Wibi Soerjadi componeert voor Anky

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Wibi Soerjadi componeert voor Anky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 20:19

Vind het eigenlijk wel jammer dat S&K uit elkaar zijn, hun küren waren zo ongelooflijk sterk! Bovendien herkende ik de muziek ook, wat ik bij klassiek en andere composities niet heb.
Ik vond de kür van Imke hierdoor ook niet zo spetterend, van Anky's kür kreeg ik, eerlijk gezegd, nog steeds meer kippenvel dan de eerste keer dat ik die van Imke zag.
Ik denk, Anky kennende (niet persoonlijk maar zoals de meesten haar hier kennen) dat ze er wel wat origineels van zal weten te maken.
Het na-apen maak ik me niet zo druk om, Anky heeft immers al eens eerder iets met Wibi gedaan en Imke zal het echt niet erg vinden! Bovendien zal men toch de voorkeur geven aan degene die het eerst ermee kwam.
Maar ik dacht dat Anky al eerder met een nieuwe kür bezig was? Die zou komende WEG toch te zien zijn? Althans, dat begreep ik van haar website......

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 20:33

Laten we trots zijn op Cees Slings en Victor Kerkhof ze hebben iedereen gemotiveerd om nog betere küren te maken. Ze hebben ook iedereen geleerd dat veel publiciteit rond een compositie altijd in het voordeel van de combinatie is. Maar het is natuurlijk wel zo dat Wibi wat meer en makkelijker publiciteit krijgt dan Cees Slings. En misschien is het zelfs zo dat Wibi dit allemaal uit hobby doet en dan zijn de rekeningen ook altijd wat vriendelijker. Haha! . Daarnaast blijft het toch altijd een persoonlijke (vaak nationaal getinte) voorkeur , zo vonden de Amerikanen de muziek van Isabell & Warum Nicht in Las Vegas veruit de beste muziek met een goede tweede plaats voor Courtney King en Idocus. Het belangrijkste blijft desondanks nog altijd de technische score, temeer daar vele juryleden de hoogte van de artistieke score relateren (terecht) aan de technische score.

Theo

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 20:52

Ik vond de kür van anky ook altijd mooi de muziek klopte heel erg bij de proef, dat had ik bij imke minder niet dat die slecht was maar anky vond ik mooier.
Ben wel benieuwd naar de kür

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:08

Barbara_m schreef:
Het was al langer bekend dat de kur waarmee Anky de OS won de laatste kur was die het duo S&K voor haar componeerden.
Wibi zal het wel druk krijgen met al die paardenkuren Haha!.
Wel een bevestiging voor Imke, ze heeft ook gewoon echt een super kur!!!

En waar haal je dat vandaan?
Cees en Victor waren bezig aan een nieuwe kür getuige dit nieuwsbericht van 4 november 2006:

http://www.anky.nl/index.asp?page=nieuws&item=14744

En deze van 26 augustus 2006:

http://www.anky.nl/index.asp?page=nieuws&item=2094

Dat zou hun laatste compositie worden die ze samen zouden doen en als Anky niet zwanger was geworden had ze hem in Maastricht al gereden.

Ik vraag me af waar die dan heen gevlogen is als Wibi nu een nieuwe gaat maken zeg!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:24

Misschien wordt het wel een kur voor Painted Black en niet Salinero?
Of Anky was niet tevreden over de kur van C en V? Ik noem maar wat opties. Geen idee. Lachen

freack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 23:04

Ik heb pas een intervieuw gezien op BBC world en daar was Victor Kerkhof ook bij aanwezig die stukken liet horen van de nieuwe KÜr welke in het teken stond van Queen muziek, want ze hadden erg veel moeite om het nummer Barcelona in een stap tempo te gieten.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 01:37

Barcelona is een super nummer en deze reactie is zonder dat ik de muziek direct koppel aan een paard of ruiter.

Ik heb zo eens links en rechts meegekeken w.b.t. paarden en de muziek daar langs en ja het betreft hier echt een vak apart.

Als ik zo wat rond kijk en luister dan is het nog een hele klus en een kostbaar grapje om het passend te maken.

Even teruggrijpend naar een eerder bericht, Wibi werkt zeker niet voor niets en naar ik weet is hij niet direct een vriend van Anky, misschien een goede zakelijk kennis en dan kan er zeker nog iets moois uit komen.

Ik ben zeer benieuwd naar wat er gecomponeerd gaat worden en eerlijk gezegd verwacht ik zeker iets aparts van deze combi.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 01:39

Sjoert schreef:
Of Anky was niet tevreden over de kur van C en V? Ik noem maar wat opties. Geen idee. Lachen

Hoezo voor Paintec Black??

Mijn inziens is haar sterkste troef Salinero en daar mag dan een flink bedrag tegenaan gegooid worden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 08:00

Painted black zal in de toekomst wel haar tweede paard worden, naast Krack C. Het lijkt mij dat ze nu ook haar pijlen gaat richten op een goed reservepaard voor de Olympische Spelen, mocht Salinero een blessure of dergelijke oplopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 08:23

Nou ik ben zeer benieuwd. Vind de kur van Imke wel gaan, maar absoluut niet spectaculair. En wat ik van Anky gewend ben, is een spectaculaire kur op spectaculair muziek. Ik hoop dus dat het mooier en spectaculairder wordt dan de kur van Imke. Want daar krijg ik, helaas, echt geen kippevel van.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 08:51

Ik denk dat Anky met iets zwaarders komt en een hele andere kür... anders zou het voor haar alleen maar minder punten betekenen vanwege de orginaliteit. En daarbij komt dat Salinero een heel ander paard is en daarbij andere muziek past... En Wibi kan heeeel veel diversiteit aanbrengen in zijn muziek dus ik maak me er niet zo'n zorgen om.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 09:28

Sjoert schreef:
jiehaaa schreef:
(Sjoert, een beetje humor op zijn tijd zorgt voor gezelligheid!)

Als je het onder je eigen naam doet, wel ja. Haha!

Jij weet vast iets wat ik niet weet, haha!

Simone_40

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:05

Ooooh, namen als: Wuis, Jiehaaa, Krackertje zijn dus de echte namen? Dan ben ik toch blij met de naam Imke.
ik denk dat Anky wel weer met iets heel aparts komt, ik ben minder te spreken over de kur van Edward Gal.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:07

imke schreef:
Ooooh, namen als: Wuis, Jiehaaa, Krackertje zijn dus de echte namen? Dan ben ik toch blij met de naam Imke.
ik denk dat Anky wel weer met iets heel aparts komt, ik ben minder te spreken over de kur van Edward Gal.

Hoi Imke,
ik weet ook niet wat Sjoert er verder mee bedoelt.

Simone_40

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:12

Wat vind jij van de kur van Edward Gal?

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:38

imke schreef:
Wat vind jij van de kur van Edward Gal?

Dat is gewoon de oude kür van Lingh (niet de laatste maar die daarvoor dus) en dat is omdat griebje nog geen eigen kur heeft maar die is in de maak!

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:41

krackertje schreef:
Sjoert schreef:

Hoezo voor Paintec Black??

Mijn inziens is haar sterkste troef Salinero en daar mag dan een flink bedrag tegenaan gegooid worden.

Aangezien Cees en Victor met een splinternieuwe kür voor Anky bezig waren al een hele tijd en nu Wibi ineens een nieuwe gaat maken voor haar zat Sjoert gewoon te gissen hoe het dan in mekaar zou zitten, of de Wibi-kür misschien voor PB was i.p.v. Salinero aangezien aan zijn kür al door het beroemde duo gewerkt werd! En geloof me, die kür van Cees en Victor is alles behalve gratis Knipoog misschien nog wel duurder daan waar Wibi het voor doet.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:42

Vind de oude kür van Lingh nog steeds geweldig!! Vind nieuwe trance-kür niet zo. In die oude werd spanning in de muziek lekker opgebouwd en dan lekker knallen in de uitgestrekte draf. Ook die Indianenmuziek vind ik erg mooi.

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:46

zipje71 schreef:
Vind de oude kür van Lingh nog steeds geweldig!! Vind nieuwe trance-kür niet zo. In die oude werd spanning in de muziek lekker opgebouwd en dan lekker knallen in de uitgestrekte draf. Ook die Indianenmuziek vind ik erg mooi.

Ik vind die oude ook echt gaaf, misschien niet het geweldigst gecomponeerd, overgangen in de muziek hadden her en der net iets mooier gekunt maar qua opbouw van spanning ben ik het helemaal met je eens. Alleen was Lingh ook wel een onmisbaar element in die spanningsopbouw, met griebje vind ik het weer een stuk minder jammer genoeg.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:46

Indianenmuziek? Haha! Dat is op en top keltisch Haha!

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 12:18

Ik heb even navraag gedaan hoe het nou zit en binnenkort zeggen ze meer...

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 16:40

erleyne schreef:
Voor zijn vriendin Anky? Zijn die zo dik dan, hij weet het wel te vinden onder de ruiters dan! Ik vraag me af hoe deze kur wordt!

Wibi lest alweer wat jaartjes bij Anky hoor?

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 18:23

Love_Sophie schreef:
-
Maar ik dacht dat Anky al eerder met een nieuwe kür bezig was? Die zou komende WEG toch te zien zijn? Althans, dat begreep ik van haar website......

ja zoiets dacht ik ook gelezen te hebben... ze zou 'de nieuwe kur' vorig jaar op maastricht al rijden geloof ik... Verward
edit: zie al dat daarop gereageerd is.

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 16:28

Nieuwe kür voor Anky

Wibi Soerjadi is een nieuwe kür voor Anky aan het maken. Anky had dit idee al langer alleen door de fijne samenwerking met het duo Cees Slings & Victor Kerkhof is het er nooit van gekomen. Door de breuk tussen Cees Slings & Victor Kerkhof heeft Anky er nu voor gekozen om Wibi Soerjadi een kür te laten maken. Victor Kerkhof blijft wel betrokken bij deze nieuwe kür.

De samenwerking tussen Wibi Soerjadi en Anky is niet nieuw, Anky en Wibi hebben tijdens Horse Event al eens samen een clinic verzorgd. Ook tijdens de Midsummer Dressage Night van Outdoor Gelderland in 2005 werd Anky en IPS Painted Black begeleid door Wibi op de tonen van speciaal voor deze gelegenheid gecomponeerde muziek.

bron: www.anky.nl

De oude kür zal dus wel gewoon uit de lucht zijn!

rominy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 22:43

prachtige kur van Imke zeg!