Calvin en Blitz blijven vechten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loeser

Re: Calvin en Blitz blijven vechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 12:29

Ik heb ook gedoneerd! Wat een verhaal! Ik hoop zo dat alles goed komt

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 12:31

mabellean schreef:
Ik ga ook geld overmaken.Kan de dierenkliniek niet iets voor het goede doel doen.Bijv. het bedrag van de operatie verminderen.

Dacht ik ook al aan. Bijvoorbeeld alleen de onkosten en geen winst. Ik heb ook gedoneerd. Voor Calvin is al deze spanning ook niet goed voor zijn gezondheid. Als hij ziet dat Blitz beter wordt, is dat juist wel weer positief voor zijn gezondheid.
Ik duim voor beide. Heel veel succes!!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 12:46

Wat een verschrikkelijk verhaal...niet te geloven hoe kan iemand een dier zó mishandelen
en arm jongetje, dan ben je al zo ziek, krijg je een pony blijkt er zo'n drama achter te zitten Verdrietig

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 12:49

Aah, wat erg!! Bloos!
Ik hoop dat er genoeg geld word ingezameld dat Blitz geopereerd kan worden en dat ze samen nog lang en gelukkig lezen Pling

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 12:55

Wat zielig.
Ik heb een donatie gedaan!

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 12:56

jeetje, vreselijk!
het zit ze niet echt mee zeg Scheve mond

happyness

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 13:15

Wat verschrikkelijk zeg!!
Hoop zo dat de operatie slaagt!
Kan hij er ondanks de operatie nog wat aan overhouden of kunnen ze hem volledig genezen??
Heel veel sterkte!!

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 13:54

Wat een drama!Maar wat ik me afvraag?Ze hebben deze pony van iemand gekocht die hem ,achteraf,mishandeld blijkt te hebben.Als daar bewijzen van zijn,en die zijn er vanwege de breuken in het hoofd,zijn de kosten dan niet op de oude eigenaar te verhalen?
Als dat niet kan zou het trouwens een heel mooi gebaar van de faculteit zijn als die ook een kleine bijdrage zouden doen......... Pling

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 13:56

Oohh dat is waar ik woon wat erg zeg ik ga eens even flessen verzamelen en het doneren aan de arme blitz en calvin veel sterkte !

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 14:00

Ik heb net een donatie gedaan! Kom op mensen alle kleine beetjes helpen.

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 14:06

Ook ik heb uiteraard een donatie gedaan

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 14:24

Ik heb dit aan cayenne doorgestuurd en meteen deze link aan de mensen van Blitz gestuurd. Denk dat dit hun erg zal helpen en dat dit een extra steuntje in de rug zal zijn. Haha!

Nogmaals, ik wens jullie, Calvin en Blitz heel veel sterkte! Ik zal binnenkort ook zeker een donatie maken Lachen
Laatst bijgewerkt door Calanddra op 06-08-07 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 14:29

Na de vakantie even kijken wat ik overhou en dan zal ik ook nog een donatie maken. Lachen

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:01

Jeetje wat verschrikkelijk zeg! Ik hoop dat de pony toch nog gered kan worden! En dat ze beide nog lekker van elkaar mogen genieten als ze opgeknapt zijn Ach gut

Heel erg veel sterkte !!!

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:09

Pfft jeetje wat een verhaal zeg... zo oneerlijk!!!!

Ik ga ook even doneren!!!!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:18

Ik hoop van harte dat Blitz deze beproeving doorstaat en Calvin en Blitz elkaar nog lang kunnen steunen!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:21

ik vind het echt een heel triest verhaal, volgens mij moet je heel hard slaan wil je een schedel van een paard zo kunnen krijgen zeg....

Maar wat ik mij heel eerlijk afvraag, stond er nu in het berichtje dat hij nog maar 10 procent kans had? Dat is voor de operatie? En hoe is dat na de operatie? Lijkt mij dat dit paard een gigantische lijdensweg tegemoet gaat, is het dan niet beter om... Nouwja, ik schiet gewoon de kogel door de kerk, hem uit zijn lijden te verlossen... Bloos

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:23

Ik neem aan dat de operatie een redelijke kans van slagen heeft, anders zouden ze het niet proberen. €10.000 is een bedrag dat je niet zomaar gaat uitgeven, en zeker niet dat zo'n actie opstarten. Nagelbijten / Gniffelen

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:24

foutje

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:25

ruitje schreef:
ik vind het echt een heel triest verhaal, volgens mij moet je heel hard slaan wil je een schedel van een paard zo kunnen krijgen zeg....

Maar wat ik mij heel eerlijk afvraag, stond er nu in het berichtje dat hij nog maar 10 procent kans had? Dat is voor de operatie? En hoe is dat na de operatie? Lijkt mij dat dit paard een gigantische lijdensweg tegemoet gaat, is het dan niet beter om... Nouwja, ik schiet gewoon de kogel door de kerk, hem uit zijn lijden te verlossen... Bloos

Mijn idee Bloos Zeker gezien het feit dat ze de pony pas 3 weken hebben...

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:29

Tellie schreef:
Ik neem aan dat de operatie een redelijke kans van slagen heeft, anders zouden ze het niet proberen. €10.000 is een bedrag dat je niet zomaar gaat uitgeven, en zeker niet dat zo'n actie opstarten. Nagelbijten / Gniffelen

Waarom zou je niet zo'n actie opstarten en een operatie proberen met weinig kans van slagen? Er zijn heel veel mensen die op dat moment eigenlijk meer aan zichzelf denken dan aan het paard... Ik bedoel dit niet heel erg lullig ofzo, want ik heb echt wel onwijs veel respect voor die mensen, dat ze dit nog willen proberen. Maar mijn vraag is of de pony er echt iets mee opschiet Lachen

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:33

Maar ze hebben niet zelf een actie opgezet he... De Luchtmacht deed de eerste stap, een inzamelingsactie. Daarna kwam de site pas Lachen

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:35

Idd ruitje, ik krijg ook twijfels, kriebels, hoe moet ik het noemen....

Als dit mij overkwam startte ik igg geen inzamelactie via internet! IK heb een pony zonder keuring door een DA gekocht... niet een persoon 200 km verderop... die persoon hoeft voor mij dan ook niks te doen! Mijn fout, mijn probleem!

Daarbij is de handelaar niks gevraagd! Wie weet is Blitz wel door een paard getrapt... is er helemaal geen sprake van mishandeling! Tenslotte hebben deze mensen ook niks gemerkt bij aankoop... toch? Ze zijn toch wel wezen kijken in Opheusden?

En dan staat mij nog bijk dat we op Bokt geen inzamelingen voor derden zouden doen?... dit zijn geen eens Bokkers! Toch maar eens temmen en uitleg van een moddie vragen...
Laatst bijgewerkt door Frantic op 06-08-07 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:36

Calanddra schreef:
Maar ze hebben niet zelf een actie opgezet he... De Luchtmacht deed de eerste stap, een inzamelingsactie. Daarna kwam de site pas Lachen

De luchtmacht...? Hoe is die dit te weten gekomen dan? Nagelbijten / Gniffelen

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:39

Cayenne schreef:
Citaat:
Het getob blijft en afgelopen maandag komt de uitslag.

Het is eigenlijk een wonder, zo vecht Blitz. Daarom willen we er alles aan doen om het beestje te la­ten opereren. Calvin is er met de gedachten helemaal niet meer bij.

Deze week mocht hij van een tv-programma een wens doen en zodoende was hij op bezoek bij de luchtmacht in Soesterberg.

De operatie vindt maandag plaats in de Dierenfaculteit in Utrecht, Dit weekend wordt het beestje nog onderzocht. „ Het kost heel veel geld, we gaan uit van 10.000 euro.

Ik denk dat ze zelf ook al iets bij elkaar hadden als je zo de quote op tijd leest. Maandag wisten ze wat hij had, toen besloten ze om hem te laten opereren( en wisten ze dus denk ik al wat het koste) vervolgens nadat zij hadden besloten om hem te opereren is pas een inzamelingsactie begonnen.
Wat nogmaals alleen maar benadrukt hoe geweldig deze mensen zijn...
Maar ik vind het gewoon een raar verhaal Bloos ....

Ook het feit dat ze nog helemaal geen contact heeft gezocht met de vorige eigenaar? Maar er is wel bewezen dat hij het gedaan heeft?
Misschien heeft die pony daar wel een verkeersongeluk meegemaakt zonder dat die man er iets aan kan doen, weet jij veel....