Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Barmat schreef:SGWOllie schreef:Barmat: Ik ben het met Apple eens, waarschijnlijk was die verwonding hem ook fataal geweest als hij de laatste hindernis niet had gesprongen. En hoe weet jij hoe "leeg" dat paard was
Maar er wordt in dat artikel gesproken van een paard dat min of meer aan het einde van zijn latijn was
crossmonster schreef:als je zelf wel eens cross hebt gereden , weet je hoe hard het gaat, en dat je vol adrenaline zit
crossmonster schreef:nou, als een paard zo blijft struikelen na een peesklap, is het wel degelijk ernstig, of ze nu nog had gesprongen of niet...
Marliesje schreef:ik geloof ook echt dat de amazone hier echt kapot van is.
SGWOllie schreef:Als het echte een ernstige acute peesklap was heeft die sprong niet veel meer uitgemaakt....![]()
Mensen die hier durven zeggen dat ze de situatie beter in hadden kunnen schatten dan een professionele eventingamazone vind ik niet helemaal realistisch (vriendelijk gezegd dan)
Joscaa schreef:Ik ben niet negatief over de sport, ik ben negatief over het mens.
(het was ook niet tegen mij bedoelt hoor, maar ik bedoel; ik praat nu ook hardstikke negatief, maar dat gaat over de ruiter en niet over de sport.)
Barmat schreef:crossmonster schreef:als je zelf wel eens cross hebt gereden , weet je hoe hard het gaat, en dat je vol adrenaline zit
Toch vind ik dat een zwak excuus, sorry.
Nessah schreef:Nou sorry hoor, als mijn paard kreupel is na het struikelen en na 2 galopsprongen en drafsprongen nog zó had ik het paard stilgezet. Hij had die laatst hindernis niet hoeven springen.. Je ziet alleen al aan de beweging van het hoofd hoeveel pijn het paard heeft. Ga mij niet vertellen dat je dat niet merkt als je erop zit want hij springt over, struikeld wat, zijn hoofd gaat heen en weer en hij ging over naar draf ( dan had je het tijdens die passen helemaal moeten voelen).
Nee, die laatste hindernis had hij niet hoeven springen.. Gaat het tegenwoordig alleen maar om geld? En niet om het welzijn van een dier? Als een paard kreupel is heeft hij pijn, en moet je niet denken wat maakt die laatste hindernis uit hij geneest wel.. Nee, als je veel van je paard houdt.. Dan hoeft hij die laatste niet te springen.
Het arme dier.
Quazzle schreef:De gevolgen zijn voor haar alleszins zwaar genoeg. het had véél slechter kunnen aflopen!
corine1981 schreef:Marliesje schreef:ik geloof ook echt dat de amazone hier echt kapot van is.
En dat vraag ik me dus af. Ze staat er net naast van: oeps, foutje, bedankt.