Steeds meer paarden in asiel

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Steeds meer paarden in asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:47

@diablo
krachtvoer wel, maar veel?


Ik geef toe dat ik hier ook best wel een oudje wil hebben op pension, maar voor 100 euro doe ik het ook niet Lachen
Baasje is toch de verantwoordelijke en ik ga dus niet de kosten van een baasje die er genoeg van heeft over nemen Lachen

Anoniem

Re: Steeds meer paarden in asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:49

100 euro voor alleen maar op de wei vind ik dik betaald. Als er goede schuilmogelijkheid is verwacht ik dat ze in de winter niet op stal hoeven. Bijvoeren in de winter zou eventueel wat extra's kunnen kosten, maar hooi kost ook geen 100 euro per maand als bijvoer.
Het is natuurlijk een vorm van paardenliefde en als het commercieel moet zijn, dan moet je er niet aan beginnen.

tita

Berichten: 19765
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Steeds meer paarden in asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:50

RK voor de meeste rusthuizen geldt dat je nog steeds de veearts en de hoefsmid zelf moet betalen

het enige wat gratis is, is SOEST maar denk je nou echt dat de paarden daar allemaal gelukkig zijn.

De mijne niet die wil ook nog aandacht

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Steeds meer paarden in asiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 10:51

Een asiel betekent dat er kans is dat het dier weer naar een andere baas moet.

@Tita: Denk je dat een beest gelukkig is wanneer je het uit de oude vertrouwde omgeving trekt? Je geeft zelf al aan dat je het niet waard vind om er dan nog de volle mep voor te betalen omdat je er niks meer mee kunt.

Twiggy2008
Berichten: 21244
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Steeds meer paarden in asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:51

Tita; een paard kun je dumpen bij een asiel, net zoals honden, katten en konijnen e.d. Ik snap dat ze nu moeilijker gaan doen, als men blijkbaar gewoon paarden blijft 'dumpen'. Stel je voor dat het net zo'n groot aantal wordt als met katten en honden? Dat kan gewoon niet (dat vind ik bij de katten en honden al). Het zegt een hoop over onze maatschappij, die blijkbaar zo met dieren omgaat. Heb je wel eens in een asiel gekeken? Met mensen die daar (vaak vrijwillig) werken? Daar word je echt droevig van (als je enig gevoel in je lijf hebt). Verdrietig

Voor een rusthuis moet je een plekje regelen (wachtlijst) en betalen. Dat kan best prijzig zijn in deze omgeving (in Soest zit er eentje). Een paardenrusthuis is speciaal voor oude paarden. Dat vind ik een heel ander verhaal dan een asiel, hoor. Dan regel je bewust een fijne plek voor je paard om hem/haar te laten genieten van zijn pensioen. Lachen

Anoniem

Re: Steeds meer paarden in asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:52

Alleen voor wei is dat dik betaald. Maar wie heeft er wei genoeg dat er niet bij gevoerd hoeft te worden? Lachen


waar zeg ik dat je dat niet zelf moet betalen?
Tuurlijk moet je dat zelf, lijkt me nogal logisch...

Dan rij je lekker in het weekend naar je paardje
Of je laat hem staan waar hij nu staat en betaald gewoon wat hij nu kost Lachen
Net wat jij liever doet...maar hem dumpen omdat hij niet meer gereden kan worden oid??
Nope...daar kan ik niet in mee

tita

Berichten: 19765
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Steeds meer paarden in asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:53

Citaat:
@Tita: Denk je dat een beest gelukkig is wanneer je het uit de oude vertrouwde omgeving trekt? Je geeft zelf al aan dat je het niet waard vind om er dan nog de volle mep voor te betalen omdat je er niks meer mee kunt.


OJEE daar gaan we weer NERGENS staat dat hoor waar jij dat neerzet

NERGENS

tita

Berichten: 19765
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Steeds meer paarden in asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:54

Nadya schreef:
Tita; een paard kun je dumpen bij een asiel, net zoals honden, katten en konijnen e.d. Ik snap dat ze nu moeilijker gaan doen, als men blijkbaar gewoon paarden blijft 'dumpen'. Stel je voor dat het net zo'n groot aantal wordt als met katten en honden? Dat kan gewoon niet (dat vind ik bij de katten en honden al). Het zegt een hoop over onze maatschappij, die blijkbaar zo met dieren omgaat. Heb je wel eens in een asiel gekeken? Met mensen die daar (vaak vrijwillig) werken? Daar word je echt droevig van (als je enig gevoel in je lijf hebt). Verdrietig

Voor een rusthuis moet je een plekje regelen (wachtlijst) en betalen. Dat kan best prijzig zijn in deze omgeving (in Soest zit er eentje). Een paardenrusthuis is speciaal voor oude paarden. Dat vind ik een heel ander verhaal dan een asiel, hoor. Dan regel je bewust een fijne plek voor je paard om hem/haar te laten genieten van zijn pensioen. Lachen


Nadya wat heb jij liever dat mensen die paarden verwaarlozen of slachten nou doe mij maar een asiel dan hebben ze nog kans op een liefdevolle eigenaar

koenlover

Berichten: 2417
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Re: Steeds meer paarden in asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:54

Nadya schreef:
Tja, mijn paard is nog jong, maar ik wil hem zeker houden tot zijn dood, hoor. En als dat betekent dat 'ie ooit te oud wordt om er iets mee te doen, dan hou ik hem alsnog en regel een goed plekje voor hem. Ik vind het schandalig dat je een oud paard zo dumpt. En geklets dat je het niet kan betalen; dan koop je maar geen nieuw paard waar je weer op kan rijden en betaal je gewoon voor een fijne plek waar hij oud kan worden. Je hebt toch ook jaren zijn pension/stalling e.d. betaald??? Hij heeft jou toch ook zijn beste jaren gegeven???
Wat moet zo'n oud dier nog, een ander goed tehuis vind je er meestal niet meer voor (en als dat wel zo is, prima hoor). Bedenk dat van tevoren, als je zo'n dier aanschaft. We worden allemaal ouder en/of worden ziek en dat geldt ook voor onze paarden. Dan zorg je toch voor een fijne oude dag voor zo'n dier?

Ik vind een paard geen gebruiksvoorwerp. Als mijn paard op jonge leeftijd al niet meer bereden kan worden, maar wel kan genieten van een wandelingetje en weidegang, zou ik hem ook niet meer wegdoen. Zie teveel paarden om me heen die als gebruiksvoorwerp dienen en kan daar heel slecht tegen. Scheve mond
Die 'wegwerpmentaliteit' van tegenwoordig, bah.... Misselijk


Ik ben het helemaal met je eens!! Echt niet dat ik mijn paarden weg doe voor ze dood gaan!! Dan maar even geen geld voor een nieuw paardje op een dure stal dat is dan maar zo. Die keuze heb je gehad bij de aanschaf van je paard iedereen weet dat een paard waarschijnelijk niet heel zijn leven bereden kan worden maar ik vind wel dat je ookal issie oud hij heeft toch ook z'n best gedaan voor jou ?!?! ik zou het trouwens ook nooit met m'n honden/katten/konijn en andere beesten doen hoor! je hebt er zelf voor gekozen dan dump je ze dus niet in een asiel

Anoniem

Re: Steeds meer paarden in asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:55

Wij hebben liever dat de eigenaar gewoon zijn eigen paard verzorgt.
Je weet van te voren dat hij eens oud word en niet meer bereden kan worden...dan smijt je hem toch niet bij het oud vuil??

tita

Berichten: 19765
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Steeds meer paarden in asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:55

Citaat:
Net wat jij liever doet...maar hem dumpen omdat hij niet meer gereden kan worden oid??


ROFL ROFL

wat doe je nou speel je nou weer op de man af..je verwijt me dat ik me paard dumpt.....laat me niet lachen heb al 14 jaar dezelfde

koenlover

Berichten: 2417
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Re: Steeds meer paarden in asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:56

tita schreef:
Nadya schreef:
Tita; een paard kun je dumpen bij een asiel, net zoals honden, katten en konijnen e.d. Ik snap dat ze nu moeilijker gaan doen, als men blijkbaar gewoon paarden blijft 'dumpen'. Stel je voor dat het net zo'n groot aantal wordt als met katten en honden? Dat kan gewoon niet (dat vind ik bij de katten en honden al). Het zegt een hoop over onze maatschappij, die blijkbaar zo met dieren omgaat. Heb je wel eens in een asiel gekeken? Met mensen die daar (vaak vrijwillig) werken? Daar word je echt droevig van (als je enig gevoel in je lijf hebt). Verdrietig

Voor een rusthuis moet je een plekje regelen (wachtlijst) en betalen. Dat kan best prijzig zijn in deze omgeving (in Soest zit er eentje). Een paardenrusthuis is speciaal voor oude paarden. Dat vind ik een heel ander verhaal dan een asiel, hoor. Dan regel je bewust een fijne plek voor je paard om hem/haar te laten genieten van zijn pensioen. Lachen


Nadya wat heb jij liever dat mensen die paarden verwaarlozen of slachten nou doe mij maar een asiel dan hebben ze nog kans op een liefdevolle eigenaar


Je kan hem toch ergens op een weitje zetten met een paar vriendjes en evt een warme stal! Bovendien paarden kosten best wat dus hoeveel mensen zullen er zijn die die paardjes uit het asiel halen?!?! er zullen denk ik best wel wat paarden tussen zitten die wat mankeren of gewoon oud zijn

tita

Berichten: 19765
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Steeds meer paarden in asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:57

runningkawa schreef:
Wij hebben liever dat de eigenaar gewoon zijn eigen paard verzorgt.
Je weet van te voren dat hij eens oud word en niet meer bereden kan worden...dan smijt je hem toch niet bij het oud vuil??


Ik zeg alleen maar dat ik niet negatief tegen een asiel (waar je moet bijbetalen) en rusthuis staat.
Paard bij je houden en hem ongelukkig maken omdat je niet de oudjes faciliteiten heb is niet goed.

of hem bij je houden omdat het kost wat het kost hem te rijden is ook geen optie.

Anoniem

Re: Steeds meer paarden in asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:58

Mijn oudje gaat straks ook ergens op de wei met een maatje. Ik weet nog niet waar, maar hoop wel wat te vinden. 2 paarden in pension kan ik gewoon niet betalen. 200 euro per maand is gewoon niet reeel voor een oud paard en ik vind dat een oud paard niet 2/3 van zijn tijd op stal dient te staan. Je gaat hem niet elke dag longeren om toch wat extra beweging te geven en stapmolen vind ik al helemaal triest. Dus hele dagen op een wei is wel het minste.

Sommige mensen hebben een te ideale gedachte over rusthuis of asiel. Zij denken dat het dier daar gelukkig is, lekker bij andere bejaarden. Zeker als je uit een omgeving komt waar weidegang schaars is en dat ze niet in groepen buiten lopen, maar apart op een ministukje waar niks meer op staat. Ik kan mij voorstellen dat ze hun paard daar naar toe brengen. Het idee erachter dat hij nog een tijdje mee mag op de wei. Wel simpel gedacht, maar vergeet niet dat er velen zijn die hun paarden overdag ophokken omdat het gewoon niet anders kan.

Ik woon op het platteland, ook hier zijn de weides steeds schaarser, kennelijk hebben ze hier ontdekt dat je alles kan bebouwen en dat dat veel geld oplevert, lekker heel Rotterdam hier naar toe halen. Kan ik geen weide vinden, dan ga ik ook andere opties zoeken. Misschien gaat hij dan wel naar Groningen, daar is genoeg ruimte, maar dan ben ik wel afhankelijk van een aardige verzorger in de buurt die eens gaat kijken. Bieden asiels zich aan, dan is het toch logisch dat er mensen zijn die daar voor gaan???

Twiggy2008
Berichten: 21244
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Steeds meer paarden in asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:58

Mijn weidegenootje (en vriendin) heeft een New Forestmerrie van 35 jaar. Het beestje staat nu lekker buiten en 's winters overdag buiten (als het weer het toelaat) en 's nachts op stal. Geen haar op haar hoofd denkt eraan het beestje af te danken. Ze is met dat dier opgegroeid en ook al kost het haar heel veel tijd (ze komt 's morgens voor haar fulltime baan en 's avonds na het werk of ik of een van de anderen nemen wel eens wat over, want binnen of buiten zetten/bijvoeren moet ze zelf doen).

Ja, ze baalt wel eens van al het extra werk, maar ze doet het met liefde. Ze ziet niet bepaald uit naar de dag dat haar merrie overlijdt, soms is ze er nu al verdrietig van. Gelukkig doet de merrie het nu goed, maar in de winter moeten we het maar weer afwachten....
Ik vind het super dat iemand zoveel voor haar dier overheeft. Zouden mensen eens een voorbeeld aan mogen nemen. Knipoog

Anoniem

Re: Steeds meer paarden in asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:01

tita schreef:
runningkawa schreef:
Wij hebben liever dat de eigenaar gewoon zijn eigen paard verzorgt.
Je weet van te voren dat hij eens oud word en niet meer bereden kan worden...dan smijt je hem toch niet bij het oud vuil??


Ik zeg alleen maar dat ik niet negatief tegen een asiel (waar je moet bijbetalen) en rusthuis staat.
Paard bij je houden en hem ongelukkig maken omdat je niet de oudjes faciliteiten heb is niet goed.

of hem bij je houden omdat het kost wat het kost hem te rijden is ook geen optie.

Dit vind ik toch heel anders klinken
Nu heb je het over een paard naar een rusthuis brengen
Dat is wat anders dan waar de begin post over begon, of waar jezelf schrijft "Wat moet men dan....als mens zijnde de rest van je leven krom liggen voor een paard, waar je niks meer mee kan?"
Dat komt me over als, lekker naar dat asiel en niet meer betalen Lachen

prompter

Berichten: 11498
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Steeds meer paarden in asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:01

Onbegrijpelijk dat een paard gewoon gedumpt wordt als hij niet meer "gebruikt" kan worden. Als het paard nog jong en sterk is heeft men er bakken geld voor over, maar als hij door dezelfde ruiter "op" gereden is moet hij maar weg... ik heb er geen woorden voor.

Mijn 21-jarige blijft lekker op de pensionstal waar ze nu al jaren staat, ze kost net zoveel als mijn jonge hengst maar ze is en was mijn absolute nummer 1, en dat blijft ze, ook al zou ik er straks niks meer "mee kunnen". Het feit dat ze er gewoon is, is voor mij genoeg. Mijn paarden zijn geen gebruiksvoorwerpen die de deur uit gaan als ze versleten zijn.

Twiggy2008
Berichten: 21244
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Steeds meer paarden in asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:03

tita schreef:
Nadya schreef:
Tita; een paard kun je dumpen bij een asiel, net zoals honden, katten en konijnen e.d. Ik snap dat ze nu moeilijker gaan doen, als men blijkbaar gewoon paarden blijft 'dumpen'. Stel je voor dat het net zo'n groot aantal wordt als met katten en honden? Dat kan gewoon niet (dat vind ik bij de katten en honden al). Het zegt een hoop over onze maatschappij, die blijkbaar zo met dieren omgaat. Heb je wel eens in een asiel gekeken? Met mensen die daar (vaak vrijwillig) werken? Daar word je echt droevig van (als je enig gevoel in je lijf hebt). Verdrietig

Voor een rusthuis moet je een plekje regelen (wachtlijst) en betalen. Dat kan best prijzig zijn in deze omgeving (in Soest zit er eentje). Een paardenrusthuis is speciaal voor oude paarden. Dat vind ik een heel ander verhaal dan een asiel, hoor. Dan regel je bewust een fijne plek voor je paard om hem/haar te laten genieten van zijn pensioen. Lachen


Nadya wat heb jij liever dat mensen die paarden verwaarlozen of slachten nou doe mij maar een asiel dan hebben ze nog kans op een liefdevolle eigenaar


Waarom moet ik kiezen uit paarden verwaarlozen of slachten? Zorg gewoon dat je je paard een fijne oude dag geeft. Dat heeft je paard wel verdiend na al die jaren. Jammer dat jij dat anders ziet. Weet je, ik hou zielsveel van mijn paard. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik hem afdank, ik zou het niet kunnen. En hoe groot is de kans dat een oud paard nog een baasje vindt via het asiel? Neem gewoon je veranwoording. Nogmaals, een paard is toch geen gebruiksvoorwerp?

IndianaJones

Berichten: 1762
Geregistreerd: 18-07-03

Re: Steeds meer paarden in asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:08

Het lijkt mij als mensen uit het zuiden/westen Ter Apel weten te vinden voor het dumpen van hun paard, dat ze Groningen ook wel weten te vinden voor een goedkope stalling/rustplaats voor hun paard, waar ze dan wel voor betalen, maar aanzienelijk minder als in het zuiden/westen.

50 euro is niet gek veel hoor, voor de complete verzorging van je paard. Wij hebben er 3 bij huis, maar zitten al gauw op 55-60 euro per maand kosten. En dan heb je het dus nog niet over de verzorging. Ik ging dan ook niet zeggen, doe me maar 60 euro hoor, dan verzorg ik je paard dus gewoon voor 5 euro in de maand. Dat deed ik ook niet.

Misschien mensen met veel land, dat die het goedkoper kunnen. En die zijn er her en der vast wel. Goed vragen en zoeken.

Ik weet hier in Groningen ook een erg goed rusthuis/pensionstal voor 110 euro in de maand. Alles krijg je daar voor, complete verzorging, zomers 24/7 land, 's winters overdag weidegang en 's nachts mooie open stal. Genoeg voer zodat ook oudere paarden niet dun hoeven te worden. Worden compleet verzorgd en krijgen veel aandacht. Enige wat je zelf nog moet betalen is de hoefsmid, wormspuit, da etc. Woon je verder weg, geen probleem, ze zorgen voor alles.
Als ik de ruimte niet meer had voor mijn paard en/of er de tijd niet meer voor vrij zou willen maken (wat ik me van mezelf niet kan voorstellen, maar als voorbeeld), dan zou ik voor zoiets kiezen!

Je hond doe je ook niet weg als hij oud is toch!? Onze 3 honden zijn nu behoorlijk op leeftijd. Je kunt niet meer ellenlang met ze lopen, niet meer aan de fiets, niet meer naar het bos. Niet meer die dingen doen die leuk is met een hond. Nee daarentegen is het nu meer verzorgen en van ene kwaaltje naar andere oplappen.
Wat moet je dan met je hond?!? Ook maar aan een boom?? Gewoon naar asiel brengen en een jonge hond nemen!??!

Als je dieren neemt, weet je dat ze oud en of ziek kunnen worden.
Als je die kosten en zorg niet aan kunt en/of wilt, zoek dan in ieder geval een fijn plekje waar het dier oud kan worden en goed verzorgd wordt.

mariekie
Berichten: 5174
Geregistreerd: 10-02-04

Re: Steeds meer paarden in asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:08

runningkawa schreef:
Alleen voor wei is dat dik betaald. Maar wie heeft er wei genoeg dat er niet bij gevoerd hoeft te worden? Lachen


waar zeg ik dat je dat niet zelf moet betalen?
Tuurlijk moet je dat zelf, lijkt me nogal logisch...

Dan rij je lekker in het weekend naar je paardje
Of je laat hem staan waar hij nu staat en betaald gewoon wat hij nu kost Lachen
Net wat jij liever doet...maar hem dumpen omdat hij niet meer gereden kan worden oid??
Nope...daar kan ik niet in mee


Waar zeg ik dat ik mn pony wil dumpen Verward

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Steeds meer paarden in asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:09

tita schreef:
het enige wat gratis is, is SOEST maar denk je nou echt dat de paarden daar allemaal gelukkig zijn.


In Soest sta je je paard af, wat ik begrijp doe je dat ook bij het asiel waar dit topic over gaat.

Ik snap uberhaupt niet waarom mensen zo makkelijk afstand nemen van hun dier.

Anoniem

Re: Steeds meer paarden in asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:09

runningkawa schreef:
Alleen voor wei is dat dik betaald. Maar wie heeft er wei genoeg dat er niet bij gevoerd hoeft te worden? Lachen


waar zeg ik dat je dat niet zelf moet betalen?
Tuurlijk moet je dat zelf, lijkt me nogal logisch...

Dan rij je lekker in het weekend naar je paardje
Of je laat hem staan waar hij nu staat en betaald gewoon wat hij nu kost Lachen
Net wat jij liever doet...maar hem dumpen omdat hij niet meer gereden kan worden oid??
Nope...daar kan ik niet in mee



Mensen die niet genoeg wei hebben zodat ze moeten worden bijgevoerd komen natuurlijk niet in aanmerking. Brok zou ik nl niet willen, wat oud brood omdat hij dat lekker vindt, maar hooi van eigen land is ook niet duur, hier kost persen 50 euro cent per pak en de meeste boeren die veel land hebben, doen dat zelf.

Ik snap niet wat je bedoelt RK, ik zeg dat 100 euro geen reeel bedrag is voor een paard dat op de wei staat, dat is een commerciele prijs. Wat is dumpen in jouw ogen? Een paard 2/3 van de dag op stal laten staan, dan even wat borstelen en knuffelen en dan een paar uurtjes op de wei? Een pracht leven voor zo een dier. Dát is pas dumpen. Jij hebt nl makkelijk praten met je aantal hectares tot je beschikking. Maar mensen die met moeite een plekje kunnen vinden waar godzijdank ook nog wat weidegang bij zit en in de winter helaas een paar uur paddock (zwarte grond) waar ze in een hoekje staan, maar gelukkig wel buiten, die denken er anders over.

Dat je betaald voor een plek is ook niet het probleem. Maar 100 euro, dat heb ik zelfs nog nooit betaald bij alle stallen waar het selfservice was. Als ik de stalhuur er niet bij neem, want dat is selfservice, maar de kosten van hooi/stro/brok kwam ik nooit op 100 euro, dus een oud paard dat alleen gras heeft en in de winter eventueel wat kuil erbij is absoluut geen 100 euro. Dát is mijn punt.

Het lijkt net of er op elke hoek van de straat een rusthuis voor paarden staat waar de kosten minder zijn dan het pension. Om nu bokkers te gaan platbranden dat ze aangeven dat hun paard uit dat pension gaan, is misschien wel uit paardenliefde. Mijn paard iig niet 18 tot 20 uur per dag op stal. Punt uit. Op dit moment wordt hij keigoed verzorgt, maar we hebben weinig wei, dus ze zijn zuinig en beweging moeten we zelf geven aan onze paarden, en daar hebben ze gelijk in. Verder is de stal prima voor paarden die voor de buitenritten gebruikt kunnen worden. Oude paarden hebben een andere omgeving nodig.

Stel ik kan het mij veroorloven en ik koop een boerderij in Groningen met 30 hectaren en die zijn er zat, dan vind ik een rusthuis voor paarden een prachtjob, en dat kost bij mij dan geen 100 euro. Zoals al eerder is gezegd, DA en hoefsmid voor de eigenaar, maar dan kan een potje voor gemaakt worden waar de eigenaar elke maand en vast bedrag in moet storten.

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Steeds meer paarden in asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:10

Ik vind het enorm gevoelloos...zo'n oud paard dumpen op een plaats ver bij je vandaan... bah.

IndianaJones

Berichten: 1762
Geregistreerd: 18-07-03

Re: Steeds meer paarden in asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:13

slimmerik schreef:
Ik vind het enorm gevoelloos...zo'n oud paard dumpen op een plaats ver bij je vandaan... bah.


verwende stukken stront vind ik het, die dat doen!
Och, hij is stuk, doet het niet meer, ik wil een nieuwe. Weg ermee!

Bah!

Anoniem

Re: Steeds meer paarden in asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:13

mariekie schreef:
runningkawa schreef:
Alleen voor wei is dat dik betaald. Maar wie heeft er wei genoeg dat er niet bij gevoerd hoeft te worden? Lachen


waar zeg ik dat je dat niet zelf moet betalen?
Tuurlijk moet je dat zelf, lijkt me nogal logisch...

Dan rij je lekker in het weekend naar je paardje
Of je laat hem staan waar hij nu staat en betaald gewoon wat hij nu kost Lachen
Net wat jij liever doet...maar hem dumpen omdat hij niet meer gereden kan worden oid??
Nope...daar kan ik niet in mee


Waar zeg ik dat ik mn pony wil dumpen Verward

Waar heb ik je naam geschreven dan??

Als jij je dat bericht persoonlijk aantrekt moet je dat doen...maar nergens heb ik een naam neer gezet Lachen
Dus gewoon algemeen bericht