Arme ezel

Aanpakken die lui

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
polly2 schreef:Een tijdje geleden was er in zo'n nieuwsrubriek (ik dacht 4 in het land) een demonstratie hoe je zo'n bom moest maken. Ze lieten 'm ook ontploffen. Uitebreid werd er gewezen op het effect dat het kon hebben en hoe gevaarlijk het was etc.. En dat men zorgen had dat jeugd die stoer willen doen en niet nadenken hiermee zouden gaan experimenteren.
Ik zei toen tegen mijn man: Dan moeten ze vooral zo gedetailleerd laten zien hoe je zo'n ding maakt. Dan breng je kinderen op ideeën die dat anders wellicht niet gedaan zouden hebben.
Mijn man vond dat ik wel wat overdreef...kinderen die het willen doen vinden het toch wel uit als ze dat willen, zei hij.
Dat ben ik wel met hem eens...maar ik denk dat er ook een kleine groep is die naar het effect van zo'n ding kijken en dan denken "cool...dat ga ik eens proberen" en die zonder die uitzending niet op dat idee gekomen waren...
Ben ik hierin dan zo'n ouderwetse muts? Omdat ik vind dat je nu eenmaal niet alles op tv moet laten zien?
Hoe denken jullie hierover?
Want dit bericht geeft mij echt het "zie-je-wel" gevoel.
Ik vind het diep triest....mensen zijn slachtoffer geworden en nu ook al een ezeltje....