Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 15:16

oke zal ik wel even doen Lachen heb ff bericht weggehaald Lachen en start wel even een nieuw topic

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 15:21


Supertje

Berichten: 7099
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 15:55

Ik vind dat er hier behoorlijk van leer getrokken wordt in dit topic. Ik ken de eigenaresse van de paarden, en die is ook gelijk de oprichtster van de stichting huifbedrijden. Dit is niet van sommige mensen schijnen te denken een stichting die geld in het laatje brengt, en al helemaal geen grote stichting. De hele stichting beschikt maar over 3 paarden en bestaat uit een paar mensen en vrijwilligers..... Er gaat een heel stuk meer geld in dan er overblijft.
Paulien zal zich er echt niet proberen makkelijk vanaf te maken door hem naar de slager te brengen. Voor zover ik weet is dit paard er echt rot aan toe, hij zal lang moeten revalideren (als hij al helemaal herstelt) en heeft veel pijn. Hij zal veel beweging, aandacht en geld nodig hebben, en vooral dat laatste is een issue van wat ik weet. Paulien bulkt niet van het geld, zoveel inkomen hebben zij en haar gezin niet. Haar man is chronisch ziek en kan niet werken o.a..
Er roepen hier in dit topic wel zoveel mensen dat ze hem wel op zouden nemen, maar hoeveel mensen doen dat werkelijk? Met alle bijkomende kosten erbij (de kans is namelijk groot dat een paard wat dit eens gehad heeft het nog eens krijgt).
Paulien heeft ook nog eens een stichting draaiende te houden, en waar het paard nu staat is het moeilijk om hem de nodige behandeling te geven (beweging etc., de paarden staan niet bij haar aan huis maar op een manege). Ik weet zeker dat zij hem ook liever ergens anders een rustige 'oude' dag ziet slijten, maar dat moet dan wel een plek zijn waar hij de nodige behandeling kan krijgen, zomaar op een landje zetten kan bijvoorbeeld niet. Rusthuizen daar krijg je een paard ook niet zomaar bij, er zijn zat wachtlijsten, en bij andere rusthuizen wordt er gewoon 'pensiongeld' gevraagd.
En als er dus geen passende oplossing gevonden kan worden, is hij misschien inderdaad beter af bij de slager, dan dat er gezeuld gaat worden met dit paard.
Het is allemaal niet zo vreselijk simpel als sommige mensen hier schijnen te denken.

aartlover
Berichten: 1625
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: preau :-)

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 15:56

Fjordje mag niet dood!

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 16:06

het zijn misschien maar 3 paarden maar moet je eens kijken hoeveel gehandicapte hier plezier kan kunnen hebben!

Roane

Berichten: 6218
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 16:07

ik vind dat je het wel moet proberen!
Met hulp, uiteraard.. Koe

Supertje

Berichten: 7099
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 16:23

Smurfie schreef:
het zijn misschien maar 3 paarden maar moet je eens kijken hoeveel gehandicapte hier plezier kan kunnen hebben!

De vraag is of dit paard überhaupt ooit weer zo aan het werk zal kunnen, zeer waarschijnlijk niet. Denk je nou echt dat als het simpel op te lossen zou zijn ze hem zomaar weg zouden doen.

Marigold

Berichten: 12621
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 16:42

weet je wat ik nu wel eens wil zien?
dat van de mensen die hier zeggen: "geef maar hier dat paard, dan geef ik m alles zorg die hij nodig heeft", dat ook werkelijk in de praktijk gaat brengen!
ik vraag me dat namelijk af, het is makkelijk om te zeggen, maar zo te lezen kan het ook serieus nosig zijn nu!
en tegen de eigenaresse zou ik willen zeggen: sterkte ermee en als dit paard weg moet hoop ik dat jullie snel een geschikt paard weer vinden!
en dan nog, het kost vrij veel tijd voordat een paard goed genoeg kan meelopen onder het huifbed!!
eigenlijk zou de gemeente dit soort dingen financieel mogen ondersteunen van mij maaar helaas zo is het vaak niet..

Sassieja

Berichten: 4838
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 17:20

nicky v.d. schreef:
Wat zielig.. Shadow heeft ook maandagsziekte gehad, ik schrok me dood! Kost inderdaad nog al wat, de dierenarts en verdoving e.d.


Sorry, maar hoeveel ongeveer?
Vind zoiets echt vreselijk, dat arme dier.

En ik snap aan de andere kant heel goed dat ze hem niet aan kunnen houden, maar blijf het sneu vinden.

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 17:34

.....

Echt zo overdreven ook weer.. Alsof dat dier naar de slager moet.. zo'n beest laat je inslapen, als ze deze ziekte hebben zet je ze echt niet graag op de trailer hoor! Beetje dieronvriendelijk zeg maar..

En tja, het is sneu als het niet betaalbaar is, maar hoeveel andere mensen hebben dit wel niet met hun paard gehad. Dat hij afgemaakt moest worden omdat de ziektenkosten niet betaald konden worden. Dat dit paard voor gehandicapten loopt maakt het niet echt anders al zeg ik zelf..

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 17:47

nou sorry hoor maar ik vind een paard naar de slager minder zielig dan dat ze een spuitje krijgen en ze vechten 3 kwartier tegen de dood ookal krijgen ze een dubbele dosis heb je het wel eens gezien? ik wel hoor als mijn paard afgemaakt moet worden krijg die een pen door zn kop en geen spuitje.

kimmie261

Berichten: 19245
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:05

maandag ziekte is wel goed te behandelen,alleen moet je een paard inderdaad heel lang laten revalideren,mijn paard heeft het een paar jaar geleden heel ernstig gehad,zo erg dat ze dachten dat ie de volgende dag niet meer op zou kunnen staan..en deze loopt 8 jaar later nog steeds rond,en die doet verder alles gewoon,alleen houd ik wel rekening met extra lang in en uit stappen....

verder zou ik het fjordje zeker een kans geven,maar woon inmiddels ruim 400 km van de fjord vandaan...

en dat is niet zomaar even heen en weer rijden.

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:20

@smurfie, effe off-topic hoor , het gaat hier niet om hoe hij eventueel gaat inslapen en wat jij zegt over dat spuitje is klinkklare onzin, de mijne was in 5 minuten weg en heeft niet gevochten en ik heb nog nooit van iemand uit mijn omgeving gehoord dat het zo ging als jij schreef! Ik vind dat dus erg overdreven en nu wordt dat verhaal van dat Fjordje pas echt een indianenverhaal!

Als die Fjord een goede kans maakt op een kwalitatief leven moet hij geholpen, zo niet dan is het denk ik ook beter als hij inslaapt.
Ik denk dat we dat zeker moeten weten voordat we gaan doneren of gaan roepen dat we hem wel even komen ophalen voor de slachtprijs.
Die Paulien zal het vreselijk vinden als ze hem niet kan helpen.
Denk je nou echt dat iemand die zoveel tijd en liefde in zo'n stichting steekt wat absoluut niet commercieel en winstgevend is zomaar zo'n paardje de laan uitschupt?

Rijan_

Berichten: 1429
Geregistreerd: 14-05-06

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:39

hoihoi heeft iemand het nummer van die mensen ? zo ja zouw je die wilen pm bedankt ! Haha!

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:51

even offtopic Onzin ik heb het met me eigen ogen gezien! ik heb daar staan janken als weet niet wat omdat dat beest niet dood wou ja een shetje die een 3 dubbele dosis heeft gekregen dus ga niet zeggen dat het overdreven is en der zijn meer paarden die dat doen! dus dat is gelul toch beter je oren open zetten moet je maar eens topic maken op bokt dan zal je het vanzelf zien dat paarden dit wel doen paarden zijn bang voor de dood!


Lees dit topic maar ff!

viewtopic.php?f=151&t=640340&view=next
Laatst bijgewerkt door Smurfie op 30-09-06 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:54

Smurfie schreef:
even offtopic Onzin ik heb het met me eigen ogen gezien! ik heb daar staan janken als weet niet wat omdat dat beest niet dood wou ja een shetje die een 3 dubbele dosis heeft gekregen dus ga niet zeggen dat het overdreven is en der zijn meer paarden die dat doen! dus dat is gelul toch beter je oren open zetten moet je maar eens topic maken op bokt dan zal je het vanzelf zien dat paarden dit wel doen paarden zijn bang voor de dood!


ook even offtopic dan maar Haha!

hoe is het voor een paard dan om in en trailer geladen te worden en naar een plek te worden gereden zonder zijn vertouwde maatje om vervolgens naar een slachthuis te worden gereden waar hij de dood ruikt???
om vervolgens een kogel door de kop te krijgen in een voor hem onvertrouwde omgeving...

ontopic... ik hoop echt dat het fjordje nog te redden is... ben ook wel benieuwd hoe ernstig het is...

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:55

liever die ene 5 minuten dan die 3 kwartier lijden

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:59

Smurfie schreef:
liever die ene 5 minuten dan die 3 kwartier lijden


hoe lang doe je er over om van stal naar de slager te rijden??
en wie zegt dat als je daar aan komt het dier gelijk afgeschoten word???
misschien staan ze daar wel 3 uur op een stal waar ze bloed en de dood kunnen ruiken..
lijkt me ook niet erg gezellig voor een paard...
en idd.. een paard kan bij gewoon inslapen tegen stribbelen... maar dan ben jij daar om hem/haar gerust te stellen... en dat heb je bij een slager niet

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 19:05

dat is gelul ligt eraan wat voor slager ze gaan paarden worden altijd in de ochtend gedaan als alles nog schoon is Lachen je brengt hem en hij word gelijk gedaan je wacht buiten je kan nog even afscheid nemen Lachen en het is gebeurd teminste dat is wat ze hier doen.

Cowgirl

Berichten: 23770
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 19:29

Kunnen we niet gewoon on-topic blijven.

Dit mond weer uit in een discussie over het wel of niet laten slachten.

Annelies1
Berichten: 309
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 19:44

Voor de mensen die willen doneren:

(van de site http://www.huifbedrijden.hoeksewaard.nl/)

Sympathisanten van het huifbedrijden kunnen donateur van de Stichting Huifbedrijden worden. Je kunt een bedrag overmaken op bankrekening: 351195432 (Rabobank Hoeksche Waard) o.v.v. Stichting Huifbedrijden Hoeksche Waard.


Groetjes

Opie1991
Berichten: 1201
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 20:04

Tyrza schreef:
Tjee.... dat is hier vlakbij. Nooit geweten dat er een dergelijke manege bestond in de HOeksche Waard?

Ik ga eens informeren wat er nu precies aan de hand is!



Volgens mij doen ze huifbed rijden op manege Flemmingh. Die zit in Westmaas.

nickvos
Berichten: 341
Geregistreerd: 25-05-06

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 20:34

Het is maar een paard hoor.

Wees blij dit paard heeft een beter leven gehad dan een fokpaard dat evengoed bij de slager terecht komt.

bovendien, alle vleeseters hier, met hun karbonaadjes, en biesftukjes,...maken jullie je zorgen waar jullie vlees dat je eet vandaan komt,of hoe het behandeld werd?
j - a - 30/09/06 - 15:03:47


Dit had iemand op die site gezet.....
Egt erg hoor! Boos!

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 20:49

ja walgelijk he!!! had het ook gelezen...
ach sommige mensen hebben geen gevoel in hun donder!!!

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12784
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 20:58

wauw! erg zeg ... volgens mij ken ik het fjordje wel Bloos..
ben zelf vrijwilliger op zown manege, en we hebben die fjord beleerd voor het huifbed ( als het DIE fjord is) heel leuk vrolijk beestje..

ook weet ik hoe moeilijk het kan zijn voor zo'n manege om zich te redden met kosten e.d. dit soort manege's krijgen wel geld voor het huifbed rijden en paardrijden, maar dat is zeker niet veel.. het is geen bedrijf, en hoeft er geen geld mee te verdienen.. ze komen altijd net rond, maar met zo'n tegenslag krijg je problemen.

wij hebben het jammer genoeg ook al met enkele pony's gehad.. gelukkig hebben wij veel sponsoren en is 1 pony ( wilfred in mn profiel) geopereerd omdat er geld genoeg was,

ook steunt zo'n manege alleen maar op vrijwilligers.. op onze manege zijn er 4 betaalde hulpen en 70 vrijwilligers..
en die vrijwilligers hebben ook nog een leven en baan ( of school) naast de manege...
met dit soort gevallen is het moeilijk zoveel aandacht te besteden omdat het er gewoon niet is...


oftopic.. na dit lange verhaal typen is je avatar heel irritant limagentle..