Brandbrief over seks met dieren

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Boetiekje

Re: Brandbrief over seks met dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 19:03

Zo te zien heeft iedereen dezelfde mening, het is gewoon in één woord walgelijk!
Het lijkt me al vreselijk om dit als eigenaar te horen.
Dit had inderdaad al lang verboden moeten zijn!
Groetjes!

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 22:49

Jessica schreef:
Ik vind natuurlijk ook dat het verboden moet worden, ik kan mij ook voorstellen dat een koe er bijvoorbeeld moeite mee zou hebben dan een mens maar moet je het dan ook maar meteen toelaten. Ze kunnen er dieren wel degelijk schade mee aanrichten, zij het niet altijd op emotioneel vlak danwel op lichamelijk vlak en daar moet de mens verder gewoon vanaf blijven. Je moet mensen ook niet boven dieren gaan stellen, zonder dieren kunnen mensen namelijk ook niet leven en mensen zijn zelf ook gewoon dieren, zij het met een beter ontwikkeld denkvermogen. Als het niet verboden wordt betekent dat dus ook dat iemand zomaar willekeurig een cavia kan pakken (en dat gebeurt) en die kan misbruiken, dat is volgens de wet dus ook toegestaan. Aan de gevolgen daarvan is de cavia geen lang leven gegund. Daarom moet je er gewoon 1 streep door trekken, het moet voor alle dieren verboden worden.

Helemaal mee eens!!!

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 22:50

buster4ever schreef:
zo ziek......ze mogen zoiezo dierenmishandeling en dit soort zieke oliebol veel hogere straffen geven laat die mensen lekker zon barbie pop grijpen dan een dier....
hoe ziek kan je zijn om een weerloos dier te naaien...sorry maar volgens mij heb je dan geen hersens maar water in je kop zitten..

Eens!!!
garny95 schreef:
kunnen we met een handtekeningenactie of iets nog wat kracht bijzetten, namens alle bokkers ?

Goed idee!!!
Adil18 schreef:
Citaat:
Sorry hoor, maar paarden hebben nu eenmaal minder gevoelens en rechten dan mensen.

Ben jij een paard geweest in je vorige leven...? Waar haal je het recht vandaan om gevoelens in te gaan vullen op een plek waar dat niet mogelijk is...het is voor jou godsonmogelijk te weten hoe de pony zich voelde nadat zij voor de 20e keer werd verkracht...

Eens!!!
abcde schreef:
goed gedaan dat de dader gepakt is!!
en nu strafbaar maken!!!

Heel strafbaar!!!

spaansewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 23:48

Citaat:
het is voor jou godsonmogelijk te weten hoe de pony zich voelde nadat zij voor de 20e keer werd verkracht.

Nogmaals, nog nooit gehoord van een paard dat zelfmoord heeft gepleegd nadat het verkracht is. Ook nog nooit een paard een huilbui zien krijgen na verkracht te zijn. Dus nee, ik weet niet hoe en paard zich voelt maar gezien de gemiddelde schaap waarvan ik weet dat ze wel eens voor seksuele doeleinden onverstoorbaar doorgaat met grazen zal het effect van “verkrachting” wel wat minder ernstig zijn dan bij de mens (1).

Komt bij dat verkrachting bij paarden maatschappelijk acceptabel is. Paarden worden nu eenmaal ongevraagd gepenetreerd bij kunstmatige inseminatie. Als je analoog aan verkrachting bij mensen verkrachting van paarden strafbaar wil stellen, dan valt kunstmatige inseminatie hier automatisch ook onder.

Het ongewenst zwanger maken van een paard, dat is nogal wat, zou je bij de mens eens moeten proberen. Het ongewenst in gevangenschap houden van een paard, dat is nogal wat, zou je bij de mens eens moeten proberen. Stelletje hypocrieten. Misschien wordt het eens tijd om paarden gelijke rechten te geven als mensen en de paardensport aan banden te leggen. Altijd al zielig gevonden, die paarden die gedongen kunstjes moeten vertonen. Krijg je echt zo’n circusgevoel bij. Vreselijk.

(1) Zie voor emotioneel gedrag van dieren onder andere “Sociobiology” van Edward O. Wilson en “The emotions of man and animals” van Charles Darwin. Met name Charles Darwin schrijft zeer toegankelijk. Deze man heeft naast de evolutietheorie ook de theorie over het ontstaan van koraaleilanden op zijn naam staan. Briljante auteur.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 00:48

spaansewijn schreef:
Het ongewenst zwanger maken van een paard, dat is nogal wat, zou je bij de mens eens moeten proberen. Het ongewenst in gevangenschap houden van een paard, dat is nogal wat, zou je bij de mens eens moeten proberen. Stelletje hypocrieten. Misschien wordt het eens tijd om paarden gelijke rechten te geven als mensen en de paardensport aan banden te leggen. Altijd al zielig gevonden, die paarden die gedongen kunstjes moeten vertonen. Krijg je echt zo’n circusgevoel bij. Vreselijk.

Jij bent psycholoog?? Volgens mij voel jij je niet thuis op bokt. Zeker is dat je er niet thuis hoort. Ach gut

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 11:18

Citaat:

Uit deze reactie kan ik afleiden dat je je toch beter eerst in een onderwerp moet verdiepen voordat je er uitspraken over doet Bloos .

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 17:26

Spaansewijn: Natuurlijk zal een dier na verkrachting geen zelfmoord plegen omdat het zo ver niet denkt. Het is hun instinct om te overleven, in welke omstandigheden dan ook. Maar ooit al gehoord van respect? En "we berijden paarden, dus mogen we ze ook verkrachten" vind ik nogal veralgemenend overkomen. Er zijn veel diersoorten die andere diersoorten gebruiken om er voordeel uit te halen (denk maar aan de mier en de bladluis), maar ik ken geen enkel dier dat een individu van een andere soort met opzet 'bespringt'. Ik blijf erbij; zoiets hoort niet in een mensenhoofd om te gaan.

tiamoapril

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 19:19

spaansewijn schreef:

Ik neem aan dat je zo ook denkt over het houden van honden, katten goudvissen enz enz?? Oh, en laten we vooral de dierentuinen niet vergeten....

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 00:32

Moderatoropmerking:
//Edit Ellende, tekst verwijderd, niet in overeenstemming Boktregels

Maaikeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 13:27

Het móet absoluut strafbaar worden gesteld, tis tog niet normaal wat sommige mensen doen:S
Mensen kunnen zich nog wel(soms!!)enigszins beschermen, maar dieren die weten niet wat hun overkomt!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 16:29

Maar ik vraag me wel af hoe spaansewijn hier over denkt:

Een dokter/chirurg doet seksuele handelingen met vrouwen onder narcose. De vrouwen worden wakker en weten van niets, er zijn geen verdere gevolgen. Kan dat? Mag een vrouw zich laten gebruiken voor de lusten van een man als ze er toch niets van weet? Want dan is het ook toch ook minder erg dan bij een vrouw die bij haar volle bewustzijn alles meemaakt?

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 18:41

Mensen doen zo laconiek hierover. Bij mij in de buurt was ook een 'Ponyverkrachter', een commentator had het lef om te zeggen dat 'Het toch niks uitmaakt voor de Pony. Het is tóch maar een dier'. Ik kreeg wurgneigingen toen.
Die Pony is dus gewoon getraumatiseerd! Hoe kan je zo ziek in je kop zijn om een Pony (uberhaupt íemand) zó te behandelen?
Daar word ik op den duur gewoon ziek van!
BAH!

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 18:42

(Ik ben trouwens wel benieuwd hoe de dader betrapt werd, waar hij precies mee bezig was. Lijkt me ook niet echt relaxt voor die eigenaar, kom je je Pony bekijken, zit er ineens een man op, of hoe je dat ook wil noemen.)

Liisette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 18:47

5 woorden: Het zou verboden moeten worden !

Ronduit wagelijk gewoon!
Hoe ziek ben je als je dit doet !

Het moet gewoon verboden worden! En een hoge, hoge straf voor komen als het wel gebeurd!!!

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 19:23

Kinee_ schreef:
Mensen doen zo laconiek hierover. Bij mij in de buurt was ook een 'Ponyverkrachter', een commentator had het lef om te zeggen dat 'Het toch niks uitmaakt voor de Pony. Het is tóch maar een dier'. Ik kreeg wurgneigingen toen.
BAH!

Hoe durft de commentator dat te zeggen

spaansewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 21:48

Citaat:
Een dokter/chirurg doet seksuele handelingen met vrouwen onder narcose. De vrouwen worden wakker en weten van niets, er zijn geen verdere gevolgen. Kan dat? Mag een vrouw zich laten gebruiken voor de lusten van een man als ze er toch niets van weet? Want dan is het ook toch ook minder erg dan bij een vrouw die bij haar volle bewustzijn alles meemaakt?

De wet zegt dat seks onder dwang erger is als seks met bewusteloze personen. Vergelijk art. 242 WvSr (verkrachting, waarop gevangenisstraf staat met ten hoogste 12 jaar) en art. 243 WvSr (gemeenschap met bewusteloze, waarop ten hoogste 8 jaar staat). Natuurlijk maken de gevolgen van het verrichten van seksuele handelingen die strafbaar zijn uit bij het bepalen van de strafmaat en in sommige gevallen kan het OM besluiten geen vervolging in te stellen omdat de gevolgen verwaarloosbaar zijn. Op grond van art. 249 WvSr (ontucht met misbruik gezag) mag een docent geen geslachtsgemeenschap hebben met een leerling. Maar wat te doen als de docent door de school reeds ontslagen is en de leerling de leeftijd van 18 inmiddels heeft bereikt? De gevolgen van onderstaande ontuchtige handelingen waren dusdanig verwaarloosbaar dat het OM besloot niet te vervolgen (opportuniteitsbeginsel).
http://juridischdagblad.nl/index2.php?o ... 1&id=4870.

Als er ooit een verkrachtingswet voor dieren wordt ingevoerd, en laten we hopen van niet, het idee is gewoon belachelijk, dan zal je dus moeten aantonen dat er spraken is van dwang, het dier moet dus nee gezegd hebben of op andere manier een nee kenbaar hebben gemaakt. Het lijkt me nog een hele klus om dat in een rechtszaal vast te stellen. Vraag rechter aan paard: “Heeft u zich verzet tegen penetratie?”. Laten we het hebben over de gevolgen van verkrachting van een paard. Hoe ga je dat vaststellen? Rechter aan paard “Hoe voelt u zich?” Natuurlijk kan je kijken of een paard letsel heeft opgelopen, maar dat is nu het hele punt. Je kan alleen maar letsel bewijzen. En op grond van art. 350 WvSr is het toebrengen van letsel aan dieren reeds strafbaar gesteld.

Citaat:
Maar ooit al gehoord van respect? En "we berijden paarden, dus mogen we ze ook verkrachten" vind ik nogal veralgemenend overkomen.

Als je de gemiddelde mens op straat vraagt om de 3 misdrijven verkrachting, slavernij, moord op volgorde van minder ernstig naar ernstig te plaatsen dan krijg je meestal het rijtje: Verkrachting < slavernij < moord.

Als je vind dat paarden rechten moet hebben want zij zijn net als wij dieren dan geef je ze toch dezelfde rechten als mensen? Maar waarom vinden jullie dan toch dat alleen de minste van de drie misdrijven bestraft dient te worden. Waarom vinden jullie wel dat je een paard in gevangenschap mag houden en dat wanneer het paard te oud of niet meer geschikt is voor de paardensport naar het slachthuis mag worden afgevoerd?

Jullie praten over rechten van paarden maar willen paarden alleen maar die rechten geven die jullie toevallig uitkomen. Er zit een spermavlek op mijn paard en dat vind ik niet leuk, dus laten we seks met paarden verbieden. Dat is hypocriet.

Ik ben enerzijds een idealist als het gaat om het maken van eigen keuzes, ik ben vegetariër, hou geen dieren in gevangenschap, maar ben anderzijds ook pragmatisch. Het lijkt me een stuk erger wanneer de desbetreffende personen die zich schuldig maken aan seks met dieren zich schuldig gaan maken aan ongevraagd seks met de berijdsters van deze dieren. Daarom heb ik zoiets van laten we seks met dieren gewoon uit WvSr houden. Jullie daarentegen zijn behoorlijk inconsequent, pleiten tegen seks met dieren maar wel voor het houden van dieren in gevangenschap omdat dieren net als mensen rechten hebben. Nu als dieren rechten hebben laat ze dan eerst vrij.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 22:19

Ik snap ergens je punt wel spaansewijn, maar jij maakt het zo breed jouw visie..(hoe leg ik dat uit, haha).
Er wordt mi niet gevraagd om zelfde wetten en regels als die er voor mensen zijn, maar wel om zwaardere straffen als het om oa verwaarlozing en mishanfeling gaat en in dit geval om een nieuw wetsvoorstel, dierenseks te verbieden.
Laten we eerlijk zijn, de merrie zal er bar weinig van gevoeld hebben als die kerel met zn eigen friemel heeft lopen poeren, maar dat moet gewoon niet kunnen. Net zoals de bestialiteit met andere dieren, neem honden etc, walgelijk. Die dieren hebben er niet om gevraagd en wij mensen zijn er om de dieren te beschermen, althans zo zou het moeten zijn.
Ik snap jouw 'ding' niet helemaal, wel vegetarisch zijn, geen dieren in gevangenschap houden, waarschijnlijk omdat jij het niet vind kunnen hoe dit in zijn werk gaat en het ook helemaal niet nodig vind..maar seks met dieren keur je dan wel goed als het ware? Is dat dan niet heel tegenstrijdig?
Jij denkt, zolang de paarden en schapen etc gebruikt mogen worden om seksuele frustraties op te kunnen uiten, om te voorkomen dat zij over zullen gaan op hun berijdsters? Maar bestialiteit is een voorkeur, ik noem het een psychische ziekte voor het gemak, is niet van bewezen dat deze overgaan op mensen? (of heb jij bronnen dat uit onderzoek van wel is bewezen, zou dat best willen weten nl)
Begrijp me niet verkeerd hoor, wil jou juist erg graag begrijpen, maar snap je niet helemaal.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 23:48

spaansewijn schreef:
Citaat:

Citaat:
De wet zegt

Ik wilde eigenlijk niet weten wat de wet zegt Bloos . Ik wilde weten wat JIJ erover zou zeggen. Ik weet niet als je een vrouw/vriendin hebt (anders beeldt het je dan even in), en jij komt er op een of andere manier achter dat haar chirurg/dokter/wiedanook haar 'verkracht'(laten we het even simpel zo noemen, ook al komt er eigenlijk geen echte dwang in voor) heeft onder narcose. Ga jij dan zelf heel rustig bij jezelf denken: "ach, ik zie haar doodgraag, maar ze heeft er toch niets van meegemaakt dus voor mij part had hij haar in alle hoeken van de kamer genomen."?

spaansewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 18:10

Citaat:
"ach, ik zie haar doodgraag, maar ze heeft er toch niets van meegemaakt dus voor mij part had hij haar in alle hoeken van de kamer genomen."

Ik denk dat ik even zal zuchten, maar verder me alleen zou bezig houden met hoe het vrouwtje zich voelt. Ik kan me voorstellen dat ze zich vernedert voelt, schaamt etc. Emoties die een paard niet zo snel zou hebben. Zoals Kimberley1977 terecht opmaakt:

Citaat:
Laten we eerlijk zijn, de merrie zal er bar weinig van gevoeld hebben als die kerel met zn eigen friemel heeft lopen poeren

en dat geldt zowel geestelijk als lichamelijk.

Citaat:
Ik snap jouw 'ding' niet helemaal, wel vegetarisch zijn, geen dieren in gevangenschap houden, waarschijnlijk omdat jij het niet vind kunnen hoe dit in zijn werk gaat en het ook helemaal niet nodig vind..maar seks met dieren keur je dan wel goed als het ware?

Ik keur seks met dieren niet af. Kijk, ik ga ook niet roepen dat vlees eten verboden moet worden ondanks de milieuvervuiling die het oplevert. Kijk, ik kan me weinig voorstellen bij seks met dieren, maar dat kan ik bij homoseksualiteit ook niet. Ik ben hetero en het idee dat twee mannen het met elkaar doen, jakkes. Maar ja, we accepteren het tegenwoordig omdat beide mannen er geen schade van ondervinden en we er niet naar hoeven te kijken. Nog niet zoals geleden was homoseks strafbaar en werd het als een psychiatrische aandoening beschouwd. Nu, noem mij een conservatief, maar ik zie homoseks en dierenseks beiden als apart seksueel gedrag. Maar beiden komen in de natuur voor en zijn dus niet onnatuurlijk. Zo doen tijgers en leeuwen het met elkaar. En ongetwijfeld zijn er andere voorbeelden aan te dragen. Zijn die tijgers en leeuwen psychiatrisch ziek? Ik denk het niet. Ze hebben gewoon hun lusten die ze kwijt moeten. Zou het in dit geval bij mensen nu anders zijn?

When people hurt you, ask yourself what good or harm they thought would come of it. You sense of good and evil may be the same as theirs, in which case you have to excuse them. Or your sense of what's right and wrong may differ from theirs. In which case they’re misguided and deserve your compassion. Is that so hard? - Marcus Aurelius

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:27

Citaat:
Ik keur seks met dieren niet af. Kijk, ik ga ook niet roepen dat vlees eten verboden moet worden ondanks de milieuvervuiling die het oplevert. Kijk, ik kan me weinig voorstellen bij seks met dieren, maar dat kan ik bij homoseksualiteit ook niet. Ik ben hetero en het idee dat twee mannen het met elkaar doen, jakkes. Maar ja, we accepteren het tegenwoordig omdat beide mannen er geen schade van ondervinden en we er niet naar hoeven te kijken. Nog niet zoals geleden was homoseks strafbaar en werd het als een psychiatrische aandoening beschouwd. Nu, noem mij een conservatief, maar ik zie homoseks en dierenseks beiden als apart seksueel gedrag. Maar beiden komen in de natuur voor en zijn dus niet onnatuurlijk. Zo doen tijgers en leeuwen het met elkaar. En ongetwijfeld zijn er andere voorbeelden aan te dragen. Zijn die tijgers en leeuwen psychiatrisch ziek? Ik denk het niet. Ze hebben gewoon hun lusten die ze kwijt moeten. Zou het in dit geval bij mensen nu anders zijn?

Ok, ik snap nu dat jij homoseksualitiet en dierenseks als aparte seksueel gedrag ziet, maar ware het niet dat 2 mensen van eenzelfde geslacht de keuze maken om met elkaar het bed in te duiken en de hond van de buurvrouw er niet voor kiest om zijn bazinnetje voor het uitlaten nog even moet ******.. beetje grof uitgelegd.
Ik kan moeilijk begrijpen dat een persoon als jij, met weloverwogen keuze geen dieren in gevangenschap houd etc, een tegenstrijdig argument heeft door seks met dieren niet af te keuren.. Ik ga ervan uit dat jij geen vlees eet bv en geen dieren houd i gevangenschap bv omdat jij op jouw manier op wilt komen voor hun rechten, het niet nodig vind of wat voor reden dan ook, uit soort van beschermning dat de wereld doordraait en de dieren daar de dupe van worden? maar waarom dan seks met dieren ook niet af keuren? gevangenschap houden is onvrijwillig, geslacht worden voor vlees is onvrijwillig, seks met de dieren hebben is ook onvrijwillig.
Je zou het dan in feite ook met pedofelie in jouw geval kunnen vergelijken als een aparte seksuele voorkeur? want zo komt het op mij over.
Nogmaals, wil je graag begrijpen waarom jouw mening zo is.

edit: jij zegt in je stukje dat beide voorkeuren niet psychiatrisch ziek zijn... maar je haalt n een eerder stukje tekst aan dat je liever hebt dat mensen seks hebben met dieren, dan dat ze straks de berijders pakken onvrijwillig? als iemand die als seksuele voorkeur 'dierenseks'heeft, dan hoef je je daar geen zorgen over te maken toch? wat die persoon is immers niet psychiatrisch ziek en zal dan die overstap naar de mens maken..

spaansewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:23

Citaat:
….en de hond van de buurvrouw er niet voor kiest om zijn bazinnetje voor het uitlaten nog even moet ******.. beetje grof uitgelegd.

Weet je niet. Ik heb wel een hond gekend die als je hem een beetje fanatiek aaide je been wilde bespringen. Erg vermoeiend beest. Ach gut
Citaat:
waarom dan seks met dieren ook niet af keuren?

Zoals je zelf al gezegd hebt, de gevolgen voor het beest zijn verwaarloosbaar. Wordt er wel geweld tegen het beest gebruikt dan kom je al uit op mishandeling.
Citaat:
Je zou het dan in feite ook met pedofelie in jouw geval kunnen vergelijken als een aparte seksuele voorkeur? want zo komt het op mij over.

Is het ook. We accepteren pedofilie niet omdat het fysieke dan wel psychische schade toebrengt aan kinderen in de preburerteit. Je kan bij pedofilie trouwens pas van een psychiatrische stoornis spreken als de fantasieën en seksuele drang of gedragingen bij de pedofiel in significante mate lijden of beperkingen in het sociaal of beroepsmatig functioneren veroorzaken….

Citaat:
jij zegt in je stukje dat beide voorkeuren niet psychiatrisch ziek zijn... maar je haalt n een eerder stukje tekst aan dat je liever hebt dat mensen seks hebben met dieren, dan dat ze straks de berijders pakken onvrijwillig? als iemand die als seksuele voorkeur 'dierenseks'heeft, dan hoef je je daar geen zorgen over te maken toch? wat die persoon is immers niet psychiatrisch ziek en zal dan die overstap naar de mens maken.

Tja, als een paard in de wei staat met een zebra en een paard zal zijn voorkeur neem ik aan uitgaan naar het paard. Staat een paard alleen met een zebra in de wei dan zal hij ongetwijfeld zijn lusten botvieren op de zebra. Maar wat nu als het paard samen met de zebra en het paard in de wei staat, maar dat je telkens wanneer het paard iets wil ondernemen met het andere paard het beest een stroomstootje geeft. Dan heeft het paard toch op een gegeven moment zoiets van “laat ik nu toch maar voor de zebra gaan”. Geef het paard ook een stroomstootje als het beest voor de zebra gaat, dan loop je het risico dan het paard, het heeft toch zijn lusten, toch weer voor het andere paard gaat. Sigaar

Nu ruil het paard in voor mens en het stroomstootje in voor gevangenisstraf en dan begrijp je hopelijk hoe ik er over denk. Als een mens met een ander mens en een paard in de wei staat. En de andere mens zegt nee, kan de ene mens kiezen, hij luistert niet naar nee en loopt het risico een stroomstoot of gevangenisstraf te krijgen, of hij kan voor het paard kiezen. Nu, waarschijnlijk kiezen er een aantal mensen nu nog voor het paard. Maar wat als hij voor beiden gevangenisstraf krijft. Dan gaat de voorkeur voor een aantal mensen toch weer uit naar hun eerste keuze. Dromen

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:45

Ok, ik snap je punt wat stroomstootje/gevangenis betreft..brengt mij weliswaar niet op ander gedachten.
Maar pedofilie is toch juist wel een psychiatrische ziekte? Heeft het die stempel gekregen omdat het niet gedoogd wordt, wegens de oplopende schade die het bij kinderen veroorzaakt, of komt die stempel op die voorkeur, omdat het gewoon not done is en ranzig? want als je heel diep doordenkt en nu ga ik wel even heel ver hoor, is dat ook een normen en waarden, kinderen leren al van jongs af aan dat het niet goed is als de buurman spelletjes met ze speelt, maar als dat de normaalste zaak van de wereld zou zijn, zouden er waarschijnlijk ook geen psychische gevolgen aan zitten voor dat kind of een combinatie van beide? Dan is het toch geen voorkeur meer, maar een ziekte, want pedofielen kunnen die voorkeur eigenlijk nooit onder dwang houden en het bij fantasien laten, net als de persoon die aan dierenseks doet, anders hield hij het wel bij fantasieen, zelf gefantaseerd, niet vanaf dvdtjes, want ook die zijn walgelijk.. dus die voorkeuren kan men niet in de hand houden, die pony nodig zijn om van zijn seksuele frustratie af te komen, net als de pedofiel een kind nodig heeft.
Dus in feite zeg jij nu ook met je stroonstootjes dat dierenseks geen voorkeur is, maar een ziekte, want wat als er gevangenisstraf op komt te staan, dan is hijgenoodzaakt zijn frustratie te uiten op het paard zijn berijder, dus hij moet dwangmatig handelen om rustig te worden..

weet je, dierenseks is ontzettend breed, ik heb de goorste dingen voorbij zien komen een jaar of 3 terug, toen ik research deed naar de beul van Twente en sommige paarden zal het weinig boeien, sommige delen hopelijk uit zihczelf al de genadeklap uit, maar waar ligt de grens om de mens te beschermen tegen zijn medemens? Dieren hiervoor laten opdraaien?
En dat is het punt wat ik van jou zo moeilijk kon begrijpen, je komt erg op voor dierenrecht door vegetarier te zijn en geen dieren in gevangenschap te houden, je kiest hier voor de dieren ipv 'egoisme' van de mens, maar als men graag aan dierenseks doet kies je hier in het belang voor de mens en dat strookt niet imo met jouw visie op het leven wat dieren aangaande.

maargoed, ik geloof dat ik je wel begrijp, ik keur het niet goed en daar zullen we nog uuuuuuren verder over kunnen discussieren, waarom wel of niet verbieden en opnemen in de wet.
Van dierenmishandelaren staat bekend datz ij over zullen gaan op de mens, hetzij verkrachting, hetzij moord of beide.. maar van dierenseks is dit nog niet bewezen dat dat het gevolg zal zijn en zeg niet dat dat komt doordat er straffen liggen op mishandeling bij dieren, want menig beul heeft het risico ervoor over die slappe straffen...want er is maar weinig jacht op mishandelaars en imo vallen daar de personen ook onder die misbruik van dieren maken om zichzelf in hun behoeftes te bevredigen...

Maaikeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 20:18

100 % mee eens!

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:08

off topic maar die spaansewij is denk ik een psycholoog voor zichzelf want hoe 'duur; je woorden ook zijn je gedachtegang klopt niet helemaal .. en een psycholoog zou niet zo praten...

wat ik al eerder zei dierensex verbieden!!!! ze kunnen toch niets aangeven dus weerloos en daarbij het xijn dieren als je daar bevrediging moet zoeke ben je erg ziek

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:11

[quote="spaansewijn"]Ik denk dat het goed is dat we onze tijd, geld en energie niet verspillen aan dit onderwerp. Seks met dieren is nu eenmaal een uitkomst voor mensen met een bepaalde psychisch, psychiatrisch of verstandelijk handicap. Net zoals prostitutie dat ook is. Dat is nu eenmaal de harde realiteit. Net zoals jullie paarden nu eenmaal ooit op mijn bord terecht komen nadat ze geslacht zijn. De politie kent die harde realiteit en heeft terecht de zaak stil gehouden. Geen slapende honden wakker maken. Nergens voor nodig./quote]

vindt je jezelf nou niet vaag ?? als jij mijn psycholoog zou zijn zou ik er bijwijze van spreken slechter vanaf komen dan ik voor een ontmoeting met jou zou zijn bah Boos!

edit aangepast