Pony moet weg uit haagse tuin

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

develwife

Re: Pony moet weg uit haagse tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:37

bergkraai schreef:
pff.. die pony moet daar weg.. groot gelijk!

Idd

Groetjes

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:43

ban helemaal niet direct tegen pony's in tuinen, maar als ik dit lees gaat het ondanks waarschijnlijk goede bedoelingen toch niet helemaal goed met de verzorging van het dier. En de opmerking, het dier zit er blij uit ofzo, dat slaat natuurlijk nergens op, een dier denkt niet als een mens en als hij niet anders weet is hij al gauw blij hoor, geen pijn en eten is voor zo'n dier het belangrijkst, ook al kan het beter, dat weet zo'n beest niet, die gaat niet staan denken, konn ik maar met soortgenootjes rondhuppelen ofzo. Het gaat hier ook om de buren en die zijn zo te lezen helemaal niet blij.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:47

Dat die pony in de stad gehouden wordt is tot daar aan toe, dat was in de jaren 60 nog heel normaal (denk aan de bakker, melkboer, schillenboer enz.) Maar ik denk niet dat dat jochie bijvoorbeeld aan de hoefsmid heeft gedacht. Of waar een shet nog meer behoefte aan heeft...

Wat de omwondenden betreft: ik had een paar jaar terug een konijnenhok op het balkon staan,(niet waar dat jochie woont) en jawel, de benedenbuurvrouw meende de mest te ruiken. Klein detail: het hok was leeg... Wat dat betreft vind ik nederlanders een z##kerig volk.
Laatst bijgewerkt door Zoolgangster op 15-12-06 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:49

ik vind dat die pony daar weg moet. Maar ik vind het al helemaal belachelijk dat dat jongetje die pony zomaar heeft kunnen kopen!

En op marktplaats staan trouwens ook de meest belachelijke advertenties. DIngen zoals: Waarom een knuffel pony, een echte kan ook!

Tja, ik kan alleen maar zeggen dat ik niet snap hoe dit heeft kunnen gebeuren!

Ik ben nu alleen wel benieuwd naar hoeveel ze voor hem vragen (gezien er eerder in het topic stond dat iemand em wou overnemen maar dat ze er te veel voor wouden hebben)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:12

LilianR schreef:
Tja, wat moet ik erop zeggen. Het is verboden... Dan hoeft heel Nederland toch geen uitzondering te maken voor dát jongetje dat zograag een pony wilde.

Het is niet verboden, of ze moeten de wet ineens aangepast hebben, maar officieel mag iedereen een paard in de tuin hebben, dat komt nog uit de tijd dat dokters ene paard voor de wagen hadden. Het is mogelijk dat sommige gemeentes hun eigen bepalingen hebben, maar ik ben benieuwd op grond waarvaan ze dat kort geding zouden winnen (wellicht stank overlast). Het is wel zo dat als de pony echt niet goed verzorgd wordt, er wat aangedaan kan worden, natuurlijk.

Het is wel goed dat het onder de aandacht komt trouwens, zodat mensen leren dat je niet zomaar een pony in de achtertuin kan hebben en het daarbij laten. Dat er wel meer bij komt kijken.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:14

Ja, ik vind het ook vreemd, dat dat jongetje zomaar die pony kon kopen...

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:16

voor mij hoeft hij opzich niet weg als hij daar lekker buiten staat in de tuin
heeft hij het nog beter dan sommige paarden 23 uur in een hokje?
op de foto ziet hij er helemaal niet slecht uit

en wat hierboven al vermeld word Nederlanders zijn een zeikerig volkje en dat klopt
helemaal!!! ben zelf dan wel Nederlandse maar sommige kunnen wel overal over miepen hoor...

En lekker uitlaten door de stad heen geweldig toch, vroeger was het idd niet anders dus
waarom zou het nu niet mogen???
overigens is het volgens mij heel normaal (ik heb wel eens een website hierover gezien) om een shetje in huis te hebben als je blind bent, ipv een blindegeleide hond ze hebben er zelfs pantoffeltjes voor Haha! een pony word natuurlijk ook ouder dan een hond.

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:17

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:50

Ik heb het destijds op tv gezien en vond toen al dat de pony niet goed verzorgd werd.
Hij stond aan een touw aan een boom gebonden in een betegelde tuin.
Ze lieten hem uit en toen vroeg het jongentje aan de verslaggever of de pony wel takjes mocht eten...
Nou toen stonden mijn haren al recht overeind, die mensen hebben gewoon niet genoeg verstand en mogelijkheden om de pony goed te verzorgen. Dat dier leeft nu al 2 maanden van gras wat aan de weg en tussen de tegels groeit, en loopt aan een touwtje mee met het jongentje. Maar ik heb zo het idee dat het dier nog niet weer een grote weide heeft gezien sinds het bij die mensen is.

Pony in de tuin kan best, als je maar de mogelijkheden hebt in die tuin om een pony te houden. Dus een fatsoenlijke stal, geen boom waar ie aan vast staat. En een weide of paddock waar het dier los de benen kan strekken, geen jochie die ermee loopt aan een touw.
En soortgenootjes, vooral op de leeftijd die bovenstaande pony heeft

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:52

Equinecoach schreef:
Ja, en dan ook een flinke smak meer geld vragen omdat de pony 'bekend' is kennelijk?

Die pony had beter meteen in beslag genomen moeten worden. Maar ja, wat een beetje media aandacht al niet kan doen... Scheve mond

Tja hij had een goed tehuis gehad.. op een weiland met 2 andere shetjes en met een schuilstal. Ook had het jongentje mogen komen kijken wanneer hij wou. Het hoge bedrag was voor het vervoer dat hij had geregeld...

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:53

superwoman schreef:
superdymp schreef:
Hoe weten we nou hoe de pony verzorgt wordt. Iedereen reageert negatief zonder het zelf gezien te hebben.

Dat staat in het artikel. Buurtbewoners hebben geklaagd.
Tong uitsteken

Buurtbewoners ja.. puur uit afgunst! In het gezicht werd er aardig gedaan maar achteraf...
En je kan niet alles wat er in een artikel staat overnemen.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:53

vind het zorgwekkender dat kind pony van internet kan kopen,pappalief aankijkt en zijn zin krijgt. Zegt ookwatover het nemen van verantwoordelijkheden.Wij hebben ook wel wat dieren,maar dan wel weloverwogen aangeschaft en alle consequenties overwogen en niet omdat de kinderen dat zo graag willen. Vraag me af hoe dat in dit geval is gegaan. Verder....ruime tuin, goedeverzorging en soortgenootje erbij,prima!

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:54

SANEX schreef:
Ik heb het destijds op tv gezien en vond toen al dat de pony niet goed verzorgd werd.
Ze lieten hem uit en toen vroeg het jongentje aan de verslaggever of de pony wel takjes mocht eten...

Voor de rest ben ik het wel redelijk met je eens maar:
Ik heb nergens tegels gezien hoor?

Dat was aan het meisje die hem helpt met het verzorgen van de pony!

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:56

sjaantje schreef:
Sterre schreef:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/5509 ... tml?p=11,1
telegraaf.nl

Pony Pablo moet toch weg uit Haagse tuin
DEN HAAG - Pony Pablo, sinds begin oktober bivakkerend in een tuin aan de Haagse Zorgvlietstraat, moet waarschijnlijk toch weg. Woningcorporatie Vestia spant maandag een kort geding aan tegen de eigenaar.

Baasje Yusaf kocht het beestje voor 100 euro op internet, keek zijn vader lief aan en stalde Pablo in de achtertuin. Gealarmeerde buurtbewoners, die de pony door de gang zagen lopen, belden de politie.

Pablo werd een beroemdheid en verscheen in menig media-item, ook de dierenbescherming bemoeide zich ermee. Uiteindelijk mocht de pony blijven. Vestia heeft echter de afgelopen tijd zo veel klachten ontvangen van omwonenden dat het besloten heeft dat Pablo weg moet. Er zijn klachten over stankoverlast, maar het beestje zou bovendien niet goed behandeld en niet uitgelaten worden, aldus een woordvoerder van Vestia.

Pff, tis geen hond! Weghalen dat beestje daar..

Aldus een woordvoerder van de Vestia en niet uitgelaten worden,

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 15:03

Tiffany schreef:
SANEX schreef:

Voor de rest ben ik het wel redelijk met je eens maar:
Ik heb nergens tegels gezien hoor?

Dat was aan het meisje die hem helpt met het verzorgen van de pony!

Wat ik toen zag op tv was de tuin een terras met een scheve boom, en daar stond de pony aan vast gebonden.

Dr was idd een meisje bij, dan kan het ook zijn dat hij het daar aan vroeg, maar heeft dat meiske voldoende ervaring om de volledige verzorging van een pony op zich te nemen ?

Sheerza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 15:15

Pony moet inderdaad weg daar.. Kan begrijpen dat buren en overige buurtbewoners er last van kunnen hebben..

Maar of ik het nou echt zielig vind.. Knipoog

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 15:15

@ Sanex
Nee maar wat ik dan ook niet begrijp is dat mensen op internet druk aan het specaleren zijn terwijl sommige er zelf om de hoek wonen ga dan naar die mensen toe en help ze een beetje..

En wat ik zag met mijn eigen ogen was een stuk tuin met gras ZONDER tegels...
(misschien dat ze deze later hebben weggehaald)

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 15:23

Pony'tje hoort gewoon lekker in de wei met soortgenootjes te lopen, gelijk hebben ze! Een pony in de achtertuin.. Verward Dan heb je echt alleen maar caviaverstand..
Arm beessie.. Ik snap niet dat mensen kunnen zeggen dat die pony goed verzorgt wordt, terwijl hij wordt verzorgt als dat een hond verzorgt moet worden.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 15:25

sammie_44 schreef:
Pony'tje hoort gewoon lekker in de wei met soortgenootjes te lopen,

En al die paarden die 20 uur op een dag in een box staan dan?

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 15:28

SanneKyla schreef:
Het is zielig voor zo'n beestje. Boos! / Hij verdiend beter dan een achtertuin. het is trouwens ook verboden een paard/pony in de bebouwde kom te houden (volgends myy) ik vind dat ie weg moet....Maar dan wel naar een goed huis!!!

Is niet verboden;) ik ken zelfs paarden die aan de treinrails staan (wel met hek) midden in apeldoorn..Knipoog

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 16:32

het gaat erom wat er met de mest gedaan wordt maar het is volgens mij niet verboden dan moet er heel wat paarden weg van stekjes waar ze nu staan. Maar ik denk dat iemand die onpartijdig is eens zou moeten kijken. Voor de stank en alles

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 16:34

Als ik die pony zo bekijk op de foto ziet hij er niet bijster slecht uit / ongelukkig, maar ik weet niet wanneer die foto is genomen.
In principe denk ik dat een achtertuin en veel aandacht nog altijd beter is dan een hond die 24/7 in een flat op 'zeven hoog' zit, met baasjes die 38 werkuren in de week maken. Lachen

Maargoed, ik denk wel dat dat jongetje dat beestje niet goed kan verzorgen, dus uiteindelijk zal het toch wel beter zijn dat hij weg moet.

Nietje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 16:38

Ik vind het goed dat ze de pony daar weg hebben gehaald het is immers verboden.. wat ik wel weer zo nederland vind is dat de pony er eerst nog wel mocht blijven staan.. ze hadden beter meteen kunnen zeggen dat de pony er weg moest..

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 16:42

in mijn wijk staan ook 3 paarden achter het huis 2 bij elkaar en 1 bij iemand anders achter in de tuin. onze weide staat midden in de bebouwde kom en we hadden hier ook 3 rijpaarden staan. geen haan die er om kraait. een boerderij achtig iets midden in een woonwijk met stallen en paarden. zo kan ik nog wel meer opnoemen

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 16:44

Ik weet niet of het al is gezegt en ik keur het ook niet goed maar voor zo ver ik weet valt een pony/ paard onder de noemer huisdier.
Of dit moet de laatste jaren anders zijn geworden.