Trailer met paarden slaat tweemaal over de kop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paars

Re: Trailer met paarden slaat tweemaal over de kop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:12

Vippie schreef:
Vraag me overigens af waarom de oplooprem er niet opschoot toen hij loskwam van de auto, dat is de eerste vraag die er in mij opkomt. Of hij is erop geschoten maar de auto achter de trailer heeft hem de berm ingetikt.
veel mensen maken de oplooprem vast aan de trekhaak ipv aan het oog inhet chassis. Dan kan 'ie eraf floepen.
De paarden hebben geluk gehad.....met een eigenaar die een uitstekende trailer heeft gekocht / geleend om ze in te vervoeren. Als je de barrels ziet waarin sommige mensen hun paarden vervoeren...die hadden zeker minder "geluk" gehad.....
Hoop het nooit mee te maken en wens de paarden en eigenaar veel sterkte!! Hopelijk komen ze erachter wat de oorzaak is van het losschieten van de trailer. Want daar ben ook ik heel erg benieuwd naar.

ikke

Sundancer schreef:
Vrachtwagentjes...kunnen ook kantelen, zeker die vrachtwagentjes die heel hoog zijn.

Je kan beter een trailer hebben die dicht bij de grond is....alleen heeft dat hier niet veel mee van doen.

Dat ligt niet aan de afmetingen van die dingen, maar aan het structureel zwaar overbeladen zijn van met name de oudere 3500kg uitvoeringen.
Op marktplaats wordt met een stalen gezicht een 3-paards wagen aangeboden met een laadvermogen van 850kg!!!
Waarschuwing voor iedereen die een paardenwagen op B-rijbewijs zoekt: 1500kg is het minimaal noodzakelijk laadvermogen om veilig twee paarden te vervoeren. Als je maar één paard wilt vervoeren, let er dan op dat deze midden op de auto kan staan, zodat de gewichtsverdeling links/rechts goed blijft.
Beter is het echter om je C-rijbewijs te halen. Ook kleine C-rijbewijs autootjes hebben al 2000 tot 3000 kg laadvermogen! Deze wagens zijn door hun groter eigen gewicht en zwaarder verenpakket veel minder gevoelig voor scheve belasting door het rijden met één paard.
Ik heb al 15 jaar een Mercedes Benz L608D (laadvermogen 2200kg, MTM 5600kg). Ik heb deze week een andere gekocht, weer een 608, 2400kg laadvermogen, MTM 5600kg.

Frantic

kollee schreef:
zouden die paarden nog leven????
denk het haast niet Huilen !!!! Vriendjes zijn?
hoop het eigelijk van wel Ach gut
het zal je maar overkomen

Phttp://www.snorrewind.nl

als je nu eerst even het topic doorleest en dan reageert.....

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:20

Sundancer schreef:
Vrachtwagentjes...kunnen ook kantelen, zeker die vrachtwagentjes die heel hoog zijn.

Tja, als je maar gek genoeg doet kan natuurlijk alles kantelen. Maar een vrachtwagentje kan in ieder geval niet losraken, niet zo snel slingeren en waar het mij vooral omgaat, is wat Mando ook al aangeeft: asociale medeweggebruikers (en die zijn er maar al te veel als je met de trailer rijdt). Met een vrachtwagentje is het in ieder geval een stuk stabieler is zo'n situatie. Mits alles in orde natuurljik, zoals ikke uitlegt.

Bovendien moet een vrachtwagen ieder jaar verplicht nagekeken worden (APK). Nou zou ik dat met een trailer ook wel doen, maar het is niet verplicht. Misschien moet daar eens verandering komen. Een APK voor aanhangwagens...

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:26

Het zou je dier maar zijn, arme paarden, hopelijk komt alles goed.

Jos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:30

Bij mijn weten hebben trailers e.d. een losbreekrem.
Als je de kabel juist bevestigd kan die in principe niet los gaan van de auto.
Mocht de trailer dan los raken, dan wordt door de kabel de rem aangetrokken van de trailer en zal de trailer (snel) tot stilstand komen, wat natuurlijk op de weg ook weer voor ongelukken kan leiden, daar dat mensen er een handje er van hebben om niet te reageren en als ze al reageren is het meestal een foute reactie en meestal te laat.
Omdat men vaak met andere dingen bezig is (en in gedachten enzo) dat met het verkeer.
Laat in het artikel staan dat de paarden het nu naar omstandigeden goed maken, eentje loopt gewoon en de ander is nog erg stijf.
Gelukkig maar dat het zo is afgelopen voor iedereen, wel een reuze schrik voor alle betrokkenen.
Sterkte voor allen.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:47

Er gebeuren de laatste tijd wel vaak ongelukken met trailers zeg...

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:51

vanochtend moesten we om 7 uur op concours Oosterwolde zijn!
zo'n 250 meter voor de stoplichten werden we ingehaald door een golf, over de DUBBELE ononderbroken streep!

En wat zat er in, een tuthola met knot en plastron!
Bedankt collega........

Dus kunnen we de hand ook in eigen boezem steken, als zo'n troel al een dergelijke actie uithaalt, waarom zouden de overige weggebruikers dan wel sociaal reageren???

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:53

die foto's zijn wel erg.. hoop dat die paarden niks hebben, lijkt me niet fijn als die trailer op de kant hangt

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:59

sjonge jonge wat erg.
die trailer is echt niks meer van over.
Vind het nog een wonder dat de paarden er heel huids uit zijn gekomen.

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 12:01

Pfff, arme paardjes, volgens mij kan de eigenaar die beesten nu wel meteen inschrijven voor een cursus trailerladen voor traumapaarden.

Wel echt bijzonder dat ze het hebben overleefd

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 12:09

Piera schreef:
Wel echt bijzonder dat ze het hebben overleefd

i.m.o voor een groot deel te danken aan de prima trailer waar ze in stonden!!

Laureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 12:10

Gelukkig zijn ze er goed uitgekomen. Dat is het voornaamste. Geen doden bij dier of mens.
Ik zou ook wel willen weten wat de oorzaak is dat een trailer los komt van de auto. Ik controleer alles in tienvoud voordat ik wegrijd. Ik wil zeker zijn dat alles goed vast zit en dan nog kan er iets gebeuren, maar ik hoop natuurlijk dat dat niet gebeurd. Trouwens die APK keuring, als je trailer verzekerd is, dan kan de verzekeringsmaatschappij je verplichten om de trailer te keuren, doe je het niet, blijf je in gebreke en zul je nooit een uitkering krijgen bij een ongeval. Ik laat mijn trailer ieder jaar keuren. Ik vind die € 100 is mijn paard het wel waard.

Arlette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 12:15

acherm, arme paarden...
veel sterkte ermee !

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 12:21

paars schreef:
Vippie schreef:
Vraag me overigens af waarom de oplooprem er niet opschoot toen hij loskwam van de auto, dat is de eerste vraag die er in mij opkomt. Of hij is erop geschoten maar de auto achter de trailer heeft hem de berm ingetikt.
veel mensen maken de oplooprem vast aan de trekhaak ipv aan het oog inhet chassis. Dan kan 'ie eraf floepen.

Zo dat zou knap lullig zijn... Ik dacht ook meteen aan de oplooprem, maar aan de andere kant, als de auto die erachter rijdt nog eens tegen de trailer aantikt, dan heb je aan zo'n remmetje ook weinig natuurlijk. Neem aan dat de trailer daardoor van de weg geraakt is, tenzij het in een bocht was.

Jeetje twee keer over de kop man, je zal het zien gebeuren, dan verwacht je toch paardenmoes?? Vraag me af hoe ze die paarden eruit hebben gekregen, want de trailer ligt helemaal op zijn kant.

Echt heel heel HEEL veel geluk dat die dieren nog rondlopen!

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 12:30

Ongeschonden eruit gekomen? Dat verbaast mij ten zeerste, maar wel gelukkig natuurlijk. Maar die beesten zitten met touw en halster vast daarbinnen. Dat moet toch met al die koprollen heel vreemd gegaan zijn.. brrr

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 12:33

Gister maar weer het bewijs dat dit soort ongelukken mensen echt niet meer laten nadenken. Wij reden met trailer (zonder paard, leeg dus). Lichtelijk illegaal met 95km over de snelweg. Worden we ingehaald door een auto met trailer mét paard, je wil niet weten hoe. Ik schat dat deze auto minimaal 110km moet hebben gereden, gezien de tijd dat hij niet meer te zien was en hoe snel hij ons (en broer die voor ons reed met aanhanger) voorbij was.

Eigenlijk zouden ze eens wat meer aandacht moeten gaan besteden aan trailers op de weg, je wil niet weten hoe vaak wij afgesneden worden, er een auto zo dichtbij op de trailer hangt dat je hem niet of nauwelijks ziet, en meer van dat soort geintjes. Dan zouden dit soort ongelukken minder vaak voorkomen (ook al was het in dit geval dat de trailer losschoot, maar hoe kwam het dat die auto er op in reed?)

Gelukkig hebben die paarden het nu overleefd, het had heel anders af kunnen lopen...

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 12:40

Afschuwelijk. Dit is toch een van je ergste nachtmerries. Hoop dat de eigenaresse en de paarden al weer een beetje van de schrik zijn bekomen.
Zou er nog onderzoek worden gedaan naar de oorzaak van het losschieten van de trailer?
Mijn trailer heeft ook een slot die , als hij op de trekhaak zit van onderen, ook vast komt te zitten. Is eigenlijk tegen diefstal. Ik zet hem altijd achter de auto ook vast. Als extra zekerheid voor mijzelf.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 12:46

Jeetje, wat lijkt me dat enorm schrikken zeg.. Scheve mond Gatverdamme, je zou daar maar in de auto zitten en het zien gebeuren. Nagelbijten / Gniffelen
Echt heel sneu voor die paarden, kan me haast niet voorstellen dat ze helemaal niets hebben als die trailer twee keer over de kop is geslagen. Nagelbijten / Gniffelen
Foto's zien er ook niet erg fijn uit.. Nagelbijten / Gniffelen

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 12:52

Word gewoon misselijk van deze berichten!!
gister met merrie en veulen op weg geweest. Ik zit niet echt lekker meer in de auto moet ik zeggen...

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 13:17

Bah weer zo'n naar verhaal! Scheve mond
Je wordt er inderdaad misselijk van!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 13:22

Wat afschuwelijk zeg... het zal je maar overkomen..

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 13:23

Ja, echt daar ligt men dan ook een paar weken wakker. Ik zou er een trauma aan over houden, en die paarden ook!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 13:28

Jeetje zeg dit is niet niks zeg.

Ik heb al vanalles voorbij zien komen over oorzaken, maar nu vraag ik mij af: Hoe vaak doen jullie er nieuwe banden om?? Ik weet dat het bij caravans elke 6 jaar nodig is. Wij hebben een klapband met de caravan gehad toen deze 6 jaar was. En dan hadden wij wel een reserveband maar deze klapte nog geen km verder. Vrienden van mijn ouders hebben dit ook gehad toen de caravan 6 jaar was. Toen is mijn vader eens ga na zoeken en veel mensen hebben rond die leeftijd problemen met banden van caravans.

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 14:10

Jeetje, je hoort het steeds vaker.
Het is niet zo ver bij mij vandaan gebeurt.
http://kilroynews.net/latestnews.htm even naar beneden scrollen nog een plaatje van de trailer van de andere kant. Ziet er best heftig uit. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen.