Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Re: Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 15:18

Gerner schreef:
Dit is dan ook de reden dat wij zelf met allerlei voertuigen dicht bij de paarden komen. Zo rijden we regelmatig met de sjofel in de wei, met de trekker, en ook met de crossmotor. Je gelooft het niet, maar de paarden kijken even op en terwijl de crossmotor tussen ze door rijdt, grazen ze zo weer verder. Je kan het de paarden leren. Maar veel paarden komen nooit met lawaai in aanraking, en daardoor schrikken ze ook zo snel.
De meeste bestuurders snappen ook echt niet dat paarden erg kunnen schrikken. Ze gaan ervan uit, dat als je met een paard op de weg komt, deze ook shockvast is.
Echter deze bestuurders van de crossmotoren zijn blijkbaar te laf om verantwoording te nemen voor hun daden. Heel erg jammer, want ze stellen zo alle motorrijders weer eens in een heel kwaad daglicht.

Zoals ik het verhaal lees hebben ze de pony echt bewust opgejaagd, hier is geen sprake van onkunde. Daar zijn zelfs jouw paarden niet tegen bestand, daar geloof ik niets van.

Gerner

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 15:33

IKbenEllen schreef:
Gerner schreef:
Dit is dan ook de reden dat wij zelf met allerlei voertuigen dicht bij de paarden komen. Zo rijden we regelmatig met de sjofel in de wei, met de trekker, en ook met de crossmotor. Je gelooft het niet, maar de paarden kijken even op en terwijl de crossmotor tussen ze door rijdt, grazen ze zo weer verder. Je kan het de paarden leren. Maar veel paarden komen nooit met lawaai in aanraking, en daardoor schrikken ze ook zo snel.
De meeste bestuurders snappen ook echt niet dat paarden erg kunnen schrikken. Ze gaan ervan uit, dat als je met een paard op de weg komt, deze ook shockvast is.
Echter deze bestuurders van de crossmotoren zijn blijkbaar te laf om verantwoording te nemen voor hun daden. Heel erg jammer, want ze stellen zo alle motorrijders weer eens in een heel kwaad daglicht.

Zoals ik het verhaal lees hebben ze de pony echt bewust opgejaagd, hier is geen sprake van onkunde. Daar zijn zelfs jouw paarden niet tegen bestand, daar geloof ik niets van.

Je weet het niet, zelfs de grootste onbenulligste mensen denken vaak nergens over na. Ik kan me niet voorstellen dat iemand bewust ervoor zorgt, dat er een ongeluk gebeurt. Het is gewoon stom van ze, en ze zijn aansprakelijk hiervoor.
Ik probeer alleen maar te vertellen, dat je zelf ook kan proberen te zorgen dat je paarden rustiger blijven in het verkeer. Bedenk maar hoe het gaat met de politiepaarden training.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 15:52

Ik snap helemaal wat je bedoelt, je hebt gelijk vwb die training, maar zoals ik het bericht hier lees zijn ze BEWUST de pony op aan het jagen geweest en daar is geen kruid tegen gewassen.

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:51

Wat een vieze honden zijn het! Echt een schoften! Die moeten ze op de grond neerleggen en dan wil ik er met paard en wagen overheen rijden! Geen medelijden mee!

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:20

Niet normaal meer.
wens jullie allebei veel beterschap.

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:23

Dat er zulke mensen bestaan?
ik bedoel dat de pony schrikt kan gebeuren, als er een motor langs komt, maar expres erachter blijven rijden ondanks waarschuweingen en dan als je een ongeluk veroorzaakt ook nog eens niet helpen
Waar zit je dan met je vertand?

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:24

O mijn god. Die 2 gasten, om te vermóorden!
Waarom doen die gasten zo ongelooflijk vervelend.
Goed.. Ik ga er verder niet over inzitten want dan krijg ik agressieve aanvallen. Tong uitsteken
Wat vréselijk voor de eigenaren/Pony. Ik hoop dat ze er allemaal snel bovenop zullen komen!

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:25

gucci_girl schreef:
Wat een vieze honden zijn het! Echt een schoften! Die moeten ze op de grond neerleggen en dan wil ik er met paard en wagen overheen rijden! Geen medelijden mee!

En dan vind ik dat nog zachtaardig!!!!

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:32

Ik vind het echt ziek dat ze gwn door gingen met opjagen en daarna weg reden. Ze hadden best wel ff hulp kunnen verlenen ofzo... Verward Boos!
Beterschap aan Sonja en haar echtgenoot

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:35

Dat is dus ook bij stalgenoten van mij een keer gebeurd, van die "leuke jongens"op opgevoerde knetterbrommers....expres achter en langs de pony rijden....Je wilt het echt niet meemaken.....STELLETJE ETTERS!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 18:06

ik ging net rijden toen ik die vrouw tegen kwam. Ze liep met de pony aan de hand, arme beestje was hartstikke zenuwachtig. Vrouwtje heeft heel haar gezicht aan de linkerkant opengehaald, helemaal rood en blauw en ze heeft gekneusde ribben. Bij de pony viel het lichamelijke letsel mee, alleen zn achterbenen zei ze.
Het is bij ons echt erg, automobilisten en brommers hebben geen idee wat voor gevolgen zoiets kan hebben. Stomste is nog dat de weg naar de Elzen toe juist super druk is, de Elzen zelf valt wel mee. Ik hoop dat mensen dit lezen en zich voortaan 2x bedenken voordat ze een paard/pony inhalen of blijven kleven.
Laatst bijgewerkt door Onali op 20-02-07 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 18:28

Jemig!!
Dat doe je toch niet, ik begrijp echt niet wat sommige mensen deken....

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 19:28

ik pak een kettingzaag en zaag zo die twee mannen van hun motor af!

jeetje wat een stelletje schoften... ik heb al vaak genoeg gehad dat we met de wagen, werden afgesneden door het verkeer etc. wij moeten ruiterbewijs halen, hun moeten ook bij hun theorie over paarden leren! Duivel

ik wens de vrouw en pony en man, heeel veel sterkte toe...

wat een stelletje schoften... vriendin van me word ook (gelukkig bomproof fjordje) regelmatig afgesneden/opgejaagd door scooters... je zou ze toch.... Whoosh!

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 19:35

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 29-02-24 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

_Simone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:20

Oooh wat erg!! Sterkte toegewenst, hoop dat jullie en de pony er weer helemaal bovenop komen!

Wat verschrikkelijk, ik kan me echt niet voorstellen dat mensen het over hun hart kunnen verkrijgen om dan door te rijden! Ik zou alleen al 's avonds niet meer kunnen slapen...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:32

Jeetje,het kan aan mij liggen,maar het lijkt wel of er steeds meer van deze ongelukken gebeuren,het bos word drukker en mensen kijken nergens meer naar.

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:34

Tss zoiets doe je toch niet! Boos!

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:39

JEEE!!! niet normaal!

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:55

hebben de de brommerrijders al te pakken dan ??
hoop het !!
straf - een hele leve lange stallen uitmesten Tong uitsteken

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:56

echt zo asociaal..

willekuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 00:15

Ik heb 4 weken geleden hetzelfde meegemaakt. Paard sloeg op hol omdat er iemand met kapotte knalpijp achter me bleef knetteren. Uiteindelijk kwam ik tegen een boom tot stilstand. Ambulance erbij, oogkas geraakt en gehecht en heel veel angst nu bij mij en bij mijn paard. Vandaag ben nog van mijn paard afgesprongen omdat er 4 crossers door het bos gingen met heel veel herrie. Mijn paard stond stijf van de schrik en begon te dansen, alleen nog maar bij het geluid ervan. Ik zag ze aankomen en wist niet hoe snel ik eraf moest. Het is idd een TRAUMA. Elk weekend is het bij ons wel raak in de bossen, jammer hoor. Sterkte voor deze twee mensen.
Groetjes Willeke

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 07:32

Hier wordt ik dus treurig van.
Als je dan zo flink bent, pak dan mij en laat m'n paard met rust.
Dat arme beestje kan er al helemaal niks aan doen.
En als de politie dat tuig dan uiteindelijk vindt, moeten ze 3 uur papier prikken ofzo. Wat een land .......

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 07:53

Wat een stelletje idioten zeg! Ik hoop dat ze nu ook het lef hebben om toe te geven wie ze zijn ( of dat iemand anders ze verklikt). En ik hoop dat het goed komt met de pony en de eigenaren, dat ze ooit weer kunnen genieten van een rondje buiten rijden.

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 08:02

hier kan ik zo verschrikkelijk kwaad om worden he Boos!
Wat een verstand heb je dan Rolleyes Scheve mond
allemachtig...

Alive

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 08:05

Wat idioot! hier zijn echt geen woorden voor... Boos!
beterschap voor die mensen en hun pony!
triest dat er nog zoveel mensen zijn die zo aso doen in het bijzijn van een pony in het verkeer