Weer paarden ingesloten in hoog water

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

humprhy

Re: Weer paarden ingesloten in hoog water

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:57

[quote][/qjammer dat je het woord "zeikt"of "zeiken" zovaak gebruikt. Komt gelijk zo agressief over vind ik. Daarbij komt dat het niet echt ter zake doet waar je vandaan komt. Met de rest van jouw verhaal ben ik het op zich trouwens wel eens.uote]

oke heb je wel gelijk in maar word zo moe van de mensen die denken alles
te weten maar nergends wat van af weten sorry maar sta der zo dicht bij dus
weet echt wel waar ik over praat maar vind het leuk dat je het met mij eens bent
een beetje dan maar maar het is toch een beetje

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:03

daar heb je gelijk in humpry, het barst van dat soort mensen. Is volgens mij typisch Nederlands om overal een mening op te hebben, ook als je er de ballen verstand van heb. Het was ook niet om jou aan te vallen het viel me gewoon op. Heb je ook op die dijk gestaan??? Cool Haha!

Wie weet er trouwens hoe je een citaat wit krijgt?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:05

piezze schreef:
daar heb je gelijk in humpry, het barst van dat soort mensen. Is volgens mij typisch Nederlands om overal een mening op te hebben, ook als je er de ballen verstand van heb. Het was ook niet om jou aan te vallen het viel me gewoon op. Heb je ook op die dijk gestaan??? Cool Haha!

Dat is paarden-eigenaren eigen. Haha!

Citaat:

Op dit knopje onder het te quoten berichten klikken Afbeelding

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:16

piezze schreef:

Ik en mijn vriendin humprhy dus hebben die paarden toen zelf uit het water gehaald met nog een paar meiden Knipoog 3 november dan he Knipoog We hebben nog contact met die boer dus we zijn overal van op de hoogte.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:19

SNIK! Gáán we weer! Boos!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:35

Wat een geruzie om niks, zeg! het is toch goedgekomen?..

Zelfs buienradar is soms neit betrouwbaar, moet je dan alles maar preventief achter hekken gaan zetten? laat die dieren toch lekker.
Maar inderdaad. NL gemiddelde paardenvolk weet het allemaal heel best!
Niks van aantrekken hoor!

By the way- straks hebben jullie nog meer filmmateriaal voor jullie Marrum-excursie!..Ben benieuwd!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:49

Paardenmaf1 schreef:
SNIK! Gáán we weer! Boos!

nee, dat is een toevoegende reactie....

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:54

Pffff, dat had ik niet verwacht. Wel appart, het is zomer!
zou wel niemand verwacht hebben denk ik dan, en opsluiten heeft ook geen zin, dan kan je die paarden echt nooit meer naar buiten zetten.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:00

stef schreef:
Joscaa schreef:
Ja, dat snap ik dus ook helemaal niet.. Het is nu al 2 keer gebeurd, en dat is al 2 keer te veel... Scheve mond
\

Al 2x? Dit gebeurde voor marrum dus niet? Marrum was de 1e keer dat zoiets gebeurde?

http://www.natuurdichtbij.nl/archief/ko ... aarden.htm
om maar even een voorbeeld te noemen

Het is zeker niet de eerste keer. In het verleden zijn er hier ook paarden verdronken, omdat het water er in 1 keer was.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:04

weeralarm is ingetrokkken , en dit was zeker te overzien , de paardjes zullen zich er vast niet druk over gemaakt hebben wij natuurlijk wel , typisch gedrag van mens en dier haha ,
maar goed die boer heeft dit niet aan kunnen zien komen ,
wij hebben de paardjes gister toch naar binnen gehaald omdat er rondvliegende takkken waren , maar voor het water halen we ze niet binnen hoor kom op he ze zijn niet van suiker !
hier staan geen bomen en geen obstakels die weg kunnen vliegen dus echt nood was er niet .

en van de zomer hoor je de mensen toch ook niet meteen zeuren terwijl er honderden paardjes vol in de zon staan de hele dag zonder enige beschutting ??

why

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:06

had een topic geopend gisterenavond, maar was blijkbaar niet goed geplaatst!!!
Wat ik nog wel even kwijt wil, is dat ik het en schandalige zaak vind dat als het stormt, en de verwachtingen zeer slecht zijn er toch afgeladen veewagens midden in de storm vol paarden naar de dijk worden gebracht..............Waar zit hun verstand

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:34

Beste why, deze paarden staan er al sinds begin mei.. en hebben er dus met heel mooi weer gestaan, maar ook met het slechte weer van gisteren.. De paarden staan op enkele hectares land en hebben in de weide-periode (van mei tot/met oktober) de tijd van hun leven, echter gisteren hadden ze even natte voeten...

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:13

nowornever schreef:
Jullie hebben je woordje altijd wel klaar als het om een ander gaat. Normaal gesproken is het nu zomer en kunnen die dieren daar gewoon blijven stan. Onze beesten staan ook dag en nacht op het land weer of geen weer.

Mee eens...

snowhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:47

nja wie mensen zijn tog gewaarschuwd kijken ze nooit het weerbericht jezus slaat nergens op man geen tv zeker nja hoop dat de paardjes gezond zij en er geen veulens bij waren Boos!

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:54

snowhorses schreef:
nja wie mensen zijn tog gewaarschuwd kijken ze nooit het weerbericht jezus slaat nergens op man geen tv zeker nja hoop dat de paardjes gezond zij en er geen veulens bij waren Boos!

Der waren wel veulens bij Knipoog en der zijn genoeg hoge dobbes waar ze veilig droog kunnen staan. En denk je dat iemand die maandag avond ziet dat het dinsdag stormt in 1 keer meer dan 200 paarden en koeien van het land kan halen Clown En die mensen hebben idd geen tijd om tv te kijken ze runnen een bedrijf, ze moete elke ochtend en avond koe melken en voeren die mensen hebben het druk genoeg! Wat ik al zei niemand kan tegen de natuur op, en voordat dat in marrum gebeurde is het ook wel vaker gebeurt verzuipen elk jaar schapen koeien paarden, als de media er geen weet van had had gehad, hadden jullie je er ook niet zo druk om gemaakt. Sterven toch ook elke dag mensen, daar sta je blijkbaar ook niet bij stil. Als er niks meer op deze aarde zou sterven dan zou hier een overlvloed aan mens en dier zijn.

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:07

Bij dit soort reacties denk ik maar weer terug aan de poster bij het stamboekblaadje, waar merries met veulens op eigen initiatief van het ene land, zwemmend naar het andere landdeel gaan. Zolang het water niet tot blijvend aarshoogte staat, is er in mijn ogen nog weinig drama.

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:42

Sommige reacties vind ik nog schandaliger dan wat er zelf gebeurd is.. Wat er zich op de achtergrond afspeeld kan weinig wat schelen.. Dát is pas schandalig!
Net als wat er op een pensionstalling hier in de buurt is gebeurd, 2 paarden die geraakt zijn door de bliksum, dit is zeker ook schandalig omdat er onweer voorspelt was?
Of een paar jaar terug toen een pony hier in de buurt door de onweer in een sloot was beland en daar vast zat en met brnadweer en alles eruit gehaald moest worden.. Ook schandalig zeker?
Weer is onvoorspelbaar, wie verwacht er nu deze tijd van het jaar zo'n regenval, vooral omdat er vorige maand nog zoveel zon was..
De dijk is volgens mij niet eens in de buurt van die boer (kan het ook fout hebben), en dan moet je zeker al die 60 paarden en pony's en die 40 pinken helemaal naar Ferwert vervoeren.. Ik zou zeggen.. Veel plezier! Dit zijn nou typisch mensen, alles beter denken te weten terwijl ze niks van de omstandigheden afweten! Sterker nog, niet eens weten hoe het er daar (in de buurt) uit ziet!

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:47

Tja, een paard wat geraakt wordt door de bliksem lijkt me een kans 1 op zooooveel. Maar ik kan het natuurlijk mis hebben... Denk dat de kans dat als je daar je paarden laat staan met zulke weersomstandigheden de kans iets groter is...

Maar goed Haha! Het blijft weer een oneindige discussie. zzzz.

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:12

Idd, een oneindige discussie..
maar daarbij, een paard dat word geraakt door een bliksum is idd de kans van 1 op zoveel, maar wat dacht je dan van de tijd van het jaar dat de paarden in het water hebben gezeten.. is ook de kans van 1 op zoveel.. (als je dat laatste nog kan volgen.. Tong uitsteken) Er is wel vaker een hevige regenval, maar eigenlijk nooit dat de dijk zo vol water komt te staan.. Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:14

Ik vind het goed om het eens te lezen door de bril van de mensen die zelf de bedrijven kennen, de boeren en het leven daar...
Dan is het inderdaad makkelijk ff je mening te geven.

Ik heb zelf ervaring in de rensport. De grootste miepen hebben zo hun oordeel klaar. Dan denk ik ook: Ga eerst eens ervaren voordat er gemekkerd wordt.....

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:16

Helemaal mee eens..

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:36

als vorig jaar de media er geen lucht van gekregen had bij marum hadden die paarden veel en veel eerder weg geweest. maar omdat er toen zoveel media was mochten de boeren niet in actie komen. die boeren die daar wonen weten wel als het een keer hoog water wordt hoe ze zich moeten redden. wanneer marum vorig jaar niet was gebeurd wisten jullie niet eens hoe of hoevaak het daar niet onderwater heeft gestaan!!!!!! in de geschiedenis is het vele malen vaker gebeurd, en ja er zal wel eens een paard gestorven zijn ja zielig..... zo is de natuur!!!!! de zee geeft en de zee neemt zeggen ze altijd...... het leven is hard..... als ik jullie was zou ik me meer zorgen maken om die paarden die in de massa op transport gaan naar italie voor de dood ,die hebben het veel en veel minder dan deze paarden .

en anders moeten jullie eens komen kijken in het buitendijkse gebied! dan kan je zien hoe mooi het daar is

why

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 18:31

Donja schreef:
Beste why, deze paarden staan er al sinds begin mei.. en hebben er dus met heel mooi weer gestaan, maar ook met het slechte weer van gisteren.. De paarden staan op enkele hectares land en hebben in de weide-periode (van mei tot/met oktober) de tijd van hun leven, echter gisteren hadden ze even natte voeten...

Uh natte voeten? Ze stonden tot hun magen weer in het water, denk even na......een veulen staat dan onder water, en naar mijn weten kunnen ze onder water niet adem halen. Hoe simpel zeg!!!!!!!!!!!!
Maar ze staan nu op dit moment alleen met hun voetjes nat.

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 18:53

Waarschijnlijk kon het water gewoon even niet weg na een zware bui... Bij ons kon dat een paar weken geleden ook niet, ik weet zeker dat de kalveren toen één nachtje in een beetje nat stro hebben gelegen. Ja misschien eventjes niet zo leuk, maar so be it.
Het loopt toch goed af, na dan. Discussie over... En anders, ga zelf lekker paarden houden in stukken die onder water kunnen lopen, voordat je oordeelt over anderen en gaat zeggen van: Aaah wat zielig, of wattan ook.
Mijn mening is dat mensen gewoon té weinig weten over alles wat in de landbouw gebeurd, en als ze dan een keer iets negatiefs zien, meteen hun hele beeld van de gehele agrarische sector verkeerd is. Kunnen jullie antwoord geven op de vraag waarom onze koeien niet in de wei lopen, zonder het "aaah dat kan niet, is slecht voor de koe" verhaal op te gaan hangen... Beste stuurlui staan aan.. juustem toch?

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 19:34

Die boer woont zelf bij tzummarum en dat is nogal een eind ja met de tractor en veewagen zeker een half uur rijden, passen zoon 14 per keer in reken uit hoe lang hij bezig is. En dat water als dat over de dijk slaat, der is maar 1 sluis die dat water weg kan pompen. Kortom zou gewoon slim zijn of 2 sluizen er bij te doen, of de zomerdijk 1 meter hoger maken. Zolang dit niet gebeurt, die paarden daar lekker laten lopen, niemand kan tegen de natuur op.