Jazz zesde in Special, Ollright doodsbang in Aken

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Jazz zesde in Special, Ollright doodsbang in Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 12:39

Echt sneu voor Laurens.. dit is al de zoveelste keer dat hij z'n proef niet normaal kan rijden Ach gut

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 14:21

Wat rot voor Laurens zeg !
Het is inderdaad de zoveelste keer dat hij niet normaal een proef kan rijden.
Hij heeft toch ook al eens geklooi gehad met een stuart die zijn dekje niet goedkeurde ofzo ???
Echt rot voor hem !

Wel super van Kirsten en Jazz !

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 14:22

Idd heel sneu voor laurens, ollright was zo ontzettend bang van die camera, ik dacht echt dat hij ging stoppen!! Knap hoor dat hij door reed en dan ook nog best goede stukken eruit kreeg. Maar helaas elke keer als hij richting camera moest (die stond op korte zijden tussen jury bij c en jury bij m) was het weer mis. Wij zaten helemaal aan de andere korte zijde, maar je zag ollright haast bibberen van angst. Hij was trouwens niet het enige paard wat erop keek, wel enige die zo mis ging en het niet los kon laten. Viel wel enorm op dat (bijna) alle ruiters daarna extra 3 of 4 keer eerst langs de camera gingen voordat ze rond de ring gingen rijden. Nadine Capelmann deed het zelfs zo lang dat ze te laat gestart is. Ik dacht altijd dat dan uitsluiting volgde, maar niet dus. Er riep nog iemand in publiek: "Uhr!!" (oftewel, "de tijd!!"), maar goed, toch te laat, maar ze mcoht nog doorrijden.....apart.

Wat ik trouwens apart vond was dat Anky bij het afgroeten niet meteen ook groette. Salinero stond voor zijn doen goed stil, maar ze wachte nog 3 seconden ofzo voordat ze groette (terwijl anderen vaak direct afgroette). Dus tsja in die tijd begon publiek te klappen en stond hij niet meer stil.....
Viel me wel beetje op dat Anky op haar fouten meer afgestraft werd dan anderen....

Kirsten reed gewoon erg netjes, beste proef die ik ooit van haar en Jazz heb gezien. Vond Isabell netjes rijden, maar niet die 77%. Jan Brink heb ik ook wel eens spetterender zien rijden trouwens. Enne Iklé was gewoon weer erg goed.

Enne enige 10 in de hele rubriek was voor euhm ff denken voor de overgangen in de proef van Silvia Iklé enne jury die dat gaf was Wim Ernes;-)

Maar was erg gaaf hoor Aken gisteren, helaas kur uitverkocht en geen kaartjes meer, maar goed gisteren hebben we ons ook super vermaakt!

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 14:56

Wat het voor een uitspraak is??? Wat denk je zelf. Je neemt geen risico als een dier bang is. Dan maak je het alleen maar erger. Rij gewoon en geen gezeur.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 16:22

Precies en doorrijden is dus ook wat Laurens gedaan heeft. Maar goed volgens mij bedoel jij dat niet met je uitspraak, vindt hem eerlijk gezegd ook beetje vreemd, alsof laurens er wat aan kon doen,...........

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 16:56

Ik heb de beelden inmiddels ook gezien. Ollright was echt doodsbang en dat is niet overdreven, maar Laurens probeerde wel van alles om hem door die angst heen te krijgen en weer aan het lopen te krijgen. Ik vond eerlijk gezegd dat hij het heel goed probeerde op te lossen.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:24

Idd, dat vond ik dus ook, ik ben inmiddels thuis, zal proberen zo wat foto's te uploaden.......

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:00

risje schreef:
Enne enige 10 in de hele rubriek was voor euhm ff denken voor de overgangen in de proef van Silvia Iklé enne jury die dat gaf was Wim Ernes;-)

Maar was erg gaaf hoor Aken gisteren, helaas kur uitverkocht en geen kaartjes meer, maar goed gisteren hebben we ons ook super vermaakt!

Wie zei ook alweer dat Wim Ernes haar altijd zo laag punte?? Tong uitsteken

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:29

Zo even snel wat foto's geupload.

Een van de goede momenten uit de proef:
Afbeelding

Rechts in de hoek zie je de beruchte camera waar Ollright zo bang van was:
Afbeelding

suziehj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:50

nowornever schreef:
Wat het voor een uitspraak is??? Wat denk je zelf. Je neemt geen risico als een dier bang is. Dan maak je het alleen maar erger. Rij gewoon en geen gezeur.

nee dat bedoelde je niet, je zei dat het altijd wat met dat jong is, dat heeft hier in mijn ogen niks mee te maken maargoed Rolleyes

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:11

Jullie mogen denken wat jullie willen maar ik heb zo mijn eigen gedachtens er over. Die dressuurruiters hebben altijd wel iets wat ze de schuld geven. Een springpaard moet toch ook overal langs lopen en dat doen ze toch ook waarom een dressuurpaard dan niet. Maar als laurens een slechte proef rijd is het altijd wel door iemand buiten de ring.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 10:12

Nee hoor, een springpaard stopt ook nog wel eens, dat was gister in de Grote Prijs wel te zien Schijnheilig en toen werd er opeens ook vanalles afgegeven op de entourage door verschillende ruiters.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:26

Vind ook dat dressuurruiters in het algemeen eerder piepen dan springruiters! Het ligt nooit aan hun maar altijd aan iets of iemand anders, al geloof ik dat ollright oprecht bang was. Alleen snap ik niet waarom. De paarden op dit niveau zijn toch wel al wat gewend...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 10:28

Ollright was bang omdat er opeens een knalgele camera voor zijn neus stond en hij niet de kans had gehad om dit tijdens het inrijden te bekijken.

12rebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 11:28

Bij Jumping Amsterdam viel er een totale stijlage om met glazen. Vindt het niet zo gek dat een paard dan schikt, de mijne schikt soms om minder. En op zo'n moment zie je maar dat het ook dieren zijn die ergens gewoon bang voor kunnen zijn. ook al rijden ze op hoog niveau.
Van nature heeft een paard een schikreactie alleen de een doet dat sneller dan de andere.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 11:33

Ja, Laurens kan er immers niets aan doen. Het is gewoon jammer, volgende keer beter! Ach gut

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:59

kan je ergens nog de proeven kijken op het internet???..wil wel graag de proef van kirsten zien...en natuurlijk die van laurens..tja..het zit hem ook gewoon niet mee...misschien ook omdat ie de wedstrijd routine mist..komt wel weer goed!..

Nazarma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:04

Alsof springpaarden nooit weigeren of miepen.. bovendien zijn die aan die atributen gewent.. en (na aanleiding van die foto) vind ik dat die camera er ook niet bepaald normaal uitziet :S je kunt ook op de foto`s zien dat olright degelijk wel bang was Ach gut

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:30

Zo raar zag die camera er niet uit hoor, probleem was meer dat hij dichtbij de ring staat, en tsja als dat ding filmt en dus meedraait als je net langsrijd dan kan dat erg eng overkomen. Zat een regenhoes omheen en zou me ook niks verbazen als die wat glom / glinsterde in de zon. Tsja, combineer alles met elkaar en je hebt een dood-eng ding!
Schrokken zoals eerder gezegd mee rpaarden van hoor en bovendien is Aken zowiezo al een vrij indrukwekkende, gehorige (je hoort o.a. springen en allerlei omgevingsgeluiden tussendoor).

Van de onderste van de twee foto's stond nog een camera dichtbij trouwens, die stond ongeveer meter 0f 6 van de hoek vandaan, misschien ietsje meer. Maar goed, die andere stond echt praktisch tegen de ring aan, alleen pad waar ze om de ring heen konden lag er tussen.....tsja, mijn merrie zou er denk ik niet eens langs willen, knap van laurens om dan toch gewoon door te rijden!

Nazarma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 22:07

risje schreef:
Zo raar zag die camera er niet uit hoor, probleem was meer dat hij dichtbij de ring staat, en tsja als dat ding filmt en dus meedraait als je net langsrijd dan kan dat erg eng overkomen. Zat een regenhoes omheen en zou me ook niks verbazen als die wat glom / glinsterde in de zon. Tsja, combineer alles met elkaar en je hebt een dood-eng ding!
Schrokken zoals eerder gezegd mee rpaarden van hoor en bovendien is Aken zowiezo al een vrij indrukwekkende, gehorige (je hoort o.a. springen en allerlei omgevingsgeluiden tussendoor).

Van de onderste van de twee foto's stond nog een camera dichtbij trouwens, die stond ongeveer meter 0f 6 van de hoek vandaan, misschien ietsje meer. Maar goed, die andere stond echt praktisch tegen de ring aan, alleen pad waar ze om de ring heen konden lag er tussen.....tsja, mijn merrie zou er denk ik niet eens langs willen, knap van laurens om dan toch gewoon door te rijden!

Jah goed omschreven Knipoog ik bedoelde ook gewoon de combinatie van alles bij elkaar zeg maar;)