Pony Bliz is niet mishandeld

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Pony Bliz is niet mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 15:48

Ben blij dat ik mijn vriendin nog op tijd heb kunnen weerhouden om te storten. Tuig !! Boos!

sassrd

Berichten: 59
Geregistreerd: 25-06-07
Woonplaats: Velsen-Noord

Re: Pony Bliz is niet mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 15:52

@Jumper63.. Wie ben jij dan?
Ik geloof wel, eerlijk waar, dat ze niet over de rug van hun zieke kind e.d. dit willen doen.
maar wees nou eens eerlijk, zoals het nu wordt vertelt en gespeeld.. 't komt wel redelijk bijzonder over!
Al hoop ik dat die jongen en zn paardje beter worden en lekker samen kunnen rijden enzo Lachen
Maar dan wel, zodat hij zich er niet schuldig over zou hoeven voelen, dat 't geld van anderen hierin in is gestoken..

Jumper63
Berichten: 15
Geregistreerd: 08-08-07

Re: Pony Bliz is niet mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 15:52

git schreef:
Sorry dat ik het zeg, maar als dit allemaal waar is, en die mensen op deze manier geprobeert hebben om een extra zakcentje te " verdienen" vind ik dat ze dat spelen over de rug van hun zeer zieke kind, en over de rug van mensen die hun hart wel op de goede plek hebben zitten.
phoei.

Mamma calvin jij zegt dat het zo allemaal niet zit, leg hier dan de waarheid maar eens uit !


Mama calvin staat hier buiten, en heeft dit allemaal aan derden te danken. Maar denk dat het zinloos is mensen hun mening te doen herzien. Mensen met een mening kun je nog proberen te overtuigen maar mensen met een standpunt zijn niet te bereiken. Jammer, heel jammer. Iedereen mag een mening hebben, maar hoeft die niet altijd keihard in het openbaar te zetten. Geef iemand de voordeel van de twijfel. Niet iedereen is op geld uit.

bloetoet

Berichten: 230
Geregistreerd: 21-09-04
Woonplaats: nieuwegein

Re: Pony Bliz is niet mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 15:53

@ Jumper63; ik heb geen idee wie jij bent, je grammatica is in elk geval aanzienlijk beter. Wat betreft het 'vermoedelijke' op het gebied van mishandeling; de eigenaars van Blitz wilden de meneer uit Opheusden per direct op laten pakken, die had al 2 pony's die hem waren afgenomen door de DB. En als ik dan hoor van dierenartsen dat deze pony lijdt aan calciumtekort, daardoor broze botten heeft en door een tikje van een boom wat voor bot dan ook kan breken, dan krijg ik mijn twijfels bij het mishandelingsverhaal. Nu wordt er ook openlijk door dierenartsen gezegd dat het niets met mishandeling te maken heeft. Tevens ging hier het verhaal rond dat de vorige staleigenaar hiervoor aansprakelijk zou zijn.

Dus wat betreft de eerlijkheid van dit verhaal; de krant is verder gaan uitzoeken, meer mensen zijn sceptisch en ook hier blijkt weer dat de leugen nog zo snel kan zijn, maar uiteindelijk wordt achterhaald.

sassrd

Berichten: 59
Geregistreerd: 25-06-07
Woonplaats: Velsen-Noord

Re: Pony Bliz is niet mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 15:55

Voordeel vd twijfel kunnen mensen altijd krijgen, tuurlijk.
En mensen met een standpunt zijn zeker ook te overtuigen hoor, met de juiste argumenten en als deze mensen ook het gevoel hebben dat er een eerlijk spelletje wordt gespeeld.
Het komt niet eerlijk over, als mama calvin eerst probeert te ontkennen dat ze er wat mee van doen heeft. Wat wees nou eerlijk, als zij het hiermee niet eens zou zijn, met die site en het geld inzamelen, kan ze toch zeggen: jongens, doe dit alsjeblieft niet.. we lossen het zelf op.
Heel simpel is dat hoor Lachen
Maar nogmaals, wie ben jij dan, dat je er zoveel vanaf weet?

Jumper63
Berichten: 15
Geregistreerd: 08-08-07

Re: Pony Bliz is niet mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 15:56

sassrd schreef:
@Jumper63.. Wie ben jij dan?
Ik geloof wel, eerlijk waar, dat ze niet over de rug van hun zieke kind e.d. dit willen doen.
maar wees nou eens eerlijk, zoals het nu wordt vertelt en gespeeld.. 't komt wel redelijk bijzonder over!
Al hoop ik dat die jongen en zn paardje beter worden en lekker samen kunnen rijden enzo Lachen
Maar dan wel, zodat hij zich er niet schuldig over zou hoeven voelen, dat 't geld van anderen hierin in is gestoken..


Ik ben iemand die weet dat het door de buurvrouw naar buiten is gebracht en niet door de familie zelf. Natuurlijk zijn er dingen niet goed gelopen, maar kranten, roddels en verhalen van derde zorgen hier ook voor. Geloof mij dat deze mensen nog liever droog brood vreten dan dat zij zich verrijken aan mensen, met name dierenliefhebbers. 1 verzoek, laat los, men heeft alles al stopgezet. Zij willen al niet meer. Zij zullen wel zien, maar deze hetze is ontstaan door jonge meiden. Deze meiden weten niet beter. Laat ieder zich bezig houden met hun eigen besonjes, dat zou voor iedereen een heel stuk rust brengen.

gr_roos
Berichten: 7588
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Re: Pony Bliz is niet mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 15:57

Wat mij eerst opvalt is de hoeveelheid spelfouten in de eerste berichten. Later wordt er wel correct geschreven.

Als er zo iets op internet komt te staan, weet je dat er reacties komen. Persoonlijk had ik eerst het oordeel van Utrecht afgewacht en daarna pas aandacht gezocht. Lijkt me ook niet zo bevoordelijk voor je zoontje al die negatieve verhalen.

Hopelijk knapt de pony op en hebben jullie er een hoop van geleerd. Ik zou om mijn naam te zuiveren iig alle donaties terug storten.

Jumper63
Berichten: 15
Geregistreerd: 08-08-07

Re: Pony Bliz is niet mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 15:58

sassrd schreef:
Voordeel vd twijfel kunnen mensen altijd krijgen, tuurlijk.
En mensen met een standpunt zijn zeker ook te overtuigen hoor, met de juiste argumenten en als deze mensen ook het gevoel hebben dat er een eerlijk spelletje wordt gespeeld.
Het komt niet eerlijk over, als mama calvin eerst probeert te ontkennen dat ze er wat mee van doen heeft. Wat wees nou eerlijk, als zij het hiermee niet eens zou zijn, met die site en het geld inzamelen, kan ze toch zeggen: jongens, doe dit alsjeblieft niet.. we lossen het zelf op.
Heel simpel is dat hoor Lachen
Maar nogmaals, wie ben jij dan, dat je er zoveel vanaf weet?


Mama Calvin is een pseudoniem, de mama Calvin weet niet eens hoe deze site werkt. En wie ik ben, ik ben iemand die doodmoe wordt van mensen die een hetze levend proberen te houden omdat er nu even niets anders te doen is. Nogmaals mensen die het niet vertrouwen hoeven toch niets te geven.

SeBart

Berichten: 1537
Geregistreerd: 16-08-06

Re: Pony Bliz is niet mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 15:59

door wie het ook naar buiten is gebracht, het is en blijft tuig en een heel raar verhaal. Daarom geef ik niks aan goede doelen, ik vertrouw ze nooit.

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Pony Bliz is niet mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 16:01

Nou, de intervieuws aan de krant hebben ze zelf gegeven. Oproepen voor geld doen ze ook zelf!
En nu de leugens langzaam bovenkommen moeten we het laten rusten? Zou je wel willen he!

sassrd

Berichten: 59
Geregistreerd: 25-06-07
Woonplaats: Velsen-Noord

Re: Pony Bliz is niet mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 16:02

ze snapt die site misschien niet Lachen maar ze kan toch gewoon uitleggen hoe 't zit zelf? Neem aan dat ze kan praten? En dat ze ook kan zeggen, als ze het niet eens was met die site, dat ze dat dus liever niet had. Normale mensen zouden dan ook nog luisteren ook Lachen
Ik word er een beetje moe van, dat jullie, op deze manier iets in leven proberen te houden, waarvan ik niet weet wat 't is.. maar geloof dat je er meer vijanden mee maakt dan vrienden

Jumper63
Berichten: 15
Geregistreerd: 08-08-07

Re: Pony Bliz is niet mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 16:04

GvdT schreef:
Wat mij eerst opvalt is de hoeveelheid spelfouten in de eerste berichten. Later wordt er wel correct geschreven.

Als er zo iets op internet komt te staan, weet je dat er reacties komen. Persoonlijk had ik eerst het oordeel van Utrecht afgewacht en daarna pas aandacht gezocht. Lijkt me ook niet zo bevoordelijk voor je zoontje al die negatieve verhalen.

Hopelijk knapt de pony op en hebben jullie er een hoop van geleerd. Ik zou om mijn naam te zuiveren iig alle donaties terug storten.


Met deze stelling ben ik het helemaal eens. En er zijn fouten gemaakt, maar niet doelbewust. Tevens zijn er ook mensen geweest die de donaties niet terug willen hebben. Maar ik weet dat als er mensen zijn die het geld terug willen zij dit zelf binnen 30 dagen terug kunnen halen. Of stuur ze een mail met de vraag het terug te storten. Aan afschriften is te zien wie of wat er betaald is en geloof me je kunt er nog niet mee naar de grens.

Ik denk dat het niet een kwestie is van leren, maar een kwestie van buitenstaanders bemoei je er niet mee. Nogmaals deze mensen hebben dit niet in gang gezet. En de jongen kan hier al helemaal niets aan doen. Het is en blijft een trouwe vriend van Blitz en niemand die dit kan veranderen.

Het is jammer genoeg de verkeerde kant op gedraaid, maar zeker niet met de bedoeling de zooi op te lichtten.

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Pony Bliz is niet mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 16:07

Ze hebben het echt over zichzelf afgeroepen hoor, niet anderen!

sassrd

Berichten: 59
Geregistreerd: 25-06-07
Woonplaats: Velsen-Noord

Re: Pony Bliz is niet mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 16:09

of met hulp van anderen Knipoog
maar zoiets roep je altijd over jezelf af, tenzij je niets af wist van zo'n site en die donaties.. maar dat wisten ze wel.. en interviews zijn niet in hun slaap afgenomen of onder hypnose neem ik aan.. dus tja.. Lachen

Jumper63
Berichten: 15
Geregistreerd: 08-08-07

Re: Pony Bliz is niet mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 16:09

chuck_lover schreef:
Rachelle40 schreef:
ik geloof dat het hele verhaal op hun site staat.
wat moet er dan uitgelegd worden?

Waarom in de 'hun'-vorm spreken, het is jullie eigen site.

Het blijkt dat nu de waarheid boven tafel komt en dat is toch een beetje teveel publiciteit, of niet?
Als iets in de krant komt, dan wordt het verhaal vaak nog nagetrokken, niet aan gedacht?



Dan ken jij de krant nog niet. Het is komkommertijd en de kranten zijn blij met elke kreet. "bladvulling" Dit zijn juist de mensen die ieder woord weten te verdraaien, want dat leest lekker. En zeg nou zelf, wie vindt een heerlijke roddel niet lekker te lezen.

gr_roos
Berichten: 7588
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Re: Pony Bliz is niet mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 16:11

Jumper63 schreef:
Ik denk dat het niet een kwestie is van leren, maar een kwestie van buitenstaanders bemoei je er niet mee. Nogmaals deze mensen hebben dit niet in gang gezet. En de jongen kan hier al helemaal niets aan doen. Het is en blijft een trouwe vriend van Blitz en niemand die dit kan veranderen.

Het is jammer genoeg de verkeerde kant op gedraaid, maar zeker niet met de bedoeling de zooi op te lichtten.


Tuurlijk is het iets om van te leren, je weet nu dat je niet alles zomaar tegen iedereen kan zeggen. Een volgende keer kan je ook voorkomen dat er zo'n website in de lucht gaat en voor nu kan je op diezelfde site ook je excuus aanbieden aan de verkoper. Ik weet niet wat voor een handelaar het is en hoe hij zijn paarden behandeld.
Ik vind alleen dat degene die dit op de site heeft gezet ook zo'n grote kerel of meid moet zijn om te zeggen. Sorry wij hebben de indruk gegeven dat .... te .... de pony heeft mishandeld. Gelukkig blijkt dit niet het geval en daarvoor bieden wij inze excuses aan.

PS op deze tekst zit een copyright Clown

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Pony Bliz is niet mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 16:12

Jumper63 schreef:
Dan ken jij de krant nog niet. Het is komkommertijd en de kranten zijn blij met elke kreet. "bladvulling" Dit zijn juist de mensen die ieder woord weten te verdraaien, want dat leest lekker. En zeg nou zelf, wie vindt een heerlijke roddel niet lekker te lezen.


Daarom; komkommertijd was eerst je voordeel en nu je nadeel! Eigen schuld!
En wat zou er verdraaid zijn dan?

Jumper63
Berichten: 15
Geregistreerd: 08-08-07

Re: Pony Bliz is niet mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 16:14

sassrd schreef:
of met hulp van anderen Knipoog
maar zoiets roep je altijd over jezelf af, tenzij je niets af wist van zo'n site en die donaties.. maar dat wisten ze wel.. en interviews zijn niet in hun slaap afgenomen of onder hypnose neem ik aan.. dus tja.. Lachen


Er zijn fouten gemaakt, maar niet door het gezin maar door de buurvrouw, die alles nogal zielig vond. Aan de hand van die aktie hebben zij een site geopend om openheid van zaken te geven. De intervieuws zijn niet door de familie afgegeven, maar door buitenstaanders. De kranten hebben dit nooit bij de familie gechecked. Maar geloof wat men wil. Probeer eens te denken aan voordeel van de twijfel. Maar geef de familie nu de rust voor de komende tijd. Want het kind is echt ziek en het paard is vanaf aankoop niet gezond. Wie twijfels heeft moet hiervan afstand nemen. En zoals de familie zelf heeft aangegeven een blijk van steun, middels een kaartje of email, doet zowel de jongen als de familie goed. Zodat zij weten dat er ook nog mensen zijn die het goede wil zien en niet het kwade.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Pony Bliz is niet mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 16:14

Jammer dat het zo weer moet lopen in NL

zowiezo zou ik nooit een inzameling gaan doen om je huisdier te opereren


1 das het risico van het vak een paard houden!!! en schiet het paard er in de toekomst iets mee op??? want dingen zoals hersenen die bloot liggen, schedel fracturen etc etc lijkt me meer een zaak om de pony uit zijn leiden te verlossen.



3 10.000 euro is een absurd hoog bedrag voor een ``gewone`` pony, we praten niet over Salinero. (kan me ook totaal niet voorstellen dat de uithof dit bedrag genoemt zou hebben.. gelukkig hebben we op bokt een medewerker die meer hiervan weet)(naam ff vergeten)

4 tis idd heel vervelend dat hun zoon ook ziek is,(dat wens je niemand toe!! eerlijk niet) maar mensen moeten het niet gaan ``uitspelen`` voor mijn gevoel.

Er zijn namelijk nog tig 1000den andere kinderen met kanker.. en in vele ergere vormen dan schildklier kanker (aangezien deze in verhouding een goede prognose heeft!). krijgen deze mensen ook allemaal geld om een pony of andere dier te onderhouden. Volgens mij niet..?

(voor 10.000 euro kun je heel veel zieke kinderen blij maken met een konijn of weet ik wat)

of steek die 10.000 euro in van die centra voor begeleiding van doodzieke kinderen (uitstapjes etc, dieren die naar het zieken huis komen om te worden vertroeteld door kinderen).

Voor 10.000 euro kun je x mensen blij maken! ipv 1 pony te ``redden``

Iig ik hoop dat de eigenaren van Blitz het hoofd omhoog houden en iedereen het geld terug storten!!

Ben ik even blij dat ik geen cent heb gestort!

Zowiezo een echt goed doel heeft zo´n speciaal giro nummer en niet een prive nummer. (en ik houd het voortaan mooi bij de echte goede doelen!! die erom bekend staan eerlijke en zuivere informatie te verstrekken en het geld goed te beheren)

En hoop dat de fam van Calvin hier op bokt en in de krant/tv en weet ik wat nog meer een EERLIJKE verklaring komen afleggen.

enne mbt tot calvin.. ik wens je het allerbeste echt waar!! en ook je pony ook! ik gun jullie van harte een fijn en mooi leven. Maar aub laat je ouders geen dingen ``verzinnen of verdraaien``

Dikke kus en knuffel voor CALVIN!!!
`` ik gun je het beste (net als ieder ander ziek kind/volwassene/dier

Rachelle40
Berichten: 16
Geregistreerd: 07-08-07

Re: Pony Bliz is niet mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 16:18

oke we hebben dus een pony gekocht.
dat hij een bult op zijn kop had en een holle rug dat namen we op de koop toe, de pony zou bereden zijn ingeent en ontwormd
en volgen de verkoper had hij hem verwaarloosd gekregen.
bij aankomst de dierenarts er bij gehaald! de bult was afkomstig door een kies die ontstoken is geweest. en hij zat vol wormen en was sterk verzwakt. inmiddels de eerst eigenaar op gespoord.
deze heeft ons foto's gestuurd en vertelde dat hij bij haar goed weg was gegaan en dat ze bij de verkoop had gezegt dat de pony niet bereden mag worden althans niet teveel. blitz heeft toen een wormenkuur gehad en zou vervolgens naar de dierenarts gaan voor foto's van zijn bult. er was toen nog geen spraken van mishandeling alleen verwaarlozing.
we werden gebelt dat blitz uitgeput in de stal lag en hebben toen de dieren arts gebelt en die gaf aan dat hij een virus had? hij is toen ook een week op een andere stal geweest voor herstel. na die week weer terug en bij andere pony's in een boomgaard gezet, dat kon volgens de stalhouder best.
werden zondags gebeld door de stalhouder dat blitz er slecht aan toe was en waarschijnlijk tegen een boom was gelopen?. de dierenarts gebeld en die zou komen kijken. toen wij bij blitz kwamen vertelde de stalhouder ons dat de dierenarts net weg was en dat het zo slecht ging met blitz dat we maar moesten overwegen om hem naar de slager te brengen.vreemd genoeg was er geen groen op zijn kop tezien en was de omgeving van de stal bloedvrij gemaakt? de stalhouder heeft dit gedaan en ook had hij blitz hoofd gewassen?
besloten naar de dierenarts te gaan voor foto's, in het gesprek dat mijn man met mensen uit de praktijk heeft gehad werden een aantal opties naar voren gebracht. zoals boom, paard en persoon. daar is dan ook het vermoeden uit ontstaan van mishandeling. de breuk ouder dan 3 weken zijn dus kon niet bij ons zijn ontstaan. dat hij zich had gestoten waar door de oude breuk is gaan opspelen is de oorzaak van het bloeden.wat moesten we doen een operatie kon ons wel eens tienduizend euro kosten volgens de stalhouder. als er spraken was van mishandeling wat zou er dan gebeurd kunnen zijn.hierop is gzegt dat het best mogelijk was dat iemand hem de hersens wou inslaan om zo op een goedkope mannier van zijn pony af te komen en eventueel een schade bij zijn verzekering te halen.
dit leek dan ook de meest voor de handliggende optie.
omdat wij niet alle kosten kunnen opbregen, we haden net de pony betaald een leuk zadeltje gekocht enz.werd kwam het idee van donatie's de eerst eigenaar van blitz zou de media inschakelen. de rest weten jullie al of niet?

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Pony Bliz is niet mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 16:19

Jumper63 schreef:
sassrd schreef:
of met hulp van anderen Knipoog
maar zoiets roep je altijd over jezelf af, tenzij je niets af wist van zo'n site en die donaties.. maar dat wisten ze wel.. en interviews zijn niet in hun slaap afgenomen of onder hypnose neem ik aan.. dus tja.. Lachen


Er zijn fouten gemaakt, maar niet door het gezin maar door de buurvrouw, die alles nogal zielig vond. Aan de hand van die aktie hebben zij een site geopend om openheid van zaken te geven. De intervieuws zijn niet door de familie afgegeven, maar door buitenstaanders. De kranten hebben dit nooit bij de familie gechecked. Maar geloof wat men wil. Probeer eens te denken aan voordeel van de twijfel. Maar geef de familie nu de rust voor de komende tijd. Want het kind is echt ziek en het paard is vanaf aankoop niet gezond. Wie twijfels heeft moet hiervan afstand nemen. En zoals de familie zelf heeft aangegeven een blijk van steun, middels een kaartje of email, doet zowel de jongen als de familie goed. Zodat zij weten dat er ook nog mensen zijn die het goede wil zien en niet het kwade.


Nee, nu is alles ineens de schuld van andere! Hou toch op! Er zijn al genoeg leugens, lieg je nou niet vaster!
Nu kan het gezin de publiciteit ineens niet hebben? Toen er geld kwam was het geen probleem...had je als ouders eerder moeten bedenken.
En als ouders had je je kind ook kunnen beschermen door een gezonde pony te kopen! Dit is hem echt zelf aan gedaan.

@ Studiemiep; OK dan!

Sunnda

Berichten: 7845
Geregistreerd: 28-12-06

Re: Pony Bliz is niet mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 16:19

ik geloof zeker niet dat dit allemaal verzonnen is.
waarom weet ik zelf ook niet,
maar als je oneerlijk wou zijn,
had je het niet zo aangepakt.(anders ben je erg dom)
misschien is niet alles goed gegaan, maar alles verzonnen geloof ik niet in.

noaC:ik ben erg niuwsgierig naar jou verhaal,
aan je post te merken weet je er meer vanaf.
maar aan:you will see. hebben we niet zo veel,
misschien kun jij ook eens uitleggen wat er allemaal niet klopt(voor de duidelijkheid)
want,sorry, ik erger me ook aan mensen die alles lijken te weten maar er niets over zeggen.(het mag des noods over de pb)
alles is al zo onduidelijk.
(ik ga niet zeggen dat ik je niet geloof, maar wil ook niet dat ik iets zeg terwijl die mensen zometeen gelijk blijken te hebben, en wil zeker niet vervelend tegen jou zijn, maar wil wel eens weten wat er precies mis is)

sassrd

Berichten: 59
Geregistreerd: 25-06-07
Woonplaats: Velsen-Noord

Re: Pony Bliz is niet mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 16:21

@ Studiemiep, 100% eens met je!
En @ NoaC, zelfde! Maar ben jij meer bekend met dit verhaal dan wij?

Maar ik snap wel, dat die mensen zich eruit willen praten Lachen Dat is een logische reactie. Alleen denk dat he.. dat 't makkelijker is voor hen om zich er niet meer mee te bemoeien, dan alle andere mensen dat te vragen.

Jumper63
Berichten: 15
Geregistreerd: 08-08-07

Re: Pony Bliz is niet mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 16:22

NoaC schreef:
Jumper63 schreef:
Dan ken jij de krant nog niet. Het is komkommertijd en de kranten zijn blij met elke kreet. "bladvulling" Dit zijn juist de mensen die ieder woord weten te verdraaien, want dat leest lekker. En zeg nou zelf, wie vindt een heerlijke roddel niet lekker te lezen.


Daarom; komkommertijd was eerst je voordeel en nu je nadeel! Eigen schuld!
En wat zou er verdraaid zijn dan?


Er is vanuit de krant gesproken over het feit dat mevrouw van Oene dit alles in elkaar heeft gezet. Zij zou in die mishandeling stellig hebben geloofd. Zij is de enige uit het gezin die altijd gezegd heeft "waarschijnlijk komt het door mishandeling of is misschien door een ander paard getrapt" wel is gebleken dat dit een oud iets was. Misschien dat er wel beter op het paard gelet had kunnen worden door de oud-eigenaar. Er is nooit omontstotelijk bewezen dat het om mishandeling zou gaan. Maar ga eens bij jezelf te raden "paardenliefhebster". Jij zou dat toch ook niet hebben kunnen aanzien dat je in de eerste instantie een slecht uitziend paard koopt, dit omdat je het zielig vindt. Om vervolgens erachter te komen dat er scheuren/breuken in het schedel zitten. Tussen de neus en ogen. Als jij als leek een paard koopt weet je ook niet precies waar je op moet letten. Maar laat je een paard dan staan omdat er mankementen aan zitten. Ik zelf hou van paarden, ik zou dit niet kunnen. Zou jij het paard terugbrengen naar de oud-eigenaar en je geld terugvragen? Je hebt geen spijkerbroek gekocht hoor maar een levend wezen.

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Re: Pony Bliz is niet mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 16:24

ik vind geld storten voor zoiets zowiezo onzinnig... er zijn zoveel mensen die erg ziek zijn en zoveel dieren...en dan krijg je dit te horen...en dan denk ik...gelukkig heb ik niks gestort, zielig voor het kind dat wel.. maar meer mensen hebben aan hun paard te danken dat ze er nog zijn, ( omdat het zo een grote steun voor ze is)