Hoefsmid mishandelt paard -OFFICIELE REACTIE LID UPDATE-

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: Hoefsmid mishandelt jong paard tijdens bekappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:20

daarom ben ik er dus altijd zelf bij als mijn pony bekapt wordt

wat een gedrag, hoop dat zijn naam boven tafel komt zodat hij flink aan de schandpaal genageld kan worden en hooit, maar dan ook nooit meer als smid aan de slag kan

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:22

@hester. Dat wilde ik ook. daarom vroeg ik hem terug te bellen voor een afspraak. maar als hij dat zelf doet, dan had ik er als eigenaar geen controle op op dat moment.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:22

Wat gebeurt er nu met zo'n paardje, die is vreselijk getraumatiseerd, dat kan toch niet anders....
Wat een hufter

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:23

SCHOK!!!!

Die man zou dus echt niet meer bij een paard in de buurt mogen komen.... laat staan aanraken... Boos!

Xnorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:23

nouja zeg Boos! , zoiets doe je toch niet!!!
arm paard Ach gut

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:24

Miryamk schreef:
Wat gebeurt er nu met zo'n paardje, die is vreselijk getraumatiseerd, dat kan toch niet anders....
Wat een hufter

Ik snap niet dat andere eigenaars nooit protesteerden tegen zijn 'manier' van werken. Het kluisteren is toch niet meer van deze tijd????? Er zijn toch andere maniere om jonge paarden te leren....als ik zie hoe rustig mijn smid mijn jaarling benaderd. Hij laat zich nu al probleemloos bekappen.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:24

Toch vind ik het een vreemd verhaal; iemand laat z'n paard voor het eerst bekappen, is daar niet bij aanwezig en komt dan met een verhaal bij de dierenarts dat het dier is uitgegleden.... En daarna weet men tot in de details te vertellen dat het dier gekluisterd was en klappen met de hamer heeft gehad Blond Heeft die hoefsmid dit dan zelf verteld of waren er getuigen die het gezien hebben en dit later hebben verteld?? En als iemand het dan heeft gezien, waarom dan niet ingegrepen??? Het roept veel vraagtekens bij mij op.

Desalniettemin; Vreselijk! Die "hoefsmid" met naam en toenaam in de krant vermelden en op de zwarte lijst plaatsen Stoom uit je oren

Alhoewel ik zowel m'n hoefsmid als de gebitsverzorger en de da vertrouw, ik wil er altijd bij zijn, anders moeten ze gewoon van m'n beesten afblijven!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:25

Gadverredamme wat is dit walgelijk zeg! En wat een manier om een paard te beslaan! je zet een paard toch niet op 3 benen en 1 been vast aan zijn hals?? Wat is dit voor rare manier van zaken?? Blijkbaar kan die hoefsmid niet met paarden omgaan en kan hij beter putjesschepper worden ofzo.

Echt belachelijk, arm arm dier. Wilt waarschijnlijk nooit meer normaal bekapt worden, was al in paniek omdat hij nota bene op 3 benen stond en nog vast met 1 been ook en wordt dan ook nog eens gruwelijk mishandeld! Ik kots hier echt van.

ik wil weten wie het is en dat zijn naam publiekelijk bekend wordt gemaakt, dat is een goede straf. Bij die dressuuramazone en eventingruiter is het ook publiekelijk bekend gemaakt dus het kan best.

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:25

Ik stel me ook vragen erbij, ook vooral over hoe het nu allemaal precies aan het licht gekomen is?
Hopelijk krijgen we hier nog eens info over want zo'n bericht roept duidelijk veel boosheid en vragen op bij iedereen!

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:26

Ow, wat erg sterkte voor de eigenaren.
Dit is bij mij in de buurt, ik zou heel erg graag willen weten om wie het gaat.
Ik ken veel smeden uit deze buurt, waarvan er ook enkele in genoemde leeftijdscategorie zitten.
Ik vind het ronduit een beangstigend bericht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:26

_angela_ schreef:
SCHOK!!!!

Die man zou dus echt niet meer bij een paard in de buurt mogen komen.... laat staan aanraken... Boos!

Hij zou bij mij niet lang meer ''normaal'' door het leven gaan vrees ik.. Ik zou die man echt verminken dat het voor de rest van zijn leven duidelijk is en dan het niet te verbergen is! Laat hem dan maar eens de rest van zijn leven uitleggen hoe dat zo gekomen is Whoosh!

Anne___

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:27

Jezus wat vreselijk ik walg hier echt van Boos! en het is ook nog lekker dicht in de buurt hier. iemand enig idee wie dit gedaan zou kunnen hebben?

Dniekje

Yetse schreef:
Ow, wat erg sterkte voor de eigenaren.
Dit is bij mij in de buurt, ik zou heel erg graag willen weten om wie het gaat.
Ik ken veel smeden uit deze buurt, waarvan er ook enkele in genoemde leeftijdscategorie zitten.
Ik vind het ronduit een beangstigend bericht.

Ja zelfde!

summer

Ik snap niet dat die eigenaar die man niet iets heeft aangedaan en het dus zo maar heeft geaccepteerd. Als iemand mijn dieren iets zou aan doen dan zou ik die persoon aanvliegen. Wat een V.... G... Kl..t... zeg. Echt dat iemand zo'n beroep heeft, dat kan er bij mij niet in. En dan die leeftijd van de hoefsmid. Volgens mij moet hij of dement zijn of beginnend hoefsmid. Want het kan nooit zo zijn dat iemand al zijn hele leven zo doet tegen paarden. Dat neem je toch niet.
In wat voor een wereld leven we toch, dat we geen respect meer hebben voor het leven.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:28

Verschrikkelijk, werd er helemaal misselijk van Verdrietig

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:28

Waarschijnlijk heeft de DA kunnen vaststellen wat er gebeurt is.. hoop dat de naam snel op het internet komt, 'zodat de klanten weten met wie ze van doen hebben...

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:29

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 03-03-24 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die in de buurt wonen van het voorval en zich afvragen wie het geweest is.
Je zou inderdaad maar dezelfde smid hebben.. Scheve mond

Misschien is het een optie voor deze mensen (alleen de omwonenden en dus niet sensatiezoekers Haha! ) om een mailtje naar de dierenpolitie te sturen met uitleg waarom je bezorgd bent? Lachen
(En nou niet allemaal spontaan gaan mailen aub Haha! )

Anoniem

Kymalin schreef:
Toch vind ik het een vreemd verhaal; iemand laat z'n paard voor het eerst bekappen, is daar niet bij aanwezig en komt dan met een verhaal bij de dierenarts dat het dier is uitgegleden.... En daarna weet men tot in de details te vertellen dat het dier gekluisterd was en klappen met de hamer heeft gehad Blond Heeft die hoefsmid dit dan zelf verteld of waren er getuigen die het gezien hebben en dit later hebben verteld?? En als iemand het dan heeft gezien, waarom dan niet ingegrepen??? Het roept veel vraagtekens bij mij op.

Desalniettemin; Vreselijk! Die "hoefsmid" met naam en toenaam in de krant vermelden en op de zwarte lijst plaatsen Stoom uit je oren

Alhoewel ik zowel m'n hoefsmid als de gebitsverzorger en de da vertrouw, ik wil er altijd bij zijn, anders moeten ze gewoon van m'n beesten afblijven!

Helemaal mee eens, als ik er niet bij ben wanneer er iets gebeurd zonder dat het afgesproken is dan betaal ik ze ook niet Vork
Ze mogen ook niet beginnen als ik er nog niet ben en zij te vroeg zijn, dan hadden ze maar eerder moeten afspreken Knipoog

Gelukkig staan nu de paarden aan huis en ben ik er dus altijd bij, dat scheeld wel enorm Ja

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:30

het is walgelijk wat er gebeurd is, einde oefening smid wat mij betreft

maar wie laat zijn paard nu bekappen zonder er bij te zijn, zeker zo'n jong dier wat nog niet netjes blijft staan?
waarom was er niet iemand anders geregeld om het dier te begeleiden als je er zelf niet bij kon zijn?
en als dat zo was, waarom heeft die niet ingegrepen?

Casarell

Het is te erg voor woorden..

Ik wens het paard, de eigenaar, en de nieuwe smid veel sterkte toe..

Ben trouwens heel benieuwd hoe het met het paard is nu...

OemmiejO

Jeetje, wat vreselijk zeg..

viefdepief

Verschrikkelijk zeg Scheve mond
Is nog hartstikke dichtbij ook. Zou ook wel willen weten welke smid dit was.
Hij zou toch nooit meer een paard mogen bekappen...

Only_Kiekie

Ik ga straks naar mn pony toe. miss kan ik wat info krijgen daar en misschien valt de naaam wel?

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:31

Geen woorden voor.... Dat je een hulpeloos dier zo kan toetakelen met zo'n reden.

Ik ben er altijd bij, maar ik zou hem er ook zo achter laten. Ik heb een goede smid en een goed opgevoed paard. Meestal zit er bij koffie te drinken en te kleppen met de smid terwijl hij de hoeven doet. No problemo en ik zou het niet anders willen.

De eerste keer toen ik er was was hij wel wat paniekerig. Wat niet onlogisch is als je 3 bent en voor het eerst ijzers krijgt. Praampje om en klaar. Geen gezuer met benen opbinden oid