Paard gedood door bliksem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gerner

Re: Paard gedood door bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:38

MSQuincyTE schreef:
Bah wat eng zeg, daarom zet ik mijn paard met onweer ook altijd binnen

Het is afschuwelijk,
Maar weet je hoe gevaarlijk het is om bij stroomdraad in de buurt te komen als het onweert?

Ik heb vroeger eens enorm vuurwerk op mijn slaapkamer gehad, doordat de bliksem op het draad was geslagen, via het schrikdraadapparaat sloeg het in huis.

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:02

Jeetje wat een verschrikkelijke ramp!!!
heeel veel sterkte met het verlies.. ik weet hoe het voelt ik denk met jullie mee

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:16

Jeetje wat erg! Sterkte!

mar10tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:18

Onzettend triest om zoiets te horen!! De natuur laat zich niet dwingen.
Wel mooi om te lezen dat zijn oortjes naar voren stonden, dat geeft je het idee dat het heel snel is gegaan en hij in een keer weg was, dat moet toch iets goed doen!

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:27

Heel veel sterkte voor de familie!!! Ach gut
Moet echt enorm erg zijn zoiets mee te maken Verdrietig

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:29

Jeetje..... zoiets wens je niemand toe natuurlijk!! Doet me denken aan een week geleden, het bliksemde enorm, rond 2 uur s'nachts, en paardje stond buiten....

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:33

jeetje dat is wel erg. Huilen
veel sterkte. Zou het pijnlijke dood geweest zijn?

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:44

weet je je moet je paard ook binnen zetten als het onweert lijkt mij

Dancertjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:47

ahh, vreselijk voor de eigenaren en dat meisje Verdrietig !

hubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 15:13

heel veel strerkte! .. Ik denk wel dat het snel is gegaan .. als hij zijn oortjes naar voren had en op dezelfde plek precies was

Laura_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 15:58

Bah, wat vreselijk. Ik heb ooit een paard gezien dat was getroffen door de bliksem maar het nog wel overleefd had...echt een rotgezicht.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 16:14

Gerner schreef:
MSQuincyTE schreef:

Het is afschuwelijk,
Maar weet je hoe gevaarlijk het is om bij stroomdraad in de buurt te komen als het onweert?

Ik heb vroeger eens enorm vuurwerk op mijn slaapkamer gehad, doordat de bliksem op het draad was geslagen, via het schrikdraadapparaat sloeg het in huis.

daarom zet ik haar ook voor de onweer binnen, want ik vind onweer zelf ook dood eng

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 17:02

Bij iemand die ik ken is er een aantal jaar terug ook een paard door de bliksem getroffen, die was in de sloot gesprongen geloof ik. Echt erg, moet er niet aan denken dat je je paard zo vindt.

Bij ons stonden ze vorige week ook 24/24 buiten, dus ze hebben nogal wat onweer gezien. Mijn vriend maakte zich geen zorgen, maar ik ging toch elke ochtend even piepen met een bang hart of ze allemaal nog wel rechtstonden!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 18:24

Vreselijk zeg Scheve mond
Ach gut

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 18:55

Oh bah zeg!!
Wat een vreselijk nieuws.. bij onweer zal ik mijn paarden ook binnen gaan zetten, nu ik dit zo lees.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 19:02

Ik zou ook heel graag mijn pony binnen willen zetten met onweer,maar helaas is er geen stal.Dus niet iedereen kan zijn/haar paardje binnen zetten.En uit het bericht bleek dat er eigenlijk zowat geen onweer was,alleen een bliksem flits uit het niets toch?Vind het heel erg voor het paardje en voor die mensen. Het is afschuwelijk om zoiets mee te maken.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 20:06

Vreselijk nieuws dit zeg!
Ik moet ook al helemaal niks van onweer hebben.
Je hoort ook wel vaker dat als het mooi weer is er dan een blikseminslag is, is heel vreemd, maar bliksem rijkt vele vele kilometers...

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 20:10

Horsesandme schreef:
jeetje dat is wel erg. Huilen
veel sterkte. Zou het pijnlijke dood geweest zijn?

Dit is dan weer een vraag, waarvan ik denk.
Tja, is deze te beantwoorden & kan je misschien niet zelf bedenken of dit wel z'n goede vraag is??
Het paard lag met oren naar voren, ik vind dit opzich heel bijzonder, omdat misschien het paard je zo wil bedenken (ik ga er dan dingen achter zoeken).
Omdat ze/hij het leuk gehad heeft met je. Misschien is het wel zo snel gegaan, dat ze geen tijd meer had om de oren naar achter te doen, wie weet. Het zal (hoop ik voor het paard) snel gegaan zijn.

Wat er is gebeurt, is gewoon niet met woorden te beschrijven, je paard ga je heel erg missen, maar ook omdat het zo plotseling uit je leven weggerukt is. Geen afscheid mogelijk, niet aan zien komen, geen bericht gehad. Afschuwelijk! Helaas komt dit steeds vaker voor, ik heb het persoonlijk nog nooit mee gemaakt & dat wil ik zo houden (klopt af). Ook niet dicht bij een familie of een vriendin die een pony/paard verliest.. (klopt weer af)!

Ik wil jullie heel erg veel sterkte wensen, in deze moeilijke tijd..Ach gut
Ook zo, omdat je een band had met de pony/het paard (voor dat meisje), probeer rustig de tijd te nemen om het te verwerken, het is hard. Maar probeer weer verder te gaan. (niet aanvallend bedoelt)
Nogmaals veel sterkte toegewenst. Kusje

Six

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 20:19

Verschrikkelijk !
Krijg er helemaal kippenvel van.. Scheve mond
Héel veel sterkte gewenst..

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 20:48

MSQuincyTE schreef:

Idd ik ook.. moet er niet aandenken, je zal altijd, gewoon altijd, een schuldgevoel hebben.. had ik hem maar binnen gezet.. meer kans op een brand oid als ze in stal staan? Ik weet het niet hoor?!

Maar het is en blijft verschrikkelijk. En de bliksem kwam zomaar uit het niets en raakt zomaar je mooie maatje...

Heel veel sterkte Kusje

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 21:25

wat afschuwelijk zeg!

horsyNooit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 21:27

ohh idd wat erg!! ik wil er niet aan denken dat dat ook bij mij diertjes kan gebeuren!

Sterkte! Ach gut

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 21:43

Bij deze, wil ik ook mijn condoleances, aanbieden voor de eigenaar. Wat verschrikkelijk voor je, om zo je maatje te verliezen. Ik kan me voorstellen, hoe jij je nu voelt. Het is hartverscheurend. Heel veel sterkte, met dit grote verlies.

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 23:26

Het is echt zo triest.

Ik heb dit meerdere malen bij een fokker/boer mee gemaakt met meerdere koeien schapen en helaas ook 1 veulentje.

Heel veel stekte met het verlies van jullie liefje.

Guardian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 01:01

@ russel, ja het is inderdaad in engeland gebeurd, Dorset als ik het goed gelezen had, en dat ligt aan de westkant van engeland in de buurt van Devon.

@ alle mensen die zich afvragen of het paardje snel is heen gegaan, het antwoord is hoogst waarschijnlijk ja. op het moment dat er zo ontzettend veel voltage door een hart heen gaat staat die meteen stil, hij heeft er dus (hopelijk) absoluut niets van gevoeld, met een beetje geluk voor het paardje was hij al dood voor hij doorhad wat er gebeurd was! natuurlijk zijn er uitzonderingen op deze regel en overleven sommige mensen en dieren een blikseminslag wel, maar de kans is vrij klein, en de schade die dat op een lichaam wreekt is ook onmenselijk/dierlijk. ook is de kans dat jij of je paard geraakt worden door bliksem minimaal, al is het natuurlijk wel een vreselijke gedachte om je paardje buiten te laten staan, helemaal na dit gelezen te hebben. ik, net zoals sommige andere bokkers, heb geen keuze en moet mijn paard wel buiten laten staan, ook als het onweert. en als ik eerlijk ben heb ik liever dat hij op slag dood is door een directe inslag dan dat hij stikt of levend verbrand in een stal die in lichterlaaie gezet is door een inslag.

maar net zoals iedereen hier wens ik die mensen heel veel sterkte toe en kan ik alleen maar hopen dat dit soort voorvallen schaars blijven en het liefst helemaal niet gebeuren, maar moeder natuur die kan je geen regels opleggen helaas!