poes schreef:Welshcobfan schreef:Over een fiets heb je controle, over een paard niet altijd.
Over een kind heb je ook lang niet altijd controle
O jawel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
poes schreef:Welshcobfan schreef:Over een fiets heb je controle, over een paard niet altijd.
Over een kind heb je ook lang niet altijd controle
dravergekkie schreef:ziellig voor jongetje maar je weet niet hoe precies gebeurt is..
mischien keek de jongen wel niet goed uit voor paard ging er te dicht langs etc...ik heb ook wel is dat mensen heel dicht langs m'n paard rijden of raare bewegingen maken vlak langs m'n paard..
vorige keer kreeg nog te horen dat m'n paard niet hoort te schrikken..
hoop dat jongetje er niks aan over houd maar je weet niet hoe precies zit
Welshcobfan schreef:O jawelmaar dan moet je het vastbinden achterop je fiets en de mond dichtapen.
pjotrg schreef:Welshcobfan schreef:O jawelmaar dan moet je het vastbinden achterop je fiets en de mond dichtapen.
Beste Welshcobfan,
Gegeven het onderwerp van dit topic vind ik deze opmerking (als grap bedoeld dat snap ik ook wel) nogal misplaatst.
Nadya schreef:Voor de mensen, die roepen 'kind aanklagen', 'moeders moeten ook opletten' e.d.:
Zoals ik het bericht lees, fietste het jongetje (dus hij was zelf op zijn fietsje) met zijn moeder. Kan dus best zijn dat het jongetje ineens te dicht langs het paard ging. Hij is 6 jaar en de moeder zal heus wel iets gedaan of gezegd hebben, maar sommigen hier vergeten (weten zij veel?) misschien dat als je kind zelf gaat fietsen, het niet bepaald gemakkelijk is om je kind tegen te houden bij bepaalde manoevres. Ik kijk zelf ook niet erg naar die tijd uit dat mijn kind zelf gaat fietsen in deze tijd met al het drukke verkeer. Vergis je daar niet in. Maar ja, we hebben het allemaal moeten leren ooit. Het was een ongeluk, een heel naar ongeluk voor alle betrokkenen. En om dan weer meteen met je stomme mening klaar te gaan staan, gatver, dat zegt een hoop over jezelf.
Gulpje schreef:Nadya schreef:Voor de mensen, die roepen 'kind aanklagen', 'moeders moeten ook opletten' e.d.:
Zoals ik het bericht lees, fietste het jongetje (dus hij was zelf op zijn fietsje) met zijn moeder. Kan dus best zijn dat het jongetje ineens te dicht langs het paard ging. Hij is 6 jaar en de moeder zal heus wel iets gedaan of gezegd hebben, maar sommigen hier vergeten (weten zij veel?) misschien dat als je kind zelf gaat fietsen, het niet bepaald gemakkelijk is om je kind tegen te houden bij bepaalde manoevres. Ik kijk zelf ook niet erg naar die tijd uit dat mijn kind zelf gaat fietsen in deze tijd met al het drukke verkeer. Vergis je daar niet in. Maar ja, we hebben het allemaal moeten leren ooit. Het was een ongeluk, een heel naar ongeluk voor alle betrokkenen. En om dan weer meteen met je stomme mening klaar te gaan staan, gatver, dat zegt een hoop over jezelf.
Inderdaad. Een ongelukje, hoe rot ook zit in een heel klein hoekje. En wat maakt het uit wiens schuld het is? Feit blijft dat dit is wat niemand had willen zien gebeuren. En aangezien niemand de ware toedracht kent hiervan lijkt het me niet heel zinvol om te gaan speculeren over wie en wat.
Welshcobfan schreef:
Was ook zeker niet bedoeld als grap, meer als: nergens heb je controle over tenzij jij het heft volledig in handen hebt en dat is onmogelijk. Hierdoor is een schuldige aanwijzen niet nodig. Gewoon: samenloop van omstandigheden
runningkawa schreef:Arm kindje
Verder is er op een fietspad meestal niet veel plaats om erg ruim langs elkaar te gaan.
Dus of je het dan op de schuld van het kindje kunt schuiven, dat denk ik niet
Nadya schreef:Voor de mensen, die roepen 'kind aanklagen', 'moeders moeten ook opletten' e.d.:
Welshcobfan schreef:Het kind is niet direct doodgetrapt.