Boete wegens smerige paardenstal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Honesty

Re: Boete wegens smerige paardenstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 17:34

Wie doet nou zo iets.. Verward

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 22:26

Ik denk dat hier een beetje te veel met vooroordelen gesmeten word.
In principe hebben we zelf niet gezien als de stal echt zo erg was.
Natuurlijk volgens mij zou dit het nieuws niet halen moest het niet zo erg zijn, maar toch..
iemand een mishandelaar noemen voor iets dat we niet hebben gezien gaat imo een beetje te ver..

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 22:37

Ik ben het eens met Soet.
De db loopt zelf ook niet altijd over van eerlijke berichtgeving en kennis van zaken vind ik.

Het is natuurlijk een beetje raar dat de voorzitter van een paardengebeuren zélf zo slecht voor zijn paarden zorgt, dat wel.
Maar ik vraag me stiekem af welke norm de db handhaaft wat in hun ogen een slechte/ vieze/ onaanvaardbare stal zou zijn en wanneer zij besluiten paarden in beslag te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 09:19

Het is ook nooit goed hè.....

Doet de DB niks is er gezever over paarden op stal
Doet de DB wel wat is het weer niet goed....

Ik heb nog nooit de DB wat te vlug zien doen, wel te laat.
Dus daar kun je gerust de conclusie uit trekken dat het hier een vieze zooi was...

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 09:21

runningkawa schreef:
Het is ook nooit goed hè.....

Doet de DB niks is er gezever over paarden op stal
Doet de DB wel wat is het weer niet goed....

Ik heb nog nooit de DB wat te vlug zien doen, wel te laat.
Dus daar kun je gerust de conclusie uit trekken dat het hier een vieze zooi was...

Afgod Afgod

En zo is dat!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 10:20

idd ik weet ook dat er gewoon niet snel ingegrepen wordt en ken idd ook situaties waarin dit dus paardenlevens heeft gekost Verdrietig dus ik durf wel te concluderen dat het hier niet zomaar vies was Ja

letsgoko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 08:42

Je kunt niet een hele organisatie ophangen aan 1 persoon. Ben secretaris van het NeWP en iedereen mag (niet allemaal tegelijk s.v.p.) komen kijken hoe onze paarden erbij staan. Uiteraard is het gros van de NeWP leden OK en heeft het NeWP ook nog eens een hoogstaande fokkerij.

Hoe het verder gaat met de bewuste persoon zal de algemene ledenvergadering uitmaken. Daar zijn gewoon democratische regels voor.

Intussen is het wel duidelijk dat van de oorspronkelijke aanklacht vrijwel niets is overgebleven en alles sterk werd overdreven. Maar ja, kranten moeten ook leven. Er is nu een drachtig paard dat gezond en in goede conditie (volgens drie dierenartsen) naar de overheid ging, dat inmiddels met doorgesneden pezen in een kliniek staat. Het was dus waarschijnlijk beter als de persoon een ultimatum had gekregen waarbinnen hij de boel op had kunnen ruimen met misschien een boete en een voorwaardelijke straf. Dan was dit paard nu nog gezond en hadden de andere paarden ook de stress niet gehad.
De deskundigen die oordelen moesten over de paarden bestempelden een nog bij zijn moeder drinkend veulen van 9 maanden als een 4 jarige drachtige muilezel en de beide magere paarden van 27 jaar oud als 15 jarigen. De hele aanklacht rammelde.

Ik wil niet alles goedpraten maar het is altijd makkelijk iemand zwart te maken. Zorg dan in ieder geval dat je de feiten kent en niet "van horen zeggen" uitgaat.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 12:19

Cassidy schreef:
Als het echt zo ernstig is, waarom heeft die man in hemelsnaam zijn paarden teruggekregen?

Als je een keertje niet aan mesten toekomt, dan kan dat best, maar zo'n inspectiedienst gaat ook niet over een dag water, en je kunt aan een stal echt wel zien of dit structureel is of een incident, helemaal als ze vaker komen kijken.

Tsja wat zal ik hier over zeggen.

Er zijn ook weleens gevallen waarbij de LID de dieren terug wil geven, maar ze weten zelf niet meer waar ze ze gelaten hebben. Beetje dom van ze om de dieren te verkopen terwijl de rechtszaak nog niet geweest was en als de eigenaar wordt vrijgesproken ze de paarden niet meer kunnen teruggeven omdat ze niet weten waar ze zijn.

Nee hou je paarden maar onder een dekentje op stal, want voor je het weet zien ze er vies uit en worden ze meegenomen....

Het probleem is dat ze niet eerst een paar keer komen kijken, maar ze komen één keer en nemen meteen de hele toko mee. Dát is mijn bezwaar tegen hun werkwijze!

letsgoko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 18:43

Lijkt op winkelen waarbij de kassa wordt overgeslagen.

In het Noorden is een tijdje geleden ook een inbeslagname geweest waarbij er dieren uitgezocht werden en het restant mocht blijven staan. Men wist precies wat verkoopbaar was en nam dat mee. De andere paarden en ponies waren zeker niet verwaarloosd?