Paard verdrinkt tijdens wasceremonie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dobby91

Re: Paard verdrinkt tijdens wasceremonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:09

LiNdA1986 schreef:
Wat een idioot zeg! Maar het is sowieso al een idioot evenement als ik het zo eens lees!

Al lees je nou eerst de uitleg van anderen, zie je dat dit evenement helemaal niet zo idioot is. Er wordt daar ov er het algemeen goed met de paarden omgegaan en omdat een idioot het verpest is niet meteen iedereen zo.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:17

Gittekit schreef:
LiNdA1986 schreef:
Wat een idioot zeg! Maar het is sowieso al een idioot evenement als ik het zo eens lees!

Al lees je nou eerst de uitleg van anderen, zie je dat dit evenement helemaal niet zo idioot is. Er wordt daar ov er het algemeen goed met de paarden omgegaan en omdat een idioot het verpest is niet meteen iedereen zo.

Ja, opzich is het helemaal niet zo verkeerd maar als je zo dom doet dan gaat het fout.

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:18

mijn maag draaide om bij het lezen van dit.. Dit is gewoon die man die idioot bezig is geweest! bah.. gewoon gruwelijk..

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:20

T is afschuwelijk zeg dat zoiets toch gebeurd is.. Scheve mond
Af en toe vraag je je wel eens af waar t verstand van sommige mensen zit Rolleyes

rambo6

Woonplaats: nu Rotterdam binnenkort nieuw vossenmeer/gem Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:21

vreslijk toch ... hoop zo dat ze hem pakken Boos!

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:24

Kotsmisselijk word ik ervan... Boos! Arm arm dier... Zo doodsbang om het leven gebracht... wat een rotdood.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 15:26

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:35

Het evenement zelf ken ik niet, maar wat ik me wel afvraag; er staan meer mensen bij het wassen.
Hoe kun je erbij staan en toelaten dat iemand een jong, angstig paard koppie onder duwt???? Verward
Als je ziet dat zo'n beestje angst heeft, ga je hem toch niet dwingen?
Ik heb zo'n hekel aan mensen die angstige paarden tot iets dwingen..... Hamer

Walgelijk, arm paard! Ik hoop dat die gast aangepakt wordt en nooit meer in de buurt van paarden (of andere dieren) kan komen. Hoe onervaren je ook bent, je snapt toch wel iets van dieren als je je hiermee bezig houdt??? Boos! Boos! Boos!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:40

OHw mijn god....mijn maag draait om bij het zien van de kleine fotootjes...en mijn woede!!!! stijgt heel snel!!
Laat die vent zijn leven lang slapeloze nachten door de nachtmerries hebben die hem blijven achtervolgen!!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 15:41

Vooral foto 3 geeft mij de rillingen, en dan hoef ik ze echt niet in een groter formaat te zien

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:42

nu de foto's gezien te hebben vraag ik me af
1 probeerde die kerel zichzelf boven water te houden ten koste van het dier is dit het geval vraag ik me en godsnaam af hoe ???

2 heeft ie hem koppie onder gedrukt (waar de foto's meer op lijken) hoop ik dat de roma hem tepakken krijgt

edit : als je de text leest km je er niet om heen
Laatst bijgewerkt door rommulus op 12-06-07 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:43

ben blij dat ze niet groot zijn idd....mijn hemel...kan er gewoon niet over uit!

als ik kan zwemmen dan ga ik niet op mijn paard leunen om mezelf boven te houden met het risico dat mijn paard verdrinkt....oh wat een walgelijke gebeurtenis.....

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 15:44

@Rommulus, de man probeerde het paard koppie onder te drukken om zijn hoofd te wassen. Hierdoor raakte het paard in paniek en gleed het diepere water in en verdronk Scheve mond Er staat in het artikel ook dat het een "macho ding" is onder de mannen daar.

Omstanders hebben het paard weer boven water gekregen, maar het was al nagenoeg dood. De man ging er gelijk vandoor.

Citaat:
Howls of disgust and pleas to remove it emerged from the crowd, but the man began to duck the animal’s head beneath the murky water to clean it, regardless. As it struggled, it slipped from his grasp and fell to the riverbed.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:49

Een 'macho ding' onder de mannen daar?
Nou sorry, maar dan mag dat hele evenement van mij meteen op de schop, hoor.
Dat macho gedrag ten koste van een prachtig jong dier, nee, dat vind ik pas echt walgelijk. Misselijk Boos!

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:55

Verschrikkelijk, hoe kan een man dat doen? Zo'n prachtig paard! En zijn leven is afgepakt door een idioot, walgelijk! Misselijk

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:56

ik heb het gelezen idd
maar als je op somige foto's kijkt zie je dat ie naast het dier dobberd

mischien ga ik dan heel krom denken (ik ben er niet bij geweest) maar als het dier in zo'n paniek is geweest dat de ruiter het idee had mischien op een een of andere fiets te verdrinken onder het dier en daar door het hoofd greep om zich zelf boven water te houden
zo'n situatie kan ik me nog indenken

maar zoals de text al aan geeft is dat de ruiter duidelijk het dier op een randiebiele manier het hoofd schoon wou krijgen
en daar is geen excuus voor

Nadya
er staat ook dat het rituweel (en de fair) al 7 a 8 jaar probleem loos is verlopen zonder dit soort gedonder

tommie6600

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:58

wel raar dat de spca niet heeft ingegrepen volgens het bericht

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:58

rommulus schreef:
hoop ik dat de roma hem te pakken krijgt

En dan????

Valt me vaker op dat het Roma/Sinti gebeuren hier afgeschilderd word als een romantisch zigeuner festijn.....
Vredige groene landerijen waar vrouwen met zwierige rokken lopen en de mannen nog drifig viool spelen met een kudde tinkers om hun heen.....
Het is een ietsje pietje anders hoor Knipoog
Niet voor niets loopt daar een volledige controle ieder jaar weer.

Het is gewoon een paardenmarkt met handelaren die hun paard proberen te slijten.
Niets meer niets minder...het wassen is een commercieel iets geworden wat hordes toeristen en vaag volk trekt..en dat is weer kassa.

Arm bont paard.......verdronken door een sukkel die probeert stoer te zijn.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:04

Al wordt hij gepakt door de plaatselijke kaboutercommunity, of misschien door de dorpsgenoten, dat maakt toch niets uit.... Ik zou hem het liefst zelf even met zijn koppie onder water duwen!

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:20

Já zo een programma had ik eergister gezien, vet ziielig gaat dat er aan toe Huilen
er was een jaarling die verloor zijn ruiter en viel heel hard op de grond knalde daarna nog tegen 2 andere koetsen met paarden aan die ook nog een vielen, vet zielig Huilen . En dan komt het er is een keer van dat er echt 1 overleid en dan ondernemen ze pas actie, slaat ook nergens op, dus eerst moeten er dieren dood gaan voordat ze aandacht krijgen Verdrietig ??

Moet verboden worden !! Ach gut

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:30

Ik ben het volledig met Cars eens.

Ik hoop dat iemand die man snel pakt en hem een hele zware straf geeft. Boos!

Ben er zelf vorig jaar geweest. Voor mij hoeft het niet meer om daar nog een keer heen te gaan. Over het smalle weggetje wat tussendoor loopt. Keiharde races houden met die paarden. Sorry, ik vind de mensen die zo met hun beestjes heel erg PIEP.
Paarden die de rivier ingaan moet over een glibberig plankje naar beneden en weer naar boven.
Heb vorig jaar ook de traumahelikopter weg zien vliegen.
Dus het verbaast me eigenlijk nog dat er niet nog meer slachtoffers vallen, zowel mens al dier.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:42

Heel, heel erg triest! Arm paard.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:45

rommulus schreef:
Nadya
er staat ook dat het rituweel (en de fair) al 7 a 8 jaar probleem loos is verlopen zonder dit soort gedonder

Dat las ik, maar als ik dingen lees als 'macho ding', dus 'macho gedrag', dan ben ik snel klaar met dit soort festijnen. Snap je?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 16:53

Ik snap dat ook absoluut niet, en dan vooral de verklaring van iemand die het allemaal heeft zien gebeuren:

Citaat:
One experienced fairgoer shook his head in disbelief at the scene as he watched from a bridge. “It’s a macho thing with the young men,” he said.

“They’re idiots trying to prove how hard they are by riding the horses through the deep part of the river. That poor horse didn’t want to be there – you could see the terror in its eyes. He wasn’t capable of handling it; an experienced rider would not have got into that situation.

ikwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:57

Arm paard! het is daar echt een enorm feest en een traditie waar vanuit heel europa de zigeuners op af komen,(en een hoop tinker handelaren) Ik vind het heel dubbel, het is natuurlijk een paardenmarkt waar niet altijd even zacht met de paarden wordt omgesprongen maar dit is echt een hele speciale met mooie traditie van dat reinigen, het feest eindigt in een groot bachanaal van drank en toekomstige huwelijken! (en iedereen doet heel macho met de paarden)
De Moeder van mijn merrie komt daar vandaan, haar eigenaar van nu was daar heen met nederlandse zigeuners, een grote happening is dat daar! Toen zagen ze na het baden een bonte merrie (missouri foxtrotter)die voor een kar werd gezet en met een noodgang een traject liep, (in trot!) ze werd maar rondgejaagd met een of andere zigeunerkoning op de bok met een flinke slok in zijn kraag,iedereen was weg van de merrie, de nederlandse zigeuners moesten en zouden haar hebben en hebben haar voor een hoop geld gekocht en naar Nederland gehaald, later is ze door de fokker van mijn merrie gekocht. ook de tinker van mijn vriendin komt er vandaan en heet toepasselijk apple. geen van de paarden heeft overigens waterangst opgelopen.