Veulen is papierloos en die knakker van het ES woont om de hoek. Die heeft ook niks gezegd!!! De lul!!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Walco_Aqua schreef:Wij hebben ook een 2-jarige van het Europees Stamboek. Maar we gaan m nu proberen in te schrijven bij het KWPN want zn moeder is van het KWPN
BitchyWitchy schreef:Nou, dat is dus lekker.... heb vorig jaar mijn veulen laten chippen en zo, bij het ES........
Veulen is papierloos en die knakker van het ES woont om de hoek. Die heeft ook niks gezegd!!! De banketstaaf!!!
BitchyWitchy schreef:Nou, dat is dus lekker.... heb vorig jaar mijn veulen laten chippen en zo, bij het ES........
Veulen is papierloos en die knakker van het ES woont om de hoek. Die heeft ook niks gezegd!!! De banketstaaf!!!
BitchyWitchy schreef:Volgens meneer Klaasen van het ES is het allemaal niet waar en heb ik een geldig paspoort.... De eikel, hij beweert in gesprek te zijn met het PVE en vraagt me later deze week terug te bellen. Ik ken die man langer dan vandaag en dit is dus gewoon een gevalletje flessentrekkerij....
stef schreef:BitchyWitchy schreef:Nou, dat is dus lekker.... heb vorig jaar mijn veulen laten chippen en zo, bij het ES........
In hoeverre wist "die knakker" dit vorig jaar?
En naar mijn idee is het gros van de paarden die bij het ES ingeschreven staan zowiezo papierloos (aangezien een papier iets anders is dan een paspoort)
Morris schreef:BitchyWitchy schreef:Volgens meneer Klaasen van het ES is het allemaal niet waar en heb ik een geldig paspoort.... De eikel, hij beweert in gesprek te zijn met het PVE en vraagt me later deze week terug te bellen. Ik ken die man langer dan vandaag en dit is dus gewoon een gevalletje flessentrekkerij....
Volgens mij krijgt meneer Klaasen geen poot aan de grond bij de PVE.
Cayenne schreef:Het is een officieel bericht, dus het is wel degelijk waar. Misschien voelt Meneer Klaasen de bui al hangen?
iepsel schreef:Een paspoort kun je bij ieder (goedgekeurd!) stamboek met ieder ras aanvragen. Niet ieder stamboek geeft ze overigens uit voor andere rassen. Maar idd het NMPRS (Nederlands Mini Paarden Stamboek) bv wel. Een Paspoort heeft ook niets met het ras van doen. Het is een identificatiemiddel net als een "menselijk"paspoort of identiteitskaart. Je mag dus bv met je Fries rustig een paspoort bij het Shetlanderstamboek aanvragen. Het ES is niet langer (ooit geweest??) een erkend Stamboek en mag dus geen Paspoorten verstrekken. Vergelijk het met een willekeurig bedrijf, een ID kaart haal je op het gemeentehuis, niet bij de bakker. Een Paspoort is dus iets totaal anders dan een Stamboekpapier met de afstamming.
SGWOllie schreef:Hm, vaag verhaal... Een klant van mij heeft een paard dat ingeschreven staat bij het ES. Hij heeft in 2005 een paspoort aangevraagd (via Dhr. Klaasen) en heeft dat ook ontvangen. Hij heeft echter tevens een ander paspoort, uitgegeven door het BWP (Equipas) ontvangen wat volgens Dhr. Klaasen nodig zou zijn voor reizen naar het buitenland. In dit paspoort staat dat het alleen uitgegeven wordt voor paarden die niet ingeschreven staan bij een stamboek. Dit paspoort ziet er wel heel anders uit dan de paspoorten die uitgegeven worden door de KNHS. Ik vraag me dus af of hij kan volstaan met de equipas of dat hij via de KNHS een nieuwe aan moet vragen?
janderegelaa schreef:Ik zou zeggen, iedereen met een ES paspoort dat niet door het IHW is afgestempeld, bundel jullie krachten, ga naar een advocaat en haal je geld terug.
iepsel schreef:Tuurlijk Bitchy, maar was even een verhaal ter verduidelijking. De twee werden een beetje door elkaar gegooid;)