Studenten proberen beeld Bonfire te stelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Re: Studenten proberen beeld Bonfire te stelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 17:14

ik ha het hiet al gelezen, ik weet dat het beeld aan de rijksweg staat meer niet Knipoog
Laatst bijgewerkt door pubelia op 29-12-06 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

shron_silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 17:14

paardje2005 schreef:
shron_silver schreef:
Vind het zwaar belachelijk!
Dat beeld van Bonfire hoort daar thuis en niet in Friesland. En dan ook nog is 'snachts aan de deur komen. Pff echt belachelijk!
@ paardje2005; waarom zouden we er wel om gelachen hebben als het niet Bonfire geweest was?

dat snachts aan de deur komen is inderdaad niet ok.

waarom word er om deze stunt zoveel ophef gemaakt, terwijl er ondertussen al meerdere nieuwjaarsstunts aan
de gang zijn. lees mijn 1e berichtje Lachen

Dat beeld heeft weet ik hoeveel geld gekost!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 17:16

Sjah, en nu is Anky boos, als ze niet boos was geweest, was de halve paardenwereld niet boos geweest. Hoe voorspelbaar!

shron_silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 17:19

opzich redelijk logische dat je om zoiets boos word.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 17:20

hier een klein lijstje van nieuwjaarsstunten.

OUDEJAARSSTUNTS
houten beelden dierenpark emmen(december 2006)

het beeld van kos(paard met snor land van ooit)(december 2005)
oudjaarsvereniging "De Oliebol" vledder

houten zeehond voor creche pieterburen(december 2004)

diefstal neeltje jacoba(december 2003)
De diefstal met kerst van reddingsboot Neeltje Jacoba, die 206 drenkelingen redde en een reputatie knakte, blijkt een stunt van een oudejaarsvereniging uit De Folgeren; de boot dook gisteren op in dit Friese dorpje. Een lijstje oudejaarsstunts.

Het beeld van Bartje (december 2003)
De bronzen replica van de Drenthse held wordt in Assen van zijn sokkel gezaagd; een stunt van oudejaarsvereniging Tied Zat uit Zorgvlied.

Reuzenkoffiekop (december 2003)
Reclamekopje van Douwe Egberts (doorsnede 6,5 meter) langs de A6 bij Joure verdwijnt spoorloos; een stunt van De Geitefok uit Oldeberkoop.

Kameleonboot (december 2002)
Oudejaarsvereniging Tied Zat uit het Drenthse Zorgvlied (zie ook Bartje) haalt op sinterklaasavond de boot weg bij een spuiterij en stelt de boot met nieuwjaar ten toon op het dorpsplein.

Van Goghs (december 2002)
Vijf mannen van de oudejaarsvereniging uit het Groningse Tolbert beweren in het bezit te zijn van twee uit het Amsterdamse Van Gogh Museum gestolen schilderijen en eisen 50.000 euro losgeld in brieven en faxen gericht aan het museum.

Beeld Rinus Michels (december 2001)
Oudejaarsploeg Vesuvius uit Elsloo haalt het bronzen beeld van de voormalige bondscoach weg van het terrein van de KNVB in Zeist, dit ter vervanging van de vertrekkende trainer van de plaatselijke amateurclub.

Zweeftrein Transrapid 06 (december 1999)
De Friese vereniging Frystaat Folgeren uit De Folgeren (zie ook Neeltje Jacoba) haalt het 27 meter lange en 55 ton zware magneetzweeftreinstel weg uit Lathen en zet het op nieuwjaarsdag neer bij een plaatselijk hotel in Drachten.

Bronzen Leninbeeld (december 1997)
Bij bouwmagnaat Henk Koop uit het Groningse Tjuchum (Koop Tjuchum) wordt het negen meter hoge bronzen uit Oost-Duitsland afkomstige beeld van Lenin weggehaald. Het beeld staat op nieuwjaarsdag op de Brink van het Friese Oosterwolde.

Wassen beeld Gorbatsjov (december 1991)
Oudejaarsploeg Vesuvius (zie ook Rinus Michels) haalt uit Madame Tussaud het wassen beeld weg van de dan juist afgetreden president van de Sovjet-Unie Michail Gorbatsjov.
Laatst bijgewerkt door paardje2005 op 29-12-06 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirs_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 17:40

nou ik vind het geen leuke grapjes, want voor het zelfdegeld gaat het allemaal wel fout en kapot en dan? moeten wij er weer voor betalen, omdat een stelletje roekeloze en hersenlose studenten zo nodgi een in hun ogen stunt grap wil uithaen,

vind het niet kunnen, hoop ook dat ze daarvoor gestraft worden op poging tot diefstal!

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 17:43

nou het zijn lang niet altijd studenten zelfs grotendeels oudjaarsverenigingen van bv voetbal clubs

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 17:45

Aniron schreef:
nou ik vind het geen leuke grapjes, want voor het zelfdegeld gaat het allemaal wel fout en kapot en dan? moeten wij er weer voor betalen, omdat een stelletje roekeloze en hersenlose studenten zo nodgi een in hun ogen stunt grap wil uithaen,

vind het niet kunnen, hoop ook dat ze daarvoor gestraft worden op poging tot diefstal!

ALS er iets fout zou gaan, waarom zouden wij er dan voor moeten betalen? Die studenten zijn dan toch echt degenen die betalen hoor, komen zij heus niet onderuit Verward

LiinDseyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 17:45

lijkt me toch nog een behoorlijk klus.. ff zo'n beeld stelen...

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 17:51

tuurlijk is dat het ook. moet je eens nagaan wat voor werk er in het stelen van een zweeftrein zit. ik heb die trein zelf gezien, en het is geen speelgoedtreintje. word heus wel goed over na gedacht!

Image_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 17:58

LiinDseyy schreef:
lijkt me toch nog een behoorlijk klus.. ff zo'n beeld stelen...

ze zijn er ook zo`n 2 uur mee bezig geweest om dat beeld eruit te krijgen Knipoog

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 18:20

ik vind het ook wel grappig het is wat anders als ze het echt stelen wat in dit geval niet de bedoeling is want het komt gewoon weer terug.
Of als ze het gaan vernielen of besmeuren of wat dan ook.
Ik vind het wel goed het is geen levend dier het beest met de echte waarde staat nog gewoon in zijn stal.

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 18:30

Hoe zouden ze dat willen doen dan? kan me voorstellen dat anky boos word. lekker duur beeld

Kirs_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 19:05

Welshfanatic schreef:
Aniron schreef:

ALS er iets fout zou gaan, waarom zouden wij er dan voor moeten betalen? Die studenten zijn dan toch echt degenen die betalen hoor, komen zij heus niet onderuit Verward

dat asl het evt toch door de belastinf vergoed zou moeen worden zijn het onze belasting centen Lachen dat bedoeld eik ermee te zeggen, maar het is idd wel zo dat hun er voor op moeten draaien en moeten betalen dus zie het dan maa even als een voorbeeld Knipoog

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 19:16

jammer dat deze stunt mislukt is!! Haha! volgens mij was de middenstip stelen uit het ajax stadion ook van hun Nagelbijten / Gniffelen en het stalin beeld uit groningen... ik lees veel zure gezichten maar we zijn het hier wel gewend dat ze dit soort dingen doen, ook kleinere geitenfok clubjes die ludieke acties uithalen. maak je niet druk over wat er misschien mis had kunnen gaan, ze vergoeden altijd de schade als er iets per ongeluk vernield wordt.

en het zijn geen studentenverenigingen hoor, oudejaarsploegen zijn het.

Kirs_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 19:41

maak niet uit wie het doen of wat het is, het begind hiermee maar het eindigd met grote schandalen. de wereld gaat al naar de klote en alles word al door de vingers gezien, vind het gewoon niet kunnen.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:02

Pellie schreef:
jammer dat deze stunt mislukt is!! Haha! volgens mij was de middenstip stelen uit het ajax stadion ook van hun Nagelbijten / Gniffelen en het stalin beeld uit groningen... ik lees veel zure gezichten maar we zijn het hier wel gewend dat ze dit soort dingen doen, ook kleinere geitenfok clubjes die ludieke acties uithalen. maak je niet druk over wat er misschien mis had kunnen gaan, ze vergoeden altijd de schade als er iets per ongeluk vernield wordt.

dat zei ik ook al, beetje domme fout. nou krijgen die altijd onschuldige studenten weer op hun pleuris

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:43

MissToseland schreef:

verder alles goed Rolleyes

Volgens mij begrijpt niemand deze frieze tradite
Nagelbijten / Gniffelen

Dat is het jammere van zo'n traditie.
Op zich niets mis mee en ik kan de humor er wel van in zien.

Alleen jammer dat ze moeder van Grunsven zonodig wakker moeten bellen.

Ook jammer dat in deze huidige maatschappij dit soort traditionele grappen ook als vrijbrief wordt gezien voor meer rottigheid.
Vaak door mensen die het gestolen goed niet meer terug geven, laat staan vergoeden.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:54

nogmaals. het gebeurd niet alleen in friesland. ook drenthe/groningen en de rest van het land.kijk maar bij het korte lijstje van stunts die ik geplaatst heb

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 21:00

Volgens De Leeuwarder Courant was het een oudejaarsstunt, bedoeld ter ere van 'de paarden van Marrum'

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 21:00

Haha prachtig!!
Wij kijken elk jaar even bij hetgene wat is 'gestolen' Tong uitsteken
Ben benieuwd wat ze nu van plan zijn!
Ze hebben niet zo lang meer Tong uitsteken

Artistique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 23:07

Hahahahahah, jammer dat het niet gelukt is. Kon ik het beeld ook eens van dichtbij in levende lijve zien. Ik werk in het weekend in Oldeberkoop. Vind het altijd wel grappig als ze weer zoiets bedenken.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 23:21

Welshfanatic schreef:
Sjah, en nu is Anky boos, als ze niet boos was geweest, was de halve paardenwereld niet boos geweest. Hoe voorspelbaar!

Idd! Ik vind het wel grappig en vind het jammer dat het niet is gelukt! Haha! Ken die jongens wel en ze hebben elk jaar weer iets anders! En ach dat Anky boos is omdat ze bij haar moeder hebben aan gebeld midden in de nacht kan ik wel inkomen! schrk je toch erg van! Maar voor de rest vind ik het een beetje veel ophef. Hier is het gewoon een traditie! En ze hebben niks kaopt gemaakt en hebben alles netjes achter gelaten dus pech gehad volgend jaar beter! Wel jammer vorig jaar is hun stunt ook mislukt! Lachen

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 23:28

paardje2005 schreef:
Pellie schreef:

dat zei ik ook al, beetje domme fout. nou krijgen die altijd onschuldige studenten weer op hun pleuris

En ik zei dat ook al Vork

Maar ik vind de ophef nogal overdreven. Het is hier gewoon een traditie en ze vernielen niks.
En als ze wel wat beschadigen betalen ze netjes. En het wordt ook altijd weer terug gebracht.

Nibbit schreef:
Volgens De Leeuwarder Courant was het een oudejaarsstunt, bedoeld ter ere van 'de paarden van Marrum'

ja klopt, als lokpaard, haha, wel een leuk idee.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 00:01

Het ging niet om een studentenvereniging maar om de geitenfokvereniging.

Ze wilden het beeld bij Marrum neerzetten waar de paarden in het water stonden.

Denk eerlijk gezegd dat het een hele leuke reklame zou zijn geweest voor Anky.