Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
niknokjhee schreef:ik vind dat ze pony's pony's moeten laten en niet steeds groter maken dan moet je maar de wedstrijden bij de paarden mee doen..
Noukie schreef:ach kom op Steffiej, je weet evengoed als ik dat een groot deel wat in NL hoog bij de ponies rijdt, ook al een aantal paarden onder zn kont heeft.
En als ze perse pony willen rijden, doen ze hun beugels lekker een gaatje korter! Die regels zijn er niet voor niks, en natuurlijk is het zo dat men niet gewend is zich aan regels te houden, maar eens moet de eerste keer zijn....
ik heb ook met mn 1.80 tot mn 18e bij de ponies gereden (op een E van 1.51) omdat een paard er gewoon niet in zat. En heb er echt nooit problemen mee gehad dat het niet meer zou passen.
Noukie schreef:hahaha
ja, precies om wat jij zegt!
de mensen die er mee te maken hebben doen het, dus die zullen zeker niet klagen.... lijkt me duidelijk
Noukie schreef:ach kom op Steffiej, je weet evengoed als ik dat een groot deel wat in NL hoog bij de ponies rijdt, ook al een aantal paarden onder zn kont heeft.
En als ze perse pony willen rijden, doen ze hun beugels lekker een gaatje korter! Die regels zijn er niet voor niks, en natuurlijk is het zo dat men niet gewend is zich aan regels te houden, maar eens moet de eerste keer zijn....
ik heb ook met mn 1.80 tot mn 18e bij de ponies gereden (op een E van 1.51) omdat een paard er gewoon niet in zat. En heb er echt nooit problemen mee gehad dat het niet meer zou passen.
katie_hvjOuw schreef:Noukie schreef:ach kom op Steffiej, je weet evengoed als ik dat een groot deel wat in NL hoog bij de ponies rijdt, ook al een aantal paarden onder zn kont heeft.
ben het helemaal met je eens! als je goed rijd op een pony geeft de jury er niet zo veel om dat je te groot bent en anders koop je er toch een van 1,56 ofzo..?!
Insider schreef:Die hele maatregel is dweilen met de kraan open. Om even op de genoemde schijnheiligheid van de Nederlanders terug te komen. In Nederland hebben we zelfs al een dressuurpony gehad waarbij men een operatie heeft uitgevoerd om te zorgen dat de pony wat lager zou worden op het "meetpunt". Dit soort praktijken zullen dan juist in de hand gewerkt worden. Er zijn immers nog steeds meer mensen met paarden dan paardemensen. De regel veranderen en grotere pony's toelaten is niet zo raar, maar ja, waar houdt het op? De jeugd van tegenwoordig wordt steeds langer maar het moet wel ponysport blijven. Misschien dat de leeftijdscategorien anders ingedeeld kunnen worden? Als alternatief voor het verhogen van de toegestane stokmaat. Ben trouwens benieuwd of we P&P dan nog terug zien in de internationale sport. Want die is ook groter, beetje jammer. Zou betekenen dat hij uitsluitend nog Nationale wedstrijden mag lopen?