Amazone beschuldigd van paardenkwellerij -update-

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: Amazone beschuldigd van zware paardenkwellerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:23

Hummmm, over "even een ophouding maken" gesproken zeg Rolleyes.

Zo op de foto, als dat exemplarisch is voor de hele film, dan moet ik eerlijk zeggen dat ik dit beslist een stuk onprettiger vind dan de eventingamazone die een inschattingsfout maakt.

Joscaa

Wat een stom ....!
Zit je zo hoog in de sport, en dan kan je niet eens rijden maar probeer je het met geweld voor elkaar te krijgen.
Arme, arme paarden die zij zo behandeld heeft!

Goed dat ze er nu helemaal niet meer mee om mag gaan, want dit kan niet Bloos!

Pellie

ik kan me niet indenken dat er mensen zijn die hier een verontschuldigend excuus voor kunnen bedenken Scheve mond

Monchou

Mag ik weten wat er toen met die eventingamazone was? Dat heb ik niet helemaal meegekregen toen Bloos

Winterpee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:24

schrijf ik nou zoiets raars??? STEL dat dat mens een straf krijgt, bv cel of werkstraf...als ze die heeft uitgezeten/uitgevoerd neemt/krijgt ze de kans op weer met paarden om te gaan...te poetsen te rijden en wederom te kwellen...mijn idee pak alles af...ook de middelen om de sport voor haar voort te zetten...

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:25

Martine_R schreef:
Mag ik weten wat er toen met die eventingamazone was? Dat heb ik niet helemaal meegekregen toen Bloos

Staat een paar topis lager als deze ook op VN Knipoog

Maar dit is veel erger dan dat, dit is willens en wetens een paard 53 minuten lang kwellen. Ik heb er geen woorden voor .
Laatst bijgewerkt door Freggel op 25-07-07 09:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:25

O Lachen Danku Haha!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:26

Jakkes, wat een tr*t :/ krijg de rillingen van de foto Verdrietig arm paard Ach gut

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:27

Om te kotsen dit.. Misselijk

ben idd benieuwd wat ze als reden opgeeft... jah goh..hij was wat stug rechts.. Nors opkijken Frusty

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:28

Zooo, dat is ook wat Scheve mond
Waar gaat het heen met de paardenwereld? Boos!
Ik vind dat mensen die zoiets hun paard aandoen, hun paarden kwijt moeten zijn. Nagelbijten / Gniffelen De Dierenbescherming moet er dan gewoon beslag op leggen vind ik. Scheve mond

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:29

Cayenne schreef:
Winterpee schreef:
bij wijze van spreken....wat vindt jij dan

@Sifra01, ik hoop wel dat je snapt dat dit geval op zichzelf staat.

Je hoort mij niet zeggen dat het overal zo gaat , uiteraard niet en over het algemeen niet. Maar het is ook niet altijd rozegeur en maneschijn op alle topsportstallen. Heel veel dingen komen niet in het nieuws. En ik snap idd dat dit soort dingen niet aan de orde van de dag is overal.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Amazone beschuldigd van paardenkwellerij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 09:32

FunkyMistiC schreef:
Ze moeten haar, naar mijn mening, een wedstrijdverbod ofzo geven.
Ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar die opname, maar dnek dat we die niet te zien zullen krijgen?
Is dit overigens 1 van de Duitse "top" of?

Het is in ieder geval volgens het Duitse artikel een amazone die ook tijdens de Wereldbekerfinale meereedt. Ik denk dus wel dat het in ieder geval subtop al daar niet top is.
Maar op geen enkel nivo zou dit mogen gebeuren

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:34

Bah, hoe durft/kan ze dit zo'n paard aan doen

Junella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:36

Wat een wagelijk "mens" zeg!! Misselijk

Alles van haar afpakken, nooit meer met een paard in aanraking laten komen Boos!
Stom kut wijf Boos!

Heb een hele bult medelijden met het paard !! Ach gut

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:39

Ik las ooit eens in een blad dat de Duisters zo op ons aan het klagen waren dat wij grof reden, dit van hun slaat alles...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:42

casperrr schreef:
Ik las ooit eens in een blad dat de Duisters zo op ons aan het klagen waren dat wij grof reden, dit van hun slaat alles...

'De Duitsers', 'wij', 'dit van hun' - ik hoop niet dat er nu weer gegeneraliseerd gaat worden.

Dat één persoon zo rijdt, wil niet zeggen dat een heel land zo rijdt (of er op z'n minst achter staat).

Nicky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:47

Wat sneu voor dat paard.
Dat er zulke mensen rondlopen,
jammer soms dat het paard zo lief is om braaf te blijven. Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:48

En dan hoor ik nog in andere discussies mensen roepen dat sportpaarden als ze niet eerlijk behandeld worden zich niet zo voor hun ruiter in zullen zetten zodat ze goud kunnen gaan halen.

Het bewijs, hoe paarden zich tot alles laten gebruiken, dwingen en laten welgevallen en toch nog presteren.

Dat ze een zeer ervaren dressuurruiter is gaat dus niet op, zoals in een eerdere discussie over een eventing amazone. Het springen kan er ook wat van, dat zijn ook zeer ervaren ruiters. Er zal eens wat meer steekproefgewijs gecontroleerd moeten worden bij huistrainingen door officiele opsporingsambtenaren die de toegang niet ontzegt mag worden, dus zomaar binnen mogen vallen. Veel leed schuilt er achter gesloten deuren. Alles voor de grote roem.

Er lopen zat van dit soort gekken rond bij paarden, zelf gezien Huilen . Wat mij betreft levenslange ontzegging. Dit is gedrag dat die vrouw in haar karakter heeft zitten en dat zal niet na een schorsing over zijn. En kennlijk kan ze na zulk gedrag nog met haar paarden met goed fatsoen wedstrijden rijden. De paarden verklappen haar iig niet.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:50

Nouja zeg, wat wilt ze dat het pard doet? een koprol ofzo? Ach gut
Bah, de laatste tijd mishandelen ruiters/amazones hun paard wel veel...
Dit kan echt niet...

Andrea_
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:55

Wat een mens al niet doet om aan de Top te komen of mee te draaien, dit tenkoste van het Paard.
schandalig!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:58

Karin schreef:
casperrr schreef:

'De Duitsers', 'wij', 'dit van hun' - ik hoop niet dat er nu weer gegeneraliseerd gaat worden.

Dat één persoon zo rijdt, wil niet zeggen dat een heel land zo rijdt (of er op z'n minst achter staat).

Ik doelde er meer op dat ze niet gelijk met een wijzerig vingertje naar iemand anders moeten kijken, maar hun mond houden en naar zichzelf kijken. En nu doel ik niet alleen op 'hun', maar misschien is het betere als meerdere mensen/landen ook eens wat minder wijzen en wat minder hun mond opentrekken...

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:59

russel schreef:
En dan hoor ik nog in andere discussies mensen roepen dat sportpaarden als ze niet eerlijk behandeld worden zich niet zo voor hun ruiter in zullen zetten zodat ze goud kunnen gaan halen.

Het bewijs, hoe paarden zich tot alles laten gebruiken, dwingen en laten welgevallen en toch nog presteren.

Dat ze een zeer ervaren dressuurruiter is gaat dus niet op, zoals in een eerdere discussie over een eventing amazone. Het springen kan er ook wat van, dat zijn ook zeer ervaren ruiters. Er zal eens wat meer steekproefgewijs gecontroleerd moeten worden bij huistrainingen door officiele opsporingsambtenaren die de toegang niet ontzegt mag worden, dus zomaar binnen mogen vallen. Veel leed schuilt er achter gesloten deuren. Alles voor de grote roem.

Er lopen zat van dit soort gekken rond bij paarden, zelf gezien Huilen . Wat mij betreft levenslange ontzegging. Dit is gedrag dat die vrouw in haar karakter heeft zitten en dat zal niet na een schorsing over zijn. En kennlijk kan ze na zulk gedrag nog met haar paarden met goed fatsoen wedstrijden rijden. De paarden verklappen haar iig niet.

Dat bedoel ik dus ook te zeggen.

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:59

Arm arm dier... kun je nagaan hoe gewillig paarden eigenlijk zijn.. ander had hij haar er allang vanaf gegooid... ongeloof'lijk dat dit kan

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:06

russel schreef:

Ik ben het helemaal met je eens, Russel. Ook ik heb genoeg van dit soort ellende gezien, breek me de bek niet open. Stoom uit je oren Het is zelfs voor mij een reden geweest om even 'uit' de paarden te stappen destijds.

Paarden kunnen onder dwang helaas nog goed presteren. Dat geldt zowel voor sport- als voor recreatiepaarden trouwens. Ik walg echt van dit soort mensen. Zij verdienen het niet om paarden te hebben, laat staan er hoge prestaties mee te halen. Een schorsing is echt een lachertje. Wat hoop ik toch dat er ooit (kei)hardere maatregelen komen voor mensen die zo met paarden (dieren) omgaan!! Ik mag toch aannemen dat niemand in de paardenwereld nog met zo'n vrouw te maken wil hebben.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:14

jeetje, dat had ik niet verwacht. Dit is wel heel extreem.