Grote paardenshow Cavalia naar Amsterdam

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Grote paardenshow Cavalia naar Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 12:24

ik ga er heel misschien naar toe!

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 13:21

ulestro schreef:
ptiteblue schreef:
heum, fortuin z heeft geen silicone in zijn nek! het is gewoon heel vettig en heel dik!

ik ben er ook naartoe geweest, geld niet waard. als je niets van paarden kent, dan is het wel goed, maar als je een beetje van dressuur iets weet...

het beste is eigenlijk die acrobaten, eigenlijk alles wat niet met paarden is!

ik weet niet percies wat er is ingespoten, maar het is zeker iets
heb hier even een link waar hij opstaat met z'n gewone nek http://home.scarlet.be/~tpm29963/Spruytmp/FortuinZ/n/6_11_foto.htm
en plots had hij een kanjer van een nek, verdacht niet? Cool

hier nog een foto ervan waar de nek al merkelijk dikker is, maar nog niet wat ik bedoel
Afbeelding

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 13:44

ik ga er waarschijnlijk denk ook heen...moet nog eve kijke hoe en wat met geld;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:11

Je kan ook over wat achter zoeken zeg Rolleyes

Het lijkt mij in ieder geval een erg mooie show Ja

Jenniferr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:27

ulestro schreef:
Jennifer23 schreef:
Ik ga der ook heen?! Haha!
Ik heb van me schoonvader het als cadeau gehad! Cool
Vip Kaarten met champange! Heb er nu al zin in Bloos

die kaarten hadden wij ook
was slechte champagne, je krijgt 1 glas voor de show, hij staat al op voorhand uitgeschonkenn, wat voor champagne dus niet mag
als je je glas wilt meenemen op de tirbune moet je het in een plastieken bekertje doen
ik klink mss wat verwend, maar voor dat geld mag het inorde zijn

Oh oke dat klinkt wel anders!
Ik weet niet hoe duur die kaarten zijn heb ze gehad vandaar:)
Ik ga 18 mei heen!

Ulony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:28

mijn hemel!! wat heeft het voor nut om te gaan discusseren over kankergezwellen enz enz, zolang jij geen dierenarts bent die die paarden onderzocht heeft vind ik niet dat je het recht hebt om de hele show af te kraken! er staat bij ons op stal ook een paard die onder de bulten zit van ver af lijken het ook gezwellen, maar in werkelijkheid zijn het gewoon wratten! komt ook vaker voor bij paarden, en hoe weet jij nou of dat beest er last van heeft, er zijn een hoop paarden die mankementen hebben en er geen last van hebben. En over dat het geen gran prix paarden zijn, waar slaat dat nou weer op!!! ik ken verschillende gran prix ruiters die onmenselijk tegenover hun paarden zijn, maar blijkbaar is jou mening dat zodra je gran prix loopt je dat op een normale manier bereikt heb?? ik vind niet dat je zo'n soort show kan vergelijken met gran prix paarden/ruiters! laat ons lekker genieten van de voorpret dat we erheen gaan, en laat anderen lekker genieten van het feit dat ze het geweldig vonden! er zijn altijd mensen die het niet leuk/mooi vonden maar zoals het gezegde luid, er is nog nooit een kok gevonden, die kan koken naar alle monden. En het is altijd makkelijker kritiek te leveren vanaf de zijlijn! want ik neem aan dat geen van de mensen die hier zoveel kritiek leveren ooit zelf mee gewerkt hebben aan zo'n inmens grote show... En ik neem ook aan dat de mensen hier die kritiek leveren niet weten wat het verleden van die paardjes is, en niet weten wat de dierenarts over ze zegt.! het is makkelijk om af te zeiken wat je zelf niet kent

Jenniferr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:29

Ronnie25 schreef:
k ga dr half mei heen, k ben benieuwd Lachen

Welke datum ga je lean?

Jenniferr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:34

Ulony schreef:
mijn hemel!! wat heeft het voor nut om te gaan discusseren over kankergezwellen enz enz, zolang jij geen dierenarts bent die die paarden onderzocht heeft vind ik niet dat je het recht hebt om de hele show af te kraken! er staat bij ons op stal ook een paard die onder de bulten zit van ver af lijken het ook gezwellen, maar in werkelijkheid zijn het gewoon wratten! komt ook vaker voor bij paarden, en hoe weet jij nou of dat beest er last van heeft, er zijn een hoop paarden die mankementen hebben en er geen last van hebben. En over dat het geen gran prix paarden zijn, waar slaat dat nou weer op!!! ik ken verschillende gran prix ruiters die onmenselijk tegenover hun paarden zijn, maar blijkbaar is jou mening dat zodra je gran prix loopt je dat op een normale manier bereikt heb?? ik vind niet dat je zo'n soort show kan vergelijken met gran prix paarden/ruiters! laat ons lekker genieten van de voorpret dat we erheen gaan, en laat anderen lekker genieten van het feit dat ze het geweldig vonden! er zijn altijd mensen die het niet leuk/mooi vonden maar zoals het gezegde luid, er is nog nooit een kok gevonden, die kan koken naar alle monden. En het is altijd makkelijker kritiek te leveren vanaf de zijlijn! want ik neem aan dat geen van de mensen die hier zoveel kritiek leveren ooit zelf mee gewerkt hebben aan zo'n inmens grote show... En ik neem ook aan dat de mensen hier die kritiek leveren niet weten wat het verleden van die paardjes is, en niet weten wat de dierenarts over ze zegt.! het is makkelijk om af te zeiken wat je zelf niet kent

Zo!haha! Jij je ei ook weer ff kwijt!
Enigzinds moet ik je wel gelijk geven!
Over het algemeen word er hier op bokt meer kritiek geven dan dat er complimenten worden geven!
( in het algemeen gezegt!)
En dat zal je ook altijd blijven houden eigelijk!
Maak je niet druk! daarom! krijg je straks weer hele discussies toch!
En de meeste discussies die hier rond gaan op bokt gaan vaak nergens over;)
Geniet lekker van de show joh!
Ik heb voorstukken gezien en ik heb er nu al zin !

Hipstr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:36

Ik ga er heen voor me verjaardag ! Haha!

Ulony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:39

@ Jennifer23 : ja je hebt gelijk!! maar toch vind het gewoon vervelend!

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:40

ik ga hier heen Haha!
mijn tante geeft het me voor mijn verjaardag ^^
weet alleen nog niet welke datum Lachen

Jenniferr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:45

Ulony schreef:
@ Jennifer23 : ja je hebt gelijk!! maar toch vind het gewoon vervelend!

Ja ik snap je volkomen hoor!
Ik zit wel eens topics te lezen waar ze discusseren dat ik denk? mensen waar discusseren jullie ingodsnaam over? dit gaat nergens over! Dan irriteer ik me ook!

Ach lekker genieten van de show Tong uitsteken

Welke datum ga je?

PaulineDP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 15:24

Ik ben vrijdagavond geweest (horse lover) en vond het echt een heel mooie show. Alles zit zeer goed in elkaar. De accrobatie is leuk, het decors is bij momenten subliem en de paarden zorgen voor hun spektakel. Natuurlijk gaat het wel eens fout, moet toch ook kunnen. En ja, het blijven paarden hé. Je kan ze toch moeilijk op hun hoofd laten lopen. Je moet Cavalia op zijn geheel bekijken. Het is en blijft show. Ik zat daar echt niet te wachten op een technisch perfect uitgevoerde piaffe hoor. Daarvoor ga ik dan wel eens naar een wedstrijd (en of het daar allemaal perfect en diervriendelijk is Duivel )
En wat dat gebobbeld paard betreft: het zijn goedaardige melanomen. Schimmels zijn daar nogal gevoelig voor. Het paard met de omgevallen manenkam is een jaar of 19. Ik ben zeker dat die paarden prima verzorgd worden. Ieder paard heeft een 'invaller'. Als ze een nieuw land aandoen, gaan de paarden eerst 14 dagen op de weide (in België stonden ze in Moorsele).
Doordat wij nadien ook de stallen gingen bezoeken (ook zadelkamer en bitten zijn te bekijken), moesten we even op onze plaats blijven tot de tent leeg was. Toen kwam Frederic Pignon nog even op het podium met een Fries in opleiding. Heel leuk om zien. Dat paardje moest nog aan applaus wennen en trapjes afstappen... Wel dat gebeurde in alle vrijheid en rust.
ok. de prijs van de kaarten vind ik niet echt democratisch meer maar voor de rest kan ik echt niet veel negatiefs bedenken hoor.

Ulony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 15:30

ik ga 12 mei heen!!! echt zo'n zin in

Iltza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 17:16

't lijkt me leuk om er heen te gaan!

Over 2 dagen met m'n klas naar SuperNick
Go jij! Go jij!
Haha!
Hyper!

(klein vraagje: sommige van jullie hebben zo'n plaatje bij je naam hoe kan je dat er bij zetten als je dat nog niet hebt Blond)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 18:05

Ik had het idd op tv gezien. Lijkt me een mooie show alleen beetje ver weg.

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:48

daar ga ik heen Clown met een goeié/bette vriendin van mij Pling

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 20:33

Jaaa! Ik ga er heen! De dag na mijn examen! (29 mei) samen met mijn moeder!!! Hoeraaa! Ben zó benieuwd! Het lijkt me zó gaaf!

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 23:00

Ik ben gevraagt door men schoonzus en wou wel erg graag mee.Maar vind 75 euro voor 1 kaartje ( voor de grote show) nogal duur.
Zij gaat er wel heen met men broer dus ze maken wel foto's ( als dat mag) kan ik die gratis bekijken:P

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 23:18

Ulony schreef:

je heb het wss wel op mij Cool
maar wil even verduidelijken, opzich is het mooi, moest het gratis zijn
maar door de prijs vind ik het niet waar, als je goed had gelezen vind ik het ong maar 10euro waard, mss een meer werkelijke prijs:30euro(gewone zitjes)
voor die prijs dat zij vragen, dan wens ik ook de perfectie, voor wat hoort wat, dat vind ik normaal, als ik iets koop in de winkel dan verwacht ik ook waar voor m'n geld.
Ik zeg ook niet dat ze op correcte manier omgaan ofzo, heb het op medisch vlak dat er toch iets niet echt klopte, heb de paarden van dichtbij in hun stal gezien, dus was niet in de vert, zoals hierboven ondertsn verteld, komt dit vaak voor bij schimmels, dit wist ik dus niet, dus daarvoor m'n excuses, van die omgevallen manenkam komt dus ook voor, maar wilde ook maar zeggen dat er soms bij paarden ook soms iets in de nek wordt ingespoten om een grote nek te krijgen.
idd een normale klasse van prijs zou ik de show niet vergelijken met grand prix, maar voor die prijs verwacht ik toch het beste
het is tenslotte 75 euro voor normale tickets Cool

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 23:36

Die 'omgevallen nek' kan ook een klapnek zijn .

Maar ik zou er graag heen gaan.
Maar zoals ik net al zei 75 euro vind ik een hele hap geld:).
Voor de mensen die gaan veel plezier, en graag een verslagje:o over hoe het was:

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 23:53

Laatst bijgewerkt door ulestro op 18-04-07 00:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 00:01

Ja snap wat je bedoeld.
Maar een dek hensgt een fries was dat ( of hij nou goed gekeurd is of niet weet ik zo niet).
Maar het was Sierk,mischien dat mensen hem hier kenne.
Had een klapnek,en die lijkt wel erg veel op dat.Lachen
Is niks ergs zo goed ik weet, lijkt alleen een beetje raar

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 00:11

nikkiej_86 schreef:
Ja snap wat je bedoeld.
Maar een dek hensgt een fries was dat ( of hij nou goed gekeurd is of niet weet ik zo niet).

bij friezen komt het idd ook vaak voor (ken er zelf ook één Knipoog ) Die kreeg het ook pas op iets latere leeftijd...

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 00:15

Milly_ schreef:
nikkiej_86 schreef:
Ja snap wat je bedoeld.

bij friezen komt het idd ook vaak voor (ken er zelf ook één Knipoog ) Die kreeg het ook pas op iets latere leeftijd...

dat paard op de foto is dit jaar 17 jaar, maar de 1ste foto van de 2 is in 2004, dus al op 14-jarige leeftijd had hij het al(vroeger weet ik het niet)
en hier eentje gevonden in z'n stal: http://pets.webshots.com/photo/1359431177071570618fTaDdx
en heb er eindelijk eentje van het paard met bubbeltje: je ziet er wel maar eentje op, maar er waren er dus een hoop, de mond ziet er op de foto ook niet echt mooi uit, kan een pigment te kort zijn, ofwel vroeger een wondje gehad
http://pets.webshots.com/photo/1359429890071570618nyQunz