Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
roosje84 schreef:En over de ruimte, in de randstad is dat vaak ver te zoeken
Fleurtje100 schreef:Allemaal leuk en aardig maar laten we even realistisch worden.
Vroeger hielden wij ook een paard alleen op een halve hectare op de wei van mijn opa en oma. Wij hadden een paard maar de achterburen hadden ook een paard. Ze stonden niet samen maar wel dagelijks de hele dag naast elkaar in een aparte wei.
Dat zou dat niet mogen volgens de wetgeving, want wij hielden als paardenhouder maar één paard. Fout: niet leuk voor het paard!
Maar de varkenshouder om de hoek mag wel zijn biggetjes onverdoofd castreren, ze in kleine hokjes proppen zonder daglicht en ze vetmesten en dan vervolgens slachten? Beetje krom!
Dat er maar eerst eens aan andere misstanden wordt gewerkt en daar eens onderzoeken naar worden gedaan. Vind dit zo meten met 2 maten net als de actie 'Paard in je kroket' van Wakker Dier.
roosje84 schreef:En over de ruimte, in de randstad is dat vaak ver te zoeken
Fleurtje100 schreef:Allemaal leuk en aardig maar laten we even realistisch worden.
Vroeger hielden wij ook een paard alleen op een halve hectare op de wei van mijn opa en oma. Wij hadden een paard maar de achterburen hadden ook een paard. Ze stonden niet samen maar wel dagelijks de hele dag naast elkaar in een aparte wei.
Dat zou dat niet mogen volgens de wetgeving, want wij hielden als paardenhouder maar één paard. Fout: niet leuk voor het paard!
Maar de varkenshouder om de hoek mag wel zijn biggetjes onverdoofd castreren, ze in kleine hokjes proppen zonder daglicht en ze vetmesten en dan vervolgens slachten? Beetje krom!
domegra schreef:roosje84 schreef:En over de ruimte, in de randstad is dat vaak ver te zoeken
Voorlopig gaat het wel over een wetsvoorstel in Denemarken he
roosje84 schreef:Ja dat is wel waar Karoliena maar toch ik ken ook paarden die ook prima in hun eentje kunnen staan
roosje84 schreef:Ja dat is wel waar Karoliena maar toch ik ken ook paarden die ook prima in hun eentje kunnen staan
karoliena schreef:roosje: Ja maar daar hoeft een paard niet onder te leiden lijkt mij. En in de randstad zijn toch ook pensionstallen?
leonoor: Dan is je hengst dus neit sociaal opgevoed, jusit door deze wet worden dat soort dingen dus voorkomen.
Shanna16 schreef:Jep, ik kan me er ook wel in vinden. Al zit ik dan nog te dubben wbt goedgekeurde hengsten, of dat nu allemaal goed zou gaan betwijfel ik.
Ik zie alleen paarden als Salinero en Kigali niet lekker de wei in gaan samen met andere paarden...
roosje84 schreef:Mijn paard stond op zijn vorige stal ook alleen in een uitloop. Hij kon wel dagelijks andere paarden zien, ruiken en tasten maar hij voelde zich prima hoor!
Nado schreef:Shanna16 schreef:Jep, ik kan me er ook wel in vinden. Al zit ik dan nog te dubben wbt goedgekeurde hengsten, of dat nu allemaal goed zou gaan betwijfel ik.
Ik zie alleen paarden als Salinero en Kigali niet lekker de wei in gaan samen met andere paarden...
Als ik het me goed kan herinneren staat Bonfire altijd samen met een shetruin buiten, ik neem aan dat ook Salinero samen met een maatje naar buiten gaat.
Verder ben ik van mening dat als een paard vanaf zijn geboorte gewend is om in een kudde te lopen en ook zo verder opgroeit, prima met andere paarden/pony's kan staan in zijn volwassen leven, dit geldt ook voor hengsten. Iedere hengst is weer anders, soms is het beste om 1 of 2 merries die door hem gedekt zijn als maatje aan te bieden, soms een ruin en ik ken ook dekhengsten die buiten het dekseizoen gewoon samen in de paddock staan. Bescherming van je investering is belangrijk, maar een ongelukkig paard zal niet optimaal presteren....
Wendy schreef:roosje84 schreef:Mijn paard stond op zijn vorige stal ook alleen in een uitloop. Hij kon wel dagelijks andere paarden zien, ruiken en tasten maar hij voelde zich prima hoor!
dus dat heeft hij jou verteld?
Wat een bijzonder paard was dat dan, dat hij kon praten
karoliena schreef:Leonoor: Die van mij dekt ook, ik heb nog nooit een hengst meegemaakt die altijd met soortgenoten staat en dan ineens nadat hij een keer gedekt heeft andere gaat aanvallen.
Wendy schreef:Fleurtje100 schreef:Allemaal leuk en aardig maar laten we even realistisch worden.
De oplossing voor beide ligt in keuzes... als jij wat voor de varkens wilt doen kun je kiezen voor biologisch vlees, en als je wat voor het paard wilt doen, kun je zorgen voor paardvriendelijke leefomstandigheden.
Ik vind dit eerlijk gezegd een beetje het afschuiven van je eigen verantwoordelijkheid...
roosje84 schreef:Gelukkig ken ik mijn paard al 10 jaar dus ik weet wel beter
En btw hij was nooit ziek, zag er gezond uit(en was die ook, da heeft hem nagekeken)en was altijd opgewekt/ vrolijk