Ik dacht, speel ik nu al 1.5 jaar fout horse ball?!

Ok verder ontopic!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fleurbartels schreef:zonder paarden een balspel doen?? waarom dan niet zonder paarden moeilijke sprongen maken en zonder paarden kei hard gaan rennen en zonder paarden moeilijke gymnastiek doen???? als je paarden in een groep in het land ziet spelen, rennen, draaien etc.. gaat er ook niet echt zacht aan toe.
sambagirl schreef:Wat ik me nou nog even afvraag, de ruiters worden op een onafhankelijke zit getraind, dat is heel mooi! Maar hoe onafhankelijk is je zit als je links of rechts naast je paard hangt om die bal te pakken, dat heeft toch niets met een onafhankelijke zit te maken?![]()
Ik heb nu veel foto's gezien (ook andere topics) en ik zie bijna alleen maar paarden met de oren in hun nek!
Myrtje_ schreef:Wat ik me afvraag he (als horseballer), als een paard het niet leuk zou vinden, zou het dan toch wel in protest gaan?
Wat ik tijdens wedstrijden en trainingen merk, is dat de paarden als het ware mee gaan denken met het spel. Je voelt onder je dat de paarden alert zijn als het fluitje gaat. Imo vind ik dan dat de paarden het niet vervelend vinden, maar dat ze er zelf plezier in hebben.
Myrtje_ schreef:Wat ik me afvraag he (als horseballer), als een paard het niet leuk zou vinden, zou het dan toch wel in protest gaan?
Joki schreef:Wat mij weer eens opvalt als niet-horseballer is dat de KNHS wel allerlei takken van de paardensport onder haar hoede kan hebben, maar ruiters zelf daar erg slecht mee om kunnen. De springruiters noemen de dressuurruiters maar prikkers, de dressuurruiters hebben niks op met endurance en mennen is natuurlijk ook te grof voor woorden. Iedere tak van paardensport is zo grof of zo vriendelijk als je hem maakt. Vrij recent zijn de bitten met 2 metalen in de mond verboden omdat ze stroomstoten konden geven, ze werden veel gebruikt in de dressuur dus dat was ook niet bepaald vriendelijk. Of om bij de dressuur te blijven de eeuwig doorgetrokken stang zit ook niet bepaald prettig in de paardenmond.