Jongetje gewond na trap paard.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Jongetje gewond na trap paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 16:37

poes schreef:
Welshcobfan schreef:
Over een fiets heb je controle, over een paard niet altijd.

Over een kind heb je ook lang niet altijd controle

O jawel Haha! maar dan moet je het vastbinden achterop je fiets en de mond dichtapen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 16:40

Ik denk dat het hier erg moeilijk is om een "schuldige" aan te wijzen, het is gewoon erg jammer dat dit gebeurd is. Bovendien wordt Nederland idd steeds meer paardenland en zou er idd moeten uitgekeken worden naar betere oplossingen vind ik.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 16:43

dravergekkie schreef:
ziellig voor jongetje maar je weet niet hoe precies gebeurt is..
mischien keek de jongen wel niet goed uit voor paard ging er te dicht langs etc...ik heb ook wel is dat mensen heel dicht langs m'n paard rijden of raare bewegingen maken vlak langs m'n paard..
vorige keer kreeg nog te horen dat m'n paard niet hoort te schrikken..Verward
hoop dat jongetje er niks aan over houd maar je weet niet hoe precies zit Knipoog

Doet dat iets af aan het feit dat dit kind zwaargewond is?

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 16:43

Welshcobfan schreef:
O jawel Haha! maar dan moet je het vastbinden achterop je fiets en de mond dichtapen.

Beste Welshcobfan,

Gegeven het onderwerp van dit topic vind ik deze opmerking (als grap bedoeld dat snap ik ook wel) nogal misplaatst.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 16:44

Voor de mensen, die roepen 'kind aanklagen', 'moeders moeten ook opletten' e.d.:

Zoals ik het bericht lees, fietste het jongetje (dus hij was zelf op zijn fietsje) met zijn moeder. Kan dus best zijn dat het jongetje ineens te dicht langs het paard ging. Hij is 6 jaar en de moeder zal heus wel iets gedaan of gezegd hebben, maar sommigen hier vergeten (weten zij veel?) misschien dat als je kind zelf gaat fietsen, het niet bepaald gemakkelijk is om je kind tegen te houden bij bepaalde manoevres. Ik kijk zelf ook niet erg naar die tijd uit dat mijn kind zelf gaat fietsen in deze tijd met al het drukke verkeer. Vergis je daar niet in. Maar ja, we hebben het allemaal moeten leren ooit. Het was een ongeluk, een heel naar ongeluk voor alle betrokkenen. En om dan weer meteen met je stomme mening klaar te gaan staan, gatver, dat zegt een hoop over jezelf.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 16:45

pjotrg schreef:
Welshcobfan schreef:

Beste Welshcobfan,

Gegeven het onderwerp van dit topic vind ik deze opmerking (als grap bedoeld dat snap ik ook wel) nogal misplaatst.

Was ook zeker niet bedoeld als grap, meer als: nergens heb je controle over tenzij jij het heft volledig in handen hebt en dat is onmogelijk. Hierdoor is een schuldige aanwijzen niet nodig. Gewoon: samenloop van omstandigheden
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 01-02-07 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 16:47

Brrr, wat een akelig ongeluk. Het zal je kind maar zijn...

RuthJxHF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 16:49

Jaa ik woon daar dus... Me moeder heeft het zien gebeuren. Grote blauw/rode plek zei ze tegen me!

mariki10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 16:51

Hoop maar dat het weer goed komt met het mannetje!!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 16:51

Nadya schreef:
Voor de mensen, die roepen 'kind aanklagen', 'moeders moeten ook opletten' e.d.:

Zoals ik het bericht lees, fietste het jongetje (dus hij was zelf op zijn fietsje) met zijn moeder. Kan dus best zijn dat het jongetje ineens te dicht langs het paard ging. Hij is 6 jaar en de moeder zal heus wel iets gedaan of gezegd hebben, maar sommigen hier vergeten (weten zij veel?) misschien dat als je kind zelf gaat fietsen, het niet bepaald gemakkelijk is om je kind tegen te houden bij bepaalde manoevres. Ik kijk zelf ook niet erg naar die tijd uit dat mijn kind zelf gaat fietsen in deze tijd met al het drukke verkeer. Vergis je daar niet in. Maar ja, we hebben het allemaal moeten leren ooit. Het was een ongeluk, een heel naar ongeluk voor alle betrokkenen. En om dan weer meteen met je stomme mening klaar te gaan staan, gatver, dat zegt een hoop over jezelf.

Inderdaad. Een ongelukje, hoe rot ook zit in een heel klein hoekje. En wat maakt het uit wiens schuld het is? Feit blijft dat dit is wat niemand had willen zien gebeuren. En aangezien niemand de ware toedracht kent hiervan lijkt het me niet heel zinvol om te gaan speculeren over wie en wat.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 16:58

Denk dat men misschien het verhaal op een punt opnieuw moeten lezen. Het ging over een fietsende moeder en fietsende kind en een paard. In het verhaal staat niets over een fietspad. Grotendeels, en volgens mij helemaal, is de Oude Leede weg een weg waarover auto's fietsers en paarden zich begeven, geen aparte fietspad.

Daarnaast weten we ook niet precies wat het paard heeft gedaan als schrikreactie. Schrok die en zonder te bewegen gelijk naar achteren uit gehaald? Is dat zo, dan was het jongetje echt te dicht bij. Persoonlijk aantal malen meegemaakt dat ouders die geen ervaring hebben met paarden kinderen niet op het gevaar wijzen.
Maar, kan ook zo zijn dat het paard zo is geschrokken, opzij sprong, weg wilde rennen of achteruit ging en daarbij ging uithalen. In zo'n geval is het wel heel lastig een paard te ontlopen.

Dus, oordelen kan alleen als je het hele verhaal weet en deze publicatie is echt te karig.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 16:59

Gulpje schreef:
Nadya schreef:

Inderdaad. Een ongelukje, hoe rot ook zit in een heel klein hoekje. En wat maakt het uit wiens schuld het is? Feit blijft dat dit is wat niemand had willen zien gebeuren. En aangezien niemand de ware toedracht kent hiervan lijkt het me niet heel zinvol om te gaan speculeren over wie en wat.

Helemaal mee eens!!!

Wel zit ik dan met een vraagje in t algemeen, niet toevallig door dit akkefietje.
Een hond, als die iemand bijt, wordt als vals beschuldigd en wordt afgemaakt, maar hoe zit dat nu met een paard?
Zouden ze dan ook zulke beslissingen nemen? Tis toch heel wat anders dan een bijtende hond, wat denken jullie?

Maar ik wens de ouders en het kindje heel veel sterkte toe. Ik hoop dat hij er goed van zal genezen en geen blijvende schade heeft.

Tevens voor de eigenaar of eigenaresse van het paard; ook jij heel veel sterkte, want ook jij heb wat meegemaakt wat niemand wil meemaken.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 17:00

eleonoor, dat klopt, die weg is gewoon een weg zonder fietspad.
Volgens mij mogen de auto's daar op sommige gedeeltes ook 80 km.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 17:02

Wat sneu, hopen dat het jongetje er goed van herstelt!
Ook voor de moeder en ruiter zal het erg schrikken geweets zijn.

Het blijft eng, kinderen zitten met hun hoofd toch op een enge hoogte, volwassenen worden minder snel in het gezicht geraakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 17:03

Arm kindje Verdrietig

Verder is er op een fietspad meestal niet veel plaats om erg ruim langs elkaar te gaan.
Dus of je het dan op de schuld van het kindje kunt schuiven, dat denk ik niet

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 17:04

Welshcobfan schreef:

Was ook zeker niet bedoeld als grap, meer als: nergens heb je controle over tenzij jij het heft volledig in handen hebt en dat is onmogelijk. Hierdoor is een schuldige aanwijzen niet nodig. Gewoon: samenloop van omstandigheden

Dan kwam dit daarnet even niet over omdat je zei dat je over een fiets altijd controle hebt en over een paard niet. Maar we zijn het dus eens Ja

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 17:15

runningkawa schreef:
Arm kindje Verdrietig

Verder is er op een fietspad meestal niet veel plaats om erg ruim langs elkaar te gaan.
Dus of je het dan op de schuld van het kindje kunt schuiven, dat denk ik niet

Er was wrs niet eens een fietspad. Ik denk dat je idd niemand de schuld kunt geven, ik hoop maar dat het ventje er goed vanaf komt.
Als eigenaar van het paard moet je je dan ook wel erg schuldig voelen zeg.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 17:20

hee dat is vlak bij mij.. Het is daar zowiezo over het algemeen vrij link op bepaalde stukken... Vindt het wel zielig Verdrietig hoop dat het weer helemaal goed komt met dat jongetje, zal wel naar voormalige sophia-->> nu onderdeel dijkzicht over gebracht zijn dan heeft hij dus behoorlijk letsel Verdrietig

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 17:22

Ik ben enigzins blij dat het niet erger is afgelopen met het kind.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 17:26

Nadya schreef:

Wat zou het kind gedaan kunnen hebben? het is vol in het gezicht getrapt, als hij van achter het paard kwam aanfietsen dan neem ik aan dat hij nog achter het paard was....
Verder vind ik het raar dat mensen dat jongetje maar gewoon de schuld geven, kind was in een levensbedreigende situatie belandt en dat vind ik een stuk erger. Mensen met paarden moeten ook gewoon uitkijken, als je naar buiten gaat met je paard dan moet je paard er ook tegen kunnen dat mensen rare dingen doen..... ik woon vlakbij de plek waar het gebeurt is en ik word gek van alle mensen die hier met hun paarden maar door de straat heen banjeren, er wonen hier zoveel kinderen! vorige week zag ik iemand nog langs het fietspad met d'r paard galloperen! in een woonwijk!!! Frusty

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 17:26

weet jij hoe het gaat dan?
Met hoofdletsel weet je het maar nooit, of ik moet iets gemist hebben..

edit, dit is een reactie op welshcobfan
Laatst bijgewerkt door MJ_ op 01-02-07 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 17:27

Het kind is niet direct doodgetrapt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 17:29

Maar misschien voor het leven gehandicapt...

MJ_

Welshcobfan schreef:
Het kind is niet direct doodgetrapt.

zolang we niet weten hoe het nu gaat kan je toch niet zeggen dat het erger had gekund?

MMIDV

nee maar het scheelde niet veel....en je weet nooit wat ie er aan over houdt, in hoeverre zijn gezicht in puin is getrapt...