Kafue schreef:Met levende have rijden is altijd heel erg moeilijk omdat dit beweegt en vaak onberekenbaar is. Hetzelfde geld bijvoorbeeld voor het rijden met vloeistoffen.
'De meeste ongelukken worden overigens veroorzaakt door medeweggebruikers en niet door de chauffeurs van de wagens.
We hebben het al eens gehad op de snelweg dat een auto voor ons boven op de rem ging staan omdat hij vond dat wij ze gesneden hadden. Nou ja gelukkig waren we leeg je wilt niet weten wat er gebeurd zou zijn als we met 50 ton op pad waren.
Met harde wind is het altijd oppassen geblazen.Een relatief lichte auto, weinig vermogen twee paarden erachter niks over dan trek je de combinatie niet meer op tijd recht als je aan het slingeren komt. Eigen verantwoording en gelukkig is er niets gebeurd.
Wij hebben zelf voor twee weken terug een klapband gehad, en we hebben het niet eens gemerkt ook erg natuurlijk en gevaarlijk want dan kan je de band ook in de brand vliegen.
Ik pleit dus voor autos met oververmogen en voor het wijzer maken van de automobilisten op straat want vaak ligt daar de oorzaak te weinig vermogen en geklier op straat.
Ik vind dat je gelijk heb, wij kwamen uit drenthe vorige week en werden tot 3x toe gesneden door automobilisten die dachten dat 80 met aanhanger toch wel te langzaam was.
Maar ik vind een Ssang Yong ervoor geen kleine auto hebben toch een eigen gewicht van 1800 kilo ....
Ik pleit ervoor dat ze als ze theorie geven hier ook eens aan moeten gaan denken.