Bioscoopfilm over paardendrama Marrum

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bioscoopfilm over paardendrama Marrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 11:34

K_im schreef:
[naam] schreef:
Lijkt me gaaf als er een film over gemaakt word ! Ik kreeg al een brok in m'n keel bij die reddingsactie.. Zou er zeker voor naar de bios gaan Ja

Hier het zelfde... dan gaan we samen Vork

Gezellig Sigaar

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 11:35

laartjuh schreef:
Waarom maken ze geen docu? Een hele film over 1 scene lijkt me niet geweldig.

De dagen voorafgaant aan "de redding" is er natuurlijk ook heel wat gebeurt. Het leger is zelfs ingezet.
Nee hoor ik snap wel dat ze daar een film van willen maken.
En ook heel leuk. Helemaal in de lijn van Free Willy. Ook zo'n dierenfilm.Ik hoop dat de redders er ook nog een centje aan overhouden.

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 11:37

Het is idd leuk om mee te (mogen) werken aan een film, maar en zijn zoveel belangrijkere dingen in de wereld, en dan gaan ze juist van een paardenreddingsactie een flim maken. Ja, het is goed wat die meiden gepresteerd hebben, dat hoor je mij ook niet zeggen, maar een film maken veel geld. Ik zou zeggen stop dat geld in belangrijkere zaken, bijv. in het WNF, dan help je nog veel meer dieren. (misschien kunnen ze de opbrengst van die film wel doneren aan Brooke Hospital Haha! )
Laatst bijgewerkt door Riaa_ op 14-06-07 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 11:38

Als die film er is wil ik hem absoluut zien. En hebben. Echt ik volgde het nieuws de hele tijd. En ik zat bijna met tranen in mijn ogen toen ik die redding zag.

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 11:46

Ik vraag mij af met wat voor doel ze deze film willen gaan maken, een film wordt gemaakt om er aan te verdienen ! Nee, van mij hoeft het niet, geef mij de beelden van het journaal maar.
Persoonlijk verwacht ik niet dat de bioscopen zullen volstromen (of ze moeten Clooney ofzo kunnen kontrakteren Bloos )

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 11:47

Wordt het eigenlijk een nederlandse film, of een amerikaanse?
Persoonlijk houd ik niet zo van nederlandse films. Maargoed, misschien wordt het deze keer wel een mooie film.
Ik denk wel dat de meeste mensen zich er iets anders van voorstellen. Ik denk niet dat het een soort documentaire wordt. Goede films draaien altijd rond een hoofdrolspeler/speelster. Het redden van de paarden zal waarschijnlijk maar een klein fragment uit de film worden. Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat er één paard door de hele film gevolgd wordt, een deel van zijn leven. Dat lijkt me dan wel weer gaaf. Vanaf het moment dat hij wordt gekocht op een paardenmarkt. Of over een paardenmeisje dat een goede band heeft met een van de paarden, en het hele avontuur meemaakt. Op die manier kom je echt in een spannend avontuur en stap je af van het hele documentaire-verhaal.

Roos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 11:58

Citaat:
(misschien kunnen ze de opbrengst van die film wel doneren aan Brooke Hospital )

Daar dacht ik ook aan. Jammer dat de redders er geen geld voor krijgen, zou mooi gebaar zijn om het ten goede van een goed doel te laten komen. Ik geloof dat het normaal wel wat kost, een verhaal voor een film, en nu betalen ze niks??!

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:05

wat leuk dat er een film gaat komen, die ga ik zeker in de bioscoop bekijken!

peaches1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:06

Volgens mij word het een mooie en ontroerende film ik ga zeker kijken Haha!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:08

Lijkt me wel leuk om te gaan kijken, al houdt ik helemaal niet van Nederlandse films. Of wordt ie Engels of Amerikaans?
Op zich wel vreemd dat de redders er niks voor krijgen, normaal kost zoiets echt heel veel geld.

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:11

LiNdA1986 schreef:
Lijkt me wel leuk om te gaan kijken, al houdt ik helemaal niet van Nederlandse films. Of wordt ie Engels of Amerikaans?
Op zich wel vreemd dat de redders er niks voor krijgen, normaal kost zoiets echt heel veel geld.

Want normaal spelen er goede/bekende acteurs in mee Pling Haha! Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:14

Maar de redders komen ook in de film of alleen hun verhaal?

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:27

wat een sensatiezoekers, het was al erg genoeg, moet daar nu een slaatje uit worden geslagen, nee echt laag bij de grond dit!

Leslie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:28

nowornever schreef:
Het was erg wat er is gebeurd maar om er nu een film over te gaan maken lijkt me een beetje overdreven.

idd mee eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:29

Vind het ook wel ver gaan om er een film van te maken.. Scheve mond
Ik vond de redding prachtig om te zien, die beelden..

Maar nee, ook ik zou er niet voor naar de bioscoop gaan..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:35

Ik vind het een super ide! Super voor degene die mogen meespelen! Genieten op die scene he dames! Knipoog
Mogen jullie met eigen paarden? (of heb ik daar overheen gelezen?)

Waarom? Omdat ik denk dat het een goed ide is om zulke dingen eens in beeld te brengen, dat mensen een gaan beseffen wat er gebeurt en heo vreselijk het éigenlijk was, vanachter je beeldschem heb je makkelijk praten he, dat het geen drama is! Maar wat als je daar staat? 100 (ff makkelijk getal) onschuldige dieren. Stuk voor stuk prachtige paarden met een nog mooiere toekomst als ze maar even goed behandeld zouden worden. Staan daar volledig in paniek op een stukje weiland te wachten tot ze verdrinken....En dan sta je daar zonder iets te kunnen doen! God wat moet er door de redders heen gegaan zijn toen ze éindelijk de kans kregen om echt wat te beginnen! :| Mogen ze écht maken van me! Als dit drama (ja ik vond het een drama!) niet serieus genomen word betekent dat dus dat het gerust nog een keertje overgedaan word. Het zijn potverdikke onschuldige dieren die er niets aan kunnen doen dat ze op die weide gedropt zijn!

Vuurwerk drama? Vuurwerk is gevaarlijk en mensen kiezen er zelf voor om het in te slaan. En waarom zo negatief bekijken? Misschien is deze film wel een voorloper van veel andere films. Misschien zelfs wel van je vuurwerkdrama Knipoog Als ze zien dat dit wel intresse lokt bij mensen maken ze misschien wel meer van zulke films.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:37

Ach, er zijn zo veel goede films gebaseerd op waargebeurde verhalen. Neem nou de titanic. Had je die willen missen omdat het waargebeurd is? Ik vind het geen 'sensatie zoeken' maar gewoon een goed, nieuw verhaal waar een mooie film over kan worden gemaakt.

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:52

sjorsie schreef:
wat een sensatiezoekers, het was al erg genoeg, moet daar nu een slaatje uit worden geslagen, nee echt laag bij de grond dit!

Mee eens!

Snap dat het een mooi aanknopingspunt is, maar bedenk dan je eigen verhaal er omheen.
En dat paardendrama, ik kan me nog steeds niet indenken dat die dieren daar volledig op eigen initiatief met zn 100-en daar zijn gaan staan zonder dat er 'iets' aan vooraf gegaan is. Op dat moment vraag ik me af: Was het een drama of werd het een drama?? (waarom krijgen wij wel paarden in een boot en hun niet, bijvoorbeeld??)
Die film komt er zowiezo, dus hopelijk wordt het dan een docu met álle details erin en niet een eenzijdig sensatie-verhaal.

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 13:00

pharagirlke schreef:
Waarom? Omdat ik denk dat het een goed ide is om zulke dingen eens in beeld te brengen, dat mensen een gaan beseffen wat er gebeurt en heo vreselijk het éigenlijk was.

Het is ongelovelijk veel op het nieuws geweest, door de gehele wereld, denk dat het wel genoeg in beeld geweest is Knipoog

pharagirlke schreef:
Vuurwerk drama? Vuurwerk is gevaarlijk en mensen kiezen er zelf voor om het in te slaan.

Dit is offtopic; maar goed, het vuurwerkdrama dat in enschede gebeurde, had niets met de mensen te maken die getroffen werden. De opslagruimte die gehouden werd voor het vuurwerk, deugde niet qua voorzorgmaatregelen. Daar kunnen de mensen de er dichtbij woonden, en hun huis kwijt geraakt zijn niets aan doen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 13:06

Bij een film gaat het gewoon totaal niet om wat er in het echt is gebeurd, of om wat de mensen hebben meegemaakt. Het enige wat telt is een goed verhaal verzinnen, wat mensen pakt, waar je voor gaat zitten, een verhaal wat nog niet 100 keer is bedacht en uitgekauwd. Vuurwerk is gewoon saai, een ontploffende fabriek, dat spreekt niemand aan. Maar een kudde paarden die op het nippertje gered wordt van de verdrinkingsdood, daar gaan mensen wel voor naar de film. Jullie moeten het niet zo persoonlijk zien. Men wil gewoon een goede film maken waar veel mensen op af komen. Punt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 13:12

Rianne schreef:
pharagirlke schreef:
Waarom? Omdat ik denk dat het een goed ide is om zulke dingen eens in beeld te brengen, dat mensen een gaan beseffen wat er gebeurt en heo vreselijk het éigenlijk was.

Het is ongelovelijk veel op het nieuws geweest, door de gehele wereld, denk dat het wel genoeg in beeld geweest is Knipoog

pharagirlke schreef:
Vuurwerk drama? Vuurwerk is gevaarlijk en mensen kiezen er zelf voor om het in te slaan.

Dit is offtopic; maar goed, het vuurwerkdrama dat in enschede gebeurde, had niets met de mensen te maken die getroffen werden. De opslagruimte die gehouden werd voor het vuurwerk, deugde niet qua voorzorgmaatregelen. Daar kunnen de mensen de er dichtbij woonden, en hun huis kwijt geraakt zijn niets aan doen.

Dat het ongelofelijk veel in het nieuws geweest is? Gek dat we er hier (in een buurland) nauwelijks wat van gehoord hebben. Meer dan een 'er zitten 100 paarden vast' en toen ze gered waren 'de 98 paarden zijn gered, 2 paarden dood' (weet precieze cijfers niet meer) hebben we hier niet gehoord hoor Dan zou ik alsk niet paardenmens was denken; tja, fijn voor de dieren.

Maar niet; Wat verschrikkelijk dat dat gebeurt is, dat mag nooit meer gebeuren!

En denk dat we het er allemaal over eens zijn dat het idd niet meer mag gebeuren.

over dat vuurwerk; juistem, en aan wie ligt het dat die voorzorgsmaatregelen niet getroffen waren? Juist ja! Aan mensen! Knipoog Ik vind 100 dieren die dood gaan zonder wat te kunnen beginnen 100x erger dan 100 mensen die door een stomme fout van mensen dood gaan! Dieren hebben er niet voor gekozen bij ons te zijn! Die mensen hebben er wél voor gekozen daar te gaan wonen. Ze zijn hun huis kwijt? Verzekering! Paarden die hun leven kwijt zijn kan je het helaas niet meer terug geven

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 13:26

pharagirlke schreef:
Dat het ongelofelijk veel in het nieuws geweest is? Gek dat we er hier (in een buurland) nauwelijks wat van gehoord hebben. Meer dan een 'er zitten 100 paarden vast' en toen ze gered waren 'de 98 paarden zijn gered, 2 paarden dood' (weet precieze cijfers niet meer) hebben we hier niet gehoord hoor Dan zou ik alsk niet paardenmens was denken; tja, fijn voor de dieren.

Ten eerste wil ik je bedanken, dat je mijn woorden verbeterd!

Ten tweede; misschien was het dan toch niet zo belangrijk, als bv de vuurwerkramp (waar jij kennelijk wel alles vanaf weet mbt de verzekeringen enz), dus misschien is het ook een beetje ver gezocht om er een film over te maken? En daarnaast die paarden worden er niet beter van, die het drama overleefd hebben, sterker nog ze merken niets van een film Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 13:35

Ik vind het hier volkomen off topic gaan....

Als jullie het over de vuurwerkramp willen hebben, open daar dan een ander topic over.... Ook over het wel en wee van de paarden van Marrum zijn tig topics geweest en daar is alles volledig uitgekauwd geweest en mij lijkt het tot niets leiden om die discussie nog eens over te doen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 13:48

Rianne schreef:
Het is idd leuk om mee te (mogen) werken aan een film, maar en zijn zoveel belangrijkere dingen in de wereld, en dan gaan ze juist van een paardenreddingsactie een flim maken. Ja, het is goed wat die meiden gepresteerd hebben, dat hoor je mij ook niet zeggen, maar een film maken veel geld. Ik zou zeggen stop dat geld in belangrijkere zaken, bijv. in het WNF, dan help je nog veel meer dieren. (misschien kunnen ze de opbrengst van die film wel doneren aan Brooke Hospital Haha! )

Dan kun je alle films wel afschaffen, dat is dan allemaal 'verspild' geld.

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 13:59

guenivere schreef:
Ja een beetje raar om mezelf in de bioscoop te zien met me paard haha Clown

Dit moet echt super voor jullie zijn. Gefeliciteerd. Lachen