Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Jessica schreef:Ik vind natuurlijk ook dat het verboden moet worden, ik kan mij ook voorstellen dat een koe er bijvoorbeeld moeite mee zou hebben dan een mens maar moet je het dan ook maar meteen toelaten. Ze kunnen er dieren wel degelijk schade mee aanrichten, zij het niet altijd op emotioneel vlak danwel op lichamelijk vlak en daar moet de mens verder gewoon vanaf blijven. Je moet mensen ook niet boven dieren gaan stellen, zonder dieren kunnen mensen namelijk ook niet leven en mensen zijn zelf ook gewoon dieren, zij het met een beter ontwikkeld denkvermogen. Als het niet verboden wordt betekent dat dus ook dat iemand zomaar willekeurig een cavia kan pakken (en dat gebeurt) en die kan misbruiken, dat is volgens de wet dus ook toegestaan. Aan de gevolgen daarvan is de cavia geen lang leven gegund. Daarom moet je er gewoon 1 streep door trekken, het moet voor alle dieren verboden worden.
buster4ever schreef:zo ziek......ze mogen zoiezo dierenmishandeling en dit soort zieke oliebol veel hogere straffen geven laat die mensen lekker zon barbie pop grijpen dan een dier....
hoe ziek kan je zijn om een weerloos dier te naaien...sorry maar volgens mij heb je dan geen hersens maar water in je kop zitten..
garny95 schreef:kunnen we met een handtekeningenactie of iets nog wat kracht bijzetten, namens alle bokkers ?
Adil18 schreef:Citaat:Sorry hoor, maar paarden hebben nu eenmaal minder gevoelens en rechten dan mensen.
Ben jij een paard geweest in je vorige leven...? Waar haal je het recht vandaan om gevoelens in te gaan vullen op een plek waar dat niet mogelijk is...het is voor jou godsonmogelijk te weten hoe de pony zich voelde nadat zij voor de 20e keer werd verkracht...
abcde schreef:goed gedaan dat de dader gepakt is!!
en nu strafbaar maken!!!
Citaat:het is voor jou godsonmogelijk te weten hoe de pony zich voelde nadat zij voor de 20e keer werd verkracht.
spaansewijn schreef:Het ongewenst zwanger maken van een paard, dat is nogal wat, zou je bij de mens eens moeten proberen. Het ongewenst in gevangenschap houden van een paard, dat is nogal wat, zou je bij de mens eens moeten proberen. Stelletje hypocrieten. Misschien wordt het eens tijd om paarden gelijke rechten te geven als mensen en de paardensport aan banden te leggen. Altijd al zielig gevonden, die paarden die gedongen kunstjes moeten vertonen. Krijg je echt zo’n circusgevoel bij. Vreselijk.
Citaat:Het ongewenst zwanger maken van een paard, dat is nogal wat, zou je bij de mens eens moeten proberen. Het ongewenst in gevangenschap houden van een paard, dat is nogal wat, zou je bij de mens eens moeten proberen. Stelletje hypocrieten. Misschien wordt het eens tijd om paarden gelijke rechten te geven als mensen en de paardensport aan banden te leggen. Altijd al zielig gevonden, die paarden die gedongen kunstjes moeten vertonen. Krijg je echt zo’n circusgevoel bij. Vreselijk.
spaansewijn schreef:Het ongewenst zwanger maken van een paard, dat is nogal wat, zou je bij de mens eens moeten proberen. Het ongewenst in gevangenschap houden van een paard, dat is nogal wat, zou je bij de mens eens moeten proberen. Stelletje hypocrieten. Misschien wordt het eens tijd om paarden gelijke rechten te geven als mensen en de paardensport aan banden te leggen. Altijd al zielig gevonden, die paarden die gedongen kunstjes moeten vertonen. Krijg je echt zo’n circusgevoel bij. Vreselijk.
Kinee_ schreef:Mensen doen zo laconiek hierover. Bij mij in de buurt was ook een 'Ponyverkrachter', een commentator had het lef om te zeggen dat 'Het toch niks uitmaakt voor de Pony. Het is tóch maar een dier'. Ik kreeg wurgneigingen toen.
BAH!
Citaat:Een dokter/chirurg doet seksuele handelingen met vrouwen onder narcose. De vrouwen worden wakker en weten van niets, er zijn geen verdere gevolgen. Kan dat? Mag een vrouw zich laten gebruiken voor de lusten van een man als ze er toch niets van weet? Want dan is het ook toch ook minder erg dan bij een vrouw die bij haar volle bewustzijn alles meemaakt?
Citaat:Maar ooit al gehoord van respect? En "we berijden paarden, dus mogen we ze ook verkrachten" vind ik nogal veralgemenend overkomen.
spaansewijn schreef:Citaat:Een dokter/chirurg doet seksuele handelingen met vrouwen onder narcose. De vrouwen worden wakker en weten van niets, er zijn geen verdere gevolgen. Kan dat? Mag een vrouw zich laten gebruiken voor de lusten van een man als ze er toch niets van weet? Want dan is het ook toch ook minder erg dan bij een vrouw die bij haar volle bewustzijn alles meemaakt?
Citaat:De wet zegt
Citaat:"ach, ik zie haar doodgraag, maar ze heeft er toch niets van meegemaakt dus voor mij part had hij haar in alle hoeken van de kamer genomen."
Citaat:Laten we eerlijk zijn, de merrie zal er bar weinig van gevoeld hebben als die kerel met zn eigen friemel heeft lopen poeren
Citaat:Ik snap jouw 'ding' niet helemaal, wel vegetarisch zijn, geen dieren in gevangenschap houden, waarschijnlijk omdat jij het niet vind kunnen hoe dit in zijn werk gaat en het ook helemaal niet nodig vind..maar seks met dieren keur je dan wel goed als het ware?
Citaat:Ik keur seks met dieren niet af. Kijk, ik ga ook niet roepen dat vlees eten verboden moet worden ondanks de milieuvervuiling die het oplevert. Kijk, ik kan me weinig voorstellen bij seks met dieren, maar dat kan ik bij homoseksualiteit ook niet. Ik ben hetero en het idee dat twee mannen het met elkaar doen, jakkes. Maar ja, we accepteren het tegenwoordig omdat beide mannen er geen schade van ondervinden en we er niet naar hoeven te kijken. Nog niet zoals geleden was homoseks strafbaar en werd het als een psychiatrische aandoening beschouwd. Nu, noem mij een conservatief, maar ik zie homoseks en dierenseks beiden als apart seksueel gedrag. Maar beiden komen in de natuur voor en zijn dus niet onnatuurlijk. Zo doen tijgers en leeuwen het met elkaar. En ongetwijfeld zijn er andere voorbeelden aan te dragen. Zijn die tijgers en leeuwen psychiatrisch ziek? Ik denk het niet. Ze hebben gewoon hun lusten die ze kwijt moeten. Zou het in dit geval bij mensen nu anders zijn?
Citaat:….en de hond van de buurvrouw er niet voor kiest om zijn bazinnetje voor het uitlaten nog even moet ******.. beetje grof uitgelegd.
Citaat:waarom dan seks met dieren ook niet af keuren?
Citaat:Je zou het dan in feite ook met pedofelie in jouw geval kunnen vergelijken als een aparte seksuele voorkeur? want zo komt het op mij over.
Citaat:jij zegt in je stukje dat beide voorkeuren niet psychiatrisch ziek zijn... maar je haalt n een eerder stukje tekst aan dat je liever hebt dat mensen seks hebben met dieren, dan dat ze straks de berijders pakken onvrijwillig? als iemand die als seksuele voorkeur 'dierenseks'heeft, dan hoef je je daar geen zorgen over te maken toch? wat die persoon is immers niet psychiatrisch ziek en zal dan die overstap naar de mens maken.