Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
RUBYWHITE schreef:Op de radio hoorde ik net ook iets van 15 verdronken paarden. Het zal je paard verdikkeme maar zijn.
terorita schreef:http://www.waldnet.nl/fotonieuws.php?d=1162386169
staan nu ook foto's, vreselijk om die beestjes zo in het nauw te zien
KimH schreef:Wat doen ze nu... wat voor reddingspoging bedoel ik dan he. Ik heb stom genoeg naar de foto's gekeken. Nu blijft dat door mijn hoofd spoken, arme dieren!!!
Citaat:Het is de bedoeling om de paarden te lijnen met een touw om ze vervolgens met boten uit hun benarde positie te trekken. Ze moeten dan een paar honderd meter zwemmen.
Citaat:De brandweer is woensdagmorgen begonnen met een grote reddingsoperatie van zeker honderd paarden die bij het Friese Marrum buitendijks stonden. De dieren kunnen geen kant op, omdat door de storm het omliggende land is volgestroomd. Negentien paarden zijn inmiddels verdronken, meldt de brandweer woensdagmiddag.
De brandweer probeert met boten de paarden te redden. Het is onduidelijk hoe lang de reddingsoperatie nog gaat duren.
Zachtblauw schreef:Op de zesde foto drijft gewoon een dood paard volgens mij...
Dees schreef:Zachtblauw schreef:Op de zesde foto drijft gewoon een dood paard volgens mij...
Kan niet, een drijvend dood paard is heus veel groter...
Maar het ziet er triest uit voor die beesten - nog een uurtje of 2 en dan is het weer donker....