Koper wondermerrie Poetin verliest rechtzaak

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lindake

Re: Koper wondermerrie Poetin verliest rechtzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 23:21

arme merie Boos!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 23:22

Het was een droom van een merrie.
Jammer genoeg zal ze ook altijd een droom blijven.

Jmiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 10:51

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 10:58

het blijft eeuwig zonde, dat zo'n paard, door de hebzucht van mensen, de dupe moet worden...

Edit:oeps, verkeerd gekeken.. Clown Blond

Topoverkonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 11:41

Twee maand is toch wel heel lang om te wachten met officieel de verkoper te verwittigen dat de blessure heel wat erger was dan wat gezegd geweest is.
Het is toch wel een groot verschil tussen 'goedgekeurd worden op die veiling' en 'zo danig ernstige letsels hebben zodat ze moet worden ingeslapen'. Achter de schermen zal niet alles zo 'proper' verlopen hebben (pijnstillers ed), maar de rechtbank kan enkel zich baseren op wat zich officieel heeft afgespeeld. In twee maand kan er veel verprutst worden aan een paard. Daar kan de verkoper in veel gevallen niets aan doen en deze moet dan beschermd worden voor valse beschuldigingen van de koper.
In dit geval denk ik wel dat de verkoper het spelletje vuil gespeeld heeft, maar ook slim. De koper had veel vroeger moeten reageren. Het leven is voor de rappe zegt men soms.

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 11:44

De rechter is ook niet gek en er zal bij beide partijen genoeg bewijs zijn mee genomen.
Wij hebben hier geen inzicht in het materiaal dus om nou te gaan roepen "waar moet het nou heen met onze rechtstaat" vind ik overdreven.
ING zal niet voor niks vrijgesproken zijn.
Zij hebben daar naast niks te maken met het hoegfbevangen zijn van de merrie.
Tja een kreupel voorrijden is niet aan te raden, maar ook daar weten we het fijne niet van.
Wel doodzonde van de merrie, wat zal dat dier geleden hebben.....

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 12:23

ladymagic schreef:
Niet? Laten we even de meest voorkomende oorzaken van hoefbevangenheid bespreken...
- overgewicht
- een te rijke weide
Deze lijken mij beiden niet van toepassing
- het gebruik van medicijnen, zoals pijnstillers en steroïden
Die zou best wel eens van toepassing kunnen zijn?

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 12:47

Ja, maar a)hoe lang is ze in bezit van ING geweest en B) aan wie was ze toevertrouwd?
Misschien was ze al bevangen voordat ING haar vorderde.
Misschien kwam het puur door de stress van het verslepen door de eigenaar...
Etc.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 15:21

En dan nog wie koopt er nu in vredesnaam een paard voor € 900.000,= en laat dit paard niet medisch veterinair keuren? Op de fotos was de hoefbevangenheid te zien geweest.
De koper is zelf schuld want dit is gewoon zichtbaar als zij het ten tijde van verkoop had gehad. Bovendien is de koper zelf accoord gegaan en heeft de euros aan de ING overgemaakt terwijl het geen geheim was dat het dier uit de kliniek kwam en het ook geen geheim was dat het dier niet rad liep tijdens de veilig.
de koper is dus al met al zelf het risico aangegaan.

Verder als je je rekeningen niet betaald is er altijd de mogelijkheid dat de bank zegt sorry meneer of mevrouw maar wij moeten beslag leggen op de boedel en gaan proberen nog iets van onze investering terug te krijgen. Meestal trekt de bank toch aan het kortere eind.
De oud eigenaar van poetin heeft gewoon verkeer geinvesteerd en dat geld ook voor de andere investeerders in de zakenman soms zit het mee en soms tegen.

lohengrin39

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 18:24

[quote="ladymagic"]ING zal niet voor niks vrijgesproken zijn.

De merrie is gevonden in een kliniek...de bank wilde natuurlijk veel geld krijgen voor die merrie, dus is ze (ondanks de blessure waarvoor ze bij de kliniek stond) met behoorlijke pijnstillers en flink wat voer(!!!!!!) de ring ingereden op de veiling zodat ze flink zou showen.....hier waren de nieuwe eigenaren niet van bewust, van het vele voer, dus is ze thuis aangekomen, en natuurlijk geen werk gedaan vanwege de onregelmatigheid...en dan wordt zo'n dier bevangen.... kan best logisch zijn....

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 19:56

lohengrin39 schreef:
ladymagic schreef:

De merrie is gevonden in een kliniek...de bank wilde natuurlijk veel geld krijgen voor die merrie, dus is ze (ondanks de blessure waarvoor ze bij de kliniek stond) met behoorlijke pijnstillers en flink wat voer(!!!!!!) de ring ingereden op de veiling zodat ze flink zou showen.....hier waren de nieuwe eigenaren niet van bewust, van het vele voer, dus is ze thuis aangekomen, en natuurlijk geen werk gedaan vanwege de onregelmatigheid...en dan wordt zo'n dier bevangen.... kan best logisch zijn....

En wat voor bewijs heb je daarvoor?
Sorry hoor maar je kan niet zomaar beschuldigingen in het wilde weg gaan rondstrooien.
Weet jij waarom ze in kliniek stond? en weet jij hoe ze zich gedroeg en hoe ze liep? Heb jij gezien dat ze "al dat voer en die pijnstillers" kreeg? Misschien liep ze gewoon niet 100% rad maar hebben ze haar wel voorgereden, ook niet voor te pleiten, maar om ze nou te beschuldigen van dit soort praktijken.....

En het is een schande, iets wat niet had mogen gebeuren, maar zonder bewijzen vind ik niet dat je zulke beschuldigingen mag uiten, helemaal niet als er al een vrijspraak is van de rechter.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 10:27

Ze stond in de kliniek in verband met een peesblessure.

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 11:38

nowornever schreef:
Ze stond in de kliniek in verband met een peesblessure.

Dat weet ik, dat heb ik gelezen, maar je weet niet wat er daarna gebeurt is, er praten hier mensen over oa drogeren voor het voorrijden, dat is waar ik het over had....
Ik keur het niet goed, maar er worden hier dingen gezegd waar absoluut geen bodem voor is, als er bewezen was dat ING het paard had laten drogeren was er al lang een heel andere uitspraak geweest...

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:08

Volgens mij heeft er in meedere artikelen gestaan dat ING wel degelijk op de hoogte was van de medische conditie van Poëtin. De behandelend dierenarts wist er ook van, en heeft imo echt wel verslag uitgebracht. Ondanks alles moest ze toch voorgereden en geveild worden. Zal eens kijken of ik die artikelen nog heb, maar ik heb 2 weken terug een hele stapel Hoefslagen, paardenkranten e.d. weggegooid.

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 20:24

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 20:33

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 15:27

Maar dat ze niet in orde was staat helemaal buiten twijfel.... het gaat erom dat de koper binnen 2 maanden officieel (!!!) aan de bel had moeten trekken en dat niet gedaan heeft.... Die termijnen zijn er niet voor niks natuurlijk.

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 15:49

Maar ons punt is, dat het binnen twee maanden al uitvoerig in 't nieuws is geweest. En ik zie de koper niet aan voor iemand die "vergeet" zoiets officieel te melden...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 15:56

Hester schreef:
Maar ons punt is, dat het binnen twee maanden al uitvoerig in 't nieuws is geweest. En ik zie de koper niet aan voor iemand die "vergeet" zoiets officieel te melden...

Het was op de dag van verkoop al uitvoerig in het nieuws!
Ik denk dat de rechter echt wel voldoende heeft kunnen toetsen of is voldaan aan deze meldingsplicht. Dat is nou niet de meest ingewikkelde materie.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 15:58

manzano schreef:
Maar dat ze niet in orde was staat helemaal buiten twijfel.... het gaat erom dat de koper binnen 2 maanden officieel (!!!) aan de bel had moeten trekken en dat niet gedaan heeft.... Die termijnen zijn er niet voor niks natuurlijk.

Dat klopt Jacq, en daarom zei ik eerder ook, als dit waar is dan zou ik dat buitengewoon slordig en dom vinden van Marie. Ik haal die topics even aan omdat er mensen zijn die in twijfel trekken of de ING bank wel op de hoogte was van de blessure die Poëtin had ten tijde van de veiling.

xSanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 22:34

Ik heb meeewerkt in de stallen op de veiling, en al die verhalen over dat die kreupel liep enzo is nix van waar...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 22:43

xSanne schreef:
Ik heb meeewerkt in de stallen op de veiling, en al die verhalen over dat die kreupel liep enzo is nix van waar...

dus jij beweert dat die merrie de hele veiling gewoon rad heeft gelopen?????
het feit dat ze in een kliniek stond was dan volgens jou ook een broodje aap verhaal??

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 17:28

*LOL* Briljant. Haha!