Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
[***] schreef:Jij hebt duidelijk een ander idee bij een goede fokker dan ik. En als je niet op de markt gekocht hebt snap ik niet waarom je het in die context noemt.
Ik ben 2 x in Hedel geweest en ook op andere paardenmarkten, en op de moderne paardenmarkt marktplaats.nl kom ik ook regelmatig, dus ik oordeel over iets waar ik bekend mee ben.
Quellian schreef:Maar dan nog komen er slachtpaarden bij fokkers vandaan en sportpaarden van de markt
[***] schreef:Quellian schreef:Maar dan nog komen er slachtpaarden bij fokkers vandaan en sportpaarden van de markt
1 zwaluw maakt nog geen lente
NoaC schreef:Sorriso schreef:Hmmm, het blijft een paardenMARKT. Er staat van alles tussen, goede, en minder goede paarden. Ik kijk hier niet raar van op, het blijven grotendeels paardenboeren die hun paarden aanbieden in Hedel... Ligt er net aan watvoor boer je treft!
Nou, de fokkers en handelsstallen waren niet op 2 handen te tellen hoor!![]()
Maar inderdaad waren er OOK paarden die je met geld toe nog niet wil hebben.
amondi schreef:Ik ga toch maar partij voor de Dieren stemmen, zo weinig respect iedere keer weer naar beesten toe, gadver!
[***] schreef:NoaC schreef:
Ik snap niet waarom mensen alleen maar fokken waar al verschrikkelijk veel van is, zonder papier, mini's, kruising friezen, kruising halflinger, papierloze welshjes... Daar erger ik me nog het meest aan op een paardenmarkt, de markt op zich is niet zo slecht geregeld, maar al die beestjes waar mee geleurd wordt en wat niet verkocht wordt raakt op de vrachtwagen naar het slachthuis. Dan kun je het toch niet serieus leuk vinden om een veulen(s) in de wei te hebben als hobbyfokker!?
Quellian schreef:NoaC en ik hebben 4 jaar geleden een Shet gekocht, dochter van een Kroonmerrie en levenslange goedgekeurde hengst. Die konden we met 3,5 maand bij de fokker halen, anders ging ie de hondenbrokken in.
Dus klopt niet helemaal wat je zegt. Zéker wat betreft Shetten.
moontje13 schreef:amondi schreef:Ik ga toch maar partij voor de Dieren stemmen, zo weinig respect iedere keer weer naar beesten toe, gadver!
ik ben het HELEMAAL met je eens!jammer dat ik niet kan stemmen..
Destiny22 schreef:Mijn zus is maandag op die markt geweest en ze zei dat het echt verschrikkelijk was om aan te zien!
Er stonden paarden met verschrikkelijke wonden helemaal ontstokken, sommige waren ontzettend kreupel en ga zo nog maar even door! Er stonden maar een paar op het oog gezien gezonden paarden bij
Ze wilde het een keer gezien hebben en was er toevallig in de buurt. Ze vond het echt verschrikkelijk en ging er helemaal beroert weg van wat ze gezien had wat die paarden aangedaan wordt en wilde dat ze er nooit heen geweest was!
Hoe kunnen mensen het die arme dieren aan doen he!! Kan er zo kwaad om worden!!
Kurby schreef:Er loopt controle op de paardenmarkten van de AID en van de RVV. Dus als er iets niet in orde is dan worden ze gelijk van de markt afgehaald.
Mijn vader en mijn broer zijn naar Hedel geweest, ik ben zelf naar Zuidlaren geweest. Er staan paarden tussen met wat wondjes aan de benen wat vaak van gekomen is van het strijken etc. Maar het wilt niet zeggen dat er op de markten alleen 'wrakvee' komen want dat is niet waar. Dit gebeurd ook niet eens in Utrecht want het mag niet eens aan de markt komen.
Mijn vader is een ERKENDE PAARDENHANDELAAR, dus hij moet begin van het jaar al geld betalen voor zijn inschrijving als Erkend PAARDENHANDELAAR. Tegenwoordig noemt iedereen zich handelaar en ze zijn nergens ingeschreven en wat betreft de garantie heb je tot de stoeprand.
De partij van de Dieren controleert niet eerst de feiten en gaat op geruchten af, netals met de paarden in Friesland.
De AID is bij deze mensen geweest en er is niets aan te merken. Lees de AD van vandaag maar.
Tegenwoordig wordt alles gelijk op het slachten gegooid terwijl dit niet eens waar is bv: alle paarden wat naar Italië gaan wordt geslacht, dit is niet zo. Deze dieren wordt verkocht voor o.a. de fokkerij om er nieuwe bloedlijn mee te krijgen. Tuurlijk gaan er ook dieren de grens over om geslacht te worden netals evenhoevigen.
Als je er zelf niet in zit en weet hoe het allemaal gaat, de regels en wetten waar wij ons aan moeten houden, dan is het makkelijk mee praten met de rest. Hierdoor wordt de erkende handel in een kwaad daglicht gezet en kan je zeggen dat is niet leuk. Er zijn mensen die met de paardenhandel hun snee brood moeten verdienen.
knolle_krack schreef:amondi schreef:Ik ga toch maar partij voor de Dieren stemmen, zo weinig respect iedere keer weer naar beesten toe, gadver!
GATVER STELLETJE ZIELEE!