Politie neemt 23 verwaarloosde pony´s in beslag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ZIPA

Re: Politie neemt 23 verwaarloosde pony´s in beslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 22:41

Verschrikkelijk. Hiervoor zouden ze eens zwaardere straffen
moeten geven. Er lopen nog teveel van de idioten vrij rond.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 22:42

Lisette1987 schreef:
een meisje uit mijn klas van school heeft die pony's ontdekt, toen ze haar paard liet inslapen hoorde ze op dat terrijn kabaal in een stal en toen trof ze 1 dode pony aan en verder al die magere en uitgedroogde pony's en veulens, het komt ook half mei op tv bij dierenbescherming een nieuw programma ofzow..

Dat lieg je...
Het betreffende "meisje" is al dik in de 30 en zit zeker niet bij jou in de klas!

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 22:44

He bah!! Die mensen zijn echt niet 100, van mij apart mogen ze indd. zwaardere straffen krijgen!! En dat nog wel in je eigen woonplaats Nagelbijten / Gniffelen

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 11:37

Albert schreef:
Lisette1987 schreef:
een meisje uit mijn klas van school heeft die pony's ontdekt, toen ze haar paard liet inslapen hoorde ze op dat terrijn kabaal in een stal en toen trof ze 1 dode pony aan en verder al die magere en uitgedroogde pony's en veulens, het komt ook half mei op tv bij dierenbescherming een nieuw programma ofzow..

Dat lieg je...
Het betreffende "meisje" is al dik in de 30 en zit zeker niet bij jou in de klas!

ho ho Knipoog mss heeft dat grietje die pony's ook wel 'ontekt' he alleen niets ermee gedaan om melding van te maken, of mss zijn er wel meerdere meldingen binnengekomen bij de AID/LID, ze gaan je echt niet vertellen wie er nog meer gebeld heeft he, of wie er eerste was die het gezien heeft Knipoog

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 11:38

weet nou nog steeds niemand bij wie het in Apeldoorn is geweest. ik neem aan dat de naam van deze persoon gewoon genoemd mag worden.??

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 16:56

Kimberley77 schreef:
ho ho Knipoog mss heeft dat grietje die pony's ook wel 'ontekt' he alleen niets ermee gedaan om melding van te maken, of mss zijn er wel meerdere meldingen binnengekomen bij de AID/LID, ze gaan je echt niet vertellen wie er nog meer gebeld heeft he, of wie er eerste was die het gezien heeft Knipoog

Zou we heel toevallig zijn als er nog een "meisje" tegenover woont van wie het paard die dag is ingeslapen en die daar in de stal ging kijken omdat ze de boel niet vertrouwde....

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 17:19

we zullen het nooit weten....

maar goed daar gaat het ook alemaal niet om, wie de 'eer" heeft van het ontdekken, het gaat er nu om welke straf krijgt die man en wat gaat er met die pony's gebeuren...
ja toch?

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 17:28

Albert schreef:
Kimberley77 schreef:

Zou we heel toevallig zijn als er nog een "meisje" tegenover woont van wie het paard die dag is ingeslapen en die daar in de stal ging kijken omdat ze de boel niet vertrouwde....

het meisje had een paard maar omdat ze niet genoeg tijd meer had vanwege school ging ze samen doen met nog iemand wie weet ik niet, maar ze liet woensdag dus haar paard (Lars volgens mij, die er dus schuin tegenover stond) inslapen en toen hoorde ze het haar paard stond bij mensen aan huis ergens in klarenbeek.

dreumesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 18:37

[ho ho Knipoog mss heeft dat grietje die pony's ook wel 'ontekt' he alleen niets ermee gedaan om melding van te maken, of mss zijn er wel meerdere meldingen binnengekomen bij de AID/LID, ze gaan je echt niet vertellen wie er nog meer gebeld heeft he, of wie er eerste was die het gezien heeft Knipoog
[/quote]

Zou we heel toevallig zijn als er nog een "meisje" tegenover woont van wie het paard die dag is ingeslapen en die daar in de stal ging kijken omdat ze de boel niet vertrouwde....[/quote]

het meisje had een paard maar omdat ze niet genoeg tijd meer had vanwege school ging ze samen doen met nog iemand wie weet ik niet, maar ze liet woensdag dus haar paard (Lars volgens mij, die er dus schuin tegenover stond) inslapen en toen hoorde ze het haar paard stond bij mensen aan huis ergens in klarenbeek.[/quote]

De dame in kwestie waarvan het paard Lars is ben ik!!! En ik zit NIET bij jou in de klas, laat staan dat het paard Lars van jou klasgenote zou zijn. Ze bereed hem idd af em toe.

Jouw klasgenote is er toevallig bij betrokken geraakt op de avond dat ze afscheid kwam nemen van Lars.
Zij heeft idd ook de nodige belletjes die avond gepleegd. Super van haar !!!!!

Ik ben al vanaf vorig jaar zomer met deze bezig omtrent het leven deze ponijs.
Via een vriendin werkende bij de politie is de zaak verder gekomen aangezien ik bij de diendierenbescherming geen poot aan de grond kreeg.

Als laatste: Lars stond bij een kennis gestald die in Klarenenbeek woont en ook al enige tijd zich bekommerde om deze dieren.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 19:19

@dreumesje.
Ben je er echt al een jaar mee bezig?
Gewoon ongeloofwaardig de dierenbescherming. Word tijd dat ze eens iets sneller in de benen komen.
Bij de buurman staan 3 shetlanders en hun hoeven beginnen aardig lang te worden. Mag van mijn ouders er niks van zeggen, maar elke keer als ik erlangs rijd met de auto minder ik vaart en kijk of de hoefsmid al langsgekomen is, dus niet.
Ben van plan om het via de db te doen, maar als ik jouw verhaal lees ban ik bang dat ze dan alledrie ondertussen al hoefbevangen zijn!
Trouwens heel veel sterkte met het verlies van Lars, weet hoeveel pijn het doet als je afscheid moet nemen van je maatje!

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 19:20

He gatver, arme dieren Ach gut
Hopen op een goed thuis

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 19:21

haha, weer zo'n leuke verzorgster dat diegene het haar paard noemt. Dreumesje, veel sterkte met het verlies, sorry voor oftopic gaan..

Gut en ik had stiekem nog wel gehoopt dat de AID en LID dit zelf bewerkstelligd hadden, maar helaas was daar toch weer politie voor nodig..waar in gosnaam hebben we die LID en AID dan nog voor nodig?? als je ze vraagt op markten te controleren, gebeurd dat ook maar minimaal..schandalig.

dreumesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 20:43

kaatje77 schreef:
@dreumesje.
Ben je er echt al een jaar mee bezig?
Gewoon ongeloofwaardig de dierenbescherming. Word tijd dat ze eens iets sneller in de benen komen.
Bij de buurman staan 3 shetlanders en hun hoeven beginnen aardig lang te worden. Mag van mijn ouders er niks van zeggen, maar elke keer als ik erlangs rijd met de auto minder ik vaart en kijk of de hoefsmid al langsgekomen is, dus niet.
Ben van plan om het via de db te doen, maar als ik jouw verhaal lees ban ik bang dat ze dan alledrie ondertussen al hoefbevangen zijn!
Trouwens heel veel sterkte met het verlies van Lars, weet hoeveel pijn het doet als je afscheid moet nemen van je maatje!

Afgelopen zomer zijn we al met de ponijs en meldingen bezig geweest. Met de hitte hadden de dieren ook continu geen water.
Laks allemaal hoe er op en met meldingen gereageerd word.

Misschien heb je meer succes als je het via de site van de LID doet.
Ik ben nl ook dierenambulance medewerkster dus je zou idd denken dat als je het via de inspecteur meld er meer mee gedaan zou worden.
Helaas......
Degene die ik van de LID zelf heb gesproken vond het ook schandalig dat er zo laat pas aktie werd en ondernomen kon worden.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 20:51

Ga direct even via google LID opzoeken. Dank je!

dreumesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 21:49

Kimberley77 schreef:
haha, weer zo'n leuke verzorgster dat diegene het haar paard noemt. Dreumesje, veel sterkte met het verlies, sorry voor oftopic gaan..
.

Zij noemt het zekers niet haar paard!
Maar bedankt, is inderdaad allemaal niet makkelijk. ( sorry ook off topic)

Maaikeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 13:40

Je hoort het steeds vaker van die mensen...ONbegrijpelijk gewoon

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 13:50

snap niet waarom dierenbescherming en dergelijke instanties altijd zo laat zijn met actie. Vind het onbegrijpelijk dat er nog 2 dagen de tijd word gegeven als er al een dood paard is aangetroffen. Hier zou serieus eens iets aan gedaan moeten worden! Zou niet alleen voor die man zwaardere straf willen maar eigenlijk zijn instanties die het maar laten net zo goed fout.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 19:59

Ik heb dit volgens mij dus net bij de dierenpolitie op tv gezien, echt niet normaal, op het einde lieten ze een stukje zien wat er de volgende week komt en nu blijken er nog meer dode paarden zijn begraven.
Aangezien ik tot voor kort in de buurt van Apeldoorn heb gewoond ben ik echt erg benieuwd of iemand weet waar dit is en wie de eigenaar was.?? dus voor diegene die iets weten... kom maar op

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 22:09

Ik weet het wel maar ik weet ook dat de eigenaren er liever niet over praten en dat ze eigenlijk ook niet willen dat hun naam overal staat, dus i'm sorry Haha!

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 08:58

veraA schreef:
Ik weet het wel maar ik weet ook dat de eigenaren er liever niet over praten en dat ze eigenlijk ook niet willen dat hun naam overal staat, dus i'm sorry Haha!

En jij neemt zulke mensen in bescherming???????????? erg vreemd,

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 09:00

veraA schreef:

Wat voegt jouw bericht dan toe? Niets dus..

Ik heb het ook gezien en ik snap niet hoe mensen zo met hun dieren kunnen omgaan.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 09:19

Zulke dingen blijf je houden, ze moeten er veel hogere straffen op zetten en het verbod geven op het houden van dieren,

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 15:43

Ik heb ook vandaag gezien op tv, walgelijk Verdrietig opzich vindt ik het voor mij niks toevoegen wie de eigenaar nou is. Ik snap die man alleen niet Verward hij zegt dat hij die pony's wilt verkopen? Dan heb je toch juist belang bij gezonden dieren! Waardoor ik ook vraagtekens zet bij deze man, hoe zou zijn geweten werken als je weet dat er zoveel pony's van jouw afhankelijk zijn en jij je ze gewoon dood laat gaan!

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 18:20

cavaletti schreef:
veraA schreef:

En jij neemt zulke mensen in bescherming???????????? erg vreemd,

In bescherming? Nee hoor. Maar ik ga niet mensen hun naam neerzetten als ze gevraagd hebben dat niet te doen, of ze nou goed of slecht voor de pony's zijn. Ten tweede denk ik dat een naam niks toevoegd eigenlijk