FEI neemt maatregelen tegen te grote pony’s

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

niknokjhee

Re: FEI neemt maatregelen tegen te grote pony’s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:20

ik vind dat ze pony's pony's moeten laten en niet steeds groter maken dan moet je maar de wedstrijden bij de paarden mee doen..

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:13

niknokjhee schreef:
ik vind dat ze pony's pony's moeten laten en niet steeds groter maken dan moet je maar de wedstrijden bij de paarden mee doen..

gezellig als 12 jarige Knipoog
kan je vertellen dan is de lol er zo vanaf hoor!
kom op joh het is zijn maar kinderen waar je over praat laat ze lekker rijden op die ponytjes.. er komt een tijd dat ze allemaal over moeten op de paarden..

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:19

ach kom op Steffiej, je weet evengoed als ik dat een groot deel wat in NL hoog bij de ponies rijdt, ook al een aantal paarden onder zn kont heeft.
En als ze perse pony willen rijden, doen ze hun beugels lekker een gaatje korter! Die regels zijn er niet voor niks, en natuurlijk is het zo dat men niet gewend is zich aan regels te houden, maar eens moet de eerste keer zijn....

ik heb ook met mn 1.80 tot mn 18e bij de ponies gereden (op een E van 1.51) omdat een paard er gewoon niet in zat. En heb er echt nooit problemen mee gehad dat het niet meer zou passen.

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:38

Noukie schreef:
ach kom op Steffiej, je weet evengoed als ik dat een groot deel wat in NL hoog bij de ponies rijdt, ook al een aantal paarden onder zn kont heeft.
En als ze perse pony willen rijden, doen ze hun beugels lekker een gaatje korter! Die regels zijn er niet voor niks, en natuurlijk is het zo dat men niet gewend is zich aan regels te houden, maar eens moet de eerste keer zijn....

ik heb ook met mn 1.80 tot mn 18e bij de ponies gereden (op een E van 1.51) omdat een paard er gewoon niet in zat. En heb er echt nooit problemen mee gehad dat het niet meer zou passen.

ik hoef niet elke wedstrijd te horen van goh zou je niet eens een keer wat groters kopen? Ik mocht van mijn ouders ook niet op een pony blijven zitten waar ik te groot voor was! nu kun je denken laat de rest maar lekker denken ik doe waar ik zelf zin in heb... kan... ik rijd liever niet voor jan joker!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 15:53

ach, als jij goed meerijdt, ondanks dat je iets te lang bent, zal dat niet zo snel gebeuren hoor...
Maar dat moet iedereen voor zichzelf beslissen, ken maar weinig die op hun 12e echt compleet uit de ponies gegroeid zijn, en voor die is het dan maar gewoon dik jammer. Zijn er meer die om andere redenen niet bij die allerlaatste ponies rijden die echt internationaal gaan lopen.

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 15:58

waarom word hier eigelijk zo gezeik over gemaakt?
ik hoor weinig mensen klagen die er mee te maken hebben!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:04

hahaha
ja, precies om wat jij zegt!
de mensen die er mee te maken hebben doen het, dus die zullen zeker niet klagen.... lijkt me duidelijk

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:16

Noukie schreef:
hahaha
ja, precies om wat jij zegt!
de mensen die er mee te maken hebben doen het, dus die zullen zeker niet klagen.... lijkt me duidelijk

doe ff niet zo lomp.. de mensen die te maken hebben met deze grote pony's... de kinderen die op kleinere pony's rijden dus!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:25

ik doe niet lomp
bekijk dit (en het andere topic hierover) eens goed..
veel mensen die wel degelijk 'klagen' en jij zegt er nooit wat over te horen?
Ik heb in mn ponytijd echt wel regelmatig erg veel gehoord over die gare meetpraktijken, zeker van de kinderen op de 'kleinere' op dus gewoon goed gemeten ponies.
Dat je je ergens niet voor open stelt betekend niet dat het niet aanwezig is.

FleurHunter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 18:11

Noukie schreef:

ben het helemaal met je eens! als je goed rijd op een pony geeft de jury er niet zo veel om dat je te groot bent en anders koop je er toch een van 1,56 ofzo..?!

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:08

katie_hvjOuw schreef:
Noukie schreef:

ben het helemaal met je eens! als je goed rijd op een pony geeft de jury er niet zo veel om dat je te groot bent en anders koop je er toch een van 1,56 ofzo..?!

jaa waar je dus alleen landelijk mee mag rijden!

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:28

ik vind het een goed idee..
op die concoursen zie je echt veel FOUT gemeten pony's...
belachelijk

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 14:34

Het lijkt me goed als dit ingevoerd wordt. Regels zijn er om je aan te houden.

Maar hier ligt ook een taak voor de meters. Hoeveel mensen hebben in dit topic al niet gezegd dat de meter zo bereid was te sjoemelen?
Zelf heb ik dit ook gehad. Ik liet mijn pony opmeten, en de meter vroeg uit zichzelf of ik hem liever wat groter of wat kleiner wou hebben Nagelbijten / Gniffelen
Dat moet toch de vraag helemaal niet zijn? meters moeten objectief meten lijkt mij.

(overigens was de pony 1.43, en dus sowieso een D)

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 18:27

Die hele maatregel is dweilen met de kraan open. Om even op de genoemde schijnheiligheid van de Nederlanders terug te komen. In Nederland hebben we zelfs al een dressuurpony gehad waarbij men een operatie heeft uitgevoerd om te zorgen dat de pony wat lager zou worden op het "meetpunt". Dit soort praktijken zullen dan juist in de hand gewerkt worden. Er zijn immers nog steeds meer mensen met paarden dan paardemensen. De regel veranderen en grotere pony's toelaten is niet zo raar, maar ja, waar houdt het op? De jeugd van tegenwoordig wordt steeds langer maar het moet wel ponysport blijven. Misschien dat de leeftijdscategorien anders ingedeeld kunnen worden? Als alternatief voor het verhogen van de toegestane stokmaat. Ben trouwens benieuwd of we P&P dan nog terug zien in de internationale sport. Want die is ook groter, beetje jammer. Zou betekenen dat hij uitsluitend nog Nationale wedstrijden mag lopen?

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:43

Insider schreef:
Die hele maatregel is dweilen met de kraan open. Om even op de genoemde schijnheiligheid van de Nederlanders terug te komen. In Nederland hebben we zelfs al een dressuurpony gehad waarbij men een operatie heeft uitgevoerd om te zorgen dat de pony wat lager zou worden op het "meetpunt". Dit soort praktijken zullen dan juist in de hand gewerkt worden. Er zijn immers nog steeds meer mensen met paarden dan paardemensen. De regel veranderen en grotere pony's toelaten is niet zo raar, maar ja, waar houdt het op? De jeugd van tegenwoordig wordt steeds langer maar het moet wel ponysport blijven. Misschien dat de leeftijdscategorien anders ingedeeld kunnen worden? Als alternatief voor het verhogen van de toegestane stokmaat. Ben trouwens benieuwd of we P&P dan nog terug zien in de internationale sport. Want die is ook groter, beetje jammer. Zou betekenen dat hij uitsluitend nog Nationale wedstrijden mag lopen?

Idd, lijkt me dat ze dit soort praktijken juist in de hand werken op deze manier.
Ben benieuwd hoe dit afloopt...