Sjef Janssen legt functie als bondscoach neer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Sjef Janssen legt functie als bondscoach neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:32

MissJ schreef:
Cayenne schreef:
Edward Gal kan het wel degelijk zijn, want die is al eens eerder door Sjef op de vingers getikt dat hij beter zijn best moest doen en actief gaan rijden. Daar is Sjef toen ook in het nieuws nog heel open over geweest, dat hij het gevoel had dat Edward zich niet 100% aan het inzetten was.

De eerste die bij mij op komt is Tineke Bartels als vervanger, die zou ik er graag zien staan denk ik Lachen

Ik vind het niet zo netjes om hier wild te gaan speculeren aan wie het gelegen heeft. Dat weten we niet, dus imo niet zomaar met het beschuldigende vingertje naar iemand gaan wijzen.

Het was helemaal niet door mij als speculatie gezegd hoor, ik reageerde alleen op iemand die aangaf dat het Edward niet kon zijn, maar ik bedoel ook helemaal niet dat het hem wel is, alleen dat alle opties open liggen Ja Ik heb niet gezegd dat ik denk dat het Edward ook daadwerkelijk is Lachen Dat gehele akkefietje heeft hier toen ook nog op Bokt gestaan, vandaar dat ik het even opnoemde, maar niet met enige achterliggende bedoeling. Sorry als het zo overkwam Knipoog

Jammer is het zeker dat Sjef er mee stopt, volgens mij deed hij het wel erg goed.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:32

en het NK staat voor de deur.. Nagelbijten / Gniffelen en ze zitten zonder coach Tong uitsteken

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:35

Fleurtje100 schreef:
Aan de andere kant is Anky degene die het meeste "randzaken" heeft": jonge kinderen, tv-programma, kledinglijn etc.

Heel scherp opgemerkt Haha!

Verder verbaast het mij totaal niet en kan ik ook niet zeggen dat ik het jammer vind.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:35

Wat ontzettend jammer zeg.
Maar goed, wel een beslissing waar hij het volste recht toe heeft. Als je niet denkt dat iedereen het in huis heeft (qua inzet e.d.), om het doel te behalen wat jij voor ogen hebt..

@Fleurtje100 & ThePast03; Anky heeft wel bewezen een enorm goede topsporter te zijn, dan mag je denk ik wel randzaken hebben. En heeft zij daar trouwens niet haar personeel voor??
Laatst bijgewerkt door Keukenkast op 12-04-07 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:39

Toch zie ik Anky dit werk over enkele jaren ook wel doen denk ik. Ze zou er denk ik zeker geknipt voor zijn Lachen

Maar goed, daar hebben we op dit moment niet veel aan Haha! Wat ik me ook afvraag is of er voor het Nederlandse team ook een buitenlandse coach zou mogen? Dit is met Voetbal toch ook wel zo? In dat geval zijn er misschien meer opties?

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:40

ThePast03 schreef:

Verder verbaast het mij totaal niet en kan ik ook niet zeggen dat ik het jammer vind.

Wat je ook van Sjef vindt, het lijkt mij niet wenselijk om met Peking voor de deur nog een keer te wisselen van coach.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:40

Ja? Waarom denk je dat ze er geknipt voor zou zijn.. Ik weet het niet, kan het ook niet goed verwoorden, maar heb gewoon een gevoel dat dit niet iets voor Anky zou zijn..

Buitenlandse coaches mogen wel geloof ik hoor, die Balkenhol is toch ook bondscoach van Australië?

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:41

had dan nog tot de OS gebleven! wat een pech! tja, wie zal het worden?

Jo Willems ofzo? zou het nie weten!

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:42

Cayenne schreef:
Wat ik me ook afvraag is of er voor het Nederlandse team ook een buitenlandse coach zou mogen?

in andere landen gebeurd dat wel, kijk naar Rudolf Zeilinger (Dui) voor Denemarken paar jaar geleden en Ulla Salzgeber voor Australie
Laatst bijgewerkt door Nistria op 12-04-07 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:42

Jezus Bloos! Dit had ik toch niet verwacht, er moet echt heel wat gespeeld hebben en nog spelen..
Veele zullen het er niet mee eens zijn, maar mijn mening is dat de kwaliteit nu hoogst waarschijnlijk achteruit zal gaan..
Zonde...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:44

Elzepelze schreef:
Ja? Waarom denk je dat ze er geknipt voor zou zijn.. Ik weet het niet, kan het ook niet goed verwoorden, maar heb gewoon een gevoel dat dit niet iets voor Anky zou zijn..

Buitenlandse coaches mogen wel geloof ik hoor, die Balkenhol is toch ook bondscoach van Australië?

Qua ervaring zou ze er natuurlijk geknipt voor zijn, alhoewel ze misschien qua persoon niet de eerste persoon denk ik zou zijn die volmondig ja zou zeggen Haha! Moeilijk uit te leggen, maar de ervaring heeft ze natuurlijk wel, en dan bedoel ik niet het coachen maar meer de entourage van wedstrijd-druk/omgaan/presteren zelf Lachen

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:44

jee ik ben echt verbaast !!(baalt er wel van !)
ik ben benieuwt wie hem gaat op volgen ....
die vraag stelt volgens mijn iedereen Tong uitsteken Haha! ..

milou123: dat weet ik denk ik bijna zekker!!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:48

Nu kan hij dus in Las Vegas thuis blijven, dat wou anky graag.. Lachen Niet dat het daar aan ligt!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:49

milou123 schreef:
Nu kan hij dus in Las Vegas thuis blijven, dat wou anky graag.. Lachen Niet dat het daar aan ligt!

Dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Hij kan ook meegaan voor begeleiding van zijn pupillen Ja

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:50

Ik vind het oprecht jammer. Je kunt van Sjef Janssen denken en zeggen wat je wilt, maar hij is hoe dan ook een persoon(lijkheid) die enorm veel goed voor de Nederlandse dressuur heeft betekent! Ik denk dat zijn instelling en verwachtingen niet meer dan fair zijn t.o.v. de Nederlandse dresuurploeg en ik vind getuigen van professionaliteit en karakter om je taak (ja, ook net voor Peking) neer te leggen als je jezelf niet meer prettig voelt bij hoe het gaat.

Dat hij nu dan ook de hele shit over zich heel krijgt vind ik ook niet terecht.

Ik denk dat slechts diegenen, met een grondige kennis van wat er zoal achter de schermen gebeurt en gebeurd is, goed kan oordelen of deze stap goed is of niet. Wie zijn wij om te oordelen hierover?

Ik betreur het echter wél degelijk, denk dat het NL team met Sjef als coach een heel end richting goud zou zijn gereden!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:51

Barmat schreef:
Ik denk dat slechts diegenen, met een grondige kennis van wat er zoal achter de schermen gebeurt en gebeurd is, goed kan oordelen of deze stap goed is of niet. Wie zijn wij om te oordelen hierover?

Amen.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:52

ik had het net gehoord op het nieuws !!
Ik vind het jammer

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:54

Zou het misschien iets te maken kunnen hebben met een op hande zijnde verkoop?

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:56

Ik denk zelf dat dit niks met zijn trainingsmethode heeft te maken. Hij heeft vaak genoeg benadrukt dat deze methode niet voor iedereen geschikt is en toe te passen is.
Ik heb hier wel een keer eerder iets over gehoord dat hij de mentaliteit een beetje miste bij de ruiters. Een sportmentaliteit is heel belangrijk. Sjef heeft die absoluut hij wil het uiterste halen uit zijn manier van coachen en uit zijn ruiters... dit betekend ook dat je heel veel moet opgeven voor je sport. Misschien dat sommige ruiters dit niet konden terwijl er wel genoeg potentie in zit. Na vaak proberen kan ik me dan voorstellen dat je je handen er vanaf trekt.

Heel jammer, want hij is een echte sportman.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:57

kimmie1 schreef:

Welke verkoop?

Larissa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:58

Barmat schreef:
Ik vind het oprecht jammer. Je kunt van Sjef Janssen denken en zeggen wat je wilt, maar hij is hoe dan ook een persoon(lijkheid) die enorm veel goed voor de Nederlandse dressuur heeft betekent! Ik denk dat zijn instelling en verwachtingen niet meer dan fair zijn t.o.v. de Nederlandse dresuurploeg en ik vind getuigen van professionaliteit en karakter om je taak (ja, ook net voor Peking) neer te leggen als je jezelf niet meer prettig voelt bij hoe het gaat.

Dat hij nu dan ook de hele oliebol over zich heel krijgt vind ik ook niet terecht.

Ik betreur het echter wél degelijk, denk dat het NL team met Sjef als coach een heel end richting goud zou zijn gereden!

Huppa helemaal mee eens! Ja

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:58

Citaat:
Fleurtje100 schreef:
Aan de andere kant is Anky degene die het meeste "randzaken" heeft": jonge kinderen, tv-programma, kledinglijn etc.

Iemand kan best randzaken hebben, maar ik weet zeker dat Anky daarnaast bereid is om zich helemaal voor 100% in te zetten voor de topsport. En ik neem aan dat Sjef hierop doelt.

(en uiteraard heeft Anky een aardig koppeltje aan personeel rondlopen Knipoog )

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:59

Barmat schreef:

Dat hij nu dan ook de hele oliebol over zich heel krijgt vind ik ook niet terecht.

Afgod

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 15:00

kimmie1 schreef:

welke?????..watte??...(ben nieuwgierig Cool )

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 15:01

Leuk dat mensen meteen speculaties klaar hebben liggen altijd Clown
De trainingsmethode van Sjef en Anky heeft er niks mee te maken dat Sjef stopt, hij heeft iedereen zijn visie op de manier van trainen gegeven die hij het meest geschikt vond en heeft ze verder daarin vrij gelaten omdat ook hij vond dat het bij een aantal ten kosten zou gaan van de kwaliteit als paard en vooral ook ruiter ineens op een compleet andere manier aan het werk zouden moeten gaan.
Wat betreft de mentaliteit van de ruiters: ik snap goed dat hij daardoor de functie neerlegt, niet iedereen zou dat natuurlijk gedaan hebben en zeker niet per direct, maar Sjef is nou eenmaal gedreven en verwacht dat ook van de ruiters en als die minder gedreven zijn dan hem dan werkt dat natuurlijk niet fijn en zorgt alleen maar voor frustraties. En hij heeft het met de niet gemotiveerde ruiters echt niet alleen over een paar ruiters die NIET in zijn systeem rijden, er is al een en ander hieraan vooraf gegaan.
Dus trek niet gelijk allerlei conclusies waarom zo een man zou stoppen, ik geef hem groot gelijk, alleen blijft het eeuwig zonde want ik weet niet of er iemand hem zal kunnen evenaren!