeg gekost heeft. Dikke kans dat hij de kosten van de aankoop + de kosten van 't klonen met de veulens die deze kloon zou kunnen krijgen, niet kan compenseren. Ik denk dat er bij deze man ook een heel groot deel liefde en ontzag voor haar talent speelt, dat hij niet verloren wil zien gaan in de sport waarvoor hij zoveel liefde en ontzag heeft.