Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Sanniejj schreef:en trouwens hoeveel krijg je als je 41 mensen mishandeld?
rossebol schreef:Nou hier zal die eigenaar van schrikken pfff 2500 euro ik denk dat hij/zij er heel hard om lacht en zo net zo hard weer verder gaat met waar hij/zij mee bezig was.
Esther schreef:Zoals ik het lees hebben ze een boete van 2500 euro gekregen én een voorwaardelijke boete van 2500 euro.rossebol schreef:Nou hier zal die eigenaar van schrikken pfff 2500 euro ik denk dat hij/zij er heel hard om lacht en zo net zo hard weer verder gaat met waar hij/zij mee bezig was.
De eigenaar gaat niet vrolijk verder, de pony's zijn weg, als ik het goed gezien heb lopen er nog een paar en daarvan ben ik nog niet eens zeker of ze wel van dat bedrijf zijn.
Jammer voor de pony's en mensen dat het zo heeft moeten lopen. Toen het bedrijf opgestart werd waren ze vol enthousiasme en werden de pony's goed verzorgd, vraag me dan nu ook af hoe het zover heeft kunnen komen.
randalinpony schreef:@Rossebol:
Waarom moeten de straffen hoger? Niemand verwaarloost dieren voor zijn hobby.
Het is meestal een gevolg van persoonlijke problemen en financiele tekorten, en eigenaren die zo diep in de ellende zitten dat ze geen uitweg meer zien.
Ik praat het hiermee niet goed, maar ik vraag me af wat je wilt bereiken met zwaarder straffen?
Je zult er verwaarlozing nooit mee kunnen voorkomen, dus wil je je eigen gevoel voor gerechtigheid bevestigd zien?
Doe mij maar een houders verbod. Om deze mensen tegen zichzelf en dieren te beschermen.
rossebol schreef:dat de pony's weg zijn hoefd niks te zeggen de eigenaar heeft toch geen verbod gehad op het aanschaffen van nieuwe dieren of heb ik daar overheen gelezen?
Hij/zij kan dus zo weer opnieuw beginnen.
Je weet natuurlijk nooit hoe zoiets is gekomen en wat de prive situatie is van de eigenaar maar ik vind dat de straffen veel en veel hoger mogen
superwoman schreef:Citaat:voorwaardelijke boete
manfredie schreef:vaak vallen zulke mensen in herhaling dus deze boete zal er echt niet aan bij dragen dat ze in het vervolg beter voor hun dieren zullen zorgen, van mij mogen ze nog strenger op treden tegen zulke mensen
rossebol schreef:nou als je 41 mensen gaat mishandelen dan loop jij niet meer vrij rond en kom je ook zeker niet weg met een boete.
Mensen worden nog teveel voorgetrokken maar het leed wat mensen dieren aandoen daar trekken ze zich bij de regering niks van aan