Pony mag toch in Haagse tuin blijven.

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Re: Pony mag toch in Haagse tuin blijven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:07

Ik weet nog niet wat ik er van vind.. Ik denk dat ik in dit geval de neutrale kant kies, niet voor en niet tegen.. Aan de ene kant lijkt het mij wel kunnen, aan de andere kant schort het natuurlijk wel in de kennis van het jochie..

Ik weet het niet Knipoog

dymphy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:11

ik reageerde gewoon op jouw stukje.en dat ik gwoon bedoelde dat paarden wel in de tuin kunnen meer bedoelde ik niet.
en mij paarden komen genoeg op het land ken jij niet over mee praten je hebt het niet gezien.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:15

dymphy schreef:
ik reageerde gewoon op jouw stukje.en dat ik gwoon bedoelde dat paarden wel in de tuin kunnen meer bedoelde ik niet.
en mij paarden komen genoeg op het land ken jij niet over mee praten je hebt het niet gezien.

een paard moet kunnen "bewegen" dwz. zot doen en dollen.
Lijkt mij sterk als dit op een plekje van 12 op 12 kan...
Zelfs een bak is hier dan nog maar gepast voor vind ik.
Ook gaat het hier over Pablo en niet over manegepaarden of jouw paarden.

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:17

dymphy: Ik praat niet mee over jouw paarden, ik houd ze er zelfs buiten, omdat het in deze discussie niet over jouw paarden gaat. Jij begint over jouw paarden. Ik geef mijn mening over het bericht op pagina 1.

dymphy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:18

ik geef ook alleen mij mening dat je daar niet tegen ken kan ik ook niets aan doen

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:20

Pony is 1.5 jaar oud, krijgt zo geheel geen sociale opvoeding mee van de 'kudde'. Is er uberhaupt wel een schuilstal/plek wanneer het weer slecht is? Belachelijk dat zo'n pony het onderspit zou moeten delven, omdat de regels het niet verbieden. De eigenaren zijn ook zeer egoistisch bezig in mijn ogen. Ze moeten snel maar de wetten op orde krijgen. Ik las in de Marktplaats aanbieding zelfs aanmoedigende tekst om dit 'zelf' ook vooral te doen, "want ze kunnen je niks maken".

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:21

dymphy: Jij haalt zaken door elkaar. Geef je mening over Pablo en discussier mee. BEGRIJP dat het hier over Pablo gaat en niet over jouw of andere paarden.

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:21

Stel je nou eens voor dat Pablo rotstraal krijgt, mok, koliek of wat dan ook.....................

Ik ben benieuwd of de mensen weten wat ze dan moeten doen. Ook al vraag ik me af of ze het uberhaupt zien.........

Ik vind het in ieder geval niet kunnen!

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:22

Ik denk om hier een correct oordeel over te doen dat je gewoon zelf een kijkje moet gaan nemen..

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:23

Orri en xxJacqyxx, ik ben het helemaal met jullie eens!

dymphy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:24

ik weet dat het niet over mij paarden gaat en tuurlijk vindt ik het zielig voor pablo hoe die behandelt wordt ik probeerde er alleen wat mee te zeggen meer niet

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:25

Tijgertje86 schreef:
Orri en xxJacqyxx, ik ben het helemaal met jullie eens!

Haha!

Zo'n jongetje moet nog een hoop leren, en dat geldt voor veel "jonge kinderen" die een pony krijgen. De beste leerplek is toch echt een manege of stal.

Buiten het feit dat een pony inderdaad ook zijn sociale contacten moet hebben met soortgenoten! Knipoog

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:26

dymphy: Ok Dymphy, dan delen we dezelfde mening over Pablo Knipoog

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:51

runningkawa schreef:
Omdat er paarden zijn die het slechter hebben, is dit ineens goed?
Omgedraaide wereld noem ik dat.

Je uitgangspunt moet niet het slechtste zijn, dan kom je overal mee weg...

Nee dan weet ik nog een leuke Clown
Een pony mag best in de achtertuin staan, want honden en katten zitten ook in huis Haha!

manon_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:54

eigenlijk is nooit iets goed in dit land.
Ik vind die pony er echt goed uitzien, hij krijgt aandacht, eten.
De tijd zal het zeggen of het beestje gelukkig is.
Denk dat er heus wel wat aan gedaan wordt als het niet zo is.

mrjah, iedereen zijn eigen mening >> vrij land! Knipoog

marie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:54

Een vogel hoort niet in een kooi, een koe hoort niet in een stal, een konijn niet in een hok, een kat niet in een kamer, een vis niet in een kom, en zo kan ik nog wel even door gaan!! Wat telt, is dat de eigenaar geeft om zijn dier en er iets voor over heeft. Als de dierenbescherming heeft verklaard dat er fatsoelijk voor gezorgd wordt wat heeft de rest van nederland dan nog te zeggen? Niks... idd

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:57

ja, ik ga nu dus meer bieden dan melanie, wat moet zij met een schet, word toch meteen weer doorverkocht als zijnde beroemde pony.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:59

gaat om het dieren welzijn. Een vogel in een kooi is niet diervriendelijk.
Een hond in de huiskamer als hij wordt uitgelaten is wel diervriendeijk. Is een heel evrschil tussen. Gaat om de aard van het beestje namelijk. Een pony in een achtertuin kan niet zijn wat hij is, namelijk een vluchtdier! Daar gaat het om. Mensen die dat niet snappen moeten geen paarden houden.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 17:02

Tijgertje86 schreef:
dymphy: Jij haalt zaken door elkaar. Geef je mening over Pablo en discussier mee. BEGRIJP dat het hier over Pablo gaat en niet over jouw of andere paarden.

Ik vind de vergelijking wel relevant... Het gaat toch ook om haar mening?
Die onderbouwd ze met dat ze niet snapt waarom jullie met 2 maten meten...

Als er zoveel paarden op stal worden gehouden, 3 bij 3, en er alleen even uit mogen om te rijden en gepoetst te worden (2 uur per dag) even eventueel even losgelaten in de paddock, als dat al kan of mag...
Dan is een tuin (paddock) van 12 bij 12 voor een shet best te vergelijken met een paddock van 24 bij 24 voor een paard qua leefruimte... En daarnaast wordt er mee gewandeld en mag hij uitrennen op het speelveld in de buurt...

Er zal vast iets van een schuurtje zijn waar hij in kan schuilen als dat al nodig is...

Dat de pony alleen staat is natuurlijk wat sneu, maar er staan veel meer paarden in Nederland alleen bij mensen thuis...

Andrew heeft jarenlang alleen in de achtertuin van zijn eigenaren gestaan. Een stal van 3 bij 2,5 en een paddockje van 10 bij 15 waar hij de hele dag in mocht lopen. Zomers was er in de eerste jaren nog een stukje gras wat gebruikt mocht worden van de buren, maar toen hun nieuwe huis gebouwd werd viel dat af...

Ik reed in het paddockje of in de bak van een mevrouw in de straat waar ik hem ook regelmatig los liet om de kantjes te maaien en wat te vliegen (kon hij overigens ook wel in het paddockje als hij zin had) Ging met hem wandelen en maakte buitenritten.
Je merkte dat hij bij gebrek aan andere paarden zich heel erg mensgericht was. Hij herkende het geluid van de auto van de baas, het geluid van mijn fiets en natuurlijk je stem, en kon van verre al staan te kijken en te hinniken.
Hij leek niet ongelukkig, maar nu hij samen met andere paarden staat is hij wel veel meer op de kudde gericht en wil niet graag meer alleen zijn. Dus dat zal ik hem ook niet aandoen. Maar het is maar net wat een paard gewend is.

Als ik naar de paarden rijd, kom ik altijd langs een shetlander die aan het spit staat in de berm van de weg. Die heeft slechts een rondje van een meter of 6 om te lopen en staat ook alleen. Persoonlijk vind ik dat nog gevaarlijk ook. Gisteren stond hij voor de helft op de weg, dus als hij eens over het hoofd wordt gezien heb je ongelukken.
Toch schijnt die pony daar al meer dan 10 jaar te lopen...

De enige reden dat deze pony nieuws is geworden is in mijn ogen omdat hij gehouden wordt in de tuin van een rijtjes huis midden in een grote stad in een woonwijk. Zou ik dat in Drachten hebben gedaan dan had ik heibel gehad met de buurt... Een paard hoort niet thuis in een woonwijk vanwege mogelijk overlast. Maar als er toch geen sprake is van bewijsbare overlast, en de dierenbescherming zelf heeft gezegd dat de pony goed verzorgd wordt, dan zijn er veel meer andere gevallen, die wel de aandacht nodig hebben...

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 17:04

sherwood schreef:
Een hond in de huiskamer als hij wordt uitgelaten is wel diervriendeijk. Is een heel evrschil tussen. Gaat om de aard van het beestje namelijk. Een pony in een achtertuin kan niet zijn wat hij is, namelijk een vluchtdier! Daar gaat het om. Mensen die dat niet snappen moeten geen paarden houden.

Kan een pony/paard in zijn stal wel een vluchtdier zijn dan?
No offence, maar er zijn zoveel tegenargumenten te noemen...

Als dat jongetje blij is met zijn pony, en de pony wordt goed verzorgt, goed gevoerd, dagelijks uitgelaten. Stront opgeruimt... Ik weet zeker dat die pony meer dagelijkse aandacht nodig heeft dan sommige anderen en zolang die pony dat krijgt, vind ik er helemaal niks mis mee!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 17:05

marie83 schreef:
Een vogel hoort niet in een kooi, een koe hoort niet in een stal, een konijn niet in een hok, een kat niet in een kamer, een vis niet in een kom, en zo kan ik nog wel even door gaan!! Wat telt, is dat de eigenaar geeft om zijn dier en er iets voor over heeft. Als de dierenbescherming heeft verklaard dat er fatsoelijk voor gezorgd wordt wat heeft de rest van nederland dan nog te zeggen? Niks... idd

Dit vind ik heel mooi verwoord...
Zoveel dieren die als huisdier niet de ruimte hebben die ze van nature wel hadden... Wij zijn zo hypocriet dat we ze opsluiten en vervolgens met een vingertje naar een ander wijzen...
Denk dat katten het overigens meestal nog het best hebben als huisdier. tenminste, diegenen die gewoon zelf naar buiten of binnen kunnen en verder goed verzorgd worden...

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 17:13

mirkip schreef:
sherwood schreef:

Kan een pony/paard in zijn stal wel een vluchtdier zijn dan?
No offence, maar er zijn zoveel tegenargumenten te noemen...

Als dat jongetje blij is met zijn pony, en de pony wordt goed verzorgt, goed gevoerd, dagelijks uitgelaten. Stront opgeruimt... Ik weet zeker dat die pony meer dagelijkse aandacht nodig heeft dan sommige anderen en zolang die pony dat krijgt, vind ik er helemaal niks mis mee!

Hoor je mij zeggen dat een paard in de stal hoort?
Nee een paard hoort op de wei tussen vriendjes. Maar ik vind een stal wel belangrijk. Als het heel vies weer is staan ze bij mij allemaal binnen. Ik vind het jammer dat paarden vaak alleen op stal staan, dus voor de paarden waarbij het mogelijk is heb ik een hele grote loopstal. Dat is een stal van 30 bij 10 en een uitloop van 30 bij 30. De stal is dik in het stro, en er is altijd eten. Zo kunnen ze zijn wat ze van nature zijn. Een weiland is nog beter, maar als ze daar ziek in worden van wege regen wind en geen schuilplek, dan kies ik voor de stal. Maar dan wel met voldoende beweging, en dat is meer dan 1 uur per dag naar buiten, en ook zeker niet alleen , maar met vriendjes. Ongeacht of het een hengst ruin of merrie is.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 17:45

Ik vind niet dat het hier gaat dat wel of niet goed is de manier hoe die gestald word,
maar meer dat het jongetje het gewonnen heeft van een groot bedrijf.
en dat vind ik knap!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 17:51

Ik ben heel blij voor dat jongetje dat hij de pony mag houden, en ik hoop dat hij een weitje in de buurt kan vinden waar de pony mag grazen met een vriendje uit de buurt, al zou het een klein deel van het jaar zijn Knipoog

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 18:17

haha, wel vet dat die pony het toch wint, maarja een paard hoord toch in een weiland