’Geen tredmolen maar gehaktmolen’

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: ’Geen tredmolen maar gehaktmolen’

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:26

hoezo wil je het hierbij laten?

Ik weet dat het mij nooit gebeurt had toen ik kind was, ik moest simpelweg het lef niet hebben om bij zo'n ding in de buurt te komen. Zoals ik ook eerder zei kon ik dan een week niet meer zitten, en ja, ik heb een prima jeugd gehad, ben niet mishandeld, ik wist echter wat wel en niet mocht, en wat de consequenties waren als ik over de schreef ging.

Ik denk dat dit echter altijd een discussiepunt blijft. Mensen die geen kinderen hebben zeggen dat het voorkomen kan worden, mensen die wel kinderen hebben zeggen dat je nooit 100% van de tijd kan opletten (waarom konden mijn ouders dat dan wel? Ik haalde ook weleens wat uit, ik ging ook weleens waar ik niet mocht gaan, maar mijn ouders grepen altijd in voor het dusdanig uit de klauw liep als in dit verhaal)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:30

Zoals ik al zei laat ik het hierbij! Lachen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:41

hmmz, erg flauw als ik eerlijk mag zijn... er is toch niks aan de hand verder?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:42

stef schreef:
hmmz, erg flauw als ik eerlijk mag zijn... er is toch niks aan de hand verder?

Mag jij flauw vinden.

Hoe bedoel je, er is toch niets aan de hand verder?
Wat mij betreft niet hoor.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:38

in de zin van dat er met modder gegooit wordt, gescholden wordt, etc....
We zijn het gewoon niet met elkaar eens, moet kunnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 18:19

En ik als kinderloze gooi maar meteen de knuppel in het hoenderhok, vindt dat teveel ouders (lees dus niet allemaal) tegenwoordig te weinig op een kids letten.

Ik zie dat bijv hier bij mij al op een verjaardag
ouders zitten binnen te kletsen en ik als gastvrouw kan ook nog babysitten...of mijn moeder gaat naar buiten..dat is toch te zot voor woorden.

Ik zeg dan ook, je mag niet in de wei of in de bak, daar kunnen de paarden komen...
Komt er 2 jaar terug 1 binnen gejankt, had stroom gekregen aan het poortje..moeder over de zeik...Maar ik dat jongetje eens aan gekeken en gezegt, dan wilde jij toch de wei inlopen wat je niet mocht...
Poortje gaat namelijk richting wei toe open, als je dan niet eerst de stroomdraad opendoet, komt het ijzeren poortje er tegen Duivel
Meteen afgeleerd...maar had dus niet geluisterd en de ouders zaten binnen...
Zonder stroom was hij in de wei geweest, wat als mijn paarden hem een trap verkopen?

2 jaar terug ruitje stuk op stal...gelukkig niet een ruitje bij het hooi of in de stal van de paarden...maar iets komen zeggen? Nee hoor...
Ouders, binnen aan de cola...

Moet ik nog ff doorgaan? Haha! Tong uitsteken

Gelukkig heb ik geen stapmolen.... Clown

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 18:35

Het ergste vind ik nog, dat als zoiets gebeurt zoals bij jou RK, er ook nog een hele hoop ouders zijn die het voor hun kinderen opnemen!

Als mijn kind (dat ik thank god niet heb) jankend binnen kwam omdat hij aan de stroom gehangen heeft, zou ik hem niet troosten, maar hem juist extra duidelijk vertellen dat .... (de persoon die hem dit gezegd heeft) hem verteld heeft daar AF te blijven. En wie niet horen wil..... juistum.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 18:37

Ja eerst kreeg ik op mijn donder hoe dat kind stroom kon krijgen kon toch niet zomaar?
Toen dat opgehelder was zeiden ze niks, kind kreeg niet op de donder..maar ik ook niet meer Haha!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 18:41

Maar het is toch van de zotte dat jij, in je EIGEN huis, alles aan de kant moet zetten voor zo'n kind? Ik heb vroeger altijd geleerd dat er bepaalde dingen waren waar ik niet aan mocht komen, en dan deed ik dat niet Het kwam niet eens in mij OP!
En vandaag de dag kan dat niet meer klaarblijkelijk, dan wordt er heel snel gezegd: "Oh doe maar weg, anders doet hij/zij zich pijn...) Het lijkt wel alsof het niet meer in mensen opkomt om gewoon een kind te vertellen dat hij/zij er gewoon van AF moet blijven!!!

En dat heeft niks met overdreven streng te maken, maar meer een kwestie van "mijn en dijn"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 18:44

jammer, maar de stroom gaat echt niet af...
Beter een optater dan een paardenhoef...

En toen ze de keer erop op bezoek waren heb ik ze gezegt dat als er een appeltje door de ruiter gaat, ik dat graag wil weten..dan kan ik het tenminste veilig opruimen voordat er paarden in gaan staan.
Ik zei het heel vriendelijk maar zag wel 3 rode koppen...
Ouders hielden verder hun klep en deden geen navraag wat ik bedoelde...

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 18:47

ruiteN hoop ik dat je bedoelt? Tong uitsteken

Maar idd, het lijkt wel alsof alles maar "gewoon" gevonden wordt...

Zo zijn bij mij ooit 6 borden in één klap kapot gevallen omdat kinderen niet op stonden te letten, ondanks mijn waarschuwingen Lachen

Denk je dat de ouders ook maar MOEITE deden hun kinderen te straffen? Toen ik namelijk uitviel tegen die kids, werden ze getroost ("Ach lieverd, heeft die mevrouw zo staan schreeuwen? Daar schrik je van he?") En dan MIJ met een kwaaie kop aan staan kijken.

Toen ik fijntjes opmerkte dat ik mijn borden graag vergoed wilde zien, werd er gezegd dat ze "vast" niet duur waren.... Boos!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 18:53

Ben ik de enige die zich stoort aan de titel van dit topic? Vind het nogal ongepast Boos! .

Lovely1

Belachelijk zeg, dit is niet nadenken met verstand maar met gevoel. Ik ben het volkomen eens met Barmat en RK, je kan je kinderen duidelijk vertellen wat WEL en wat NIET mag en dan hebben ze te luisteren. Als je dit niet verteld moet je gewoon bij je kind blijven en opletten! Ouders moeten zich veel meer bewust zijn als het gaat om de omgeving waarin de kinderen zich bevinden en kinderen uitleggen wat wel en niet mag ipv andere dingen de schuld geven.
Kinderen mogen steeds meer en de opvoeding wordt steeds "makkelijker" dat zie ik wel in mijn omgeving er zijn totaal geen grenzen meer.

eenitraM

Dat is toch onmogelijk om een stapmolen te verbieden?

Misschien heel bot, maar mensen overlijden ook in een autoongeluk. Is het dan ook mogelijk om auto's te verbieden? Nee, dat is niet mogelijk omdat er veel gebruik van wordt gemaakt.

texelse

tja, de meeste ouders zien hun kinderen door een bril met roze matglas. Praat me er niet van..... Ik heb zelf 3 meiden, en zal ook niet helemaal objectief zijn als ik ze bezig zie, maar het grootste compliment kreeg ik van de oudste (nu 25) toen ze een jaar of 8 was. Ze verzuchtte "oooo mamma, u bent zo streng.... en we mogen zo veel.....". En dat is precies wat ik altijd geprobeerd heb. Ja is ja, nee is nee. Consequent en luisteren. Voor we een winkel binnen gingen (een Blokker o.i.d.) vroegen ze al "is dit een handjesopjerugwinkel?" En ze hebben ook gerust streken uitgehaald hoor. Maar niet zo idioot als je nu steeds vaker ziet. Wat ik ook zo raar vind..... klimmen ze over de rugleuning of armleuking op de bank!! Wat een kul. Of staan op de bank met schoenen aan. Ik ben geen miep kraak en ik heb spullen om op te leven, en dus niet om af te laten raggen door (onopgevoed) kroost van een ander. Maar ja, dat zijn dingen die te overzien zijn. Het niet luisteren naar ouders (als die al wat zeggen) of een verschrikkelijke grote mond geven storen mij misschien nog veel meer.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 18:55

Ook mooie neutrale hoor en wederhoor van de journalist Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door A10 op 03-07-07 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 18:56

MisMartine schreef:
Dat is toch onmogelijk om een stapmolen te verbieden?

Misschien heel bot, maar mensen overlijden ook in een autoongeluk. Is het dan ook mogelijk om auto's te verbieden? Nee, dat is niet mogelijk omdat er veel gebruik van wordt gemaakt.

Dat wou ik ook net gaan posten Tong uitsteken

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 18:58

texelse: zo ben ik ook opgevoed.. Kijken met je oogjes, niet met je handjes... schoenen van de bank... netjes "dank je wel" zeggen en "alsjeblieft" in plaats van "wat??".... tegen oudere mensen ben je beleefd en als grote mensen praten houden kindjes hun mond... een verjaardag? schaaltje chips kreeg je dan, en ranja. En die chips moest je netjes onderling delen, geen geruzie anders kreeg je niks meer! (ja, een klap voor je kop).

Als ik dan zie hoe er tegenwoordig ranzig gegraaid wordt in de bakken.... tjonge jonge... een schaaltje chips is niet meer voldoende

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 18:58

idd texelse
Zo zijn wij ook opgevoed.
Toevallig ging het er van de week op een verjaardag nog over
(was vandalisme gepleegd in de straat van mijn tante)
Dat ik vroeger niet bang was voor de politie, maar voor ons mam.
Ze was echt niet streng, maar dingen als aan andermans spullen zitten...ik weet niet wat ze zou hebben gedaan als ze daar achter kwam...maar goed was het zeker niet...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-07-07 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:00

goh barmaten en rk, als ik om me heen kijk zou ik haast denken dat ik de enige ben die er zo over denkt, maar gelukkig!!! jullie delen mijn mening ook.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:02

Ik kan me ook herinneren dat het niet eens in mij OP kwam om iets brutaals of stouts te doen... ik heb dus werkelijk NOOIT een koekje gepikt, iets kapot gemaakt of gestolen... tegenwoordig ben ik al blij als ik na een verjaardag de helft van mn servies nog heb! Haha!

Nou ja, ik lach wel... tis eigenlijk om te huilen.

Wat dat betreft worden ze hier in DLD beter opgevoed....

Ons buurjongetje had gisteren in de brandnetels gepakt bij ons (dikke tranen natuurlijk) en Mark had hem een speelgoedtractor gegeven voor de schrik en de pijn. Ondanks dat hij keihard aan het brullen was, snikte hij nog tussen twee uithalen door "Danke schön Mark"

aaaaahhhhhhh Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:02

Er zijn nog een paar van die ouderwetse als ons, ergens onder een steen vandaan Tong uitsteken

maar jij hebt kinderen, mag nog wat zeggen
Maar Barmat en ik hebben er geen, dus wij mogen al niks zeggen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:03

En als je dan zegt nog nooit wat gejat te hebben noemen ze heilig of zeggen dat je liegt...

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:07

runningkawa schreef:
Er zijn nog een paar van die ouderwetse als ons, ergens onder een steen vandaan Tong uitsteken

maar jij hebt kinderen, mag nog wat zeggen
Maar Barmat en ik hebben er geen, dus wij mogen al niks zeggen...

Oh ja, hoe VAAK ik al niet te horen heb gekregen "Wacht maar tot je er zelf een paar hebt"

Euhmmm... dan ben ik nog NET zo Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:08

Die hang ik voor straf aan de stroomdraad Duivel Tong uitsteken