Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shron_silver

Berichten: 1540
Geregistreerd: 13-10-05

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 00:06

zoo, dat is even schrikken zeg!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 00:09

HandtasJe schreef:
Cassidy schreef:
Hersenbeschadiging door zuurstofgebrek is ook niet niks...als het jochie daardoor de rest van zijn leven kasplantje blijft weet ik niet of de ouders daar zo blij mee zijn. Zelf zal hij er dan weinig van meekrijgen....


Ja dat is ook wel weer waar.
Maar als ie straks weer gewoon (zonder iets er aan overgehouden heeft) door kan leven.
Dan is het wel beter dat ie het zoiezo heeft overleeft. Lachen Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel Knipoog


Ik snap wat je bedoelt. Maar als de hulpdiensten hebben moeten reanimeren, is hij ver heen geweest....
De tijd zal het leren, en ik hoop voor de ouders van het jochie dat het goed komt....

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 00:25

Polly2, we speculeren helemaal niet, het verslag zegt echt genoeg over de ernst!
Ik heb wel een kind. Hij is bijna 10 en gaat al zijn hele leven mee. En je hebt gewoon te zorgen dat er niks geneurt, want er zijn gevaren op een stal. daar ben je als ouder ten alle tijden verantwoordelijk voor.
Nu is het jongetje heel zielig en god weet hoe eraan toe. Maar zijn de mensen te laat. Maar stel dat er iets met een paard was gebeurt door een kind, was het hek ook van de dam geweest.
Ik heb bij voetbal meerdere jaren gewerkt met erg veel kinderen en als jouw kind een beetje moeite heeft met zijn gedrag dan moet je helemaal alert zijn.
We weten niet waarom ie daar was en hoe hij daar kwam. in principe kan je er niet bij. Nog niet te spreken van het stroom dat erop staat meestal. En al is het open geweest, dan nog mag het niet. En blijft een ouder verantwoordelijk.

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 07:18

Ai, doet me gelijk weer denken aan een kindje van een redelijk bekende familie. Die hadden altijd een open stapmolen bij huis. Daar heeft hun zoontje dus ook de dood gevonden. Iets van z'n jas geloof ik in blijven haken en zo gestikt. Vreselijk. Nu staat er een hermetisch afgesloten stapmolen, maar helaas te laat voor de kleine.
Nou kan je zeggen waar zijn de ouders. Maar hoe kan je in godsnaam echt 24/7 je kinderen in de gaten houden. Helaas zullen ze elke dag wel een paar minuten uit je zicht zijn. En tsja, een ongelukje is in zo'n korte tijd zo gebeurd helaas.
Ik heb geen kinderen, dus kan daar misschien niet over oordelen, maar t lijkt mij iig een onmogelijke opgave om altijd! je kind in de gaten te houden. Bloos

xLaus_

Berichten: 10253
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Wageningen

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 07:43

Vreselijk dat dit heeft kunnen gebeuren.
Maar wat doet zo'n klein jochie toch bij een stapmolen die aan staat. (de uitleg op pagina één, was wel heel hilarisch Bloos )

Ik hoop dat alles goed komt, maar tja, wat sommige al zeggen, als ze hebben moeten reanimeren, is hij al aardig heen geweest..

Ik wens ook alle betrokkenen heel veel sterkte, en vooral succes toe, dat deze kleine jongen er weer helemaal boven op mag komen

Lynn_Nikita

Berichten: 25588
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 09:18

een ongeluk is zo gebeurd. Wens de oudres sterkte en hoop dat dat jochie er bovenop komt.
Je kan waarschuwen en opletten wat je wil, en denekn dat iets veilig gemaakt is, ik spreek uit eigen ervaring dat een ongeluk zo gebeurd is.

_Luziream
Berichten: 3469
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 09:20

Vreselijk dat dit moest gebeuren. Kinderen moet je altijd in de gaten houden. Vaak een onmogelijke taak vooral op een manege om te doen.
De schrijver van het artikel is duidelijk niet bekend met het fenomeen stapmolen( ipv droogmolen?) ROFL .
Ik zie het helaas ook teveel dat op maneges de kinderen maar losgelaten worden . Ouders zitten aan de bar Nors opkijken En dan vooral problemen maken als er dan daadwerkelijk wat gebeurd met de kinderen. Manege aansprakelijk stellen of een eigenaar van een paard. Jammer!!!! Een manege of boerderij is geen speeltuin! Bloos

Het is jammer dat dit moest gebeuren. Ik hoop dat de jongen geen blijvend letsel zal oplopen hierdoor. Ik hoop wel dat hierdoor mensen wel weer even wakker geschud zijn dat alles veilig moet zijn en dat kinderen niet altijd het gevaar van dingen inzien. Ze hebben een volwassene nodig om zich daar tegen te behoeden.
Ik wens de ouders sterkte!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 09:22

pfoeh hee
ten eerste natuurlijk veel sterkte voor jochie en ouders

ten tweede vind ik het erg sneu voor die manege.
vind het heel erg vreemd hoe dit kan gebeuren, ik ken veel stapmolens, het zal wel een molen zijn geweest waarbij de aandrijfsnaar laag heeft gezeten, maar ja als de molen loopt, dan hebben er neem ik aan paarden in gestaan, en hoe kan een jochie van 7 in hemelsnaam dan in het midden van die molen komen???
zowiezo lijkt me toezicht op een 7 jarige niet meer dan normaal,en zeker bij de molen waar paarden in staan ...

taurus
Berichten: 134
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Onder de rook van Assen

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 09:43

Ik ben het met Polly2 grotendeels eens,ik ben zelf een moeder van een zoon van 10 en komt ookal vanaf jongsaf aan bij de paarden.Het is verschrikkelijk wat er gebeurd is,en om nu de ouders de schuld te geven vind ik daaraan toe.Jongens gaan op onderzoek uit en ontdekken, ookal weten ze wat wel en niet kan.Hoe dit precies gebeurd is, is niet duidelijk en wat hij daar deed ook niet.Het is allemaal al erg genoeg,maar een zeer wijze les,ik houd mijn zoon constant in de gaten ookal is hij 10.En iedereen mag er iets van zeggen als hij iets uitspookt wat niet door de beugel kan.En om verder nog maar te zwijgen over het jongetje zelf..........mischien zag hij wel iets gebeuren!

polly2
Berichten: 4503
Geregistreerd: 21-07-05

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 09:54

superpony schreef:
Polly2, we speculeren helemaal niet, het verslag zegt echt genoeg over de ernst!
Ik heb wel een kind. Hij is bijna 10 en gaat al zijn hele leven mee. En je hebt gewoon te zorgen dat er niks geneurt, want er zijn gevaren op een stal. daar ben je als ouder ten alle tijden verantwoordelijk voor.
Nu is het jongetje heel zielig en god weet hoe eraan toe. Maar zijn de mensen te laat. Maar stel dat er iets met een paard was gebeurt door een kind, was het hek ook van de dam geweest.
Ik heb bij voetbal meerdere jaren gewerkt met erg veel kinderen en als jouw kind een beetje moeite heeft met zijn gedrag dan moet je helemaal alert zijn.
We weten niet waarom ie daar was en hoe hij daar kwam. in principe kan je er niet bij. Nog niet te spreken van het stroom dat erop staat meestal. En al is het open geweest, dan nog mag het niet. En blijft een ouder verantwoordelijk.


Jij speculeert dan wellicht niet. Maar ik lees ook reacties als: Wat een slechte manege... Dat vind ik dus niet kunnen. We weten niet hoe het gebeurd is. Het is al triest genoeg. Wellicht heeft de manege nagelaten om veiligheidsmaatregelen mbt de molen te nemen, en wellicht niet. Op basis van dit verhaal, zo stellig iets roepen vind ik niet kunnen. Voor je het weet zet je mensen in een kwaad daglicht , die dat niet verdienen.
Tuurlijk ben je als ouder verantwoordelijk. Maar dan nog vind ik het moeilijk om te zeggen dat het dan de "schuld" van de ouders is. Ouders zijn ook maar mensen namelijk.
Maar het ging mij dus vooral om de vinger die in de richting van de manege ging...dat kan niet, als je niet weet of het waar is.
Waarom ik hier zo fel op ben? Even off-topic. Een collega van mij is ooit beschuldigd van sexueel misbruik van een meisje waar hij les aan gaf. Hij is opgepakt, heeft in de cel gezeten. Ik kon het niet geloven. Na een paar dagen kwam de aap uit de mouw. Het meisje deed haar hele verhaal en het bleek haar eigen vader te zijn, maar dat durfde ze eerst niet te vertellen, dus had ze willekeurig iemand aangewezen en het was mijn collega geworden, omdat hij haar net een onvoldoende had moeten geven. Dat meisje was dusdanig beschadigd dat ze de negatieve herinnering daaraan projecteerde op het feit dat ze sexueel misbruikt is. Ze heeft huilend haar excuses aangeboden aan mijn collega. Hij...een ontzettend lieve man, had hier nog begrip voor ook. Maar nog heel lang waren er mensen die speculeerden dat als het meisje hem eerst aangewezen had....dat er ook wel een aanleiding zou zijn...dus zou hij dan toch niet...blablabla... Als je ziet hoe hem dat heeft geraakt, dan snap je dat ik niet van uitgestoken beschuldigende vingers hou, zonder dat de ware toedracht bekend is. Mensen kletsen veel te veel.....en soms als een kip zonder kop. Begrijp je het nu?

_Luziream
Berichten: 3469
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 09:58

Er is in deze zaak geen schuldige. Beide partijen hebben verantwoording hierin. Maar zoals al eerder eens gezegd is. Een kind kan altijd iets onverwachts doen.
Helaas laat zoiets zich dan niet regelen. Er moet ook niet een vinger gestoken worden naar de manege of naar de ouders.

Anoniem

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 10:01

Vind dat eerlijk gezegt erg offtopic...

Heel simpel, in een speeltuin staan speeltoestellen die aan bepaalde veiligheidsvoorwaardes moeten voldoen.
Op een manege is dat niet zo.
Dat er dan wat ernstigs kan gebueren in een draaiende stapmolen is zo raar niet.
En heel simpel, dat jongetje van 7 hoorde daar gewoon niet te zijn.
En daar durf ik best de ouders de schuld van te geven, want bij paarden in de buurt hoort een kind geen enkele sec alleen te zijn.
En dat hij langer als een sec uit zicht was is al duidelijk, anders was hij niet aan de binnenkant van een stapmolen geweest.

Heel erg voor dat kindje, dat zeker.
Het blijft een kind en ziet geen gevaar. Hij is nu de dupe.
Maar daarom wel grote nalatigheid van de ouders. Klinkt hard, maar dat vind ik het echt.
In een ander topic wordt ook al zo hard gezegt, manege is geen speeltuin, er zijn grote dieren.
En dus ook enge machines.
Ik hoop echt dat veel ouders nu wakker geschud worden

Anoniem

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 10:01

Waarom mag er niet naar de ouders gewezen worden?

En beide schuld?
De manege in mijn ogen helemaal niks.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 10:04

De reputatie van iemand is idd sneller stukgemaakt dan hersteld (als dat al ooit lukt) Mensen onthouden het eerste wat ze hebben gehoord of hebben gelezen, rectificaties worden zelden op de voorpagina's van de kranten gezet. Je collega is niet de eerste die de dupe is van de fantasien van een kind, in dit geval was de misbruik echt, maar ik ken ook gevallen waar een meisje haar vader/oom/buurman een loer wilde draaien en zulke dingen de wereld in heeft geholpen, en dat valt nooit meer recht te zetten.
Dito voor iedereen die in hechtenis gehouden wordt op verdacht van moord of doodslag. Dat is een stempel die je zo snel niet kwijtraakt, ook al ben je onschuldig.

Als ik hoor dat de manege verkocht gaat worden en misschien op de nominatie staat voor de sloop, kan ik me zomaar indenken dat niet alles wat er staat even goed onderhouden is. Het zou zomaar kunnen dat ook de manege erg nalatig is geweest.

En hoe bewegelijk een kind van 7 ook is, en hoe moeilijk het is om ze continu in de gaten te houden, soms moeten er helaas ongelukken gebeuren voordat er belletjes gaan rinkelen. Een buurman van ons had een zwembad in zijn tuin, zonder hek er omheen. Had een zoon van 8 en een zoon van 4, maar ze wisten dat ze niet bij het zwembad mochten komen. Op een dag was moeder even het huis in om wat te gaan halen, zoon van 4 was in de tuin. Moeder na verloop van tijd zoeken, zag ze haar zoontje op de grond van het zwembad liggen, op het water dreef een bootje. Kind was dus bij het zwembad gekomen had een bootje laten varen en was er ingevallen. Politie erbij, groot sporenonderzoek....was idd een ongeluk. Aansluitend kwam er toch een groot hek omheen.

Als het kalf verdronken is dempt men de put. In dit geval was dat helaas idd letterlijk zo.

_Luziream
Berichten: 3469
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 10:06

Ik weet helemaal niets af van de eventuele veiligheidsmaatregelen van de desbetreffende manege. Daarom wil ik zelf nog geen vinger wijzen naar de manege.
Ik denk dat er makkelijk naar zowel ouders als manege een vinger wordt gestoken. Dat bedoelde ik met mijn opmerking.
Tja ouders zijn altijd verantwoordelijk voor hun eigen kinderen. Dat jongetje had ook niets te zoeken daar binnen in de stapmolen maar feit is hij was daar dus wel! Natuurlijk kan er gespeculeerd worden over hoe en waarom. Maar we weten de hele situatue niet daarom vind ik dat we niet te snel over zowel de manege als de ouders moeten oordelen.

Thirsa_

Berichten: 5111
Geregistreerd: 06-07-06
Woonplaats: Rotterdam

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 10:07

Jee, vreselijk zeg, dat dit heeft kunnen gebeuren.
Ik hoop dat het weer goed komt met het jongetje.

_Luziream
Berichten: 3469
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 10:08

Oh ik zie dat Cassidy dus wel weet over de staat van manege. Sorry niet gezien.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 10:09

Als je uitgaat van het feit dat helaas heel veel maneges als goedkope kindercreches worden gezien, zoon of dochterlief op Zaterdag en Zondag en misschien ook de woensdagmiddag met een paar Euro 's voor een hapje en een drankje morgens om 9 uur wordt gedumpt en om half zes weer wordt opgehaald, dan kun je idd de neiging krijgen om naar de ouders te wijzen....

Anoniem

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 10:10

Maar de staat van een stapmolen is toch nooit kinderveilig?
Wat imo ook niet hoeft

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 10:12

Hoeft ook niet, maar er kan wel een zodanig hek om de motor heen dat het moeilijk is voor een iemand (een zevenjarige of ouder) om erbij te kunnen.

_Susan_

Berichten: 2939
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Denekamp

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 10:14

Ik vind dat als er geen gebruik word gemaakt van de molen dat deze veilig afgesloten moet worden des noot met een hang slot.

Op een manege weet je dat je te doen hebt met kinderen en dat deze jammer genoeg niet allemaal even goed luisteren.

Anoniem

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 10:15

Ook dat niet, zolang het paard veilig is vind ik het voldoende
Het is geen mallemolen...
Moeten mensen zich maar eens beseffen

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 10:15

Cassidy schreef:
Hoeft ook niet, maar er kan wel een zodanig hek om de motor heen dat het moeilijk is voor een iemand (een zevenjarige of ouder) om erbij te kunnen.


zet ook gelijk een muur om de paarden die mogelijk kunnen schoppen of bijten
(alle paarden dus Koe )

Tuurlijk heb je wel deels gelijk, maar de ouders blijven verantwoordelijk en de manege is géén speeltuin.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 10:34

een paardveilige en vriendelijke molen, is bijvoorbeeld een molen van beoband, als paarden in paniek raken, schiet beoband los en verwond de paarden niet,
dus wat dat betrefd ga ik mee met kawa, een stapmolen moet paardvriendelijk zijn, niet kindvriendelijk!!!

ik blijf het toch raar vinden dat de molen draaide,
je leert een kind wat op de manege speelt, dat ze bij de paarden uit de buurt moeten blijven, dus zo'n kind weet ook dat een paard dat in de molen loopt , ook verboden terrein is,
zo niet, dan wijs ik weer naar die ouders...

Garmana

Berichten: 3596
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: Jongen van 7 jaar oud zwaargewond door paardenmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 11:12

Oef OMG wat een verhaal.. Bij ons in de buurt is ook een paar jaar geleden zo iets gebeurd.. Het jongentje zat met zn jasje klem en is daar gestikt.. Niemand was op tijd erbij.. Al moet ik zeggen dat die mensen hun kinderen al op jonge leeftijd overal op hun (enorme) terrein laten lopen.. Het toezicht had beter gekunt...

Maar goed sterkte voor degene die hem kennen Knipoog