Rabobank Talententeam 2007 bekend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

celintjuh

Re: Rabobank Talententeam 2007 bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 21:43

Nou mooi, dan moet iedereen niet zo zeuren... zemoeten eerst zelf maar eens laten zien dat ze zélf talent hebben... een paard en zelf talent komt ook goed.. zo niet? pech! dat weet je voor je met dressuur begint!

celintjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 21:44

Wat moet ik voor je doen? Cool

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 21:46

Helemaal mee eens Barmat.. Ja Er zijn zóveel talentjes die de kans niet krijgen om door te breken omdat ze er de middelen niet voor hebben. Ja, als je eenmaal het circuit in bent, gaat het allemaal snel. Enkel jammer dat je daarvoor (lees: vééééééééééééééééééél) geld moet hebben. Scheve mond
En inderdaad, wel nogal een arrogant antwoord van Dominique Filion..
Laatst bijgewerkt door Celine_M op 28-03-07 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 21:47

Rolleyes wel zo handig als je eerst mensen leert kennen voordat je over ze oordeelt!

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 21:48

celintjuh schreef:
Wat moet ik voor je doen? Cool

Nevermind.
Maar alsjeblieft zeg, ik zeg nergens dat ik talent heb, ik zeg nergens dat ik het beter kan en ik wíl ook helemaal niet laten zien dat ik beter en dat ik de top kan halen Rolleyes
We zeggen alleen dat ánderen die wél graag hogerop zouden willen komen hier de kans niet voor krijgen, omdat ze jammer genoeg geen connecties hebben bij het hogere paardenvolk. Want zo werkt het RTT.

celintjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 21:49

Naja, meiden succes met jullie concoursen, en succes in de GP! MY GOD!!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 21:50

een bericht quoten waarin iemand zegt zelf die 2000 euro te willen. Maar dat had je zelf ook kunnen lezen Pling

Overigens rijd ik helemaal geen dressuur, er zijn ook nog andere disciplines Tong uitsteken en ik ben 10 jaar te oud hiervoo. Het gaat er nu juist om dat er geen talenten worden gescout maar ruiters die zich al behoorlijk hebben bewezen door de kansen die ze al hebben gekregen. De meeste ruiters in het RTT hebben rijke ouders/ouders die al in de paarden zitten/sponsoren achter zich staan.

Celintjuh, veel succes in het M2 Haha! Lezen is ook een kunst, maar dat leer je nog wel.

celintjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 21:56

Ik snap jullie punt wel, maaaaaarrr...... demensen die in de top willen rijden zullen toch sponsoreing moeten heben. Denk je dat de rabobank of een andere sponsor tonnen in 'vreemde mensen' gaat steken?
Dan hebben de sponsors en nog niets aan....

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 21:56

liliputter schreef:
Rolleyes wel zo handig als je eerst mensen leert kennen voordat je over ze oordeelt!

Ik oordeel helemaal niet over hen. Maar het is wel nogal arrogant als je zegt dat je het niet nodig vindt dat mensen met minder geld gesteund worden (als ze dat echt gezegd heeft, ik heb het artikel niet gelezen, ik neem gewoon over)..
Ik vind het ook ontzettend leuk voor hen, en ik gun het hen ook van harte, maar er is zoveel meer talent dat er niet zonder hulp komt..
Laatst bijgewerkt door Celine_M op 28-03-07 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 21:58

Jiska schreef:
laatst las ik in een artikel dat vincent voorn geweigerd had voor het talentenplan. hij vond dat hij ook zonder het plan het kon redden, dat het geld beter aan een nieuw talent kan worden besteed.

ik vind eigenlijk dat je maar twee jaar in het team mag zitten, daarna moet er weer kans zijn voor nieuwe talenten. dan krijg je ook niet elk jaar bijna hetzelfde team (met vb wéér vd vleuten jr...)

Wat top van hem! OK dan! Vind ik echt heel knap. Lachen

celintjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 21:59

Achja, mensen...succes met het eens zijn met elkaar en suces in de paardensport..

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 22:02

@ Skitter

Wat jij schrijft, daar ben ik het wel helemaal mee eens! Knipoog

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 22:37

Ik moet zeggen dat ik die 2000 Euro ook wel zou kunnen gebruiken, vooral voor trainingen. Heb al 3 jaar geen les gehad, leid al mn paarden zelf op (in het buitenbakje van de buren) en goddank zit er nog steeds een stijgende lijn in mijn prestaties. Dit zouden misschien topprestaties kunnen worden, wanneer ik een goeie trainer aan de kant zou hebben staan.

Mijn ouders hebben mij NOOIT ondersteund, of zich ook maar enigszins geinteresseerd in mijn sport. Ik heb alles op eigen kracht bereikt. Ook tweemaal deelgenomen aan de Finale van de Rabobank Talenten Trophy, waar ze mij vertelden dat ik er mooi opzat en lekker kon sturen, maar jammergenoeg niet in aanmerking kwam voor meer, omdat ik niet in de leeftijdscategorie van de jeugdkaders viel en ook nog geen GP paard onder mijn kont had. Helaas Pindakaas.

Sorry voor dit arrogante en misschien egocentrische verhaal, maar ik wil ZOOO ontzettend graag verder in de sport komen, alleen ik heb de middelen (nog) niet. Het voelt alsof ik ver achterloop op mijn leeftijdsgenoten (ik ben 23) die wel altijd alle begeleiding hebben gehad.

Sportief van Vincent Voorn, dat hij een ander deze ondersteuning gunt en ook wel slim van hem om aan te geven dat hij er zonder die Rabobank ondersteuning ook wel komt.

Ik heb trouwens op Emmelie Scholtens gestemd!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 23:42

Kijk Odie, en dat is precies waarom het rabobank plan niet klopt op dit moment.
Natuurlijk weet ik niet hoe je prestaties zijn en talent, maar als dat allemaal goed zit, dan vind ik dat ze mits je potentie hebt om hoger te komen, hun geld liever aan zo iemand als jij moeten besteden dan aan een Piet jr of ander neefje/nichtje/kind van een bekende ruiter die toch al 5 Grand prix paarden rijdt en dit zonder het plan ook wel kan redden met middelen van thuis.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 07:06

celintjuh schreef:
Ik snap jullie punt wel, maaaaaarrr...... demensen die in de top willen rijden zullen toch sponsoreing moeten heben. Denk je dat de rabobank of een andere sponsor tonnen in 'vreemde mensen' gaat steken?
Dan hebben de sponsors en nog niets aan....

en die hebben ze al *LOL*

Ik snap heel goed dat het voor grote sponsoren niet interessant is om Pietje op de hoek te steunen, maar dan moet je het gewoon de Rabobank ruiterploeg noemen, net als de wielerploeg. Scouting van jonge talenten, en liever nog het matchen van talentvolle ruiters op goede paarden, zou de sport een stuk verder helpen. Nu ben je als jonge ruiter afhankelijk van het geld en de tijd die je ouders erin willen steken, anders zijn je kansen vrijwel nihil.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 07:44

ha ha, ik dacht al - wanneer komt de eerste opmerking dat ik jaloers zou zijn....

Oh ja, ik ben ZO jaloers! *LOL*

Nou ja, als dat gedacht wordt, is het mij prima hoor Ja Ik weet gelukkig wel beter. Ik zit zelf al helemaaaal niet te wachten op dat RTT, heb het prima naar mn zin in de achtertuin en zonder wedstrijden. Gelukkig maar. Ik zou niet willen weten hoe ik me zou voelen als ik WEL 15 jaar was geweest en ambities had.... net zoals zovelen die veel talent hebben, maar helaas geen miljonairs als ouders... voor dit soort mensen vind ik het sneu namelijk, voor mezelf interesseert het mij geen bal.

Enne... ik ben ook niet bedroefd dat mijn pappa en mamma geen paard voor mij kopen... Ben namelijk 33 jaar en uitstekend in staat mijn eigen paard te kopen Knipoog Gelukkig maar Lachen

en ik denk dat ik recht heb mijn mening over Dominique Fillion te uiten - tis een vrij land zeg maar. Iemand die loopt te pochen dat ze niet hoeft te werken en dat DUS ook niet doet, en liever de hele dag "paardjes rijd" vind ik een arrogant wicht. Iemand zonder kijk op de echte wereld en in- en in verwend! Die meid heeft totaaaal geen idee dat dit NIET normaal is! Die leeft helemaal in een droomwereld en denkt dat het zo hoort..... Oeps, hoop niet voor haar dat het geld ooit eens op houdt, wat zal ze dan hard van dr roze wolkje vallen zeg *LOL*

En respect opbrengen voor dit soort mensen echt niet!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 08:09

Lowara schreef:
Kijk Odie, en dat is precies waarom het rabobank plan niet klopt op dit moment.
Natuurlijk weet ik niet hoe je prestaties zijn en talent, maar als dat allemaal goed zit, dan vind ik dat ze mits je potentie hebt om hoger te komen, hun geld liever aan zo iemand als jij moeten besteden dan aan een Piet jr of ander neefje/nichtje/kind van een bekende ruiter die toch al 5 Grand prix paarden rijdt en dit zonder het plan ook wel kan redden met middelen van thuis.

en vergeet niet dat pa-of-ma-de-bekende-ruiter hun kind al dagelijks begeleid danwel regelt dat die bij een-kennis-die-toevallig-ook-al-bekende-ruiter-is kan komen trainen.
Wat moeten die mensen met geld voor extra trainingen? Ze trainen al dagelijks bij de top!

Barmat je hebt gelijk imo Ja

(en ik ben ook niet jaloers, want ik weet dat ik niet getalenteerd ben, dus zelfs als het RTT anders was van opzet dan was ik daar echt nooit voor in aanmerking gekomen Knipoog )

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 08:10

Kijk Odie, zo iemand als jij, die zou best wat hebben aan die paar duizend euro om wat trainingen bij de kopen.

Wij hebben ook zo'n meisje op stal, rijdt volgens mij met alles weg, kan gruwelijk zitten, zet met gemak alle knoppen op een paard. Maar haar ouders doen er niks aan, ze rijdt altijd op paarden van een ander, geen les niks. En toch elke keer met dikke winst thuiskomen in de Z. Zulke mensen, die hebben veel meer aan die paar duizend euro. Voor de mensen die nu in het plan zitten, is dat maar een schijntje op de vele sponsoring ( van pa en ma Knipoog ) die ze toch wel krijgen. Voor een getalenteerde landelijke ruiter, die net wat naam kan maken door zo'n bedragje, misschien wat meer mogelijkheden krijgt zich op grote wedstrijden in de kijker te rijden, wellicht op die manier bij een goede stal terecht kan komen...zulke mensen zouden beter kunnen worden opgenomen in zo'n plan.

Voor mezelf heb ik die ilusies overigens al lang niet meer. Niet dat ik nou zo oud ben, maar een sportcarrièrre ambieer ik echt niet meer. Ik ben blij als ik straks een paardje in het Z kan rijden ( het liefst die van mezelf , en overigens totaal op mijn eigen kosten, mijn moeder betaalt echt niet meer mee aan mijn hobby's). En dan houdt het voor mij op, voor meer heb ik geen capaciteiten. Maar ik weet dat gelukkig van mezelf Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 08:13

Wil je in de topsport mee kunnen draaien heb je zeker talent nodig
Klopt, mee eens Ja

Maar....
Zonder geld, zonder ouders die je overal mee naar toe willen nemen, kom je met een hele bult talent nog nergens.
Niemand die je ontdekt in de manege op een manage knol.

Ik heb ooit een meisje les gegeven, als die geen talent meer had, had niemand het meer
Zo'n geweldig ruiter gevoel
Maar haar ouders gingen scheiden, geld was op, weg manege les.
Laat staan eigen paard, laat staan uitblinken in wedstrijden.

Maar dát zijn de ruitertjes die in het talentenplan horen
Echte tallenten, maar helaas zonder de middelen.

Die nu uitgekozen worden hebben alle middelen, als die niet aan de top komen is het of omdat ze minder talent hadden dan verwacht, of verwende nesten zijn die er niet genoeg aan doen.
Want voor de rest is alles aanwezig om met de top mee te draaien.

Overigens als Vincent Voorn gepast heeft, vind ik dat super van hem
Echt petje af Ja

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 08:24

amondi schreef:
nee, talenten gaan door naar een talentendag( kosten zelf betalen) en dan blijken daar de gevestigde namen te worden uitgekozen, aangevuld met een paar trainingen, voor een paar geluksvogels, bij een subtopper! Vervoerskosten e.d natuurlijk weer zelf te dragen. Daarna: doodse stilte!

En de kinderen van.... die krijgen een foto op de KNHS site! En de rest!

Dan zijn we het eens. Maar dat zou niet zo moeten gaan... de gevestigde namen zouden eigenlijk juist buiten schot moeten blijven voor zo'n plan.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 08:28

celintjuh schreef:
Achja, mensen...succes met het eens zijn met elkaar en suces in de paardensport..

Is goed doehoei... Doei, doei

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 08:36

Een meisje dat ik ken, rijdt ook echt geweldig. Ze heeft haar paard nu Z1 lopen, en dat zelf bereikt. Het is absoluut geen geweldig paard, en de gemiddelde ruiter was er echt niet verder mee gekomen als misschien net de M1. Ze heeft selectie gelopen voor de rabo, maar mocht niet door omdat haar paard niet goed genoeg was. Als ze een beter paard kocht, had ze door gemogen. (is letterlijk tegen haar gezegd, ze zouden haar volgend jaar erg graag terug zien op een paard met potentie). Pa en ma gaan echter geen cent uittrekken voor een beter paard. Juist zo iemand als dat meisje zou echt verder kunnen komen als ze een beter paard zou mogen rijden.

Jammer dat er dus niet een plan is waarbij goede ruiters op minder goede paarden de kans krijgen om zichzelf hoger op te rijden door het gebruik van paarden die wel over de kwaliteit beschikken die nodig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 08:38

idd angela
die mensen moeten ze sponsoren
Waar je ziet dat ze een niet zo goed paard toch zo enorm veel verbeteren.
Dat zijn echte talenten Ja
Nu gaat het zijn doel gewoon helemaal voorbij..zo jammer

Leonora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 08:55

misschien een idee voor de knhs om alle ruiters, die met een of meerdere pony's/paarden M/Z gereden hebben, bij voorkeur op gewone, zelfopgeleidde dieren, een x per jaar uit te nodigen in ermelo om ze daar te beoordelen op hun eigen paard, maar ook op een beschikbaar gesteld en hoger opgeleid paard, lijkt me erg leuk!

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 09:00

Daar zijn dezelfde namen weer, hmm ik zal het topic eeens helemaal lezen, mijn mening is iig wederzijs met die van Barmat op pag 1.