Paarden en andere dieren de dupe door overheid

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Paarden en andere dieren de dupe door overheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 12:11

Marloes_R schreef:
Nou, ik heb de LID gemaild en een standaard mail teruggehad. er staat in dat paarden en andere grote dieren na inbeslagname naar een handelaar of paticulier gaan, wie maar wil.
Je kon je opgeven voor plaatsing van een paard, dus dat heb ik nu gedaan. Als iemand dat email-adres wil, stuur me dan maar even een pb tje. Ik weet niet of dat zo op bokt mag worden gezet.

Heel nobel van je Marloes! Lachen

Alleen zoals het bericht en Sparky hierboven al aangeven, ben ik benieuwd hoeveel dieren ook werkelijk opgevangen worden ipv de slacht Scheve mond

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:15

Ik denk ook dat er erg veel bij de slacht uitkomen. Als ze er geen plek bij een handelaar voor vinden..

flappp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:29

Hoi,

het ging bij ons inderdaad om de paarden die eventueel slecht behandeld zouden zijn. Die zouden ze bij ons mogen plaatsen. Sorry voor de onduidelijkheid!

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:32

waha nou dan weet ik niet waar ze beter af zijn..of bij die boer die ze verwaarloost of op de slachterij.
Dan denk je yes de dierenbescherming heeft ingegrepen...nou zo mooi is dat dus niet!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:45

Toevallig belde een vriendin mij,die had een paard via iemand bij een handelaar gekocht,eentje met een brandmerk van het kwpn.Het paard was ook in beslag genomen samen met een aantal andere paarden.Nu bleek het paard ook gechipt te zijn .Dus normaliter moet er ergens een paspoort zijn.
Zij vroeg zich alleen af in hoeverre zij nu de rechtmatige eigenaar wel was.

met alle rare verhalen in haar hoofd die je tegenwoordig hoort.

Maar blijkbaar worden in beslag genomen paarden gewoon verhandeld?Ik vind het wel raar allemaal.Ik heb op een asiel gewerkt en wij hadden wel eens inbeslag genomen honden maar die mochten nooit niet weg voor de hele zaak voor de rechter was geweest en dit kon best heel lang duren.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:48

Triest, lijkt me niet de bedoeling dat ze van de ene slechte plek naar de andere gaan! Clown

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 14:05

en toch gebeurt het anke ,

wilde katten worden gevangen geholpen door sterrilisatie en casteratie dan 1 nachtje bij iemand thuis en weer uitgezet en de kittens worden gevangen handmak gemaakt en huppa het asiel ingedumpt ,

helaas weten de db leden zelf niet waar ze mee bezig zijn , het zijn vrijwilligers en een paardje wat nu met dit weer buiten staat is in hun ogen al zielig , een hond die van de baas een correctie krijgt omdat hij fout is geweest vinden ze zielig ,

maar een dik paard na ja een ronde buik van de wormen wat hun niet zien o nee die ziet er prima uit ,

ik heb nu ook zo een geval op stal die heeft 4 jaarlingen naja de DA denkt dat er eentje pas 8 mnd is die zijn al 4 x van stal gewisseld we zijn benaderd dus gebeld door de vorige stalhouderij waar ze stonden de paardjes hebben wormen , en die mensen komen en betalen niet ze zagen er inderdaad slecht uit .
ze zijn daar met schulden stiekem vertrokken lees: trailer aaan de andere weg uit het zicht gezet en wegrijden met een dierenarts rekening en stalhuur open staan .
hier zeiden we direct eerst ontwormen , dat is gebeurt zeiden ze , maar niks geen entingen boekje ect paardjes werden slechter 3 hengstjes die geen fut hebben van amper een jaar jong ? wij hebben zelf de DA gebeld en die zag het somber in maar doordat wij ze elke dag medicatie geven , en behandelen en aandacht geven komen ze er als het goed is nu bovenop .
maar het zijn 3 hengstjes en 1 fjord merrie jaarling die kunnen al niet meer bij elkaar , gevolg ? de hengstjes staan meerendeel binnen .
nu hebben ze schimmel, ik die mensen gebeld kunnen jullie imaverol meenemen ? uhm nee kunnen we niet was het antwoord want we komen pas zaterdag , zaterdag wouden we een bod gaan doen op deze betreffende paardjes , maar zaterdag geen mensen , zondag weer niemand , ik marktplaats bekijken , en hebben ze een advertentie neergezet ze zoeken een andere stalling .
Wij gaan dit op een mogelijke manier tegen houden want ze hebben schimmle ik heb ze 1 keer behandeld vandaag nog een keer en over 4 dagen nog een keer , dus eerder mogen ze niet eens weg voor ze een andere stal besmetten , maar dat weten hun niet ze weten er niks vanaf .

Een verklaring van de dierenartsen hebben we alledrie ook de tweee waarbij ze niet betaald hebben de andere stalhouder hebben we er ook bij , en nog een hoefsmid , maar dat betekend dat we eventueel de dierenbescherming in zouden moeten schakelen , maar ja bewijs maar eens dat ze het slecht hebben , elke dag mest ik de stallen uit elke dag gaat er een bostel over heen elke dag krijgen ze medicatie en elke dag leer ik ze nieuwe dingen bij ze hebben schoon water en voer is er in overlvloed dus was zou de dierenbescherming zeggen ??? ze zien er goed uit hebben alles dus die mensen zijn niet strafbaar ,
en die mensen komen niet doen niks en weten niks ..........
en dat houd mij dus tegen we doen zelf een bod als ze ooit komen en de stal is op slot .
ze zouden ze in beslag kunnen nemen en dan weet je wat ermee gebeurt ik heb zelf bij de db gewerkt dus je weet wat er dan komen gaat helaas ........

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 14:07

Wat wil je dan doen met die wilde katten, in sommige opvangstichtingen zitten ze al met 130 wilde katten waar ze niks mee kunnen doen.
Het is uitzetten of spuitje geven, in dat geval kan je niet echt zeggen dat ze het anders kunnen doen vind ik

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 14:13

katiavl schreef:
Wat wil je dan doen met die wilde katten, in sommige opvangstichtingen zitten ze al met 130 wilde katten waar ze niks mee kunnen doen.
Het is uitzetten of spuitje geven, in dat geval kan je niet echt zeggen dat ze het anders kunnen doen vind ik

nee maar een normale huis tuin en keuken poes kat hier in huis zeg maar die hebben iets langer nodig om te herstellen ,
uitzetten gebeurt doormiddel van terug naar de plek rijden en dan kooi open gaat de kat er niet uit dwing hem maar , dat bedoelde ik er mee dus na 1 nacht al weer terug

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 15:45

Ik wist al lang dat de D.B. niet zo geweldig is als ze zich voor doen.Wij vangen ook verwaarloosde en oude paardjes op,sommige komen brood mager bij ons aan en zien er zeer slecht uit.Krijgen wij de dierenpolitie [zo heet de D.B. tegenwoordig] op ons dak,dat we ze verwaarloosen en dat als we er niet beter voor zorgen,ze in beslag worden genomen.Ze weten bij de D.B. dat wij dit werk doen,dus ze kunnen niet zeggen '' dat wisten wij niet' want het staat geregistreerd bij ze.We kregen een poosje terug zelfs een paardje aan geboden om die op te vangen.Nee ik heb me lelijk vergist in de dieren bescherming.Natuurlijk heb je er ook wel goeie tussen zitten,mensen die het echt goed menen met de dieren.Maar alles draait tegenwoordig om geld,dat is veel belangrijker dan de dieren.Ik gaf altijd geld aan de collectanten,maar dat is nu afgelopen.Het grootste gedeelte gaat toch niet naar de dieren,wij weten niet eens waar het geld allemaal blijft?Dat ik me heb vergist in de D.B. blijkt nu dus wel weer uit dat bericht.

filou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 15:55

Goed, eindelijk is de beerput open, dit is nog maar het topje van de ijsberg.
Zijn er onder jullie misschien nog meer die zo iets hebben meegemaakt?
Ik ken iemand die al deze gevallen verzameld, om in de toekomst via haar contacten het bespreekbaar in de kamer te maken, kamervragen dus. Nu is het een hot item, maar dit blijft ook in de toekomst zo doorgaan als niemand hier iets aan doet.
Als je ook zoiets hebt meegemaakt, stuur mij een pb en dan zorg ik ervoor dat het bij de juiste persoon aankomt.

Boris94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 16:55

Al die hoge bazen van de DB zullen wel veel geld krijgen, zo gaat het toch altijd. De dieren worden er niet beter van, maar de mensen. Heel vervelend allemaal.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 17:42

Yavanna schreef:
Waar hebben we dus een dierenbescherming voor??? Dat helpt dus ook geen zier. Arme dieren.

Ja inderdaad Scheve mond

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 19:22

Ik vraag me af hoeveel van de dieren beter af zijn na ingrijpen van de DB tov het aantal dieren die ze naar de slacht sturen. Dat moet je wel in gedachten houden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 09:14

Ik begrijp trouwens niet waarom de Dierenbescherming nu opeens de Dieren Politie moet heten.Het zal wel belangrijker en intressanter klinken.Maar ze blijven voor mij net zo corrupt.Ik hoop dat de Partij voor de Dieren hier eens goed naar gaat kijken en zekers gaat aanpakken.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 10:08

gohya schreef:
Ik begrijp trouwens niet waarom de Dierenbescherming nu opeens de Dieren Politie moet heten.Het zal wel belangrijker en intressanter klinken.Maar ze blijven voor mij net zo corrupt.Ik hoop dat de Partij voor de Dieren hier eens goed naar gaat kijken en zekers gaat aanpakken.

idd ja!

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 10:54

arno8 schreef:
viewtopic.php?f=11&t=643889&hilit=

viewtopic.php?f=12&t=643730&hilit=

viewtopic.php?f=12&t=643271&hilit=

Hier de links met het verhaal zoals het toen op bokt ging.

Veel mensen hadden toen hun oordeel al klaar, zonder ook maar iets van de situatie af te weten. Nee, de DB zou wel weten wat goed was en degenen die riepen: “Zou je niet eerst eens zelf gaan kijken voordat je zomaar een oordeel treft?” dat waren maar domme mensen. Wie is er nu dom? Het was echt achterlijk idioot hoe die discussies toen verliepen. Een van die mensen zijn toen nog heel trots: We zullen wel zien wat de rechter beslist en wie er gelijk heeft.

Nou, de rechter heeft besloten en het mag duidelijk zijn wie er gelijk heeft.

Ik HOOP dat bokt hiervan leert en dat sommige mensen niet meer blind achter de DB of welke instantie dan ook aanlopen en dat ze leren om eens zelf na te denken voordat ze iemand nakraaien.

Ik zit net die topic's door te kijken, maar zijn die paarden op die foto's
Citaat:
dan niet van haar? Anders ben ik wel beniewd waar die vrijspraak gepubliceerd staat.

Ik kan me best voorstellen dat zulke instanties soms fouten maken, maar ze doen ook heel veel goed werk als het gaat om dierenleed. Ik heb het zelf van dichtbij gezien met een broodfokker (van honden) die bij mij in de buurt woonde. Verschrikkkelijk wat die man die fokhonden aandeed. Vandaar dat ik nooit zo goed tegen verwaarlozing van dieren kan!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 10:59

Dat dieren die in beslag genomen worden verbeurd kunnen worden verklaard en de handel in gaan of opgegeten worden, nog voor een rechterlijke uitspraak, is gewoon wettelijk zo geregeld.

Als de uitspraak ten gunste van de eigenaar van het dier is, kan de rechter hem een vergoeding voor dat dier toewijzen.

Recht in Nederland kan behoorlijk krom zijn...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 11:00

Volgens iemand anders was het schuldig zonder strafoplegging. Wie het juist heeft geen idee.

Hebben de andere kranten hier al iets over geplaatst?

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 11:26

katiavl schreef:
Volgens iemand anders was het schuldig zonder strafoplegging. Wie het juist heeft geen idee.

Hebben de andere kranten hier al iets over geplaatst?

Tja, want als een krant een interview publiceerd hoeft dat dus niet allemaal waar te zijn. Schuldig zonder strafoplegging lijkt mij logischer dan vrijspraak..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 11:33

Daarom vraag ik me af of de andere kranten zich hier ook mee bezig houden, als het zo een schandaal zullen ze wel snel hun deeltje van de gebeurtenissen willen meepikken.

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 11:38

Als het niet waar is wat in de spits staat, dan wordt het nog een groter schandaal..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 20:43

Marloes_R schreef:
Nou, ik heb de LID gemaild en een standaard mail teruggehad. er staat in dat paarden en andere grote dieren na inbeslagname naar een handelaar of paticulier gaan, wie maar wil.
Je kon je opgeven voor plaatsing van een paard, dus dat heb ik nu gedaan. Als iemand dat email-adres wil, stuur me dan maar even een pb tje. Ik weet niet of dat zo op bokt mag worden gezet.

En jij mag nu paarden op gaan vangen zonder enige vorm van controle?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 20:45

Lijkt me al beter dan de eerste beste handelaar, of bij de slachthuisstallen om eerlijk te zijn

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 20:52

Hmmm, wat gek en vreemd... ik had een post neergezet maar die is op een of andere manier verdwenen, maar ik zie geen hulkteksten dus het zal wel een computerfout zijn. Nogmaals:

Deze link bevat ook interessante info:

http://members.lycos.nl/pelgrimspark/spits.html