Paardenruzie beslecht met bezemsteel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elinee

Re: Paardenruzie beslecht met bezemsteel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:29

Tsja, pensionstallen en vrouwen Haha!

IERTJE7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 17:02

Alsof je het met zo'n voorwerp oplost Slapen
Heel dichtbij mij, ben best wel benieuwd welke stal het is.
Maargoed, vind dit echt NIET kunnen.

Iersas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 17:38

Hoi allemaal,

Ik vind dat hier veel voor oordelen worden geplaats. De gene om dit gaat ken ik toevallig en het verhaal is heel anders gelopen. Het ging om een hoog drachtige merrie die op stal nog stond (de rest al op de wei) De stal eigenaar voerde de pony niet terwijl dat gewoon de afspraak was, waardoor de pony zeer vermagerd was. Toen heeft de eigenarresse van de pony de pony naar het land gebracht waarmee de stal eigenaar het niet mee eens was en daar een fikse ruzie over ging maken. En gezegt heeft om met allebij haar pony's nu meteen van stal te gaan. Dit was de ruzie zoals het ECHT gelopen is. Knipoog

gr. Sacha

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 17:45

Kan wel zo zijn, maar voordat ik mijn paard sterk laat vermageren doordat de staleigenaar niet voert....
Dat had ik niet zover laten komen, sorry.

Iersas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 17:47

Hij vertelde dat de pony altijd gewoon zijn eten kreeg maar de pony viel erg af, toen is ze er later achter gekomen dat hij niet voerde en is vertrokke met de pony naar het land en kreeg toen ruzie.

indus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 17:50

Stelletje idioten!
Het zijn volwassen mensen...die zouden beter moeten weten
Mensen moeten lekker van elkaar afblijven Boos!

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:02

nou dan komt ze ook lekker leke dag naar haar paard toe ? man dat zie je toch dikke onzin dus

Iersas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:30

Mijn vader had misschien niet moeten slaan, maar hij is wel voor mij opgekomen zoals elke vader het zou doen. Veder kunnen jullie niet oordelen. De merrie maakt het nu beter als ooit. Zelf de dierenarts heeft gezegt dat de merrie nu erg is opgeknapt.

deze woorden zijn v de eigenaar v de pony zelf.

Iersas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:31

en de mensen die zo stoer zijn om zo alles te schrijven die kunnen ook hun namen neer zetten. Of als je mij kent ook gewoon het verhaal bij mij vandaan halen.

van de eigenaar v de pony.

nrpsgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:36

Als nou lekker iedereen zich met hun eigen bemoeid heb iedereen het al druk genoeg toch!!!!!
Die boer is gewoon een oplichter met ze paarden niet voeren lekkere pension stal vast gauw een aflopende zaak

reina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:44

off-topic

jessy schreef:
muiszje schreef:
goh, ik ken het juist omgekeerd

Haha! Haha!

Dit maakt langzaam en pijnlijk duidelijk hoeveel slachtoffers één rare staleigenaar kan maken..

on-topic:
Slaan met bezemsteel lijkt me in geen enkel geval geoorloofd, maar ik heb ook geleerd nooit te oordelen over dit soort verhalen als je er niet zelf bij bent geweest. Er gebeuren nu eenmaal heel rare dingen in de pensionstal-wereld..

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:50

nrpsgek schreef:
Als nou lekker iedereen zich met hun eigen bemoeid heb iedereen het al druk genoeg toch!!!!!
Die boer is gewoon een oplichter met ze paarden niet voeren lekkere pension stal vast gauw een aflopende zaak

Dus als 1 persoon nu beweert dat het paard niet gevoerd werd is dit zo? Verward

Audi_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:54

indus schreef:
Stelletje idioten!
Het zijn volwassen mensen...die zouden beter moeten weten
Mensen moeten lekker van elkaar afblijven Boos!

Mee eens!!

Iersas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:58

sronnie schreef:
nrpsgek schreef:

Dus als 1 persoon nu beweert dat het paard niet gevoerd werd is dit zo? Verward

misschien kent die gene de stal wel:?

golda1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 19:01

ook ik ken de des betreffende pony,
Er zijn meerdere factoren geweest waardoor de vader doorsloeg.
Het meisje had namelijk meerdere paarden, de eerste een hengtje die al op het land sstond, maar er afmoest omdat haar eigen zus dat eiste.
Dus de hengst ging naar een ander land met mijn oude merrie, dat was al niet goed volges de stalhoyuder, onverantwoordelijk.

De merrie was al 3 weken over tijd en kwijde weg in de stal, de afspraak met de stalhouder was dat de merrie buiten zou lopen wat niet gebeurde, voeren word altijd door de stalhouder gedaan, mag niet zelf voeren van de desbetreffende meneer.
De eigenaresse was er iedere ochtend om de merrie te verzorgen en los te gooien. daarna zou de box open gaan dat ze in de paddock kon lopen wat niet gebeurde, dus dat betekende dat ze alleen in een donkere stal stond 20 uuur lang zonder andere paarden, en de stal sloot om 1700u. en ze mocht r niet savonds heen om te controleren.
Dat alles bij elkaar gaf de definitieve doorslag om contact op te nemen met de veearts en de merrie op het land te zetten.
De stal houder die zelf GEEN paardekenner is die vond dit niet normaal, en maakte de eigenaresse voor alles uit vat maar slecht was, helaas was de vader van het meisje net onderweg om de spullen op te halen, die hoorde dit en ging, wat iedere vader zou doen, verhaal halen, en kreeg het zelfde te horen, waardoor hij woest werd. en de stalhouder een paar klappen heeft gegeven.
De stalhouder had enkelt pijn in zijn donder, maar had geen blijvend letsel.

nrpsgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 19:01

Ja zeker heb al meerde paarden gezien die daar op stal hebben gestaan en goed gevoed zagen ze er zeker niet uit zeg maar gewoon mager!!!!!!

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 19:17

Billy schreef:
Ben benieuwd of dit een bokker is Tong uitsteken

Jaaa, ik was het!!

nee serieus, grapje.. Maar wat een domme actie, waarom doet iemand dat nou weer ? Scheve mond

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 19:21

Nou die klanten kun je maar beter kwijt zijn. Arme stalling waar ze hierna heen gaan.

golda1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 19:24

Arme stalling??? Hwhahahaha arme paarden, de merrie van de stal eigenaar is al 2 keer haar veulen verloren, goh...... hoe zou dat kunnen

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 19:32

golda1 schreef:
Arme stalling??? Hwhahahaha arme paarden, de merrie van de stal eigenaar is al 2 keer haar veulen verloren, goh...... hoe zou dat kunnen

Had niet alles gelezen, dus misschien wat voorbarig gereageerd. Bloos
Maar dat slaan is hoe dan ook niet goed te keuren, hoewel wel begrijpelijk, mits het verhaal zo klopt.
Voor beide partijen dus beter als de wegen zich scheiden.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 21:11

Allemaal leuk een aardg, maar om nou te gaan lopen meppen?? Ik denk dat ik als eigenaar al vele malen eerder aan de bel had getrokken en mn paard daar had weggehaald als je opvalt dat het niet goed gaat met je dier...maargoed, wie ben ik..

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 02:41

Kimberley77 schreef:
Allemaal leuk een aardg, maar om nou te gaan lopen meppen?? Ik denk dat ik als eigenaar al vele malen eerder aan de bel had getrokken en mn paard daar had weggehaald als je opvalt dat het niet goed gaat met je dier...maargoed, wie ben ik..

precies, of er nou een goede reden was om kwaad te worden of niet... even een bezem pakken en gaan meppen, dat geeft al wel een niveau aan...

ik zou iig niet blij zijn als mijn Pa zo voor me op kwam..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 05:18

golda1 schreef:

En is dat dan aan te tonen dat dat komt door nalatigheid van de staleigenaar? Zoniet dan vind ik zo'n beschuldiging niet op zijn plaats.

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 07:32

nrpsgek schreef:
Ja zeker heb al meerde paarden gezien die daar op stal hebben gestaan en goed gevoed zagen ze er zeker niet uit zeg maar gewoon mager!!!!!!

Wat ik dus niet begrijp, als de ze stalling hier om bekend staat, waarom laat je dan je paard dan staan!!

Ikheb ook bij verschillende stallen gestaan en ik heb altijd goed in de gaten gehouden of mijn paard te eten kreeg.
Ik bedoel niet als een neuroot, constant er bij staan, maar dit wel goed in de gaten houden en dan laat ik mij niet letten door het feit dat ik s'avonds niet mag komen. Er is altijd wel een smoes, dat je even net na voertijd s'avonds even komt.
Zeker als mijn paard ineens mager word.
Ik heb dit nl zelf ook een keer meegemaakt!!!

Toen werd er gezegd, dat mijn paard voldoende te eten kreeg. Als ik erbij was kreeg mijn paard een grote buil hooi.
Ik mocht ook niet s'avonds komen, maar ik ben wel een paar keer geweest omdat ik het niet vertrouwde en toen zag ik dus dat mijn paard heel erg weinig hooi kreeg en toen was mijn vermoeden beantwoord!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 07:36

Met scheepie eens. Ik heb het zelf ook al eens gehad dat ik het vermoeden had dat mijn paard niet genoeg kreeg, en ben toen zelfs nog maismeel bij gaan voeren. Bij een goede stalling hoef je dus geen maismeel bij te hoeven voeren, laat dat duidelijk zijn.

Toen was ik ook snel weg Lachen