Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
daniella74 schreef:Ze was echt woest voor de camera en terecht. Ik dacht eerst dat ze ging huilen maar ze was gewoon aan het koken. Het is heel bijzonder wat er allemaal gebeurd op hetmoment.
Cayenne schreef:Toch wanneer je je paard op medicijnen voor een blessure hebt, en toch een zwaar parcours laat springen als deze, dan vind ik het toch apart
Soet schreef:Cayenne schreef:Toch wanneer je je paard op medicijnen voor een blessure hebt, en toch een zwaar parcours laat springen als deze, dan vind ik het toch apart
Klopt, hélemaal fout zelf als je het mij vraagt. Komaan zeg! Paard gaat toch voor prestatie??
Citaat:maar de FEI dierenarts was een Duitse dierenarts. Het blijft altijd in het vage,want wat is nu de handtekening van die dierenarts waard?
CarpeDiem schreef:Citaat:maar de FEI dierenarts was een Duitse dierenarts. Het blijft altijd in het vage,want wat is nu de handtekening van die dierenarts waard?
Ik heb zelf de eer om met een FEI dierenarts te mogen werken tijdens grote concoursen. En ik weet héél zeker dat de FEI niet zoveel geld gaat geven aan 1 of andere lapswans die zomaar alles accepteerd en ondertekend. Bovendien heeft hij het laatste woord, maar staat een hele commisie achter hem, die hem controleren op alles wat hij doet, en waarmee hij alles overlegd. De FEI is er om de sport eerlijk te houden, niet om een stel gekken die zich laten omkopen de sport te laten bederven, want dan kunnen ze beter dierenarts Jansen uit de Hoek erneerzette, die vraagt vast stukken minder!
Wbt Meridith, ik vind het nogal raar dat ze het heeft gemeld, een startkaart heeft gekregen en ze haar daar naderhand op pakken. Ze hadden dr (óf) niet moeten laten starten, óf dr mond erover moeten houden!
Ik weet niet precies wat voor blessure Shutterfly had. maar ik neem aan dat het geen hele ernstige was, anders had ze m toch niet gestart? Dat paard heeft haar al zoveel geld opgeleverd *en kan haar nog meer geld opleveren* geloof nooit dat ze haar goudhaantje naar de stinkmodder gaat rijden
_Rianne_ schreef:daniella74 schreef:Ze was echt woest voor de camera en terecht. Ik dacht eerst dat ze ging huilen maar ze was gewoon aan het koken. Het is heel bijzonder wat er allemaal gebeurd op hetmoment.
en als je haar tegen je hebt... berg je maar!
Is het niet heel toevallig dat dit allemaal zo na mekaar komt opeens?
daniella74 schreef:Ik vind het allemaal bijzonder toevallig. Je hoort nooit berichten dat de nummer 15 positief is en die wordt ook steeksproef gewijs getest. Het speelt alijd rond grote wedstrijden en kampioenschappen. Ik denk dat er ook persoonlijke motieven meespelen binnen bonden/instanties van mensen die zeer kortzichtig zijn en na bijv een conflict een ruiter willen beschadigen. Mevrouw K haar eigen bond heeft het op dat moment naar buiten gebracht, waarom in godsnaam? Je zou toch denken dat een bond juist achter zijn ruiters staat bij bechuldigingen en dit soort zaken laat wachten als je eigen ruiter er zo geod voorstaat.
Capre Diem, ik deel je mening inzake de onpartijdigheid van dierenartsen.
_Rianne_ schreef:Zou een paard met een blessure met glans door de keuring komen?
En zouden ze het welzijn van het paard in gevaar brengen met als gevolg dat dit een van de laatste prijzen zou zijn?
Dacht het niet.. ze is blond.. maar zo blond... nee.. en mocht Meredith het welzijn van Shutterfly in gevaar brengen.. dan grijpt de eigenaar van het paard 100%zeker in.
Soet schreef:_Rianne_ schreef:Zou een paard met een blessure met glans door de keuring komen?
En zouden ze het welzijn van het paard in gevaar brengen met als gevolg dat dit een van de laatste prijzen zou zijn?
Dacht het niet.. ze is blond.. maar zo blond... nee.. en mocht Meredith het welzijn van Shutterfly in gevaar brengen.. dan grijpt de eigenaar van het paard 100%zeker in.
Ik zeg zeker niet dat ze slecht is.
Máár een paard forceren, d.m.v. doping is zéker niet goed. Paard kan inderdaad geen keuring lopen. Maar als het niet gaat.... dan gaat het ook niet! Met doping forceer je imo een paard, én néé dat is alles behalve vind ik.
Soet schreef:Daar kan je zo niet over oordelen. Bij dopingscontrole kunnen miniscule hoeveelheden worden aangetoond. Dat wil niet zeggen dat er op dat moment nog voldoende in het bloed aanwezig is om een werkzaam effect te hebben. Het is dus niet ondenkbaar dat Shutterfly ten tijde van het parcours alweer volledig hersteld was van de blessure.Cayenne schreef:Toch wanneer je je paard op medicijnen voor een blessure hebt, en toch een zwaar parcours laat springen als deze, dan vind ik het toch apart
Klopt, hélemaal fout zelf als je het mij vraagt. Komaan zeg! Paard gaat toch voor prestatie??
Elzepelze schreef:In het nieuwsarchief van Academy Bartels, kwam ik de mening van Imke, met betrekking op doping tegen. Interessant om te lezen..
http://www.horses-academy.nl , dan nieuws en deze titel:
Trainen, jonge paarden en de Tour de France, 13-08-2007
_Rianne_ schreef:een pijnstiller en ontstekingsremmer...