Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ThePast03 schreef:Als het allemaal niet zo triest was zou ik keihard in lachen uitbarsten.
De eerste dagen zei het Fryske Gae dat de boer weigerde om zijn paarden op 15 oktober weg te halen. Ook werd er beweerd dat de boer alle stormwaarschuwingen in de wind heeft geslagen en zei dat het wel los zou lopen.
Ook werd er op Omroep Fryslan diverse malen gemeld dat deze paarden deels voor de fok, maar grotendeels voor export (Italie) en slacht waren.
Nu wordt er iets heel anders gezegd en vooral de groep die tot nu toe zei dat je alles van twee kanten moest bekijken wil nu alleen het "positieve" nieuws zien.
Verder valt mij enorm op dat niet-paardenmensen (op andere forums en irl) allemaal vinden dat deze paarden na al het meeleven en media-aandacht een speciale behandeling verdienen en dus niet naar de slacht moeten. Dat hadden ze ook gevonden als het varkens, schapen of koeien waren geweest.
Vreemd genoeg denken juist de paardenliefhebbers hier anders over en gaan dan wijzen naar mensen die vlees eten om toch maar hun gelijk te halen.
Laat mij dan maar heerlijk een pennymeisje zijn van 44 jaar maar er zit een lucht aan dit hele gebeuren waar ik vreselijk misselijk van wordt.
Het gaat zoals het de laatste jaren altijd gaat in Nederland. De paarden staan weer op het droge en maar weinig mensen die het nu nog wat kan schelen.
Den Haag regelt het wel en ze gingen weer lekker slapen.
Cristina schreef:Die geredde veulens die dood gingen is het werk van de "hulpverlening" Onder het motto eerst kinderen en zwangere vrouwen gingen ze te werk. Die veulens zijn dood gegaan doordat ze bij de merrie's weg zijn gehaald. Als ze die hadden laten staan hadden ze nu zekers nog geleeft. De stress en het wegvallen van moeder(melk) heeft ze vatbaar gemaakt voor longonstekenig. Die beestjes hebben een trauma opgelopen op het bootje!!
ThePast03 schreef:Als het allemaal niet zo triest was zou ik keihard in lachen uitbarsten.
De eerste dagen zei het Fryske Gae dat de boer weigerde om zijn paarden op 15 oktober weg te halen. Ook werd er beweerd dat de boer alle stormwaarschuwingen in de wind heeft geslagen en zei dat het wel los zou lopen.
Ook werd er op Omroep Fryslan diverse malen gemeld dat deze paarden deels voor de fok, maar grotendeels voor export (Italie) en slacht waren.
Nu wordt er iets heel anders gezegd en vooral de groep die tot nu toe zei dat je alles van twee kanten moest bekijken wil nu alleen het "positieve" nieuws zien.
Verder valt mij enorm op dat niet-paardenmensen (op andere forums en irl) allemaal vinden dat deze paarden na al het meeleven en media-aandacht een speciale behandeling verdienen en dus niet naar de slacht moeten. Dat hadden ze ook gevonden als het varkens, schapen of koeien waren geweest.
Vreemd genoeg denken juist de paardenliefhebbers hier anders over en gaan dan wijzen naar mensen die vlees eten om toch maar hun gelijk te halen.
Laat mij dan maar heerlijk een pennymeisje zijn van 44 jaar maar er zit een lucht aan dit hele gebeuren waar ik vreselijk misselijk van wordt.
Het gaat zoals het de laatste jaren altijd gaat in Nederland. De paarden staan weer op het droge en maar weinig mensen die het nu nog wat kan schelen.
Den Haag regelt het wel en ze gingen weer lekker slapen.
sarabande schreef:
Trouwens over compassie vanuit de paardenwereld gesproken, ik heb met stijgende verbazing 3 keer de Paardenkrant doorgebladerd, geen artikel, geen woord geen letter
slimmerik schreef:Ik zie juist die eerste berichten gebaseerd op paniek en geruchten.......
tofana schreef:Tja, wat leer je hier nou van?
Vertrouw geen krant, vertrouw geen Pauw en Witteman.
tofana schreef:Tja, wat leer je hier nou van?
Vertrouw geen krant, vertrouw geen Pauw en Witteman. ....
sarabande schreef:
Slimmerik het verhaal van de redding was over de hele wereld nieuws.
Waarom heet de Paardenkrant zo
Karl66 schreef:
En in tegenstelling tot jouw verbaas ik me vooral over de mensen die op basis van de boktgeruchten en napraatmachine en de eerste op emotie gebaseerde nieuwsberichten deze boer al tot de ergste straffen veroordeeld hebben nu opeens de feiten die na wat meer onderzoek boven water komen niet meer serieus willen nemen.
Karl66 schreef:Dat bedoel ik [*olduser*], je kan niet de al dan niet opgeklopte verhalen uit de boktgeruchtenmachine als feiten presenteren en nu opeens tegenovergestelde informatie die in ieder geval niet door diezelfde geruchtenmachine vervormd is als onbetrouwbare informatie afdoen.
Karl66 schreef:[*olduser*], hebben it Fryske Gea, de Da en de burgemeester het over teveel paarden gehad waardoor hij er niet voor kon zorgen, paarden die de hele winter aan een stuk koeientouw vastgebonden in schuren stonden, paarden die op last van de AID afgemaakt moesten worden waarna de AID vrolijk vertrok om nooit meer terug te komen om even een paar voorbeelden te noemen waarom deze man zijn paarden niet terug mocht hebben en er actie gevoerd zou worden.
Mijn punt is en blijft, laat de instanties het onderzoek uitvoeren en dan zullen we wel horen wat waar en niet waar is.