Dinopino schreef:hoop erg dat ze het onderzoek niet aan gaan pakken als een legitimatie om een ruiterbewijs in te voeren. Dit is alleen maar een kostenpost voor organisaties meer niet. Het verhoogd de veiligheid voor geen meter. Een leeftijdsgrens dat je onder begeleiding naar buiten mag zie ik wel zitten. Maar laat dat ruiterbewijs a.u.b. achterwege. Je kan met een auto een slip cursus volgen maar moeilijk met een paard een situatie nabootsen waarin een paard ervan door gaat. Ik denk dat er alleen aan de kant van andere weggebruikers wat gevraagd kan worden maar verder niet.
Oh, die kans zit er dik in hoor... als de overheid eenmaal ergens geld ruikt!
Bovendien... je hebt een knol onder je kont, kun je dit vast ook wel betalen... 
Heb de uitzending gezien, maar vond dat het meisje aan het woord iets genuanceerder had kunnen zijn met sommige uitspraken. Heb zo even geen voorbeeld, daar de toon me meer bij is gebleven dan het werkelijk gezegde
Lof voor je lef om met je hoofd op TV te komen en voor je kalmte; ik ben inmiddels dusdanig fed up met andere weggebruikers, dat ik ze waarschijnlijk publiekelijk een veeg uit de pan had gegeven.
Armgebaren helpen wel, moet ik zeggen. Automobilisten die ik tot het verminderen van snelheid maan, doen dit over het algemeen ook wel, waarvoor ik ze ook uitvoerig bedank. If u can't beat them, join them
Mensen zijn over het algemeen toch al niet zo dol op ruiters, vast van mening dat we allemaal rijk en arrogant zijn, maar het is inderdaad ook een stukje onkunde, hoewel ik dat geen excuus vind. Zou een mooie boel worden als we het daar op gooien!
Wielrennens mogen wat mij betreft sowieso acuut de sloot inrijden; ik scheer ze echt niet allemaal over 1 kam, maar wat een aso's zeg! Komen gerust met 50 km/u van achteren aanscheuren, liefst in een groepje van zes, om dan aan weerskanten van je paard langs te schieten. En een grote mond als je niet snel genoeg naar hun zin aan de kant gaat...! Emigreer lekker naar Frankrijk als je zo onbesuist wilt fietsen, en laat andere mensen in hun waarde 
Buitenrijden vanaf een bepaalde leeftijd lijkt me geen gek idee, en anders onder begeleiding. Ach ja, eigenlijk ben ik sowieso wel voor een 'Paardenbewijs' dat je zou moeten halen alvorens aanschaf, zou een boel druk van de ketel nemen en de bal terugkaatsen naar de automobilisten maar goed, zolang dieren nog gezien worden als gebruiksvoorwerpen en wegwerpartikelen, zie ik dat niet gebeuren.
Maar ja, het zijn altijd weer die paar rotte appels die het voor de rest verpesten...