Ruiter rijdt expres in op kind

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Guuus

Re: Ruiter rijd expres in op kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 14:01

Is er een keer een 12 jarige jongentje wat zich volwassen gedraagt en vraagt of de poep kan worden opgeruimd, omdat het een kinderspeelplaats is. Krijg je zo'n onvolwassen reactie terug..

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 14:02

mencis schreef:
Is er een keer een 12 jarige jongentje wat zich volwassen gedraagt en vraagt of de poep kan worden opgeruimd, omdat het een kinderspeelplaats is. Krijg je zo'n onvolwassen reactie terug..

Misschien heeft dat jochie zich helemaal niet volwassen gedragen en verdraait hij het verhaal Knipoog ik noem maar een voorbeeld. Er zijn er genoeg die dat doen. We zien maar 1 kant van het verhaal hier.

window

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 14:07

Merilyn schreef:
Misschien heeft dat jochie zich helemaal niet volwassen gedragen en verdraait hij het verhaal Knipoog ik noem maar een voorbeeld. Er zijn er genoeg die dat doen. We zien maar 1 kant van het verhaal hier.

idd ik dacht dat ook al

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 14:08

Merilyn schreef:
Zeker gezien het gedrag van de jeugd van tegenwoordig verwacht ik dat er een totaal andere draai aan dit verhaal zou kunnen zitten.

Als de andere kant van het verhaal bekent word gemaakt, onthoud dan ook dat het jeugd is ... Het gaat hier om twee kinderen (of heb ik weer fout gelezen? Bloos), volgens mij moeten ze het meisje op het paard gewoon laten weten dat er ook andere manieren bestaan. Gebeurt er nog een keer een "ongelukje" met dit meisje dan vind ik dat een straf wel op zijn plaats is.
Gisteren ben ik ook op buitenrit geweest, er kwamen twee jongens langs, de ene begon hard te hoesten en met zijn fiets te schudden ... ook lekker volwassen. Ik heb er niet op gereageerd, de persoon die samen met mij daar was heeft toch wel even geroepen naar het joch.

OP

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 14:15

Voor mij is het wel duidelijk hoor. Het is al idioot genoeg dat zij met haar knol over een speelplek heen gaat!

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 14:32

ze had ook niet over een speelplek heen moeten gaan. Ik rijd ook vaak door woonwijken heen (wij hebben niet echt buitenrijmogelijkheden) en heb gewoon geluk dat mijn verzorgpony buiten (bijna) nooit poept.
Maar ik rijd ook vaak langs 3 grote scholen, deze kinderen die er op zitten vinden het vaak leuk om opmerkingen te maken. Meestal zeg ik wat terug en zijn ze vaak stil.
Van de week zei zo'n kind, hij heeft echt een grote P*emel. Haha ik lachen, want heb gewoon een merrie. Ik een stukje naar die jongen gereden, ik zei: Kijk nog eens goed, want volgens mij heeft ie die niet. Gelijk stil en ik netjes door gereden

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 15:34

Wat doe je in vredesnaam met een paard op een kinderspeelplaats?
Waarom zijn er nog mensen die de andere kant van dit verhaal willen horen? Een paard hoort gewoon niet op een kinderspeelplaats.

En dan ook nog eens op een kind inrijden die er wat van zegt, het maakt niet uit hoe hij het gezegd heeft je gaat niet op een kind inrijden.
Ik hoop dat deze dame gevonden wordt en een gigantische boete gaat krijgen.
Zulk soort mensen verpesten het voor iedereen.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 15:35

NM -> VN

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 15:46

Qimm schreef:
ik heb wel eens vervelende jongetjes achtervolgd, maar die gooiden natte kranten naar ons, en na een waarschuwing gingen ze gewoon door. Nja Bloos

Maar dit is wel heel erg.

Waarschijnlijk niet met de opzet over hem heen te rijden, en dat is omdat zij JOUW pesten. Dan andere jongetje was gewoon netjes, en zei dat ze het aan de kant moest gooien. Knipoog

Vind het achtelijk, dom kind. Nooit meer een paard laten berijden!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 15:50

Volgens mij ging het om een ponymeisje van 12 tot 18, typisch iets wat je nog wel op speeltuinen kunt aantreffen. Knipoog

En ik ga mee met bovenstaande reacties: we kennen alleen het verhaal van dat joch.
We kennen het verhaal van het meisje niet.

En dan nog, wie zegt dat het joch niet geprobeerd heeft het meiske van de pony te trekken of aan de pony heeft staan sjorren? Dat je dan een hoef op je teen krijgt...tjsa. Vork
De meeste ponys zien er echt geen brood in om tegen een mens op te lopen. Das meer wat voor een koe.

In plaats van een drama te maken, eerst afwachten hoe en wat.

Misschien gewoon een ruzietje tussen twee kindjes, waarvan een op een pony.
Nauwelijks de krant en politie waard misschien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 15:50

Wirobelgje schreef:
het feit dat de amazone haar paard als wapen heeft gebruikt is niet te tolereren ongeacht iemand onbeleefd is geweest,daar dient ze serieus op aangesproken te worden.

In dit geval zeker. Ik snap echt niet hoe iemand het in zijn/haar hoofd haalt om over een kind van 12 heen te rijden met een paard om eigenlijk niets.

Heel eerlijk gezegd heb ik zelf ook eens zoiets gedaan. Een rotjoch (zal zo'n 16 geweest zijn) gooide doelbewust een strijker onder mijn paard. Dat was een hele flinke, het leek eerder een halve bom. Hij bleef staan toekijken wat er gebeurde, maar ik had toen een Fjord die alleen even met zijn oren klapperde en een paar stappen aan de kant ging. Ik reed direct naar die jongen toe om hem hier op aan te spreken, maar die ging er als een haas vandoor op zijn fiets. Toen heb ik hem dus met paard en al van zijn fiets gereden en hard ook, ik was werkelijk woest.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 15:51

Tja, dit is zeker voor de niet paardenmensen een reden om te zeggen van arrogante paardenmensen.
Ben eigenlijk benieuwd naar het verhaal van de berijdster.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 15:58

marin16 schreef:
ze had ook niet over een speelplek heen moeten gaan. Ik rijd ook vaak door woonwijken heen (wij hebben niet echt buitenrijmogelijkheden) en heb gewoon geluk dat mijn verzorgpony buiten (bijna) nooit poept.
Maar ik rijd ook vaak langs 3 grote scholen, deze kinderen die er op zitten vinden het vaak leuk om opmerkingen te maken. Meestal zeg ik wat terug en zijn ze vaak stil.
Van de week zei zo'n kind, hij heeft echt een grote P*emel. Haha ik lachen, want heb gewoon een merrie. Ik een stukje naar die jongen gereden, ik zei: Kijk nog eens goed, want volgens mij heeft ie die niet. Gelijk stil en ik netjes door gereden

Veel kinderen hebben ook weinig met paarden. Dat heb ik wel gemerkt toen ik veel langs een buitenspeelplaats reed voor stadskinderen. Die buitenspeelplaats lag echter in het bos naast het ruiterpad, wellicht wel een klein verschilletje.

Toch heb ik daar ook weleens opmerkingen gehad van echt jonge kinderen, dat ik dacht Verward Meerdere keren heb ik die kinderen daar geprobeerd uit te leggen wat een paard eigenlijk voor een dier is en uiteindelijk vinden ze het dan meestal wel reuze interessant.
Veel kinderen hebben er ook een rondje op gezeten. Dat vonden ze echt helemaal geweldig (hun begeleiding ook) en met mijn toenmalige Fjord die ik ook voor kinderlessen gebruikte, ging dat ook heel makkelijk. Zelf vond ik het gewoon heel leuk om die kinderen op een leuke manier kennis te laten maken met het fenomeen 'paard'. Kleine kinderen worden immers groot en de hele wereld heeft er baat van als mensen leren ook respect te hebben voor dieren.

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:02

Tja ik kan me wel situaties indenken dat ik er zelf ook zin in zou hebben om iemand omver te rijden. Maar dan nog...denken is niet doen.
Al was dat jongetje nog zo vervelend dan zou ik in eerste plaats aan mijn paard denken. Wie weet wat dat kind met mijn paard doet als ik hem omver loop. Mijn paard kan er verder niks aan doen, dus idd een paard als wapen gebruiken is not-done.

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:10

Dat het gebeurd is, is erg vervelend. Maar zoals al vaker gezegd is weten we niet precies wat er gebeurd is! Wat ik wel weet is dat ik op ruiterroutes vaak zat kinderen tegen kom die iets over het poepen van paarden zeggen en erg brutaal en vervelend zijn. Dingen doen waar mijn paard enorm van schrikt waardoor zij weggaloppeerd en inderdaad hun richting op gaat! Dan lijkt het inderdaad net of ik hun aanval wat absoluut niet het geval is en wat ik ook nooit zou doen! Maar kan me wel voorstellen dat het misschien wel op deze manier gebeurd is! Maar goed dan nog had het niet mogen gebeuren en had de amazone als het paard schrok het paard een andere richting op moeten corrigeren want iemand aanrijden kan je niet maken

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:12

Getver wat ziekelijk zeg!
Ik denk niet dat die jongen het zo aardig had gevraagd, maar toch moet je nooit je paard op iemand afsturen!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:13

Wirobelgje schreef:
weet niet hoe het bij jullie in nederland zit maar bij ons in belgie is het volgens mij zelfs niet verplicht om het op te ruimen.
verplichting staat hier los van morele plicht. dan mogen nog zoveel mensen opmerkingen maken als het niet wettelijk verplicht dan hoef je het niet te doen.

er zijn idd veel te veel degoutante mensen die denken dat paarden die op straat en dus in het verkeer komen dat die 100% bomproof zijn. ze begrijpen niet dat dat helemaal niet het geval is. Zelfs de oudste rot in het wandelen kan van een stommiteit schrikken en dan heb je last. Die mensen denken gewoon niet na, maar om ze even te gaan straffen en eropaf rijden??? te gek voor woorden.

@delerium: daar heb je een punt. we hebben de beide partijen niet gehoord en kennen zoals bijna altijd niet het hele verhaal.

Is idd niet verplicht hier,maar moest ik er op aangesproken worden dan zou ik toch terugkeren om het op te ruimen, maar dan moeten ze het wel op een beleefde manier vragen. dus niet scheldend ofzo. lijkt me maar normaal.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:13

Nou dit vind ik ook wel weer een beetje te hoor..
Dit kan ik niet snappen.. Scheve mond

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:18

milou123 schreef:
Kitty84 schreef:
Dat is echt belachelijk...wie weet wat t ventje er aan over had kunnen houden, een paardenhoef is nou niet echt zacht ofzo (weten wij allen uit ervaring). Dat je hier al boos om wordt....idd als je in een woonwijk rijdt en je paard poept, heb dan het fatsoen het weg te schoppen in de goot. Daar is niets raars aan...dat is gewoon goed fatsoen.

Mja..ik hoop dat ze gevonden wordt en aangesproken op haar gedrag.

Ja Van mij mag ze er nog een flinke boete bij krijgen! Dit is gewoon té gek voor woorden..

+ een maand lang paardenpoep opruimen! Haha!

Wat een vreemde actie van haar.

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:19

randalinpony schreef:
Volgens mij ging het om een ponymeisje van 12 tot 18, typisch iets wat je nog wel op speeltuinen kunt aantreffen. Knipoog

Het meisje wel, maar volgens mij heeft het meisje ook nog wel ouders die weten dat een pony niet op een speelplein thuishoort?

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:21

Merilyn schreef:
mencis schreef:

En al zou hij het op een andere manier gezegd hebben.
Is het dat wel een reden om met je paard tegen iemand aan te rijden?

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:23

je gaat toch niet een jongetje omverrijden?????
schandalig,
wat dat jongetje dan ook heeft gezegt, het praat het niet goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:23

Belachelijk..
Ergens over praten is tegenwoordig erg moeilijk blijkbaar..
Dan maar meteen erop inrijden Verward

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:27

En daar gaat de paardensport naam weer heen.. komen we ook een keer in het goededaglicht te staan?!
Die jongen houdt zich netjes aan de regels, en dan krijgt hij een paard over zich heen!
ook al zou hij het niet zo netjes gezegd hebben, dat meisje moet niet zo dom doen om over die jongen te rijden!!

en wat Naomi_Star zegt kan ook gebeurd zijn, alleen wees dan ff wel zo fatsoenlijk om toch je excuus aan te bieden..!

maar toch, iedereen is het hier eens dat het te ziekelijk voor woorden is om iemand expres aan te rijden!

Foresttravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:28

Arm paard