Anky van Grunsven onaantastbaar

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Born2BCrazy

Re: Anky van Grunsven onaantastbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:00

BLK schreef:
Is het misschien nog ergens na te kijken Lachen ?

filmloop.nl heeft nu ook een archief..staat het vast bij Lachen
Ik ga straks ook even kijken

BiBaMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:36

ik kan het niet vinden op filmloop... die van anky en Imke..
Heeft iemand misschien de link?

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:08

Heb het helaas niet gezien Boos! maar wel grappig om te horen dat er weer zoveel spanning bij Salinero is. De eerste wedstrijd die ze reed na dat Sjef hem getraind had, kreeg ze erg veel complimenten over het feit dat Salinero zo veel minder gespannen was als voor heen...

Misschien iets om te analyseren voor huize van Grunsven???
Desalniettemin vind ik het wel fantastisch dat ze zo terug is gekomen na de bevalling, dat is echt niet niks...

Persoonlijk denk ik ook wel dat het een strategische zet is van Anky om de onderdelen die 2x geteld worden tot perfectie uit te voeren, en om de 1'ers iets minder aandacht te geven...

Toch verwacht ik dat Imke haar wel in gaat halen, die is qua basiswerk (halthouden etc) toch beter en de rest is gewoon oefenen. Ze is nog jong en Sunrise gaat ook nog wel een tijdje mee...
Als het niet gaat lukken, dan denk ik toch dat het grootste nadeel is dat Sunrise een merrie is, en dan met hengstigheid wat problemen zal geven...

Maar goed, we shall see, we hebben zeker twee top ruiters die het team in de top kunnen houden en het vooruitzicht is alleen maar goed met ruiters als Stefanie Peeters...

PartOulOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:22

was er ook en vond net als bijna iedereen dat Ymke had moeten winnen. Toen de uitslag op het bord kwam en Anky er langs reed moest ze zelf ook even pff-en(uitdrukking op haar gezicht was direkt heel bedrukt!) voor het resultaat en toen moest ze nog beginnen!!! Het halthouden en groeten was beide keren niks ze stond nog geen seconde stil. Ymke had gewoon moeten winnen!! Hamer Ik zat met dik kippevel op de tribune Pling Trouwens de kur van Kirsten vond ik zelfs nog beter als de eerste paar die voor het 'eggie' meededen.

kadet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:20

prakkie schreef:
Heeft iemand anders ook gezien dat (het leek of) salinero niet echt rad liep in de stap?

Ik vond het nl. erg duidelijk, maar ben benieuwd of meer mensen dat hadden?

Had ik ook al eerder vermeld in dit topic, ik vroeg me ook af of ik nu echt de enige was die dit vond...niet dus Knipoog

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:22

antitoilet schreef:
ik kan het niet vinden op filmloop... die van anky en Imke..
Heeft iemand misschien de link?

staat er (nog) niet op.

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:44

vondt inderdaad Imke beter, te veel kleine foutjes bij Anky.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:52

kadet schreef:
prakkie schreef:
Heeft iemand anders ook gezien dat (het leek of) salinero niet echt rad liep in de stap?

Ik vond het nl. erg duidelijk, maar ben benieuwd of meer mensen dat hadden?

Had ik ook al eerder vermeld in dit topic, ik vroeg me ook af of ik nu echt de enige was die dit vond...niet dus Knipoog

Oeps, overheen gelezen. Ik zat met nog 5 mensen op de tribune (wel met meer, maar was daar samen met 5 anderen Haha! ), en die vonden dat ook.

We hebben er extra op zitten letten toen ze in stap de ring uitging en toen had hij het ook. Bij de prijsuitreiking zag ik het ook nog steeds...

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 14:21

Ik heb eigenlijk maar 1x zitten janken toen anky reed en dat was met het afscheid van Bonfire, ik vind dat ze mooi rijd en mooie kúren heeft, maar vind het niet altijd terecht dat anky zo vaak de leiding overneemt en ook altijd wint.
De kúr van Imke is echt prachtig, om kippenvel van te krijgen, maar net als Imke zijn er nog tal van ruiters en amazone's die prachtig rijden maar nooit een kans krijgen.Als anky mee doet weet je bij voorbaat al wie er gaat winnen, ik vind dat het voor anky tijd word om de scepter over te geven aan een andere veelbelovende amazone zoals bijv. Imke.
Vind Imke trouwens ook een hele leuke spontane meid die er heel normaal onder blijft, die opmerkingen van haar tijdens een klinick in outdoor gelderland vond ik echt geweldig, ik heb echt om haar moeten lachen.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 21:54

wendyashley schreef:
Ik heb eigenlijk maar 1x zitten janken toen anky reed en dat was met het afscheid van Bonfire, ik vind dat ze mooi rijd en mooie kúren heeft, maar vind het niet altijd terecht dat anky zo vaak de leiding overneemt en ook altijd wint.
De kúr van Imke is echt prachtig, om kippenvel van te krijgen, maar net als Imke zijn er nog tal van ruiters en amazone's die prachtig rijden maar nooit een kans krijgen.Als anky mee doet weet je bij voorbaat al wie er gaat winnen, ik vind dat het voor anky tijd word om de scepter over te geven aan een andere veelbelovende amazone zoals bijv. Imke.
Vind Imke trouwens ook een hele leuke spontane meid die er heel normaal onder blijft, die opmerkingen van haar tijdens een klinick in outdoor gelderland vond ik echt geweldig, ik heb echt om haar moeten lachen.

dus omdat Anky altijd wint mag ze geen wedstrijden meer rijden? Imke had juist in een interview gezegd (staat ook nog op de voorpagina) dat ze het positief vind dat anky weer wedstrijden was gaan rijden en dat ze nu een doel had om naar op te trekken.
En waarom vind je het niet altijd terecht dat Anky altijd wint, ze kan moeilijk tegen de jury zeggen 'geef me is wat minder punten, want ik neem te vaak de leiding over' kan zij ook niks aan doen Knipoog
Ik vond Anky haar kur ook minder, máár ik rijd geen GP, ik ben geen GP jurylid, dus ik heb in feite niet veel te zeggen, aangezien ik er veel minder van af weet dan hun Lachen ze zullen wel zo hun punten hebben. Én de passage/piaffe van Anky zijn gewoon veel en veel beter....

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 22:55

normaliter is piaffe/passage ookk veel beter bij anky, maar deze keer ben ik het niet met je eens. Salinero was echt te heftig en bijna spastisch aan het piafferen en passageren.
Alsof hij bij elke pas een stroomstootje kreeg (even voor de duidelijkheid: ik ga er niet van uit dat dat zo is, maar zo spastisch reageerde hij). Ik neem aan dat dit door de hoge spanning van salinero kwam. Weet niet wie er had moeten winnen (al neig ik naar imke), maar het verschil was in mijn ogen kleiner, dan dat de punten aangaven in de kur.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 22:58

daar heb je een punt, maar ik vond zelfs in deze proef de passage en piaffe van anky nog steeds beter...

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 23:49

wat ik erg storend en dus daarom meer neig naar een overwinning voor imke in deze kur is dat salinero dus bijna de gehele proef met spanning liep. Dat wordt eigenlijk altijd afgestraft (hoe vaak ik niet als commentaar "spanning" op mijn protocol heb zien staan), en dat hebik te weinig in de punten terug gezien. Ik heb ook nog even naar de punten zitten kijken, wat er per onderdeel voor cijfer gegeven werd en anky heeft er ook een tien bij zitten (beduidend minder dan normaal, ok). Ik snap niet dat een jury iets perfect kan vinden, terwijl het paard duidelijk de hele proef met spanning liep. Volgens mij staat er ergens beschreven dat het paard altijd vanuit ontspanning naar aanspanning moet komen.

hubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 22:26

Ook wij vonden dat Salinero niet rad liep in stap. eigenlijk durfde ik het eerst niet hardop te zeggen maar het kwam er toch uit en toen bleek dat veel mensen het gezien hadden. Nou ja als hij er maar niets van heeft en de jury vond Anky beter maar toch was ik meer getroffen door Imke haar Kur

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:05

casperrr schreef:
wendyashley schreef:

dus omdat Anky altijd wint mag ze geen wedstrijden meer rijden? Imke had juist in een interview gezegd (staat ook nog op de voorpagina) dat ze het positief vind dat anky weer wedstrijden was gaan rijden en dat ze nu een doel had om naar op te trekken.
En waarom vind je het niet altijd terecht dat Anky altijd wint, ze kan moeilijk tegen de jury zeggen 'geef me is wat minder punten, want ik neem te vaak de leiding over' kan zij ook niks aan doen Knipoog
Ik vond Anky haar kur ook minder, máár ik rijd geen GP, ik ben geen GP jurylid, dus ik heb in feite niet veel te zeggen, aangezien ik er veel minder van af weet dan hun Lachen ze zullen wel zo hun punten hebben. Én de passage/piaffe van Anky zijn gewoon veel en veel beter....

Ik zeg toch nergens dat anky geen wedstrijden meer mag rijden?ik vind het alleen altijd zo treurig voor andere ruiters en amazone's dat hoe goed ze ook rijden ze nooit een overwinning op anky zullen krijgen.
Ik zeg ook niet dat het anky haar schuld is, ik heb anky wel vaker verrast zien kijken toen ze haar punten zag, alsof ze het totaal niet verwachte.Ik vind haar overwinning niet altijd terecht.
En ik ben ook geen jury en rijd ook geen GP maar je kan toch wel een beetje beoordelen of iemand een keurige kúr rijd of niet.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:07

Citaat:
ik vind dat het voor anky tijd word om de scepter over te geven aan een andere veelbelovende amazone zoals bijv. Imke.

ALs Anky zo door blijft rijden zal ze toch wel blijven winnen, voor de rest misschien balen. Maar zoals ik al eerder zei, Imke heeft dan iets om naar op te trekken, geld dan denk ik ook voor andere ruiters.

We kunnen zeker weten beoordelen of iemand een keurige kür rijd of niet, maar voor sommige onderdelen hoe die juryleden dat bekijken, hoe ze het oordelen en hoe zwaar het meeweegt heb ik geen verstand van. Dus meng ik me daar ook niet in Lachen
Ik vond die kür van Imke ook beter, maar Anky deed denken ik andere dingen beter en perfecter en scoorde daar haar punten goed op

kadet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:14

Een onzuivere stap, taktfouten, niet stilstaan bij het halthouden...als dat allemaal kan opwegen tegen de proef van Imke...dan nog die passage en piaffe,waar ze dan zogenaamd haar meerpunten mee scoort, t'is maar wat je mooi vind, vond dat absoluut niet naturel meer hoor...

noeki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 19:31

Stoort niemand zich nou aan die propeller aan het achter eind van Sunrise?
Ik vind dat het, anders opzich mooie, beeld vreselijk verstoren.
Zelfs zo erg dat ik vind dat ze overgewaardeerd wordt.
Maar zo te lezen ben ik daarin de enige hier Bloos

kadet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 13:41

Idd, dit was ook wel storend vond ik...Moraal van het verhaal: hadden ze Jeroen maar moeten laten winnen! ROFL

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 14:53

Id idd een minpunt aan het geheel, maar vind een zwiepende staart minder storend dan een onregelmatig lopend paard Knipoog

Vond jeroen ook ondergewaardeerd. Had hem meer rond de 74% zitten. Vind het een mega mooi paard, van Jeroen. (alleen meer een damespaard, dus breng hem maar naar mij toe, jeroen Knipoog )