elsie1 schreef:mensen hebben nog geen respekt voor elkaar wat zou er dan gerespekteerd worden voor de dierenwereld. De mensen denkt dat ze het opperwezen zijn en dat de dieren er zijn om te gebruiken.
Als er geen proeven op dieren gebeuren dan zouden er idd geen medicijnen zijn enzo, jaarlijks miljoenen dieren zijn slachtoffer van experimenten waarvan ook een heel groot deel nutteloos zijn.
Het is allemaal zielig maar eingelijk gebruiken wij allemaal de dieren, willen of niet. We eten dieren, gebruiken ze als lastdier, voor de sport, enzovoort....terwijl ze het verdienen van gewoon in de natuur te gaan leven. Door jaren fok en bemoeinis van de mensen zijn er misbaksel van dieren op de wereld gekomen die zonder de mens niet eens meer kunnen leven in de natuur.
Wat de renpaarden zelf betreft, het is een sport als een ander die gevaren met zich mee brengt zowel voor paard als ruiter. Ik denk ook dat er vele renpaarden en luxeleventje hebben en dat er ook zijn die nadien een zielpoot zijn. Tfeit is dat er gewoon veeel te veel paarden gefokt worden en dit geldt niet alleen voor de volbloeds maar alle rassen. Hoe meer paarden hoe meer leed.
In Amerika zijn er zelfs geen slachthuizen die paarden slachten in vele staden is het verboden om een paard te slachten. Wat gebeurd er dan met de renpaarden die niet goed genoeg zijn? Ze slachten ze zelf op een beestachtige manier. Ik denk en hoop dan ook niet dat dit in ons land ooit zo zal komen dat de paarden niet meer mogen geslacht worden want anders doen de beulen het wel.
Ik vind het zelf ronduit schandalig dat je geld verdient en of plezier hebt aan je paard voor jaren en dan als het niet meer gaat hem de doodsteek geeft. Ik zou nooit mijn paard wegdoen naar de slacht om die schamelijke 500 euro te krijgen, dit is gewoon respektloos.
Ik hoop dat mijn paarden een gelukkig leven mogen hebben bij mij of bij iemand anders. Als ik ooit mijn paarden moet verkopen dan zou ik altijd zeggen als het niet meer gaat dan MOET ik ze terug hebben.
Ik ben het met je eens hoor, maar als je paard neit meer kan functioneren ivm met wat voor leed; wat is er dan zo fout aan om hem uit zijn lijden te verlossen? of doel je dan op de slacht an sich?..