Meester-oplichter in paardenhandel op TV

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sparky10

Re: Meester-oplichter in paardenhandel op TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 11:16

misterA schreef:
Koe Volgens mij is Serge ouder.Hij is ook een paar maal bij mij op het erf geweest.
Hij zocht voor een Amerikaanse klant een top-fokmerrie. Ik heb hem enkele merries
aangeboden. Gaandeweg het gesprek ging ik hem wantrouwen.
Ik heb het "spelletje" meegespeeld en hem een merrie verkocht. Hij opereert vanuit
Veldhoven of omgeving en ook vanuit Duitsland. Hij heeft,uiteraard volgens hemzelf,
een stoeterij met topmerries, uit de beste duitse merrielijnen.
Hij noemde zich Serge B. en heet waarschijnlijk Serge v.d.W. Ik heb zijn tel.nr. waarop
hij ook gewoon bereikbaar is. Dus WEES OP JE HOEDE !!!!!! Hamer Gestoord

je zegt hier ik speelde het spelletje mee,
maar je hebt er wel een paardje aan verkocht ?
als je hem wantrouwde waarom heb je dit gedaan ?

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 12:03

thinkaboutit schreef:
ik heb jaren terug ook met zo'n soort man te maken gehad. hij deed zich voor als de zoon van een bekende grote arabische stoeterij uit belgie. hij zou hier ook een stal opzetten en had personeel nodig. deze man is ik geloof iets van twee jaar terug ook in opgelicht geweest. voor zover ik het weet is hij later opgepakt.
hij stelde zich voor als steve en gebruikte verschillende achternamen. zijn er nog meer mensen die met hem te maken hebben gehad?

wij hebben bij ons op stal ook met deze man t e maken gehad .
ze hebben hem toen opgepakt en dezelfde week is ie al weer vrijgelaten .
ze kunnen hem helaas nooit lang vasthouden . ook deze loopt weer heel fijn rond .Balen dat justitie zo weinig kan tegen deze mensen .

en als ik hier de verhalen over die serge persoon lees lijkt het heel erg op steve .
ook deze zegt in duitsland een stoeterij te hebben met hele goede merries .
Hij zat zo op te scheppen bij ons toen over zijn 130 merries terwijl ie nog niet eens passende leren rijlaarzen kon kopen .( lees echte extreme dunne benen in echt vel te grote leren laarzen ik kon er zo bij instapen ) Knipoog
Bij mij viel ie gelijk door de mand .

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:17

Een vrouw die mijn paard wilde kopen is ook opgelicht door deze Serge, hij deed zich toen geloof ik voor als Erik Kapteijn en hij heeft hun een paard verkocht die waarschijnlijk helemaal niet bestond. Goed van vertrouwen hadden ze het paard ongezien gekocht en betaald.
Haar verhaal komt als eerst in het programma als het goed is, ze stuurde me het volgende mailtje erover:

Citaat:
Tot nu toe hebben ze ongeveer 20 mensen gevonden die zijn opgelicht door Serge van der Wulp want dat is zijn echte naam.
Dat varieert van een paardenfokker,verhuurster van appartementen,ex vrouwen,ex vriendinnen en wij dus met het kopen van een paard.
En volgens het team van Opgelicht worden dat er wellicht nog veel meer na de uitzending.
Omdat het er zoveel zijn en zijn oplichtingspraktijken te erg voor woorden zijn heeft Opgelicht er èèn heel programma aan gewijd!
Dit doen ze normaal nooit!
Dat zegt dus al genoeg!

En dan hier de datum van de uitzending :

DINSDAG 8 MEI 2007 OM 21.05 UUR OP NEDERLAND 1 BIJ DE TROS!!!!!!!!!!!!! TROS OPGELICHT!!!!!!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:51

ik kijk zeker ook ik vindt dat dit voor eens en altijd moet stoppen het in ongelovelijk dat je niemand meer kunt vertrouwen ik heb gelukkukig wel altijd mensen ontmoet waar je op kunt bouwen dit vindt ik vreselijk Boos!
maar ik weet ook wel dat der veel meer rondlopen die oplichten maar die moeten ze naar deze uitzending ook goed aanpakken ********* Boos!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:56

ik ga ook kijken, alleen maar al om deze gozer te zien. Is toch niet normaal, die leid zijn leven alleen maar om mensen op te lichten aangezien hij geen vaste woon,verblijf plaats heeft, want dan kan de politie hem natuurlijk opsproren.
gelukkkig ben ik niet zo snel met vertrouwen met dit soort dingen, maar ja het zal je maar overkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:02

jah idd het moet gewoon stoppen dat ze in de gevangenis maar gaan leren sokken breien voor de kinderen in armen landen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 16:25

@Desire: Dat is dan ook niet slim geweest, een paard kopen dat je nog nooit hebt gezien Bloos Maar goed, een dure les zal het zeker wel geweest zijn Ja

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:41

Cayenne schreef:
@Desire: Dat is dan ook niet slim geweest, een paard kopen dat je nog nooit hebt gezien Bloos Maar goed, een dure les zal het zeker wel geweest zijn Ja

Nee dat zeiden wij ook al meteen dat ze dat nooit had moeten doen. Ik zou sowieso nooit een paard kopen dat ik niet geprobeert had laat staan GEZIEN had, maar goed
Maar ja, van fouten leer je weer he, en zeker van zo'n dure fout!

thinkaboutit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 19:28

jeetje, er zijn hier dus nog meer bokkers die met steve te maken hebben gehad?
ik wist niet dat hij weer zo snel vrij was gelaten.
toen ik met hem in aanraking kwam, was hij net vrij gelaten. is denk ik ongeveer n jaartje of 4/5 geleden. hele aparte man!

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 21:05

Ik ga morgen ook eens even kijken ben benieuwd.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 00:01

Sparky10 schreef:
misterA schreef:
Koe Volgens mij is Serge ouder.Hij is ook een paar maal bij mij op het erf geweest.
Hij zocht voor een Amerikaanse klant een top-fokmerrie. Ik heb hem enkele merries
aangeboden. Gaandeweg het gesprek ging ik hem wantrouwen.
Ik heb het "spelletje" meegespeeld en hem een merrie verkocht. Hij opereert vanuit
Veldhoven of omgeving en ook vanuit Duitsland. Hij heeft,uiteraard volgens hemzelf,
een stoeterij met topmerries, uit de beste duitse merrielijnen.
Hij noemde zich Serge B. en heet waarschijnlijk Serge v.d.W. Ik heb zijn tel.nr. waarop
hij ook gewoon bereikbaar is. Dus WEES OP JE HOEDE !!!!!! Hamer Gestoord

je zegt hier ik speelde het spelletje mee,
maar je hebt er wel een paardje aan verkocht ?
als je hem wantrouwde waarom heb je dit gedaan ?

Huilen Het gaat dus waarschijnlijk toch om Serge.
Hij was al eens eerder bij ons geweest, zonder dat er echt een zakelijk gesprek was.
Wij hadden op dat moment waarschijnlijk niet wat hij zocht.
Ongeveer zes weken geleden meldde hij zich weer bij ons. Hij zocht een beste fokmerrie
voor een relatie in Amerika. Op dat moment was er voor ons geen enkele reden of
aanleiding om hem te wantrouwen. We boden hem een (NMK) merrie aan, die in juni
is uitgeteld, onder de voorwaarden dat ze pas geleverd zou worden met een gezond
veulen en opnieuw drachtig. Hij overlegde enkele malen telefonisch met zijn amerikaanse
relatie, in ons bijzijn. We werden het eens over de prijs en hij zou binnen enkele dagen
een koopovereenkomst opsturen. Maar wat ons wantrouwen opwekte, was dat er geen
rontgenologische keuring werd vereist. Ook zijn verhalen over alle toppaarden die hij heeft,
de opdracht om voor een vermogende arabier tophengsten aan te kopen en nog
wat van dergelijke verhalen die niet strookten met zijn sobere kleding en auto, deed bij ons
wat bellen rinkelen. Toen hij was vertrokken, zeiden we tegen elkaar, daar horen we nooit
meer iets van, in ieder geval gaat er niets het erf af, voordat er volledig is betaald.
Ik vond het eigenlijk een zielig figuur. We hebben daarna ook niets meer van hem vernomen.
Enkele weken geleden kwam een goede kennis van ons, een heel bekend iemand in
de fokkerijwereld, naar een veulentje kijken. Het gesprek kwam op S.
En die vertelde, en hij kon er zelf gelukkig nog om lachen, dat hij S geld had geleend, omte tanken.
Dat was op dezelfde dag, dat hij bij ons was geweest. Echt een zielig figuur, het is alleen
diep triest dat hij niet alleen financieel veel schade heeft berokkend, maar ook in de
relatiesfeer mensen ernstig heeft beschadigd en belazerd.
Bij ons is het hem niet gelukt, maar iedereen kan slachtoffer worden van zo een figuur. Gestoord

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 00:06

Zag net in een vooraankondiging op tv inderdaad , wat schimmig, een figuur die veel weg heeft
van Serge v.d. W.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 00:13

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 08:24

mmzz benieuwd,ga vanavond ook even kijken..

Is dit dezelfde figuur die zich ook wel eens Bram H noemt?

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 08:59

misterA schreef:
Zag net in een vooraankondiging op tv inderdaad , wat schimmig, een figuur die veel weg heeft
van Serge v.d. W.

Het is hem ook echt, want die vrouw die hier geweest is die zag hem bij de ex wifes club op tv en schrok zich rot aangezien dat de man was die haar belazerd had en hij heet dus Serge van der Wulp.

Of hij zich ook als Bram H heeft voorgedaan durf ik niet te zeggen, wel als Erik Kapteijn.

Hij werkt ook via Marktplaats.nl dus mensen moeten wel uitkijken, de advertentie waar zij op had gereageerd had de titel: "Ver onder de prijs te koop door privèomstandigheden"
En daar stonden me toch een paar kwaliteitspaardjes in! Zowel spring als dressuurbloed, maar waarschijnlijk bestaan geen van deze paarden dus echt, er zaten ook geen foto's bij de advertentie en voor de prijs die die mensen aan hem betaald hadden had ik direct al geweten dat het hele zaakje niet klopte, want zo'n merrie is ook als je haast hebt door prive omstandigheden nog steeds snel te verkopen voor meer geld, alleen zijn die mensen die weten wat ze doen en meer geld neerleggen natuurlijk niet zo goedgelovig en daar heeft hij op ingespeeld.
Ik heb zelf toen ook nog op de advertentie gereageerd nadat zij bedrogen was, maar ik heb nooit meer een reactie gehad.

Maar mensen: denk dus na voordat je iets koopt, als je een goedkoop paard ziet staan begin dan niet meteen helemaal vrolijk te worden omdat je voor weinig geld een heel leuk paard kunt kopen, maar vraag jezelf even af of hij ook echt dat bedrag waard is of dat het eigenlijk meer zou moeten zijn. En ga in ieder geval nooit over tot betaling voor het paard bij je afgeleverd is, laat staan voordat je een paard gezien hebt Knipoog

@ MisterA: Wat was de afstamming van die merrie die hij bij jullie wilde kopen?

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:01

Dat van de ex wives club heb ik ook gezien ja.. dat hij haar zo bedreigde via de telefoon.. Lips are sealed

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:04

De merrie's die hij aanbiedt bestaan allemaal en sommigen zijn ook daadwerkelijk in zijn bezit. Hij levert ze alleen niet af na betaling.

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:10

janderegelaa schreef:
De merrie's die hij aanbiedt bestaan allemaal en sommigen zijn ook daadwerkelijk in zijn bezit. Hij levert ze alleen niet af na betaling.

Vandaar dat ik vraag wat de afstamming was van die NMK merrie van misterA, want de merrie die zij had gekocht, maar nooit had gezien in het echt of op foto's, was ook een NMK merrie. Wellicht heeft hij haar die merrie van misterA "verkocht"

Hypo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:54

Twee jaar geleden gingen we een keer voor paarden kijken bij een grote stoeterij in Duitsland. Toen ze hoorden dat we Nederlanders waren, vroegen ze gelijk achterdochtig of we wat met van der Wulm/Wulp te maken hadden. Daar hadden ze erg slechte ervaringen mee. Van der Wulp adverteerde ook een tijdje met hele lijstjes paarden met Duitse droomafstammingen, we hebben daar wel eens op gereageerd en geprobeerd een afspraak te maken om de paarden te bekijken. Dat lukte maar niet, achteraf bleek waarom, hij had ze helemaal niet zelf. Het bleken paarden te zijn die in Duitsland te koop stonden of waar hij wel eens was wezen kijken. Hij adverteerde dus met de paarden van een ander. We kwamen daar achter toen we in Duitsland weer tegen een paard met de zelfde bijzondere afstamming aanliepen, wat een toeval. Toen bleek dat van der Wulm (zoals hij zich toen noemde) wel eens langs geweest was om te kijken maar niets had gekocht.

Hypo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:57

kaatje77 schreef:
Nou er zijn al 2 namen de revue gepasseerd in dit topic, en dit is nummer 3!
Voor de update:
1. Serge.....
2. Bram.....
3. John.....
Snap je hem nu?

Dan mag zeker ook Willem van V. in dit lijstje niet ontbreken. Zit overigens ook in Duitsland momenteel. Schijn daar erg gezellig te zijn met al die foute figuren.

thinkaboutit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:59

maar wat heeft hij nu precies te maken met die ex wives club?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:21

Hypo schreef:
kaatje77 schreef:
Nou er zijn al 2 namen de revue gepasseerd in dit topic, en dit is nummer 3!
Voor de update:
1. Serge.....
2. Bram.....
3. John.....
Snap je hem nu?

Dan mag zeker ook Willem van V. in dit lijstje niet ontbreken. Zit overigens ook in Duitsland momenteel. Schijn daar erg gezellig te zijn met al die foute figuren.

Bij deze weer een nieuwe update: Haha!
1. Serge.....
2. Bram.....
3. John.....
4. Willem.....

Iedereen wel kijken vanavond!

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:23

Ik ga zeker kijken, deze man is ook Loverboy. Het staat namelijk ook in de krant Knipoog

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:24

ah YAK!!!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:37

Dit ga ik ook zeker kijken vanavond!