Paspoort Europees Stamboek ongeldig

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

HummerTime

Re: Paspoort Europees Stamboek ongeldig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 10:45

Nou, dat is dus lekker.... heb vorig jaar mijn veulen laten chippen en zo, bij het ES........

Veulen is papierloos en die knakker van het ES woont om de hoek. Die heeft ook niks gezegd!!! De lul!!! Boos!

Walco_Aqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 10:54

Wij hebben ook een 2-jarige van het Europees Stamboek. Maar we gaan m nu proberen in te schrijven bij het KWPN want zn moeder is van het KWPN

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 11:08

Walco_Aqua schreef:
Wij hebben ook een 2-jarige van het Europees Stamboek. Maar we gaan m nu proberen in te schrijven bij het KWPN want zn moeder is van het KWPN

Ik ben benieuwd hoe dat in z'n werk gaat, schijnt nogal duur te zijn.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 11:09

BitchyWitchy schreef:
Nou, dat is dus lekker.... heb vorig jaar mijn veulen laten chippen en zo, bij het ES........

Veulen is papierloos en die knakker van het ES woont om de hoek. Die heeft ook niks gezegd!!! De banketstaaf!!! Boos!

Ik vind het ook belachelijk dat het ES paspoorten heeft uitgegeven.

Je veulen staat wel in het stamboek, maar je veulen heeft dus geen officieel papier (paspoort) dat je hem/haar mag vervoeren etc.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 11:11

Ik heb de KNHS nog gebeld, ze hebben bij mijn paard dus eigenlijk ten onrechte een startkaart afgegeven. normaal gesproken nemen ze een ES paspoort niet in behandeling.
Ik was er tussendoor geslopen.

KNHS, gaat waarschijnlijk niet de mensen aanschrijven die een paard hebben met een ES paspoort. En vanuit het ES hoef je denk ik ook niet teveel te verwachten.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 11:41

Heb net KNHS gebeld, verwijzen voor meer info door naar het PVE, mevr. de Vries telefoon 079-3687543.

Mevr. de Vries vertelde dat in de laatste paspoorten op de allerlaatste blz. in de kleine lettertjes staat dat het geen officieel document is. Dit hadden ze vóór inschrijving moeten melden. En dat gebeurt dus niet! Dus is het oplichting, want op het moment dat je je paspoort krijgt is de registratie al gebeurd en heb je al betaald, dus pas achteraf wordt kenbaar gemaakt dat je ook nog een erkend paspoort moet hebben.....

Ik zit nu op mijn werk, maar donderdag moet ik haar terug bellen, morgen is ze er niet, en dan doorgeven of in mijn paspoort die aantekening ook staat....

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 11:49

Volgens meneer Klaasen van het ES is het allemaal niet waar en heb ik een geldig paspoort.... De eikel, hij beweert in gesprek te zijn met het PVE en vraagt me later deze week terug te bellen. Ik ken die man langer dan vandaag en dit is dus gewoon een gevalletje flessentrekkerij....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 12:03

BitchyWitchy schreef:

Veulen is papierloos en die knakker van het ES woont om de hoek. Die heeft ook niks gezegd!!! De banketstaaf!!! Boos!

In hoeverre wist "die knakker" dit vorig jaar?
En naar mijn idee is het gros van de paarden die bij het ES ingeschreven staan zowiezo papierloos (aangezien een papier iets anders is dan een paspoort)

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 12:20

Gaat meneer Klaassen ook de onkosten betalen?

BitchyWitchy, houd je ons op de hoogte? (mag ook via PB)

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 12:20

BitchyWitchy schreef:
Volgens meneer Klaasen van het ES is het allemaal niet waar en heb ik een geldig paspoort.... De eikel, hij beweert in gesprek te zijn met het PVE en vraagt me later deze week terug te bellen. Ik ken die man langer dan vandaag en dit is dus gewoon een gevalletje flessentrekkerij....

Volgens mij krijgt meneer Klaasen geen poot aan de grond bij de PVE.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 12:26

Het is een officieel bericht, dus het is wel degelijk waar. Misschien voelt Meneer Klaasen de bui al hangen? Nagelbijten / Gniffelen

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 12:27

stef schreef:
BitchyWitchy schreef:

In hoeverre wist "die knakker" dit vorig jaar?
En naar mijn idee is het gros van de paarden die bij het ES ingeschreven staan zowiezo papierloos (aangezien een papier iets anders is dan een paspoort)

Volgens de PVE weet ie dit al vanaf het begin dat het paspoort uit kwam, en is hij herhaaldelijk op dit feit gewezen. Vandaar dat ook nu die opmerking opduikt op de laatste pagina van het paspoort....

Ik zou zeggen bel maar eens naar de PVE en vraag het zelf.............

En ja, duh..... papier is wat anders dan het paspoort, dat snap ik ook. Dat ik een papier van het ES heb boeit me niet, heb toch een merkloos paardje, dat ik willens en wetens een ongeldig paspoort kreeg vind ik schunnig!!!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 12:27

Morris schreef:
BitchyWitchy schreef:

Volgens mij krijgt meneer Klaasen geen poot aan de grond bij de PVE.

Dat weet ik wel zeker Knipoog

Ik hou jullie op de hoogte

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 12:28

Cayenne schreef:
Het is een officieel bericht, dus het is wel degelijk waar. Misschien voelt Meneer Klaasen de bui al hangen? Nagelbijten / Gniffelen

Laten we het erop houden dat het me niet verbaast, ik ken meneer Klaasen al wat langer Knipoog

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:53

Een paspoort kun je bij ieder (goedgekeurd!) stamboek met ieder ras aanvragen. Niet ieder stamboek geeft ze overigens uit voor andere rassen. Maar idd het NMPRS (Nederlands Mini Paarden Stamboek) bv wel. Een Paspoort heeft ook niets met het ras van doen. Het is een identificatiemiddel net als een "menselijk"paspoort of identiteitskaart. Je mag dus bv met je Fries rustig een paspoort bij het Shetlanderstamboek aanvragen. Het ES is niet langer (ooit geweest??) een erkend Stamboek en mag dus geen Paspoorten verstrekken. Vergelijk het met een willekeurig bedrijf, een ID kaart haal je op het gemeentehuis, niet bij de bakker. Een Paspoort is dus iets totaal anders dan een Stamboekpapier met de afstamming.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:54

Beetje duidelijk??;)

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:59

iepsel schreef:
Een paspoort kun je bij ieder (goedgekeurd!) stamboek met ieder ras aanvragen. Niet ieder stamboek geeft ze overigens uit voor andere rassen. Maar idd het NMPRS (Nederlands Mini Paarden Stamboek) bv wel. Een Paspoort heeft ook niets met het ras van doen. Het is een identificatiemiddel net als een "menselijk"paspoort of identiteitskaart. Je mag dus bv met je Fries rustig een paspoort bij het Shetlanderstamboek aanvragen. Het ES is niet langer (ooit geweest??) een erkend Stamboek en mag dus geen Paspoorten verstrekken. Vergelijk het met een willekeurig bedrijf, een ID kaart haal je op het gemeentehuis, niet bij de bakker. Een Paspoort is dus iets totaal anders dan een Stamboekpapier met de afstamming.

Dat is logisch!!!
Maar als je als leek gewoon een paspoort nodig bent omdat het verplicht is, en dus geen wedstrijdambities hebt, en er wordt gezegd dat het ES paspoort een geldig document is dan moet je daar toch op kunnen vertrouwen???

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:02

Ik zou zeggen, iedereen met een ES paspoort dat niet door het IHW is afgestempeld, bundel jullie krachten, ga naar een advocaat en haal je geld terug.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:03

Hm, vaag verhaal... Een klant van mij heeft een paard dat ingeschreven staat bij het ES. Hij heeft in 2005 een paspoort aangevraagd (via Dhr. Klaasen) en heeft dat ook ontvangen. Hij heeft echter tevens een ander paspoort, uitgegeven door het BWP (Equipas) ontvangen wat volgens Dhr. Klaasen nodig zou zijn voor reizen naar het buitenland. In dit paspoort staat dat het alleen uitgegeven wordt voor paarden die niet ingeschreven staan bij een stamboek. Dit paspoort ziet er wel heel anders uit dan de paspoorten die uitgegeven worden door de KNHS. Ik vraag me dus af of hij kan volstaan met de equipas of dat hij via de KNHS een nieuwe aan moet vragen?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:10

Ik heb voor Engelse klanten een pony laten keuren bij het ES. Hij kreeg toen een ES paspoort maar hield het oude NRPS paspoort ook.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:14

SGWOllie schreef:
Hm, vaag verhaal... Een klant van mij heeft een paard dat ingeschreven staat bij het ES. Hij heeft in 2005 een paspoort aangevraagd (via Dhr. Klaasen) en heeft dat ook ontvangen. Hij heeft echter tevens een ander paspoort, uitgegeven door het BWP (Equipas) ontvangen wat volgens Dhr. Klaasen nodig zou zijn voor reizen naar het buitenland. In dit paspoort staat dat het alleen uitgegeven wordt voor paarden die niet ingeschreven staan bij een stamboek. Dit paspoort ziet er wel heel anders uit dan de paspoorten die uitgegeven worden door de KNHS. Ik vraag me dus af of hij kan volstaan met de equipas of dat hij via de KNHS een nieuwe aan moet vragen?

Even de PVE bellen Knipoog

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:15

janderegelaa schreef:
Ik zou zeggen, iedereen met een ES paspoort dat niet door het IHW is afgestempeld, bundel jullie krachten, ga naar een advocaat en haal je geld terug.

Ik ga sowieso kijken wat ik kan doen Ja

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:23

Tuurlijk Bitchy, maar was even een verhaal ter verduidelijking. De twee werden een beetje door elkaar gegooid;) En niet voor iedereen even duidelijk geloof ik;)
Laatst bijgewerkt door PussInBoots op 05-06-07 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:24

iepsel schreef:
Tuurlijk Bitchy, maar was even een verhaal ter verduidelijking. De twee werden een beetje door elkaar gegooid;)

Oke.... Haha!

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:37

(Oi Iepsel Offtopic;)) Je woont vlak bij me Bitchy!!