Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
terorita schreef:ceasario schreef:
En die 18 verzopene?
Een mentaliteit daar..........
Als je als omstander dit toch aan ziet komen dat iemand zijn paarden bij waarschuwing laat staan
dan neem je toch maatregelen.
Maar nee we kijken toe. zogenaamd verslagen.
wat voor een maatregelen had je willen nemen dan??
begrijp je wel een betje hoor.
maar denk dat je je aardig verkijkt, op zo en grote kudde,
zie die maar is met 1 dag te verhuizen. mag je wel met een aardig peleton mensen zijn,
en dan niet het vervoer vergeten.
als wij ons jonge spul uit de wei gaan halen ,zijn we met 5/6 man al een dag bezig
en dan hebben we hier een kudde van zo een 35 beestjes
liannes schreef:er is al een stal geregeld, met warmtelampen etc, de geredde paarden krijgen een goed onderdak.
Citaat:'Houder was al begonnen met verplaatsen paarden'
MARRUM - De houder van de paarden die door water zijn omgeven op een weiland bij het Friese Marrum, was al begonnen dieren in veiligheid te brengen. Dat zei burgemeester W. van den Berg van Ferwerderadiel, de gemeente waar Marrum onder valt.
Hij vindt wel dat de paardenhouder daar te laat mee is begonnen. Dinsdagavond werd er gewaarschuwd voor een hoge waterstand.
Van den Berg wil bekijken of hij de kosten van de reddingsoperatie bij de houder van de paarden kan claimen. „Ik weet nog niet wat wel en niet verhaalbaar is.” Ook heeft hij „reden om aan te nemen dat de politie zeer aandachtig naar de zaak gaat kijken”. Achttien paarden overleden tot nu toe.
Volgens de burgemeester stonden de dieren eerst op een andere heuvel en probeerden ze uit eigen beweging het vasteland te bereiken. Hierdoor strandden ze op het kleine stukje land waar ze nu staan.
De eerste poging om de paarden te redden mislukte in de nacht van woensdag op donderdag. Het vlot waarmee militairen een eerste deel van de dieren moesten overbrengen liep vast wegens het intussen gedaalde waterpeil.
Als het water blijft dalen kunnen de paarden in de loop van de dag op eigen kracht een veiliger heenkomen zoeken. Eerst worden ze rond 11.00 uur bijgevoerd en krijgen ze te drinken.
De burgemeester heeft van een veearts begrepen dat de dieren weer in redelijke conditie verkeren.
ElCamino schreef:Vanmorgen op het nieuws werd gemeld dat deze dieren al 2 weken geleden verwijderd hadden moeten zijn uit dit gebied !!!
De eigenaar weet dus donders dat hij fout zit.
Dees schreef:http://www.leeuwardercourant.nl/nieuws/ ... 085577.ece
De 'particulier' staat in de berichtgeving van de Leeuwarder Courant met naam en toenaam gepubliceerd (zie bovenstaande link).
Schijnt trouwens een goede bekende te zijn van de Dierenbescherming en Inspectiedienst.
Kortom: waar iedere veehouder zijn dieren tijdig binnendijks heeft gebracht, heeft deze kloothommel gewoon bedacht dat het allemaal wel wat mee zou vallen.
Ik hoop dat ze 100% van de kosten van de reddings- en ruimingsactie op hem verhalen middels hoofdelijke aansprakelijkheid.
Hopelijk in combinatie met algehele onteigening van deze dieren, en die andere honderden die hij aan huis heeft staan te hongerlijden.... :evil:
orsini schreef:, maarja gemak dient de mens he!
liannes schreef:er is al een stal geregeld, met warmtelampen etc, de geredde paarden krijgen een goed onderdak.
hoera schreef:Voor de duidelijkheid ...nog even dit zijn paarden die niet of nauwelijks door mensenhanden zijn geweest .......
Alles wordt doorelkaar gehouden veulens drachtige merrie`s hengsten ....
De paarden moeten eten hebben een droog stuk land en vers drinkwater ....dekens en warmte lampen boxen heel lief maar gaat denk ik alleen maar meer stress veroorzaken ....
Waarschijnlijk lopen er alweer merrie`s tussen die in feb hun veulen krijgen ........
rakkertje13 schreef:hoera schreef:Voor de duidelijkheid ...nog even dit zijn paarden die niet of nauwelijks door mensenhanden zijn geweest .......
Alles wordt doorelkaar gehouden veulens drachtige merrie`s hengsten ....
De paarden moeten eten hebben een droog stuk land en vers drinkwater ....dekens en warmte lampen boxen heel lief maar gaat denk ik alleen maar meer stress veroorzaken ....
Waarschijnlijk lopen er alweer merrie`s tussen die in feb hun veulen krijgen ........
Ik snap dat die paarden niet mak zijn, dat was wel te verwachten met paarden die van een handelaar zijn en in een natuurgebied staan..
Maar dan nog, de beestjes hebben echt wel verzorging nodig (en dat weet jij denk ik ook wel)