Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ikenindi schreef:leuk dat ie los kan maar het paard wel nog zijn halster om heeft, maarwaty als je je paard met halster in de wei zet(we weten dat dat niet handig is, maar t gebeurd nog wel) en hij blijft dan haken? dan heb ik liever dat het halster kapot gaat en het paard los is hoor...
marijkedam schreef:Maar dat halster breekt dus alleen bij de verbinding met het halstertouw.
Wat als het paard dan gewoon op de wei of in de stal staat met het halster om, en er gebeurt iets?
Dan breekt ie dus niet als het nodig is, omdat ie onbreekbaar is.
Eng idee
manzano schreef:De naamkeuze is dus een beetje onhandig. Het halster is wel degelijk breekbaar. Hij is echter herbruikbaar, wat met een normaal halster dat gebroken is meestal niet het geval is.
draumpje schreef:manzano schreef:De naamkeuze is dus een beetje onhandig. Het halster is wel degelijk breekbaar. Hij is echter herbruikbaar, wat met een normaal halster dat gebroken is meestal niet het geval is.
nee, de breekbout zit in de klip naar het touw toe, dus het halster blijft heel , maar je touw /leidsel knapt er vanaf
het paard heeft dan nog steeds het halster om zodat je hem makkelijk kunt pakken
oftewel , het halster is onbreekbaar(bij normaal en iets minder normaal gebruik, ik bedoel al het onbreekbare heeft zijn grenzen)
is dus een halster waar je een paard nooit!!! zonder toezicht mee moet laten staan , ook niet in trailer etc ,
als hij met halster ergens aan blijft hnagen is paard de pineut
neuh, ik hou het wel bij wel breekbare halsters , soms moet het gewoon breken m het veilig te houden en je paard gezond
en drie halsters per dga??
wat doe je dan n vredesnaam met je halsters?
Wuis schreef:Bij mij is nog nooit een halster kapot gegaan.
Ronja schreef:marijkedam schreef:Maar dat halster breekt dus alleen bij de verbinding met het halstertouw.
Wat als het paard dan gewoon op de wei of in de stal staat met het halster om, en er gebeurt iets?
Dan breekt ie dus niet als het nodig is, omdat ie onbreekbaar is.
Eng idee
Dit bedacht ik dus ook, of in elke andere situatie, als hij met zijn halster ergens achter blijft hangen is hij dus gewoon de pineut
Overigens wil ik weleens weten hoe dat zit met die 500 kg: moet daar dan een tijdje druk opstaan voordat de klip het begeeft of gebeurt het ook bij een plotselinge ruk van het hoofd of wat dan ook? Het zou toch vrij irritant zijn moest je paard iedere keer losschieten, of dat hij het truukje doorkrijgt. En jij maar bouten kopen
Voor die prijs kan ik trouwens heel wat goeiekope halstertjes kopen hoor
Frieke schreef:Ik heb het vaak genoeg gezien op handelsstallen.
Als je een paar onhandelbare paarden op stal hebt staan die het trukje door hebben
is het maar al te fijn dat je een onbreekbaar halster hebt...
slimmerik schreef:Frieke schreef:Ik heb het vaak genoeg gezien op handelsstallen.
Als je een paar onhandelbare paarden op stal hebt staan die het trukje door hebben
is het maar al te fijn dat je een onbreekbaar halster hebt...
Roept bij mij altijd direct de vraag op hoe het komt dat die paarden onhandelbaar zijn.
unamie schreef:flettie schreef:Of een flinke trap in de reet geven
Zo wil ik niet met mijn paarden omgaan![]()
W.s. heb je ook geen ervaring met bij bloedpaarden want daar werkt dit zowiezo niet bij !!
katiavl schreef:wow 21 kapotte halsters op een week
op vier weken kan die vrouw 84 halsters kopen
1460 halsters op een jaar
Tinky12 schreef:Toch zou ik wel wat van die halsters in handen willen hebben...voor mijn werk.
In bepaalde takken van transport mag een halster niet stuk gaan omdat dat levensgevaarlijk zou kunnen zijn.
Ik heb dat probleem opgelost met een band...paarden die dreigen met allerlei toestanden krijgen van mij een band om waarbij er een lang touw door de halsterring aan de onderkant gaat.Krijgen ze ook niet stuk
Pollewoppy schreef:unamie schreef:Zo wil ik niet met mijn paarden omgaan![]()
W.s. heb je ook geen ervaring met bij bloedpaarden want daar werkt dit zowiezo niet bij !!
Dat dacht ik dus ook meteen...
Heb even in haar profiel gekeken en het gaat daar inderdaad om paarden die niet zo hoog in het bloed staan.
Als ik dat bij mijn paarden zou doen, ben ik alleen maar verder van huis.
katiavl schreef:wow 21 kapotte halsters op een week
op vier weken kan die vrouw 84 halsters kopen
1460 halsters op een jaar